• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa tramwaju na Morenę. Wreszcie ul. Rakoczego będzie płaska jak stół

Maciej Naskręt
18 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Budowa linii tramwajowej na Morenę ma zmienić oblicze najważniejszej arterii w tej części miasta - ul. Rakoczego. Budowa linii tramwajowej na Morenę ma zmienić oblicze najważniejszej arterii w tej części miasta - ul. Rakoczego.

Budowa tramwaju na Morenę to nie tylko realizacja torowisk czy przystanków. Na inwestycji zyskają też kierowcy. Wyremontowane zostanie ok. 1,5 km jezdni. Ulicą Rakoczego zobacz na mapie Gdańska kierowcy pojadą z przyjemnością. Bez szans na remont pozostaje ul. Piecewska zobacz na mapie Gdańskaul. Bulońska zobacz na mapie Gdańska.



W ramach budowy linii tramwajowej między pętlą Siedlce (wraz z jej przebudową) a powstającym już przystankiem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Brętowo zostanie przebudowane ok. 1,5 km ulic na gdańskiej Morenie. To dobra wiadomość dla tej części mieszkańców, którzy korzystają z ulic w dzielnicy formalnie nazwanej Piecki-Migowo.

Pamiętajmy jednak, że zasadniczą częścią przedsięwzięcia na Morenie jest wykonanie ok. 3 km torowiska wraz z pięcioma przystankami. Inwestycja pochłonąć może 116 mln 315 tys. zł. Najniższą cenę za wybudowanie trasy zaproponowało konsorcjum firm MTM Gdynia i Rajbud Tczew. Inwestor - spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne - jeszcze sprawdza złożoną w przetargu ofertę.

Największą metamorfozę przejdzie skrzyżowanie ul. Rakoczego i ul. Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska. Zamiast aktualnego, wyjątkowo kolizyjnego układu dróg, zostanie tam wykonany splot z wyspą centralną. Kierowcy jadący ul. Rakoczego w ul. Bulońską do ul. Myśliwskiej lewoskrętem będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu. Podobną liczbę pasów otrzymają też wyjazdy: z ul. Bulońskiej do ul. Rakoczego w kierunku ronda de la Salle i w kierunku ul. Jaśkowa Dolina. Całość zostanie oczywiście wyłożona nowym asfaltobetonem.

Odetchną też ci kierowcy, którzy jeździli zazwyczaj całym odcinkiem ul. Rakoczego. Górny fragment tej ulicy to aktualnie tor testowy dla układu jezdnego w samochodach. Iście księżycowy krajobraz stanowią tam dziury, muldy i ugięcia. Na szczęście to także ma się zmienić wraz z budową torowiska tramwaju. Dokładnie wyremontowany zostanie dwujezdniowy odcinek od ul. Kolumba zobacz na mapie Gdańska do wysokości sklepu Lidl tuż przed estakadą zobacz na mapie Gdańska.

Natomiast przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Brętowo zobacz na mapie Gdańska powstanie zatoka na wzór tej przy Dworcu Głównym PKP w Gdańsku. Skorzystają z niej głównie autobusy miejskie. Raczej nie będzie można się tam zatrzymać w celu podwiezienia pasażerów do pociągu.

Z kolei na Siedlcach wykonawca zbuduje ul. Szarą, która w tej chwili jest ubitym duktem. Będzie to ok. 300-metrowy odcinek drogi jednojezdniowej między kościołem św. Franciszka z Asyżu a ul. Łostowicką. Niestety, droga będzie ślepa, nie będzie łączyć się z wspomnianą ul. Łostowicką, a zakończona będzie pętlą.

Kiedy zatem ruszą prace na budowie linii tramwajowej? - Moment ten tak naprawdę zależy od terminu rozstrzygnięcia przetargu, braku odwołań od niego i kontroli m.in. w Urzędzie Zamówień Publicznych. W tej chwili trwają procedury. Liczymy na podpisanie umowy jeszcze w tym roku - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Ulice: Bulońska i Piecewska muszą czekać na remont

Czy kierowcy z Moreny przesiądą się do tramwaju?

Jeśli komuś przeszkadza fatalny stan jezdni w ciągu ul. Bulońskiej, musi wykazać się ogromną cierpliwością. Drugi etap budowy tramwaju w kierunku ul. Myśliwskiej nie zakłada w ogóle zmian w układzie drogowym wzdłuż ul. Bulońskiej. Inwestor skoncentrował się tam wyłącznie na infrastrukturze torowej.

Jeśli ruszą w tym miejscu jakiekolwiek prace drogowe, nadzorować je będzie z pewnością Zarząd Dróg i Zieleni. Na razie nie ma sygnałów dotyczących remontu tej ulicy.

Podobna przyszłość czeka również kolejną ulicę - Piecewską. Remontu tu wymaga nie tylko jezdnia, ale także chodniki, które w wielu miejscach wykonane są z nierówno ułożonych płyt betonowych. Zdaniem mieszkańców droga ta pamięta lata 80.

Miejsca

Opinie (174) ponad 20 zablokowanych

  • Korko Twory (1)

    Kolejny korkotwór !

    Wszystko co w Gdańsku się buduje lub przebudowuje to korkotwór.

