• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa dwóch odcinków Trasy Sucharskiego prawie na półmetku

Maciej Naskręt
2 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz, jak postępują prace na budowie Trasy Sucharskiego.


Sprawdziliśmy zaawansowanie budowy na dwóch odcinkach Trasy Sucharskiego. Miejska spółka GIK zapewnia, że prace są już niemal na półmetku.



Jak zmieni się "drogowe Trójmiasto" po wykonaniu dużych inwestycji, które są właśnie prowadzone?

Mija właśnie 10 miesięcy od chwili rozpoczęcia budowy Trasy Sucharskiego na odcinkach od Południowej Obwodnicy Gdańska do Węzła Elbląska zobacz na mapie Gdańska oraz od ul. Wosia Budzysza zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska. Pierwszy fragment - przez Olszynkę i Rudniki - jest wykonywany przez firmę Budimex. Trasa na Przeróbce realizowana jest przez firmę Skanska. Inwestorem w obu przypadkach jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Udaliśmy się na budowę obu odcinków Trasy Sucharskiego, by sprawdzić postęp robót.

Odcinek Obwodnica Południowa Gdańska - Węzeł Elbląska - zaawansowanie robót 40 proc.

Na odcinku przez Olszynkę i Rudniki zakończono prace wstępne. Do tej pory wyznaczono pas drogowy, przeszukano cały teren pasa czy nie ma w nim niewypałów i niewybuchów, usunięto warstwę ziemi, rozebrano kilka budynków, wycięto też kolidujące z pasem drogowym drzewa i krzewy.

Wykonano już też część prac bezpośrednio związanych z budową drogi - m.in. wzmocniono podłoże na odcinku ok. 2,2 km, a na wiadukcie w ciągu ul. Tama Pędzichowska wykonano przyczółki betonowe, usunięto ok. 90 proc. kolizyjnych istniejących linii energetycznych i 30 proc. kolizji istniejącej kanalizacji sanitarnej.

Nad bocznicą kolejową Lotos Kolej i obiektem nad ul. Michałki jest już większość przyczółków i podpór.

Teraz drogowcy dokonują wzmocnienia podłoża na pozostałych fragmentach - drogach serwisowych i zjazdach węzła Elbląska. Trwają prace zbrojarskie i betonowe nad bocznicą kolejową Lotos Kolej i linią kolejową wiodącą do portu w pobliżu ul. Elbląskiej.

Odcinek Węzeł Wosia Budzysza - Węzeł Ku Ujściu - zaawansowanie robót 43 proc.

Na tym odcinku - podobnie jak na Rudnikach i Olszynce - zakończyły się prace wstępne. Wyznaczono pas drogowy, wycięto kolidujące z nim drzewa i krzewy oraz sprawdzono, czy nie ma tu niewypałów i niewybuchów.

Na części trasy wykonano wzmocnienia gruntu, posadowiono wszystkie wiadukty, zorganizowano plac do prefabrykacji dźwigarów, wykonano też konstrukcję żelbetową obiektu przy ul. Kontenerowej. Zabetonowano ponadto wszystkie dźwigary, a teraz trwa ich zabezpieczenie przed korozją.

Trwa też budowa samych dróg. Wykonawca uporał się: w 25 proc. ze wznoszeniem nasypów, w 35 proc. z układaniem warstwy mrozoochronnej, w 33 proc. z podbudową stabilizowaną cementem. W 32 proc. jest gotowa podbudowa z kruszywa. Na kilku odcinkach pojawiła się już nawierzchnia asfaltowa, ale to także tylko podbudowa.

Trwa budowa nasypów drogowych i warstw konstrukcyjnych nawierzchni, trwają prace przy przepustach żelbetowych. Rozpoczęto również prace związane z budową oświetlenia oraz kanalizacji deszczowej.

Zakres budowy Trasy Sucharskiego.

Odcinek portowy od Terminalu Promowego Westerplatte zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Termin rozpoczęcia budowy: marzec 2011. Oddanie do ruchu: czerwiec 2011 r.
Koszt budowy: 9,4 mln zł. Długość: 2,9 km. Wykonawca: Skanska S.A.

Odcinek środkowy od ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska do ul. Wosia Budzysza zobacz na mapie Gdańska.
Termin rozpoczęcia budowy: czerwiec 2011 r. Termin zakończenia robót: koniec 2012 r.
Koszt budowy: 184 mln zł. Długość: 2,7 km. Wykonawca: Skanska S.A.

Odcinek przez Olszynkę od Południowej Obwodnicy Gdańska do ul. Elbląskiej zobacz na mapie Gdańska.
Termin rozpoczęcia budowy: czerwiec 2011 r. Termin zakończenia robót: koniec 2012 r.
Koszt budowy: 168 mln zł. Długość: 2,6 km. Wykonawca: Budimex S.A.

Film promujący budowę Trasy Sucharskiego, wykonany przez miejską spółkę GIK.

Miejsca

Opinie (63) 3 zablokowane

  • Trasy Dąbrowskiego !

    • 1 1

  • żenada

    na oddanym niedawno odcinku do westerplatte są już koleiny to jest dopiero żenada :((((((((

    • 1 1

  • Świetny materiał!

    Cieszę się, że konsolidacja się ustabilizowała i że będą już zdejmować nasyp przeciążeniowy. Od dawna czekałem na tę wiadomość.

    • 1 1

  • dlaczego nie robita 3 pasow w jedne strone ? a robita na 19 wiek czyli 2 pasy only !

    WHY ?

    • 0 1

  • a kaczynski wygumkowal te trase ot tak se ! shock co za MATOL !!!

    piekna ta droga bedzie szkoda, ze taka waska, ale jak na polakow to dobre i to !

    • 0 1

  • komunisci by to budowali 80-150 lat !!! he he

    • 1 0

  • zarąbISTY PROJEKT !

    • 0 0

  • Autorów tekstu proszę o zachowanie prawidłowej pisowni - LOTOS Kolej.

    • 0 0

  • Super!

    Wyczesi górą :)))

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane