• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta ruszy lada dzień

Michał Brancewicz
20 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta

Węzeł ChwaszczynoMapka - miejsce połączenia się Trasy Kaszubskiej i Obwodnicy Metropolitalnej jest już prawie gotowy. W najbliższych dniach w tym miejscu rozpoczną się też prac związane z budową OM i będą postępować w kierunku Żukowa. Budowa nowej obwodnicy potrwa do wiosny 2025 roku.



Będziesz korzystał(a) z Obwodnicy Metropolitalnej?

Większa część węzła Chwaszczyno powstała w ramach będącej na ukończeniu Trasy Kaszubskiej. To w niego wepnie się Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej, której budowa ruszy lada moment.

- Prace rozpoczną się w najbliższych dniach obok węzła Chwaszczyno, na połączeniu z trasą S6, i będą przesuwać się w kierunku południowym, w stronę węzła Żukowo - mówi Michał Wrzosek, rzecznik prasowy Budimeksu.
To Budimex jest odpowiedzialny za wybudowanie jednej z dwóch części Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta. Chodzi o odcinek o długości 16,3 km.

OMT zadanie nr 1 - w jego ramach powstanie:

  • dwujezdniowa droga ekspresowa po dwa pasy ruchu w każdym kierunku
  • rezerwa pod trzeci pas
  • węzeł drogowy "Miszewo"
  • część węzła drogowego "Chwaszczyno"
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi
  • 25 obiektów inżynieryjnych, w tym: estakada nad linią kolejową nr 201;
  • estakada nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
  • drogi lokalne i dojazdowe obsługujące tereny przyległe do obwodnicy

  • Węzeł Chwaszczyno. W miejscu, gdzie urywają się jezdnie (po lewej stronie zdjęcia), zacznie powstawać Obwodnica Metropolitalna.
  • Węzeł Chwaszczyno. Widok na część Trasy Kaszubskiej prowadząca w kierunku Lęborka.
  • Węzeł Chwaszczyno. Widok na Trasę Kaszubską w kierunku węzła Wielki Kack.
  • Niektóre elementy węzła Chwaszczyno będą dobudowywane już w ramach budowy Obwodnicy MEtropolitalnej.

Obwodnica Metropolitalna: zrobić jak najwięcej przez zimą



- Roboty przygotowawcze w zakresie rozbiórki budynków, wycinki drzew oraz pierwszych robót ziemnych rozpoczną się już w październiku - zapowiadał niedawno Przemysław Czaja, dyrektor kontraktu firmy Budimex. - W tej chwili trwają prace archeologiczne, rozpoznanie saperskie i prace zapewniające ochronę środowiska. W listopadzie rozpoczniemy pierwsze roboty geotechniczne, związane z posadowieniem obiektów inżynierskich. Chcemy zrealizować jak największy zakres prac jeszcze przed zimą.
Zgodnie z zapisami w kontrakcie, prace przy budowie OM powinny zakończyć się w marcu 2025 roku.

Obwodnica Metropolitalna: drugi odcinek czeka na zezwolenia



Druga część obwodnicy obejmuje odcinek o długości 16 km - od Żukowa do węzła Gdańsk-Południe.

Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:

  • budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km
  • budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
  • przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska
  • budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu Obwodnicy Żukowa
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni
  • budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy
  • budowa pasów włączeniowych o łącznej długości 1,8 km

Postępowanie o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej zostało podzielono na trzy pododcinki, objęte osobnymi wnioskami.

Wykonawcą wartych 826,5 mln zł prac będzie konsorcjum: Mirbud SA i Kobylarnia SA.

Nowa Kielnieńska najwcześniej za kilka lat



Warto dodać, że z węzła Chwaszczyno wyprowadzona została także jezdnia, która w przyszłości ma się połączyć z tzw. ul. Nową Kielnieńską. Jednak ta ulica zacznie powstawać nie wcześniej niż za kilka lat.

Opinie (155) ponad 10 zablokowanych

  • Redakcja jak zwykle spóźniona

    Prace już ruszyły. Kto nie wierzy niech pojedzie na skrzyżowanie Oliwskiej z Kaszubską Drogą w Chwaszczynie.

    • 6 0

  • A kiedy Nowa Kieleńska ? (2)

    Bez niej węzeł chwaszczynski będzie kulawy

    • 8 4

    • (1)

      oby nigdy

      • 1 3

      • Dokładnie

        • 0 2

  • Padłem...

    Obejrzałem tą wizualizację i chyba ktoś kto podał termin ukończenia jest albo głupi, albo...głupi. Pozatym wolę nie myśleć co będzie przy budowie węzła OMT/OT/S7...tam wystarczy że barierki drogowcy zaczną naprawiać i jest koszmar, wystarczy na google maps czasem zajrzeć... Obstawiam że to co się działo na Karwinach przy budowie TK to nic w porównaniu do tego co tam będzie...Obym się mylił.

    • 2 5

  • Tam były cięzkie walki w czasie wojny

    Coś wykopią, i już bedzie opoznienie przez prace archeo...

    • 3 1

  • Nierealnie (1)

    https://nierealnie.p

    • 2 1

    • Pierwszy odcinek Budimexu pewnie będzie gotowy ale to prosty kawałek bez węzłów. Na drugim są dwa nowe, trzeci do przebudowy i obwodnica Żukowa.

      • 0 0

  • Dom z pomarańczowym dachem i żółta elewacją jest do kupienia w okazyjnej cenie. Do zamieszkania od zaraz. Atuty: cisza, spokój

    • 3 1

  • Szkoda, że nikt nie zwraca uwagi na ubytek (14)

    lasów, pól i ogólnie terenow zielonych. Później zdziwienie, że dzikie zwierzęta nie mają gdzie się podziać i pojawiają się na osiedlach czy nawet w centrach miast. Koszty środowiskowe budowy takich wielkich węzłów i autostrad są ogromne. Dla ludzi również.

    • 89 198

    • (5)

      Zieloni towarzysze wracajcie do rosji. Niemcow udalo wam sie przekonac o porzuceniu atomu na rzecz gazubi uzaleznienia o drosji. U nas chcieloscie zablokowac przekop ale na szczescie sie nie ugielismy. Tak jak zbudowalismy mur na graicy z bialorusia na zlosc Putijowi tak i bedziemy rozbudowywac infrastrukture.

      • 41 23

      • Przekop łączy Kalinigrad z Bałtykiem. (2)

        Do żadnego polskiego portu nie da się nim wpłynąć, a nawet gdyby się dało, to i tak nie ma po co, bo tuż obok jest Gdańsk i Gdynia.

        Przy okazji - świetna robota z nagłośnieniem "kryzysu migracyjnego". Putin musiał się ucieszyć, że spowodował taki chaos płacąc parę groszy :)

        • 10 24

        • (1)

          ile kopiejek za wpis?

          • 17 3

          • kopiejek?

            • 0 0

      • Po co do rosji

        na mazury, niech jadą. może bieszczady..

        • 0 3

      • Psychiatryk wita

        Zapraszam do psychiatryka. Przyjmą tam Ciebie z otwartymi rękami.

        • 0 0

    • Rozumiem, że uważasz, że byłoby lepiej, gdyby samochody nadal stały w kilometrowych korkach i wydalały dodatkowe spaliny ( większe spalanie ) bo to pewnie zdrowiej dla ludzi i dla środowiska

      • 31 7

    • (1)

      akurat obwodnica metropolitalna przebiega w ogromnej większości przez tereny mocno zurbanizowane . Więc twój post jest nie na temat

      • 26 3

      • Megalomania wyłazi

        Metropolitalna to może być co najwyżej kuria. Nasz rejon to około 1 mln ludzi od Wejherowa do Gdańska i nie jest to żadna metropolia, jak myślą niektórzy samorządowcy.

        • 1 8

    • Nie wiem dlaczego tutaj ruskie uwagi się pojawiają

      Cieszę się na budowę dróg, ale również mnie boli wycinka lasów. I nie, nie ma być zaścianek bez dróg i korki, tylko znacznie większa rekompensata środowiskowa. Znacznie więcej nasadzeń zamiennych.

      • 10 11

    • Słyszałeś kiedyś o gatunkach inwazyjnych? (1)

      Ludzie to taki gatunek ekspansywno-inwazyjny

      • 2 12

      • Nie słyszałem i co?

        Człowiek jako istota myśląca buduje miasta, drogi itd. bo musi się rozwijać. Popatrz z szerszej perspektywy, człowiek to nie np. dzik, któremu aby być szczęśliwym w maju wystarczy wytaplać się w błocie. I jeden i drugi to gatunki inwazyjne.

        • 2 1

    • Nie przesadzaj

      Droga to nie lotnisko

      • 2 1

    • kolejny obłąkaniec....

      • 1 1

  • Zapędy zacne Panie wojewodo ?

    Niestety my mieszkańcy Karwiny i Dąbrowy w Gdyni wiemy jak to wygląda. Burdel i cyrk na kółkach , odcięcie osowtlenia, korki i wypadki .Owszem , efekt finałowy musi być zacny ! Tyle kasy popłynęło.
    Może do 2030 się wyrobią . Kaszubska dalej nie gotowa

    • 4 4

  • "Budowa nowej obwodnicy potrwa do wiosny 2025 roku" - czyli jak to życie pokaże najszybciej w 2028 roku

    • 5 1

  • Ciężar aglomeracji przesuwa się na zachód (3)

    Już teraz gierkowskie osiedla dolnego tarasu to trochę takie "miasto starców," życie wraz z młodzieżą i rodzinami przesuwa się na Ujeściska, Banina i Kowale itp. Powstanie Trasy Kaszubskiej i za kilka lat jej południowej części zwanej niesłusznie Obwodnicą "Metropolii" przyśpieszy i nasili ten proces. Obwodnica stanie się "starą obwodnicą" i będzie pełniła - już pełni - funkcję centralnej arterii Aglomeracji. To dobrze. Miasta, aglomeracje które nie rosną, nie rozwijają się, nie zaludniają odpadają z globalnej gry o pieniądze i dobrobyt. Za dekadę trzeba będzie podjąć poważny namysł nad kształtem administracyjnym naszej aglomeracji - obecny stan 8 miast (Gdańsk, Gdynia, Wejherowo, Rumia, Sopot, Pruszcz, Reda, Żukowo) i ileś tam gmin wiejskich (co najmniej: Pruszcz, Kolbudy, Żukowo, Szemud, Wejherowo, Kosakowo, Puck) = łącznie 14 samorządów plus samorządy powiatowe przestaje być racjonalny z punktu widzenia efektywnego zarządzania.

    • 4 2

    • nigdy nie byly racjonalne

      A bedzie tylko gorzej.
      Przykladem jest Gdynia, gdzie dzielnice i 200k ludzi zrzuca sie na urzednicza wioske potiomkinowska w "centrum".

      • 1 0

    • Obwodnica trójmiasta pełni i będzie pełniła rolę trasy tranzytowej , była budowana dla samochodów ciężarowych obsługujących (1)

      Porty w Gdańsku i Gdyni . Obwodnica trójmiasta to łącznik z autostradą A1 , obsługującą transport ciężarowy Porty z i do portów w Gdańsku i Gdyni , łącznik resztą Polski .

      • 0 0

      • no właśnie już tak nie jest!

        W latach 70tych faktycznie projektowano obwodnicę jako obwodnicę dla ruchu raczej towarowego i w realiach lat 70 tych przebiegała daleko za miastem. Dzisiaj, 50 lat później, w realiach obecnych obwodnica z każdym rokiem staje się aleją wewnątrz miejską - nawet tak się oficjalnie nazywa - Aleja króla Kazimierza Jagiellończyka. Dojazd do portu gdańskiego realizuje teraz obwodnica południowa, a ruch do portu w Gdyni nie stanowi żadnej dominanty na ZOT. za wyjątkiem wakacji, absolutną większość ruchu stanowią na niej samochody osobowe, lokalne rejestracje, kto po niej jeździ ten wie!

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane