- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (87 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (77 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
Budowa tramwaju na Morenę prawie na półmetku. Będzie odnoga na ul. Bulońskiej
Postępy na budowie tramwaju z Siedlec do przystanku PKM Brętowo
Sprawdziliśmy postęp prac na budowie 3,5-kilometrowej linii tramwajowej z Siedlec na Morenę. Inwestycja jest prawie na półmetku. Władze Gdańska wysupłały z budżetu ok. 4,5 mln zł, których brakowało do rozstrzygnięcia przetargu na budowę ok. 700-metrowej linii w ciągu ul. Bulońskiej. Prace na tym odcinku wykona konsorcjum firm WPRD Gravel i Tor-kar-son.
W czwartek przeszliśmy ul. Rakoczego , ul. Nowolipie i częścią ul. Kartuskiej - fragmentem od pętli Siedlce do budowanego przystanku PKM Brętowo , by sprawdzić postęp prac na placu budowy linii, która umożliwi zjazd tramwajem z górnego tarasu do centrum Gdańska.
Przedsięwzięcie, którego inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, pochłonie 116 mln zł. Wykonawcą jest firma MTM z Gdyni. Planowany termin zakończenia budowy nowej linii tramwajowej to 30 września 2015 r. W tym czasie powinny już kursować składy pociągów PKM.
Front robót aktualnie widać praktycznie na całej budowanej trasie tramwajowej. Od naszej ostatniej wizyty - w lipcu - na budowie wiele się zmieniło. Wtedy harmonogram robót był zrealizowany w 33 proc. Ile do tej pory udało się wykonać? - Obecnie zaawansowanie robót na całym naszym placu budowy wynosi nieco ponad 45 proc. - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki GIK.
Film archiwalny. Budowa linii na Morenę po osiągnięciu 33 proc. zaawansowania robót.
Naprzód idą także roboty związane z pracami drogowymi. Największy front prac znajduje się na odcinku ul. Rakoczego od budowanej estakady tramwajowej do ul. Jaśkowa Dolina . Jeszcze w czwartek wylewano tam warstwę wiążącą nawierzchni, by zdążyć przed zmianami w ruchu zaplanowanymi na sobotę.
Film archiwalny. Tak wyglądała wiosna na placu budowy 3,5-kilometrowej linii z pętli na Siedlcach do przystanku PKM Brętowo.
Na skrzyżowaniu ul. Rakoczego i ul. Jaśkowa Dolina zmienione zostaną relacje lewoskrętu. I tak aby skręcić w ul. Rakoczego należy zawrócić na wysokości ul. Warneńskiej, w przypadku skrętu w ul. Jaśkowa Dolina należy zawrócić na wysokości ul. Belgradzkiej.
Co dzieje się obecnie na estakadzie? Trwa tam zbrojenie dalszej części płyty, po której w przyszłości pojadą tramwaje. Tego typu prace toczą się praktycznie na ostatnich 200 metrach przed przystankiem PKM Brętowo. Z kolei na gotowej konstrukcji estakady trwa układanie izolacji z żywicy i papy.
Ruszyło także betonowanie rozjazdów na skrzyżowaniu ul. Rakoczego i ul. Bulońskiej. Te mają umożliwić po otwarciu linii skręt tramwajom w kierunku ul. Bulońskiej. Torowcy montują tam także urządzenia, które zautomatyzują przekładanie zwrotnicy.
Co najbardziej powinno cieszyć to fakt, że zakończyły się podstawowe prace ziemne. Teraz jedynie pozostaje wykonanie sieci sygnalizacji świetlnych. Obecnie trwają przygotowania do przełączenia sygnalizacji na nową na skrzyżowaniu ulic: Jaśkowa Dolina i Rakoczego, a także ul. Warneńska i ul. Rakoczego
Rozstrzygnięcie przetargu na budowę linii w ciągu ul. Bulońskiej
Władze spółki GIK wyłoniły najkorzystniejszą ofertę w przetargu na budowę ok. 700-metrowej linii tramwajowej w ciągu ul. Bulońskiej - odnogi od powstającej trasy z Siedlec na Morenę.
Zwycięską ofertę złożyło konsorcjum firm WPRD Gravel i Tor-kar-sson, które zaoferowało wykonanie inwestycji za kwotę 22 989 618,74 zł brutto. Co ważne inwestor na wykonanie zadania przeznaczył 18 347 020,94 zł brutto. To oznacza, że miasto musiało w budżecie wysupłać ponad 4,5 mln zł.
W przetargu w 100 proc. decydowała cena. Od czwartku oferenci mają 10 dni na odwołania, a po upływie tego terminu przetarg zostanie wysłany do kontroli Urzędu Zamówień Publicznych.
- Umowę chcemy podpisać do końca października, a to oznaczałoby, że budowa linii tramwajowej w ciągu ul. Bulońskiej zakończyłaby się do 30 września, czyli równolegle z pracami na linii z Siedlec do przystanku PKM Brętowo - tłumaczy Magdalena Skorupka Kaczmarek.
W ramach budowy trasy tramwajowej w ciągu ul. Bulońskiej mają powstać dwa przystanki: "Budapeszteńska" i "Myśliwska". Przedsięwzięcie obejmuje też przebudowę infrastruktur kolidujących i sąsiadujących z inwestycją, w tym m.in.: układu drogowego, przejść dla pieszych, chodników, zatok autobusowych, utworzenie przejazdów rowerowych, przebudowę oświetlenia oraz infrastruktury podziemnej.
Podobnie jak ma to miejsce przy przystanku PKM Brętowo, także na końcu ul. Bulońskiej nie będzie pętli, a jedynie tory z rozjazdami, pozwalające na zawracanie tramwajów dwukierunkowych.
Inwestycja przewiduje przebudowę istniejącej pętli tramwajowej Siedlce na kolejny już w Gdańsku węzeł przesiadkowy tramwaj-autobus.
Z kolei ostatni przystanek w kierunku Niedźwiednika - PKM Brętowo - będzie stanowić nietypowe zwieńczenie trasy w postaci torów odstawczych. Po dojechaniu do nich motorniczy przejdzie do drugiej kabiny na przeciwległym końcu tramwaju i wróci na główny tor w kierunku Siedlec.
Tuż przed przystankiem powstanie estakada, która poprowadzi tramwaje nad jezdnią ul. Rakoczego w kierunku Niedźwiednika i pozwoli im podjechać pod sam przystanek PKM Brętowo.
Nowością będzie też utworzenie wspólnego przystanku tramwajowo-autobusowego Warneńska. Z jednej platformy korzystać będą zarówno autobusy poruszające się po specjalnie przygotowanym torowisku, jak i tramwaje. Ułatwi to przesiadkę pomiędzy tymi środkami transportu.
Miejsca
Opinie (154) 3 zablokowane
-
2014-09-26 06:05
oby jak najpóźniej... bo polikwidują wszystko poza tym bimnbajem i zamiast 10 min autobusem bez przesiadek (17)
będzie się jechało 30 z dwiema trzema... jaka Chełmie, stogach itp.
- 87 70
-
2014-09-26 06:31
(3)
na Chełmie nie jest tak źle, poza tym,że jak tramwaj stanie bez prądu to nawet na piechote nie ma jak się dostać na Chełm
- 26 6
-
2014-09-26 09:23
(2)
A co, drogi i chodniki pozrywali i tylko tory tramwajowe się ostały?
- 7 7
-
2014-09-26 10:08
A którędy pójdziesz, żeby bezpiecznie dojść? (1)
- 7 4
-
2014-09-26 10:46
jak to którędy
biegańskiego albo cienistą sam czasami sobie tak chodze lub biegam
- 7 3
-
2014-09-26 07:18
(3)
Kłamiesz, budyniowy klakierze. Z Chełmu jeździ się teraz godzinę z sześcioma przesiadkami.
- 18 18
-
2014-09-26 07:24
Łżesz! Jak wsiadam w mojego matiza to dojeżdżam bez przesiadek. Włączam kasetę z ulubionymi melodiami Krzysia Krawczyka i jestem panem dróg
- 51 2
-
2014-09-26 09:01
(1)
Najprościej przez Wejherowo Nanice i Łódź Fabryczną, w jeden dzień dojedziesz.
- 16 1
-
2014-09-26 15:37
To najprostsze połączenie, inaczej już się nie da.
- 6 0
-
2014-09-26 09:06
Przesiadki to pół biedy, najgorszy jest tłok. Za mało składów jeździ.
Jak tramwaje jeździły tylko do Chełmu to było komfortowo, a teraz się dosiadamy do już wypełnionych składów. W godzinach szczytu jest niefajnie.
- 22 4
-
2014-09-26 09:10
smędzisz
smędzisz
- 5 4
-
2014-09-26 13:05
(5)
Z ulicy Warnenskiej do dworca PKP Gdańsk Wrzeszcz mam autobusem gdzieś koło 12 minut, autobusy jeżdżą stosunkowo często. Jak będzie to wyglądać po uruchomieniu tramwaju? Zlikwidują część połączeń i trzeba będzie jechać z przesiadkami - dłużej?
- 12 3
-
2014-09-26 13:36
(4)
O czym wy tu wszyscy piep rzycie ? Po 1-sze jakie przesiadki ? Tramwaj będzie jechał bezpośrednio do centrum. Po 2-gie: będzie przedłużany dalej do pętli na Warszawskiej, tym samym będzie już niezły szkielet komunikacyjny.
- 6 3
-
2014-09-26 14:24
(1)
Zarąbisty, chcę z ulicy Warneńskiej dojechać do Gdyni, zamiast zjechac autobusem do dworca PKP Gdańsk Wrzeszcz i tam się przesiąść zlikwidują mi najprawdopodobniej część połączeń autobusowych i być może będę nawet musiał jechać do Gdańska Głównego skąd dopiero do Gdyni., lub tramwaj -> PKM ->SKM, to nie jest na plus.
- 2 4
-
2014-09-26 14:56
lub tramwaj -> PKM -> Gdynia (przez lotnisko)
Moze sie okazac szybsze. Zajmie ok 40-50 minut. Przez Wrzeszcz czas zblizony.
- 2 0
-
2014-09-27 19:33
(1)
Tramwaj będzie dojeżdżał do pętli Siedlce. Nie ma możliwości, by mógł zawracać w Centrum - w tym celu należałoby przebudować układ torów na skrzyżowaniu ul. Trzeciego Maja i Nowe Ogrody.
- 0 1
-
2014-10-02 16:26
Nawety po przebudowie pęli siedlce nie będzi emożliwości zawrócenia z Moreny na morene...
Tramwaje bd mogło zawrócić tylko takjak teraz w strone centrum...
Najpewniej (na to wyglada jak inwestuje miasto) zostanie stworzona nowe linia tram z Moreny na Przeróbke gdzie tram bd zawracały!!! Troche myślenia ludzie...
Albo będzie "powrót" 13-tki, albo zmienią trase 10, z którą ZTM tak bardzo się męczy o czym była już kilka razy mowa...- 0 0
-
2014-11-21 22:36
ale za to jaka nowosc w gdansku przystanek autobusowo tramwajowy.... WOOOWWWWW
to niewazne ze w innych miastach dziala to od lat.. tu sukces pajacow z wlasnie skad? w UM... i premia bedzie bo innowacja :D a ze 3 przesiadki - co to kogo obchodzi
- 0 1
-
2014-09-26 06:27
Tramwaj to najlepsza forma komunikacji w mieście (9)
- 131 21
-
2014-09-26 06:48
(7)
Zaraz po samochodzie i rowerze...
