- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (79 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (76 opinii)
Budowa trasy tramwajowej na Morenę za półmetkiem
Prace na budowie linii tramwajowej z Siedlec na Morenę przekroczyły półmetek. Sprawdzamy, co udało się wybudować wykonawcy na 3,6-kilometrowej trasie. Tramwajem mieszkańcy pojadą tam we wrześniu 2015 r.
Przypomnijmy, że inwestycja za 116 mln zł przewiduje przebudowę istniejącej pętli tramwajowej Siedlce na kolejny już w Gdańsku węzeł przesiadkowy tramwaj-autobus. Linia ponadto pobiegnie wzdłuż ul. Kartuskiej i pomiędzy jezdniami ul. Nowolipie - Rakoczego . Na nowej trasie pojazdy zatrzymają się na przystankach: Piekarnicza, Belgradzka, Warneńska, Kolumba oraz PKM Brętowo .
Przystanek PKM Brętowo będzie stanowić nietypowe zwieńczenie trasy w postaci torów odstawczych, gdzie motorniczy będzie kończył bieg podobnie jak pociąg i zmieniał kabinę, aby po przejechaniu rozjazdów między torami powrócić w kierunku Siedlec.
Nowością będzie też utworzenie wspólnego przystanku tramwajowo-autobusowego Warneńska. Z jednej platformy korzystać będą zarówno autobusy poruszające się po specjalnie przygotowanym torowisku, jak i tramwaje. Ułatwi to znacznie przesiadki pomiędzy tymi środkami transportu.
Tak prace na budowie linii wyglądały jeszcze przed półmetkiem - pod koniec września tego roku.
Nowy tramwaj - Pesa Jazz Duo, który pojedzie nową linią na Morenę.
Prace torowe na budowie linii w kierunku Moreny w lipcu 2014 r.
Pierwsze prace na budowie linii tramwajowej na Morenę.
- Za nami już ponad 55 proc. wykonanych prac. Aktualnie wykonujemy zadania na całej długości inwestycji i są to roboty nie tylko związane z budową torowiska, ale także przebudową układu drogowego, skrzyżowań, chodników, ścieżki rowerowej oraz sieci wodnej, kanalizacyjnej i ciepłowniczej - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która jest inwestorem przedsięwzięcia.
Aktualnie wykonywane są warstwy konstrukcyjne jezdni na dojazdach do tzw. przystanku autobusowo-tramwajowego (PAT), który znajduje się między ul. Jaśkowa Dolina a ul. Bulońską . Wspomniane prace poprzedzają wykonanie warstw bitumicznych. W pobliżu trwa ustawienie krawężników układu drogowego.
Roboty torowe na ul. Rakoczego obejmują teraz tzw. montaż "szyny w otulinie". Ponadto na wysokości ul. Bulońskiej prowadzony jest montaż rozjazdów na płycie podtorowej, gdzie docelowo na przejazdach planuje się nawierzchnię typu Strail.
Trwają też prace sanitarne, wodociągowe i kanalizacyjne - kontynuacja likwidacji wodociągu w ul. Nowolipie oraz montaż i regulacja odwodnień w torowisku w pobliżu ul. Jaśkowa Dolina.
Wykonawca powoli też buduje obiekt, który umożliwi tramwajom dojazd do wyniesionego przystanku PKM Brętowo. - Prowadzone jest sprężanie konstrukcji estakady, roboty ze względu na ich specyfikę wykonywane są odcinkami między podporami. Obecnie sprężanie prowadzone jest miedzy podporą 6 a 7. Oprócz tego prowadzone jest zbrojenie przęseł numer 8-10. Z kolei na etapie deskowania jest ustrój nośny przęsła numer 10 - mówi Magdalena Skorupka Kaczmarek.
- Całą inwestycję planujemy zakończyć do 30 września 2015 r. - dodaje rzecznik prasowy.
Co z budową odnogi na ul. Bulońskiej?