    Wilanowska - Korek na całej długości ulicy prawie 1,5 km
    Łostowicka - Dwa pasy w górę - Korek od Kartuskiej
    Havla - Korek od połowy

    Krzyżówka powyższych ulic przy AK. Paraliż od 7 do 8 po wybudowaniu tramwaju.

    Tak samo będzie na Morenie !
    Jest miejsce na olbrzymie rondo , to robią wyspy centralne ze światłami wpięte w byle Tristara , który jest bublem do potęgi bez sekundników ! Zmienne czasy zapalania świateł i cholera wie ile się będzie czekać na zielone i ile będzie się paliło.

    Ludzie ruszają po 4-5 sekundach po zapaleniu się zielonego !

    • 7 2

    • Trochę przesadzasz.

      Nikt Tobie nie wybuduje dróg dla szczytu, a tylko dla normalnego funkcjonowania.

      Ja do pracy jeżdżę po 8:00 i rzeczy o których piszesz nie występują. Wcześniej jeździłem nawet przed 8:00, ale i tak takich korków nie było.

      Wilanowska to korek na nie więcej niż 2 zmiany świateł i tylko rano.
      Łostowicka korkuje się tylko na powroty i nie od Kartuskiej, a jakieś 50M przez pierwszymi światłami przy skręcie na cmentarz. I dzieje się tak głównie w piątki.
      Havla czy się korkuje to kwestia dyskusyjna, bo to i tak zazwyczaj jedna zmiana świateł. Czasem dwie, ale dawno tego nie spotkałem.

      Ogólnie stwierdzam, że korków to ty jeszcze nie widziałeś, bo korkowanie się na 2 zmiany świateł to jest mało. Po drugie miasto to nie tor wyścigowy i budowa bezkolizyjnych skrzyżowań zajmujących wielkie połacie terenu.

      • 1 2

  • Piękna byłaby linia tramwajowa łącząca Morenę z Wrzeszczem przez las. Np. równoległa do Jaśkowej Doliny. (1)

    Miodzio widoki. Unikat w skali światowej. Jazda byłaby przyjemnością, zamiast przykrą koniecznością.

    Bo, przepraszam, kto będzie chciał na Morenie wsiąść w tramwaj, nie będzie miał cierpliwości jechać do Wrzeszcza tak na około. Wytrzyma najwyżej do przystanku "Ciasna". Reszta, autobusem po Jaśkowej Dolinie.

    • 6 0

    • lepszy były przez cmentarz srebrzysko.

      • 0 0

  • Wyremontuje ul. Szarą?

    Z planu wynika raczej, że wyremontuje ulicę Struga. A ulicę Szarą też bardzo by się przydało wyremontować i można by to było zrobić za jednym zamachem prawdopodobnie mniejszym kosztem. Tylko kto by sobie u nas zawracał głowę takimi drobiazgami...

    • 3 0

  • kosciol emaus i okolica

    A czy ktos probil pomiary drgan, jakie wytwarzaja jezdzace tramwaje na bloki na siedlach i kosciol emaus.
    gdy ten ruch bedzie wiekszy, to moze to sciany popekaja szybko...

    • 0 1

  • zadabajcie o tereny zielone na Morenie (1)

    Bardzo proszę zwrócić uwagę na potencjał okolic Wróbla Staw i byłego poligony. Może warto byłoby zrobić tam park dla dzielnic południowych podobny do tego który ma Zaspa,Przymorze i inne dzielnice w pobliży Parku Regana.

    • 4 1

    • jaki park lać beton wykładać kostką i zalewać asfaltem. Po co parki.

      • 0 0

  • Cudowna wiadomość ale kiedy wezma się do roboty

    ta linia tramwajowa już ponad 30 lat powstaje, ciągle musimy czekać na datki z EU a raczej Niemiec...

    • 1 1

  • jeżeli tak to ma działać... (1)

    1. Wsiadam do tramwaju w Gdańsku czekając na niego maximum 5 minut.
    2.Wysiadam z tramwaju idę na kolejkę metropolitalną -czekając na nią kolejne 5 minut.
    3. Jadę kolejką i dojeżdżam do Gdyni skąd przesiadam się w ciągu 2 minut na pociąg SKM jadąc do Redy albo Wejherowa.

    ...to jestem za. Ale to tylko komunikacja między dużymi miastami- a co z małymi miejscowościami? Tu jest sedno sprawy rozwiązania połączeń ludzi dojeżdżającymi PKS-ami chcącymi tanio podróżować docierając do odległego celu.

    • 0 5

    • A nie możesz w Gdańsku Głównym wsiąść w kolejkę do Gdyni

      albo od razu do Wejherowa ? Chyba, że lubisz zwiedzać osiedla.

      • 2 0

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • "Zdaniem mieszkańców droga ta pamięta lata 80. "

    Ta droga pamięta lata 80 i już. Te płyty leżą tam 30 lat i dłużej, i to leżą obiektywnie, absolutnie i całkowicie, a nie tylko zdaniem mieszkańców. Nawet gdyby mieszkańcy sądzili coś zupełnie przeciwnego, i tak ich zdanie nie sprawi w żaden magiczny sposób, że ten sam beton trwa tam od lat 90 czy zgoła od wczoraj.

    • 2 1

  • to już do roboty , można przygotować teren pod torowisko !

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane