• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: wiosną intensywne prace i sporo zmian w ruchu

Patryk Szczerba
14 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 

W związku z budową Trasy Kaszubskiej na maj zaplanowano pierwsze poważne zmiany dla kierowców - przełożenie ruchu na nową jezdnię w ciągu obecnej ul. Chwaszczyńskiej: między PolifarbemMapkaobwodnicąMapka. Będą też weekendowe zwężenia na obwodnicy. Sporo dzieje się także na innych odcinkach budowy.



Czy śledzisz postępy przy budowie Trasy Kaszubskiej?

Budowa S6 Trasy Kaszubskiej na wszystkich trzech odcinkach od Bożegopola do Gdyni trwa, co kierowcy mogą codziennie oglądać z okien swoich samochodów. Trudności nie brakuje. Mówią o nich sami drogowcy, wskazując przede wszystkim na prowadzone prace archeologiczne, które kolidują z harmonogramem budowy.

By mogła posuwać się do przodu, jest konieczna odpowiednia koordynacja.

Konieczna współpraca z archeologami



- Staramy się wspólnie z wykonawcami robót budowlanych tak je prowadzić, by zadbać o poszanowanie dziedzictwa znajdującego się w ziemi, a z drugiej kontynuować budowę. Jest to niejednokrotnie bardzo trudne - wskazuje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Drugi czynnikiem utrudniającym postępy jest konieczność zapewnienia zapisanej w umowach z wykonawcami przejezdności, zwłaszcza w rejonach najbardziej zurbanizowanych. Najtrudniej jest w rejonie Wielkiego Kacka i Chwaszczyna, gdzie zmiany w organizacji ruchu następują co kilka dni.

- Tak było ostatnio w przypadku budowy zjazdów na ul. Nowowiczlińskiej i będzie jeszcze w różnych częściach węzła Gdynia-Wielki Kack - wskazuje Michalski.

W nocy betonowali wiadukt



Bywa, że są sporym utrudnieniem dla kierowców, jak w przypadku marcowych zmian, które spowodowały olbrzymie korki na ul. Wiczlińskiej, której przedłużeniem jest ul. Nowowiczlińska.

Mimo jesiennych zapowiedzi wciąż nie został przełożony ruch na dwa nowe powstające wiadukty, dzięki którym będzie można wyłączyć z użytkowania 3-kilometrowy odcinek obwodnicy. Przypomnijmy, że stary wiadukt obwodnicy, po którym obecnie jeżdżą kierowcy, zostanie po zmianie organizacji ruchu wyburzony, a w jego miejsce powstanie nowy - umożliwiający docelowo jazdę po trzech pasach w każdym kierunku.

W piątek można było zaobserwować betonowanie wiaduktu w ciągu ul. Lipowej na wysokości Fikakowa. Prace były prowadzone w porze nocnej, więc nie spowodowały większych utrudnień w ruchu. Zarejestrowaliśmy je kamerą.

Betonowanie wiaduktu wzdłuż ul. Lipowej



Będą zwężenia na obwodnicy i przełożenie ruchu



Przedstawiciele GDDKiA zapowiadają,że pod koniec kwietnia dojdzie do weekendowego zwężenia jezdni na Obwodnicy Trójmiasta, co zostanie powtórzone jeszcze w maju.

Są też dobre wieści. W maju pierwsze auta powinny pojawić się na nowej drodze ekspresowej.

- Na ten miesiąc jest planowane przełożenie ruchu na jezdnię drogi ekspresowej w ciągu obecnej ul. Chwaszczyńskiej od dawnego Polifarbu do obwodnicy. W kolejnych miesiącach trzeba się liczyć z utrudnieniami m.in. na Chwaszczyńskiej od strony Wielkiego Kacka i Karwin - kończy Piotr Michalski.
Inwestorem S6 Trasy Kaszubskiej jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Budowa drogi ekspresowej jest współfinansowana z funduszy Unii Europejskiej.

Wykonawcą odcinka między Szemudem i Gdynia jest Polaqua, która za 20-kilometrowy odcinek zainkasuje 817 mln zł. Prace według pierwotnego harmonogramu miały zakończyć się w listopadzie. Wiele wskazuje jednak, że nową trasą kierowcy pojadą dopiero w 2022 roku.

Postępy prac na budowie Trasy Kaszubskiej w Wielkim Kacku. Film z września 2020



Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Opinie (203) 4 zablokowane

  • (10)

    Piękna ta trasa będzie,jakby tak reszta ulic Trójmiasta tak wyglądała byłoby si.A tak niestety,dziura na dziurze,sfalowany asfalt,zapadnięte studzienki,tony nieuprzątniętego piasku...niedługo przejazd możliwy tylko czołgiem.Zapraszam na Hutniczą w Gdyni,tam to jest dopiero rodeo)Wzór rządów marazmu i zacofania.

    • 104 18

    • Taa

      Nie ma jak porównywać drogę krajową z miejską...

