- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (271 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (329 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (208 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Od 143,5 do 166 mln zł za budowę wiaduktu Biskupia Górka
Troje chętnych ubiegało się o kontrakt na budowę wiaduktu Biskupia Górka. . Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożył Budimex, który zażądał za prace 143 mln zł.
Poniżej prezentujemy mówiący o tym wyciąg ze specyfikacji przetargu.
W tej sytuacji, gdy wszyscy uczestnicy dali taki sam okres gwarancji i taki sam okres jej przedłużenie, pod uwagę będzie brana wyłącznie zaoferowana cena. Najkorzystniejsza należy do firmy Budimex.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła oferty w przetargu na budowę wiaduktu Biskupia Górka zlokalizowanego w ciągu Traktu Św. Wojciecha, stanowiącego główne połączenie centrum Gdańska z południowymi dzielnicami miasta oraz drogą krajową 91.
Najkorzystniejszą cenowo ofertę cenową złożyła firma Budimex, która za realizację zadania zaproponowała kwotę 143,6 mln zł. Do zamówienia przystąpiły jeszcze Warbud z Eurovia oraz PORR i Intercorr, które zaproponowały odpowiednio 158 mln i 166 mln zł.
O ile jednak Budimex i PORR są gotowe wydłużyć minimalną gwarancję o 24 miesiące, to Warbud i Eurovia zaproponowały aż 60 miesięcy. To jednak prawdopodobnie błąd ze strony oferenta, bo specyfikacja przetargu pozwalała przedłużyć gwarancję jedynie o 24 miesiące.
Miasto zakładało, że na budowę chce wydać 142 mln zł.
W pierwszym etapie przetargu wnioski o dopuszczenie do udziału złożyło 11 firm. Po weryfikacji dokumentów, do kolejnego etapu postępowania zakwalifikowało się 5 firm i do nich wysłane zostały zaproszenia do złożenia ofert przetargowych. Ostatecznie zgłosiły się trzy.
Co zostanie przebudowane?
Inwestycja będzie polegała przede wszystkim na budowie ponad 100-metrowego wiaduktu nad torami kolejowymi. Jego powstanie spowoduje konieczność zmiany miejsca zjazdu w ul. Zaroślak, który przesunie się o ok. 50 m w stronę Oruni . Sama ulica zostanie też poszerzona kosztem terenu znajdującego się przy jednym z bloków.
Kolejnym elementem inwestycji będzie piętrowy parking na ok. 480 samochodów zlokalizowany na placu przed budynkiem Urzędu Wojewódzkiego i Marszałkowskiego.
Planowany termin zakończenia prac to koniec lipca 2019 roku.
Od kilkunastu lat trwa degradacja wiaduktu
Wiadukt Biskupia Górka, który został wybudowany w latach 60. ubiegłego wieku, jest w złym stanie technicznym. Od wielu lat obowiązuje tam zakaz ruchu pojazdów o wadze powyżej 30 ton. Do tego dla pojazdów ciężarowych wprowadzono ograniczenie prędkości do 30 km/h.
Dodajmy, że do końca września trwał remont ostatniego odcinka Traktu. św Wojciecha między budynkiem ZREMB-u a wiaduktem Biskupia Górka. Elementem kończącym trwającą od 2012 roku przebudowę drogi łączącej Gdańsk z Pruszczem, będzie właśnie nowy wiadukt.
- Budimex S.A. - 143,645 mln zł, przedłużenie gwarancji o 24 miesiące
- Konsorcjum firm: Warbud S.A. i Eurovia Polska S.A. - 158,761 mln zł, przedłużenie gwarancji o 60 miesięcy
- Konsorcjum firm: PORR S.A., PORR Bau Gmbh i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. - 166,851 mln zł, przedłużenie gwarancji o 24 miesiące
Opinie (143) 2 zablokowane
-
2017-10-03 22:11
Specyfikacja pozwala dac i 100 lat dodatkowej gwarancji ale juz za 2 lata jest maksymalna punktacja.
Czy o inwestycjach moze pisac ktos kto sie na tym zna?- 3 0
-
2017-10-03 22:19
Niechętny
Czy Ci wszyscy na nie, nie widzą że Gdańsk się zmieniła w ostatnich latach na plus. W procesie podejmowania decyzji istnieje taka zależnośc że się popełnia błędy natomiast przy nie podejmowaniu decyzji popada się w stagnacjęczyli brak rozwoju. Co jest lepsze? A może powrót do komnuny? Może pierwszy sekretarz KC PZPR będzie lepiej?
- 3 1
-
2017-10-03 23:29
No to będzie można przedłużyć SKM
do stacji Czerwony Most i dalej do Pruszcza.
Tylko już to projektujcie!!!- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.