Mieszkańcy denerwują się, że nie widać prac przy budowie ok. 800-metrowej linii na ul. Bulońskiej - tzw. odnogi budowanej linii między pętlą Siedlce a przystankiem PKM. Jej budowa pochłonie 23 mln zł i potrwa również do września 2015 r.
- 7 listopada firma Wprd Gravel podpisała umowę na budowę oraz przekazany został jej plac. Od tamtej pory nie została nawet "wbita łopata w ziemię". Minęło już 4 proc. z 10-miesięcznego kontraktu. Martwi mnie to - pisze pan Tomasz, nasz czytelnik.
Inwestor jednak uspokaja. - Wykonawca prowadzi prace przygotowawcze, organizuje zaplecze budowy, szukał odpowiedniego miejsca. Jesteśmy pewni, że niebawem prace ruszą, a mieszkańcy je zauważą - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek.
Miejsca
Opinie (140) 8 zablokowanych
-
2014-11-21 15:49
Tak właśnie wygląda...
Tak właśnie wygląda Polska, która się, według prezesa, zwija?
- 19 4
-
2014-11-21 15:55
Będzie fajnie
Wreszcie odpadnie stanie w korkach w drodze do centrum
- 16 6
-
2014-11-21 16:00
Brawo! Vivat miłościwie nam panujący Prezydent !!!
- 9 5
-
2014-11-21 16:02
:P czyli lepiej nic nie budować, zostawić jak jest (1)
PKMka nie dubluje się z linią tramwajową.
Autobusy stoją w korku tak samo jak samochody, tramwaj będzie ciekawą alternatywą. Wystarczy popatrzeć jak pozapychane są wjazdówki z moreny w godzinach szczytu. Tramwaj to dobra inwestycja w tym miejscu.
Moim zdaniem obecna komunikacja miejska wymaga wiele pracy i budowa linii na morenie jest jednym z kroków w dobrym kierunku, by ludzi zachęcić do przesiadki z samochodu.- 27 3
-
2014-11-21 16:26
Naprawdę wierzysz, że którykolwiek zmotoryzowany przesiądzie się do tego tramwaju ?
Wybacz, ale musisz najpierw rozeznać się jak jest na Chełmie i w okolicach. Samochodziarze są wygodni, więc jak jakaś alternatywa wchodzi w rachubę, to tylko bezpośrednia. Był autobus 155 do centrum z Osiedla Świętokrzyskiego, to można było się przesiąść. Autobus skrócili do trzech przystanków i nakazali przesiadkę w tramwaj, który zbiera wszystkich z całej dzielnicy Chełm. Nikt nie jest z tego zadowolony. Również pasażerowie tramwaju, którzy muszą się tłoczyć z tymi, których spokojnie mógłby dowieźć autobus.
- 5 8
-
2014-11-21 16:18
(5)
Nie rozumiem dlaczego nie puszczono tramwaju Łostowicką która tonie w korkach
A co z budową ddr na Niedźwiednik- 2 18
-
2014-11-21 16:22
Tramwaj czy kolejka górska ? (2)
Człowieku a kąt nachylenia to jaki ma ta droga?
Nie bez powodu tramwaj ma jechać Warszawską i Bulońską Północną, aby właśnie ominąć to nachylenie. Rozwiązaniem mógłby być wiadukt, który by pozwalał ominąć bezkolizyjnie tramwajowi to skrzyżowanie, ale wrażenia z jazdy pewnie byłyby i tak jak na karuzeli (ciekawe, kto by potem wypłacał ludziom kasę na siniaki).- 10 0
-
2014-11-21 19:39
(1)
Ok
Inżynierze...
Jest XXI wiek - sądzisz, ze to wyzwanie?
W San Francisco/Lizbonie wcześniej sobie z tym poradzili- 3 5
-
2014-11-22 19:03
w San Francisco masz tramwaje napędzane liną jezdną, nie silnikiem w każdym wagonie
skutkuje to tym, że przystanki są w równej odległości na całej trasie ORAZ wszystkie pojazdy stają w dokładnie tym samym momencie. Puściłbyś je na inną trasę? Bez silnika?
- 2 0
-
2014-11-21 16:32
Bez sensu Łostowicką skoro będzie nową bulońską północną (1)
- 4 1
-
2014-11-21 19:27
Łostowicką tramwaj by szedł prosto z Brętowa na Chełm i byłoby bezpośrednie połączenie a Bulońską płn. będzie jechał na okrętkę przez Jasień. Totalnie bez sensu bo będzie to dłuższa droga niż przez Centrum
- 2 8
-
2014-11-21 16:18
Jak jeszcze powstanie nowa politechniczna to morena będzie miała naprawdę super komunikację (1)
- 19 5
-
2014-11-21 17:22
ale dresy zostaną w blokach ;-)
- 6 3
-
2014-11-21 18:01
(2)
GIK - zaplecze głosujących na Adamowicza.
Do tych inwestycji, które teraz obsługują taniej by było wynająć firme zewnętrzną.. zresztą w ZDiZ tez maja inżynierów chyba.- 6 12
-
2014-11-21 22:01
(1)
zdiz.... o rety... oni chodnika nie potrafią równo położyć. Już lepiej niech robi to gik niż banda partaczy z partyzantów.
- 1 1
-
2014-11-21 22:23
To jeszcze wyciągnij info ile miesięcznie kosztuje utrzymanie GIK oraz ile tam czapy, a ile liniowych inżynierów (w kompetencje nie wnikam).
Poza tym GIK nie jest święty, kto miał do czynienia ten wie.- 2 1
-
2014-11-21 18:31
(4)
We wroclawiu jeden przystanek dla tramwajowo autobusowy wiekszosci jest norma ! Teraz podkreslam na kazdym przystanku w dowolnym miejscu we wroclawiu Jest biletomat i system informacji pasazerskiej. .. Porownujac gdansk do wroclawia stwierdzam ze wroclaw wygrywa bitwe .
- 9 8
-
2014-11-21 18:33
(3)
Nowosc w gdansku gdzie we wroclawiu to norma od lat ! Biletomaty przystanki jedne dla tram i bus. Oraz wyswietlacze.
- 1 5
-
2014-11-21 18:38
Do tego mają automaty w autobusach. (2)
Gdańsk jest zacofany z tymi 20 letnimi trupami z Berlina.
- 0 9
-
2014-11-21 22:03
(1)
Wrocław ma najwolniejsze tramwaje w całej Polsce, które wiecznie sie wykolejaja. Niedofinansowana komunikacja sprawia, że ma coraz mniej pasażerów a Król Rafał I chce nawet zrezygnować z planów tramwaju na Nowy Dwór, bo rzekomo zbędny. Ten sam władca zresztą miał wypadek i wjechał pod tramwaj.
- 12 1
-
2014-11-21 23:37
Ciekawe czemu te minusy
Także byłem we wrocku i nie ma czym się zachwycać. Tramwaje są stare i tragiczne, a autobusach lepiej też powiedzieć nie można. Bilety można kupić w kioskach i biletomatach, ale co z tego, jak na głównej trasie czekałem ponad 10 minut na tramwaj do centrum.
Do tego dochodzi kompletnie nie czytelny plan jazdy tramwajów, który musiałem analizować z mapą w ręku, aby wiedzieć jakim tramwajem dojechać.
Miasto jako miasto na pewno urokliwe, ale nie ma co przesadzać.- 9 0
-
2014-11-21 21:31
znowu jakies wizualizacje
nie zmieni to poglądu że Adamowicz to nierób i w II turze trzeba go wykopać
- 12 15
-
2014-11-21 22:30
Wystarczy wyjść z domu
I przejechać się na Piećki-Migowo starą słowackiego, potkową, myśliwską, albo z drugiej strony do studzienki świętkokrzyską itd. Wszystko to co napisał Panie Naskręt w tym artykule przestaje mieć znacznie. KIŁA I MOGIŁA. DZIURA NA DZIURZE. Zaniedbania drogowe w Gdańsku sięgają już dwóch dekad.
- 7 15
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.