- 25 12
-
2014-09-26 06:57
jeżeli (6)
cos to po rowerze. Samochód to przerzytek
- 20 24
-
2014-09-26 07:21
(4)
Wstal Janusz lewą nogą i marudzi. Jak cie nie stać na samochód to weź sobie kredyt albo kup colta. Nadaje się do rajdów oraz wyścigów po mieście. Rekord życiowy to wyprzedzenie kia ceed. Pozdrawiam kongres nowej prawicy!
- 16 20
-
2014-09-26 10:07
"przeżytek" (3)
ale to nieistotne, samochód smrodzi niestety, powoduje też niedrożność ciągów komunikacyjnych.
- 6 9
-
2014-09-26 10:52
bez samochodów (2)
jeździłbyś przez trawę.
To samochody utrzymują tą całą infrastrukturę drogową. Rower prze 10 lat nie daje tyle przychodu do budżetu co samochód przez 1 miesiąc.- 10 5
-
2014-09-26 13:25
samochody rujnują budżet każdego miasta. na drogi wydaje się więcej niż cokolwiek innego. i nie mów, że spłacasz to w benzynie i innej opłatach, bo to zaledwie ułamek kosztów.
- 9 6
-
2014-09-26 16:19
Zobacz, ile tych drog byloby potrzebnych, gdyby w kazdym samochodzie srednio nie bylo 1,1 osoby...
Poza tym to ludzie (mieszkancy placacy podatki) utrzymuja drogi, nie samochody.
Samochody wymuszaja ich utrzymanie.- 8 2
-
2014-09-26 09:27
kiedy jest ciepło albo kiedy miasto odśnieża /sprząte chodniki i ścieżki rowerowe
- 4 0
-
2014-09-26 23:02
Pod warunkiem, że żaden się nie zepsuje, albo nikt nie zerwie trakcji na Hallera.
- 1 2
-
2014-09-26 06:36
A spróbujcie narzekać! (16)
W Gdansku co chwile się coś buduje, naprawia, przerabia. Jestem zachwycona postępem i tym jakie rozwiązania wprowadza miasto. W jakim mieście robi się tyle rzeczy na raz w jednej dzielnicy(morene).
Cudownie się tu mieszka i na pewno nie będę głosować na kogoś innego.- 139 81
-
2014-09-26 06:38
W tym, w którym w innej dzielnicy nie robi się nic od 20 lat.
- 31 15
-
2014-09-26 06:48
a co ma do tego osoba pana Adamowicza....? (4)
za czasów gospodarki centralnie planowanej owszem, ALE teraz ?? Proszę pomyśleć trochę. Rynek reguluje popyt i podaż TYLKO a nie włodarze itp. indywidua.
- 15 21
-
2014-09-26 07:58
Tak, tak,
rynek reguluje np. kto otrzyma dotacje unijne. Kiedys bajki były o 19:00 teraz widzę już od rana
- 15 5
-
2014-09-26 08:46
Niewidzialna ręka rynku
Oczywiście - jak się coś buduje - to nie zasługa Adamowicza tylko wolnego rynku. Ale jak się czegoś nie buduje - to już tylko i wyłącznie Adamowicz odpowiedzialny
- 25 2
-
2014-09-26 09:17
A to że to partyjny aparatczyk (1)
dzięki któremu Gdańsk dostaje olbrzymie dotacje tak z Unii jak i z budżetu ,jakby
w mieście rządził PIS z Jaworskim a w stolicy platforma to nic by się tu nie robiło żadnych inwestycji- 8 3
-
2014-09-27 16:54
wiesz czym są te magiczne dotacje?
może uważasz, że biorą się znikąd ... z magicznej unii lub czarodziejskiego budżetu?
to jest nasza kasa, za dystrybucję, której państwo pobiera potężną prowizję !!!
POBUDKA !!!- 1 2
-
2014-09-26 08:46
A dziedzic będzie spłacać długi
Budują i mi się to podoba... gorzej, że nie za swoje pieniądze, tylko przyszłych pokoleń.
- 8 13
-
2014-09-26 08:52
Morena nie jest dzielnicą a spółdzielnią mieszkaniową.
- 18 2
-
2014-09-26 09:30
my jestesmy zachwycenie twoją głupotą blondi (1)
pewnie była s zachwycona jak ci wytłumaczyli dlaczego światło gaśnie w lodówce:)
- 3 19
-
2014-09-27 16:51
Nie "my" Tylko "ty". Nie wciągaj mnie do swoich debilnych, smutnych wywodów. Nienawidzę takich ludzi jak ty. Jedyne co potrafisz to krytykować osobę, której kompletnie nie znasz? I to bez podania żadnych sensownych argumentów? Żal mi taki ludzi-troli jak ty. Właśnie tacy ludzie nie powinni mieć prawa do głosowania.
- 3 0
-
2014-09-26 09:59
A robisz to w ramach pracy w UM, czy raczej na zlecone?
Jeśli na zlecone, to ile kosztuje zamieszczenie na portalu takiej opinii-produkcyjniaka?
- 7 6
-
2014-09-26 12:05
Stoku chcemy na morenie! (4)
Niech jesxcze na Morenia przywróca do stanu używalności stok narciarski i mamy najlepsza dzielnicę w Gdańsku!
- 7 1
-
2014-09-26 12:19
a gdzie... (3)
...ten stok był?
- 4 1
-
2014-09-26 12:38
(2)
Na końcu ul Związku Jaszczurczego.
- 6 0
-
2014-09-26 16:36
a stoku początek na końcu ul. Powstania Styczniowego
- 3 0
-
2014-09-26 19:48
Na końcu nie ul Związku Jaszczurczego tylko Powstania Listopadowego
- 0 0
-
2014-09-26 06:43
Jest moc z muzyczką do filmu (2)
- 23 2
-
2014-09-26 06:59
Dzień dobry :)
Nie mogą zrobić za 5 minut? Na paliwo już nie mam przed wypłatą :)
- 8 0
-
2014-09-26 07:03
bhp
Muzyczka owszem ale na koniec filmiku pan który spawa... Stoi na opartej palecie. Czy wykonawca nie może zapewnić bezpieczeństwa w miejscu pracy?
NEAR MIS- 4 3
-
2014-09-26 06:52
Na Morenę będą jeździły stare tramwaje plus tylko 5 nowych Pesa JAZZ DUO (7)
Co to za mydlenie oczu, dlaczego dziennikarz nie napisze że na Morene będą jeździły dwukieunkowe tramwaje w tym ponad 30 letnie bez klimatyzacji tzw "Dortmundy" i tylko 5 nowych Pes dwukierunkowych których jeszcze nie ma w Gdańsku.
Teraz na Morenę jeżdżą same 100 % niskopodłogowe autobusy z klimatyzacją a zastąpi się starymi częściowo niskopodłogowymi "Dotmundami"?
To ma być komfort podróży?- 44 59
-
2014-09-26 07:10
Niemiec płakał jak sprzedawał te Dortmundy (1)
Nawet wczoraj dzwonił posłuchać jak jeżdżą
- 33 4
-
2014-09-26 09:59
Autobusy z klimą?
Nie jechałam jeszcze takim z działającą klimą w upał. Autobusy to duszny koszmar.
- 4 8
-
2014-09-26 07:48
14 szt N8C....
....z Kassel będzie miało klimatyzację.Nareszcie wybrano wykonawcę modernizacji - Modertrans.
- 13 1
-
2014-09-26 08:44
(2)
Kup sobie rower albo wygodne buty bo nie potrzebujemy takiego narzekacza w tramwaju!
- 9 3
-
2014-09-26 11:56
Właśnie będzie chodził po tramwaju i narzekał jak mu się źle jedzie (1)
- 5 1
-
2014-09-26 19:51
rzeczowa krytyka to nie narzekanie - brak klimatyzacji jest zwyczajnym utrapieniem w lecie
- 0 3
-
2014-09-26 20:32
A kto każe Ci tym jeździć?
Dalej możesz się kisić w autobusie stojącym w korku.
Tak ma marginesie, gdzie wyczytałeś że zostanie zlikwidowana komunikacja autobusowa?- 2 0
-
2014-09-26 06:54
bulonska (2)
Oj chyba nie wymienia nawierzchni,asfaltu na tej pieknej trasie, tylko tory , przejscia dla pieszych,przejazdy dla rowezystow,przejscia dla zab, tunele dla dzikich wezy, tunele dla oswojonych wezow,drozki dla nietrzrzwych
- 30 6
-
2014-09-26 06:58
asfalt
Z tekstu nie wynika ze wyminia nawierzchnie,tylko uklad drogowy,co moze oznaczac tylko skrzyzowania bbbrrrrr
- 3 2
-
2014-09-26 10:00
Po co wymieniać asfalt jak ludzie będą jeździć tramwajami?
Z nowiutkiego asfaltu to się cieszą na wsiach
- 4 6
-
2014-09-26 07:18
kto powinien sprawdzać wymalowanie znaków poziomych na rondzie Bulońska? (2)
Do tej pory było fatalne.
- 16 5
-
2014-09-26 07:22
Ja sprawdzę i specjalnie dla ciebie zrobimy te znaki na odcinku 2km żebyś nie przegapil
- 10 2
-
2014-09-26 13:24
rondo
jak Cię nie mogę. Gdyby zdjąć obecną nawierzchnię i jeździć po piasku byłoby równiej
- 1 1
-
2014-09-26 07:25
(3)
Na morenę to chyba kolejka gorska a nie tramwaj.
- 29 17
-
2014-09-26 10:01
Nawet bym się przejechała (2)
taką kolejką. Pomysł przedni!
- 5 1
-
2014-09-26 16:39
(1)
"bym się przejechała" i ktoś inny "by się przejechał". a jak już wszyscy by "się przejechali" to co z taką kolejką byłoby dalej?
- 2 4
-
2014-09-26 22:01
wszyscy
przejeżdżali by się dalej.
- 4 0
-
2014-09-26 07:31
Piękne ujęcia
Fajnie pokazane prace
- 28 2
-
2014-09-26 07:55
Co to za język????? (6)
"wymagają one jeszcze tzw. wyrównania przebiegu i płaszczyzny." Prawidłowo to zdanie powinno brzmieć.....wymaga regulacji w planie i profilu
- 15 5
-
2014-09-26 08:32
wszystkie elementy wymaga? (1)
nie, wymagają:-)
- 5 2
-
2014-09-26 11:57
Niewszystkie elementy....składowe,
.....jest to też kuriozalne stwierdzenie w odniesieniu do nawierzchni kolejowej czy też tramwajowej, a jedynie tor / czyli szyny plus podkłady czy też rozjazdy na podrozjezdnicach / wymaga regulacji w planie i profilu.Więc ....wymaga.
- 3 0
-
2014-09-26 08:33
język to zaiste prosty i zrozumiały bardziej pp stokroć, niż ten twój techniczny bełkot... (2)
- 11 4
-
2014-09-26 10:03
No właśnie, (1)
nie bądźmy drobiazgowi. Co innego : " ja tam bynajmniej lubię lody..." albo "poszłem do niej...".
- 4 0
-
2014-09-26 13:09
piardlem, zyglem i wszlem, bo chamstwa nie zniese
- 5 2
-
2014-09-28 09:07
Czepialski !!!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.