      • 8 3

    • jakby ulice w miescie byly autostradami? to bylby koszmar dla ludzi

      rozumiem, ze mieszkancy gmin osciennych by ieli lepiej, ale przeciez w miescie nie chodzi o tyo bym im robic lepiej

      • 6 2

    • tylko czemu pis nie potrafi oddawac w terminie, albo duze opoznienia albo wykonawcy schodza z budowy

      • 5 6

    • Nigdy nie byłeś na tej ulicy.

      PiS płaci za krytykowanie wszystkiego?

      • 6 2

    • Co się dziwić w trojmieście rządzą ludzie z PO (3)

      Pieniędzy nie ma i nie będzie

      • 9 8

      • pis musialby przestac wysysac z miejskich budzetow pieniadze

        • 5 3

      • bo nie ma (1)

        na prostackie rozdawnictwo i socjal. nie jesteśmy norwegią. trzeba było wydac na zwiększone wydatki spowodowane pseudoreformami oświaty i innymi oszczędzać na takie czasy, jak covidowe. a nie, za późno. wszystko pis rozdał proletariatowi

        • 5 2

        • niszczenie klasy sredniej

          Nauczycieli, inżynierów to prawdziwe oblicze tego rządu

          • 2 0

    • W gdańsku to samo....jeździ się jak po wsi, tak to ten Gdańsk się rozwija.

      • 1 1

    • Szczurek działa

      Zamknięcie parkingów w Gdyni np tego przy plaży i postawienie na nim jakiś śmiesznych rybek to pokaz naprawdę mega głupoty.

      • 1 0

  • Budujcie (4)

    Kibicujemy

    • 84 5

    • Patrz Donald! (1)

      I ucz się jak się buduje drogi!

      • 3 3

      • Za Donalda budowano wiecej drog i lepszej jakosci. Mowie to jako drogowiec

        • 1 0

    • Oby faktycznie oddali w tym roku , 31.12.21r realne ?

      : D
      Na szczęście budują , a nie tylko projektują. Jeszcze do tego OMT jakieś odnogi dróg lokalnych i będzie na prawdę w końcu OK. Niech jeszcze Gdynia powalczy z Kosakowem tam , połączą hutnicza i mamy piękną aglomeracje.

      • 2 0

    • Straszna ta "muzyka"

      • 0 0

  • Jeszcze pół roku i będziemy się cieszyć nową trasą... idealny przebieg nie jest... ale co zrobić. (8)

    • 48 6

    • Nie ma szans, aby to w tym roku zrobili

      Już widać spore opóźnienia, węzeł Chwaszczyno praktycznie nieruszony.

      • 25 0

    • pół roku

      tak ale z Karwin do polifarbu dopiero :(

      • 5 0

    • Ale czad :) najwiecej tracilo sie czasu na wyjazd z trojmiasta i wejherowa (4)

      Jak zrobia te odcinki do bozegopola to praktycznie niewiele jednopasmowki w kierunku szczecina zostanie.

      • 13 1

      • Teraz sporo stracisz by do niej dotrzeć (no chyba, że mieszkasz na Dąbrowie) (1)

        • 2 1

        • Tak!!!!!

          Mieszkam na Dąbrowie-:)

          • 1 0

      • (1)

        Z Bożepole Wielkie do Koszalina jest 136km. i to jest zwykła droga krajowa jednopasmowa . Uważasz , że 136km. to jest mało ?

        • 4 0

        • do słupska już wybierają wykonawców

          W 2024 powinna być gotowa do Słupska a dalej do Koszalina 2025

          • 2 0

    • o kilka lat za pozno, sztuczne odwlekanie budowy, odcinek s6 do koszalina nadal nie ruszony

      • 11 0

  • Najlepszą rzeczą w tej powstającej trasie będzie szybka możliwość wyjazdu z Gdańska na zachód (4)

    i ominięcie tych małych miasteczek zastawionych po dach bilbordami czy innymi reklamami.

    • 109 9

    • Ja, ja, do stolicy będzie bliżej

      • 4 6

    • Najlepiej jak dzisiaj wyjedziesz w swoje regiony, pseudo słoiku .

      • 2 5

    • (1)

      Bo u CIebie w mieście nie ma tego... co za hipokryzja fuj.

      • 3 1

      • Skala jednak nieco inna, estetyka zwykle też.

        • 1 0

  • Czemu nie napiszecie (2)

    O opóźnieniu. Przełożenie ruchu na obwodnicy miało być na początku stycznia. A te wiadukty nawet nie stoją. To jak ?? Okrągły komunikat pod dyktando wykonawcy i gddkia

    • 66 13

    • Jest napisane o opóźnieniu ale co z tego ? (1)

      Grunt, że ciągną tę inwestycję. Zawsze można szybciej.

      • 3 1

      • Z Gdańska może i będzie szybciej, ale dopiero jak dociągną do Gdańska, a nie do Gdyni. A Gdańsk Osowa opiera się rękami i nogami przed wpięciem S6. Tak więc Gdańszczanie najpierw do Gdyni, albo wiecznie zakorkowanego Chwaszczyna i dopiero potem na szósteczkę

        • 0 0

  • No no, z Lęborka do miasta będzie szybciej. Jest OK (1)

    • 35 8

    • Sorry

      Patrząc na buractwo/ wieśniactwo od kilku lat napływające do Trójmiasta, śmiem twierdzić, że z Lęborka będzie szybciej do serca burakowa.

      • 0 0

  • Bardzo ważna i potrzebna droga (5)

    Szkoda tylko że do Szczecina S6 pojedziemy dopiero za kilkanaście lat

    • 75 10

    • S6 do 2025 (2)

      cały odcinek S6 ekspresówka bedzie gotowa za max 5 lat

      • 9 7

      • Koniowi na Helu to powiedz. (1)

        Kartonowe państwo wg PiS i tyle.

        • 14 17

        • a juz mogla byc gotowa cala s6

          • 7 4

    • Szybciej (1)

      Brakuje naprawdę niewiele. Od Koszalina już wszystko dawno zrobione.

      • 12 1

      • ale kto inny wtedy rzadzil

        • 10 11

  • Swietnie. Tylko kiedy otwarcie całosci??? (2)

    • 31 5

    • 2 kwartał 22r .

      • 4 2

    • Czerwiec 22

      • 1 1

  • (4)

    Gdy by robiła to firma MTM to nawet 1/3 Tego by nie było Co już jest zrobione!
    Zobaczcie jak pierdziela się z Dąbka od estakady, ta ekipa już by prawa stronę miała zrobioną!

    • 102 31

    • Przecież nie chodzi o to żeby zrobić, tylko robić ;-) (2)

      • 24 7

      • Chyba chodzi o Kwiatkowskiego (1)

        A remontuje strabag a nie mtm....

        • 17 1

        • Patrząc na obie firmy to jak by bracia je prowadzili :D Franz i Hans

          • 6 5

    • MTM?

      Chodzi o ul.Kwiatkowskiego? To akurat nie robi tego MTM a Strabag...

      • 6 0

  • Opat opat opat! (8)

    A jedna z najbardziej wyczekiwanych tras to nie powstaje :(

    • 49 13

    • (1)

      horala i wielu innych z pis obiecywali, byly zdjecia, byl lans ale chyba wyborcom nie zalezy na tym by ich wybrancy byli wiarygodni

      • 9 5

      • czy aby napewno?

        ...co ma do tego Horała? Spowodował, że Skarb Państwa uznał to zadanie za swoje. To już coś. Teraz trzeba pilnować i lobbować. A co robią władze miasta?
        Zapominają o T-ENT... i gubią się w "kompetencjach". Wobec unijnych oficjeli oznajmiają, że "czerwona" nie załatwia interesów mieszkańców...

        A na wyższym szczeblu:

        "Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany.
        Odpowiedzi na apel posłów ostatecznie udzielił nie premier, a podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju Zbigniew Klepacki. Jak podało centrum informacyjne rządu, to dlatego, że premier Donald Tusk przekazał to zadanie na ręce właśnie tego ministerstwa.

        Zgodnie z odpowiedzią wiceministra Klepackiego, budowa OPAT nie może zostać ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020.
        - Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane - pisze Zbigniew Klepacki i dodaje jednocześnie, że OPAT został wpisany do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) i jest na liście planowanych projektów morskich. "

        • 4 4

    • (4)

      Opat wraz z Drogą Czerwona musi powstać. Inaczej Gdynia Chylonia, Cisowa i Rumia zginą w korkach. To niezwykle ważna inwestycja

      • 16 0

      • "Chylonia, Cisowa i Rumia"

        To mało znaczący argument. No bo kogo obchodzi dojazd roboli do pracy czy "warsiawki" na Hel?

        Istotnym argumentem jest fakt, ze bez tej drogi port będzie miał wieczną czkawkę i brak możliwości rozwoju, a tereny doliny Redy będą miały wartość jedynie jako daczowisko. Oraz Gdynia cały swój budżet będzie wkładać w sypiącą się estakadę.

        Sądząc po aktywności władz miasta, o to im właśnie chodzi.
        Zadusić port, zrobić z nadmorskich dzielnic konkurencję dla Sopotu, a na granicach strefy turystycznej postawić rogatki. To w skrócie obserwowana z zewnątrz strategia magistratu.

        • 10 4

      • (2)

        jak cos jest wazne dla trojmiasta to pis tego nie zrealizuje, ciekawe jak sie z tym czuja wyborcy?

        • 6 8

        • (1)

          Toć droga będzie zrobiona wraz z portem zewnętrznym czego nie rozumiecie...ciekawe jak się z tym czują wyborcy,że dopiero PiS coś robi.

          • 5 5

          • jak na razie nie robi tylko mowi, wracaj do realu!

            • 2 1

    • Opat wspierany od początku przez PiS i co ??

      G...o

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane