• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa Nowej Olchowej przedłużona do końca maja

Ewelina Oleksy
17 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Prace na budowie Nowej Olchowej przedłużą się do końca maja.
  • Prace na budowie Nowej Olchowej przedłużą się do końca maja.
  • Prace na budowie Nowej Olchowej przedłużą się do końca maja.

Miała być gotowa do końca marca, ale już wiadomo, że nie uda się dotrzymać tego terminu. Budowa Nowej OlchowejMapka zostaje wydłużona do końca maja z powodu "niesprzyjających warunków atmosferycznych".



Czy ulica, przy której mieszkasz jest zakorkowana?

Nowa Olchowa to skrót, który łączy ul. KartuskąMapkaul. Cedrową.Mapka. Dzięki niej usprawnić ma się ruch drogowy na zakorkowanym Ujeścisku.

Na tę drogę okoliczni mieszkańcy czekają od lat [pierwotnie Nowa Olchowa miała powstać już w 2018 r. - dop.red]. I jeszcze trochę poczekają, bo nie uda się zakończyć prac w zapowiadanym terminie, czyli do końca I kwartału tego roku (do końca marca).

Nowy termin zakończenia inwestycji to koniec maja



- Obecnie procedowany jest aneks wydłużający prace do końca maja 2022 r. Następnie procedowane będzie tzw. pozwolenie na użytkowanie, które jest konieczne do udostępnienia drogi - informuje nas Aneta NiezgodaDyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Konieczność podpisania aneksu wynikała z warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych zgodnie ze szczegółowymi specyfikacjami technicznymi, wiedzą i sztuką budowlaną oraz zachowaniem reżimu technologicznego - tłumaczy powody opóźnienia inwestycji.

Budowa Nowej Olchowej z lotu ptaka. Film z listopada 2021 r.

Prace trwają. Co zostało do zrobienia?



W lutym na Nowej Olchowej zaczęto kłaść już asfalt.

- Do wykonania pozostały jeszcze m.in. ogrody deszczowe i mury oporowe oraz dokończenie budowy oświetlenia. Ponadto muszą zostać wykonane warstwy ścieralne jezdni ul. Nowej Olchowej na całym zakresie zadania wraz z oznakowaniem i elementami zapewniającymi bezpieczeństwo w ruchu - mówi Aneta Niezgoda.

Tymczasowe zawężenie ul. Kartuskiej



W związku z koniecznością wpięcia kanalizacji deszczowej z ul. Nowej Olchowej, DRMG informuje o wprowadzeniu zawężenia jezdni w kierunku centrum Gdańska na ul. Kartuskiej.Mapka (między posesjami 308 a 312).

Czytaj też:

Nowa Olchowa wreszcie zapewni bezpieczny dojazd do Kartuskiej



Z powodu budowy Nowej Olchowej wprowadzono tymczasowe zawężenie na ul. Kartuskiej. Z powodu budowy Nowej Olchowej wprowadzono tymczasowe zawężenie na ul. Kartuskiej.
- Te zmiany zostały wprowadzone we wtorek, 15 marca. Część prac udało się wykonać w jeden dzień. Obecnie nie ma tam większych utrudnień, ale w piątek, 18 marca w tym punkcie układana będzie nowa nawierzchnia, więc ponownie na jeden dzień wprowadzone będzie zawężenie - informuje Niezgoda.
Ruch zostanie w pełni przywrócony po przeprowadzeniu koniecznych prac. Termin uzależniony jest od warunków pogodowych i może ulec przesunięciu.

Miejsca

Opinie (81) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Przecież była zima stulecia, no nie dało się (2)

    • 51 4

    • ....... tam takie stodoły pobudowali ....teraz będą mieć bardzo ruchliwą drogę ....

      ....niezły biznes zrobili mieszkańcy

      • 7 2

    • no brak zimy zaskoczył drogowców - tak nie mogli uwierzyć że jest ciepło aż nic nie robili

      • 11 0

  • (2)

    Niesprzyjające warunki?Przecież zima w tym roku wyjątkowo łagodna...napiszcie lepiej że po prostu Ukraińców i Białorusinów wywiało z wiadomych względów do swoich krajów a Polak za śmieciowe pieniądze łopatą nie ruszy.

    • 45 4

    • lało o stycznia mistrzu

      • 0 7

    • Ukraińców wywiało?

      Walczyć o Ukrainę wróciło 70tys z 600tys ukraińskich mężczyzn mieszkających w Polsce przed wojną, a tylu to w samym Mazowieckim było. Reszta pod sąd za dezercję?

      • 0 3

  • Opinia wyróżniona

    Korki są wszedzie. (8)

    Na korkownicy codziennie jakiś wypadek, wszystkie dojazdowe pozatykane. Trzeba inwestować w szybki transport szynowy ile wejdzie w naszym mieście. Tramwaje, kolej - jak najszybciej.

    • 28 19

    • Można co miesiąc podnosić ceny paliwa o 1 zł, problem się rozwiąże.

      • 4 10

    • Na torach wystarczy jedna awaria i wszystko codziennie stoi (2)

      albo atak hakerski, jak teraz w PKP.

      O ile inwestycje w szybką kolej podmiejską, czyli skm, pkm i metro mają sens, to inwestycje w tramwaj są bez sensu. On nigdy nie będzie szybki, bo zatrzymuje się co 200 metrów, i żadne priorytety na światłach czy podnoszenie limitu prędkości nie pomoże. Za to jest bardzo drogi (jeden tramwaj kosztuje kilka milionów), awaryjny i zajmuje miejsce, z którego nikt inny nie może skorzystać (w przeciwieństwie np. do buspasów, po których mogą jeździć karetki).

      Oczywiście te inwestycje w kolej podmiejską powinny być prowadzone oprócz inwestycji drogowych, a nie zamiast nich, i w tym konkretnym miejscu masz osiedle domków jednorodzinnych, więc tu droga dla samochodów sprawdzi się bardziej niż kolej.

      • 8 10

      • (1)

        Jak powiedzieć, że nie stać Cię na parking i boisz się, ze stracisz darmowy po utworzeniu linii tramwajowej, bez mówienia, że nie stać Cię na parking i boisz się, ze stracisz darmowy po utworzeniu linii tramwajowej...

        Samochód zatrzymuje się co 10m w korku, a cena w przeliczeniu na pasażera jest kosmiczna.
        Mimo to, masz problem z tramwajami? :D

        • 5 4

        • Spokojnie, moje miejsce parkingowe nie jest zagrożone

          Ja stwierdzam tylko fakty, że tramwaj nigdy nie będzie tak dobry jak samochód czy kolej, że stosunek jakości do ceny w tramwaju wypada najgorzej, szczególnie po podwyżce cen biletów, a korki na tyle długie że czas od drzwi do drzwi w tramwaju jest krótszy niż w samochodzie zdarzają się rzadko. Znacznie częściej tramwaj się psuje i blokuje wszystkie inne tramwaje.

          Ale jak lubisz adrenalinkę "przyjedzie czy nie przyjedzie?" i przytulanie się w ścisku do innych spoconych pasażerów to nikt Ci nie broni jeździć tramwajem :)

          • 3 3

    • (2)

      Trudno mówić o szybkości w przypadku tramwajów w Gdańsku.
      Nowy tramwaj na Adamowicza, pomimo zabiegów przyspieszających, to żółw komunikacyjny.

      • 8 4

      • Porównaj z jazdą samochodem. (1)

        Tylko sprawdź średnią, a nie co pokazuje licznik jak zasuwasz od świateł do świateł, żeby zdążyć na końcówkę czerwonego.

        • 4 4

        • To ty porównaj ze średnią prędkością podróży tramwajem.

          Tylko pamiętaj żeby do czasu podróży dodać dojście na przystanek i z przystanku, i czekanie na tramwaj i na przesiadkę. Musiałbyś trafić na potężny korek żeby tramwaj był szybszy.

          • 3 3

    • Tramwaje i szybki transport, ubawiłem się :))

      • 6 3

  • "Konieczność podpisania aneksu wynikała z warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych zgodnie ze szczegółowymi specyfikacjami technicznymi" - argumentacja nie dotrzymania warunków umowy w naszym mieście jest nawet nie zabawna jest wręcz tragiczna. Czy urzędnicy miejscy maja nas za i**otów??? co trzeba zrobić by firmy wywiązywały się z umów? wystarczy nakładać na nich kary, kary i nie podpisywać kolejnych umów pomimo zmian nazw. Jakie były warunki atmosferyczne? nie sprzyjające? było za ciepło czy dlatego że nie padał śnieg? czy pani prezydent weźmie się w końcu za swojego zastępcę który zezwala na takie wałki?

    Czytaj więcej na:
    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Budowa-Nowej-Olchowej-przedluzona-do-konca-maja-n165222.html#tri

    • 28 4

  • Władze miasta zajęte uprawianiem wielkiej polityki

    wycieczkami po Polsce ale również wyjazdy zagraniczne. Nie ma czadu na zajęcie się przyziemnymi sprawami takimi jak korki.

    • 32 8

  • I po co było się chwalić miesiąc temu?

    Bardzo poważna wpadka Pani Rzecznik.

    • 23 4

  • (3)

    Jak oni chcą to zrobić w dwa miesiące? Sam proces wiązania betonu to 28 dni.

    • 18 2

    • (1)

      Jak skończą to do końca sierpnia do będzie sukces

      • 10 2

      • W sierpniu powiedzą, że było za gorąco i nie mogli lać betonu bo by popękał :)

        • 3 2

    • A jaki beton oni tam lać będą?

      Poza tym jaki beton wiąże 28 dni??? Wiązać wiąże 24-48 godzin, 28 dni to się liczy do osiągnięcia 100% parametrów.

      • 0 0

  • (1)

    Wow to jest inwestycja 2022 roku na miarę Gdańska, jestem pod wrażeniem

    • 25 4

    • Tymczasem s7 ma 8 rok opóźnienia :D

      Ale o tym nie mówimy.

      • 7 0

  • Opinia wyróżniona

    Oby przypadkiem nie zapomnieli o budowie lewoskrętu z Kartuskiej w Nową Olchową, bo inaczej będą korki już od Łostowickiej ! . (13)

    • 53 5

    • lewoskręt powinien być dwupasmowy minimum! (2)

      do tego estakada, 3 pasy na wprost oraz tunel dla pieszych.

      • 8 25

      • ... poczekaj a zobaczysz

        • 6 3

      • a może taniej byłoby wyposażyć każdego mieszkańca górnego tarasu miasta w helikopter?

        warto przemyśleć tę opcję.

        • 4 3

    • (3)

      po co lewoskręt, tam bedzie jeden kierunek do Kartuskiej, a obecna Cedrową zrobią jednokierunkową od kartuskiej,

      • 5 8

      • To wtedy tam musza zrobic swiatla kolejne.

        Bo nie widzę jazdy w lewo z olchowej w kartuską bez swiatel.

        • 7 2

      • Kpisz chyba

        A raczej na pewno

        • 0 3

      • Skąd info o jednokierunkowej?

        Bo ostatnio jak się administracja wypowiadała na ten temat to mówili, że nie będzie jednego kierunku.

        • 0 0

    • włądze Gdańska dały pozwolenie na budowę tysięcy bloków na południu Gdańska a drogi jak w latach siedemdziesiątych

      • 16 7

    • Gdzie ty tam widzisz miejsce na lewoskret ? (1)

      I gdzie jakiekolwiek prace na Kartuskiej odnosnie lewoskretu ? Bedzie jak zawsze. Moze za 10 lat ...

      • 8 2

      • ... właśnie nie widzę stąd moja wątpliwość.

        • 9 1

    • (1)

      Tam nie ma miejsca na lewoskręt, a korki i tak będą. Może światła dostawią, tak na dobitkę :)

      • 2 2

      • Skoro będą korki, to

        co Ci przeszkadzać będą światła? I tak będziesz stać.

        • 0 0

    • A gdzie ty tam chcesz lewoskręt. Tam miejsca nie ma .

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane