- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (170 opinii)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (353 opinie)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (69 opinii)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (72 opinie)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (131 opinii)
- 6 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (427 opinii)
Budowa trasy tramwajowej z Siedlec na Morenę na finiszu
Sprawdziliśmy postęp prac na budowie 3,5-kilometrowej trasy tramwajowej z Siedlec na Morenę. Inwestycja jest na ukończeniu. Tramwaje pojadą tam do 30 września.
Inwestor - spółka miejska Gdańskie Inwestycje Komunalne - przedsięwzięcie podzielił na dwa zadania. Pierwsze - za 116 mln zł przewiduje przebudowę istniejącej pętli tramwajowej Siedlce na kolejny już w Gdańsku węzeł przesiadkowy tramwaj-autobus. Linia ponadto pobiegnie wzdłuż ul. Kartuskiej i pomiędzy jezdniami ul. Nowolipie - Rakoczego . Na nowej trasie pojazdy zatrzymają się na przystankach: Piekarnicza, Belgradzka, Warneńska, Kolumba oraz PKM Brętowo. Prace wykonuje konsorcjum firm MTM z Gdyni i Rajbud.
Drugie zadanie, które obejmuje realizacje dwutorowej trasy tramwajowej w ciągu ul. Bulońskiej , wykonywane jest od jesieni 2014 r. Za realizację tej inwestycji konsorcjum WPRD Gravel oraz Tor-Kar-Sson otrzyma ok. 22,989 mln zł brutto. W ramach budowy trasy tramwajowej w ciągu ul. Bulońskiej mają powstać dwa przystanki: "Budapeszteńska" i "Myśliwska". Przedsięwzięcie obejmuje też przebudowę infrastruktury kolidujących i sąsiadujących z inwestycją, w tym m.in.: układu drogowego, przejść dla pieszych, chodników, zatok autobusowych, utworzenie przejazdów rowerowych, przebudowę oświetlenia oraz infrastruktury podziemnej.
Sprawdziliśmy co do tej pory wykonawcom udało się wybudować.
Układanie torów na pętli Siedlce
Kończą się prace przy układaniu torowiska na pętli Siedlce od strony kościoła. Wykonawcy pozostaje tam ułożenie około 100 metrów linii. W trakcie naszej piątkowej wizyty torowcy montowali na podkładach szyny. Tuż obok torowiska natomiast toczą się prace związane z poziomowaniem krawężników, które stanowią granicę linii tramwajowej.
Gotowy jest budynek socjalny na pętli, ale teren wokół niego zamienił się w ostatnich dniach w skład materiałów budowlanych. Ustawiono tam palety z płytami gumowymi typu Strail, a także piach i tłuczeń. Do wykonania pozostały tam jeszcze perony przystankowe, chodniki, warstwa wierzchnia dróg dojazdowych. Rowerzyści mogą zobaczyć tam nowy, ale jeszcze niedostępny parking dla swoich pojazdów.
Odcinek Nowolipie - Rakoczego gotowy
Torowisko wzdłuż ul. Nowolipie jest już gotowe. Zdołała wokół niego wyrosnąć już nawet trawa. Przy przystankach Piekarnicza i Belgradzka pozostaje wykonawcy zamontować barierki odgradzające peron od jezdni. Gotowe są natomiast nawierzchnie tych przystanków wraz z elementami podpowiadającymi drogę osobom niewidomym i niedowidzącym.
Wzdłuż ul. Nowolipie, na nitce w kierunku Moreny, wykonawca ponadto prowadzi frezowanie nawierzchni jezdni. To przygotowania pod układanie nowej nawierzchni. W tym celu drogowcy zajęli jeden pas ruchu. Jest ciasno, trzeba uważać.
Natomiast na Rakoczego wmontowano i wybetonowano torowisko.
Estakada Rakoczego na ukończeniu
Na Estakadzie zakończyło się szalowanie i zbrojenie płyt podtorza oraz montaż odbojnic
z kątowników. Na finiszu jest korytowanie oraz prace konstrukcyjne w rejonie przystanku Brętowo. Wykonawca w tej chwili zakłada ponadto elementy sieci kanalizacyjnej pod estakadą i maluje obiekt. Trwa też montaż sieci trakcyjnej i oświetlania nowego obiektu.
Gotowe jest też torowisko wraz z rozjazdami i nawierzchnią peronu na wysokości przystanku kolejowego. W rejonie estakady pozostaje do wykonania układ drogowy, tym będzie zajmować się firma Skanska, która wykonuje dojazdy do przystanków PKM w Gdańsku.
Tak wyglądały prace na linii tramwajowej przed rokiem - w lipcu 2014 r.
Drugie zadanie, czyli budowa trasy tramwajowej w ciągu ul. Bulońskiej także zmierza do końca. Tam już można zobaczyć zarys przystanku Myśliwska. Przystanek wcześniejszy - Budapesztańska - powstaje nieco później. To z uwagi na liczne sieci podziemne jakie w jego miejscu musieli przebudować pracownicy wykonawcy. Niemniej torowisko jest praktycznie w całości gotowe.
Warto nadmienić, że tramwaje linią z Siedlec na Morenę mają pojechać 30 września, może jednak uda się uruchomić linię wcześniej. 1 września wstępnie mają być gotowe dojazdy do linii PKM w Jasieniu, Kiełpinku i na Brętowie. Wtedy ma też ruszyć linia PKM.
Miejsca
Opinie (165) 5 zablokowanych
-
2015-07-06 07:59
Prawoskręt z Nowolipia w Szuberta (1)
blokuje prawy pas ruchu w godzinach szczytu od ronda na Kartuskiej a niejednokrotnie od połowy Łostowickiej. Czy nikt nie widzi tego wąskiego gardła. Jest dosyć miejsca żeby wydłużyć prawoskręt.
- 15 5
-
2015-07-06 13:46
Gdy "kierowce" (i kier-barany) nauczą się dojeżdżać do poprzedzającego pojazdu, zamiast zostawiać po dwa metry przed przednim zderzakiem, nagle połowa pasów skrętnych okaże się wystarczająco długa.
- 4 2
-
2015-07-06 08:00
Gdansk bedzie miec absurdalna siec tramwajowa. (3)
Ciekawe ile jedzie tram z Jelitkowa naUjescisko? A potem bedzie jeszcze dalej. W 2 strony to beda 4 godziny w tramwaju.
- 17 27
-
2015-07-06 14:19
Nie jeździsz to nie znasz się i piszesz głupoty.
- 10 2
-
2015-07-06 19:23
jak by zlikwidowali co 3 przystanek to bylo by ok. to zawsze mozna zrobic, ale Polakom nie wytłumaczysz, każdy musi podjechać pod drzwi bloku
- 3 3
-
2015-07-06 19:33
Gdańsk ma wszystko absurdalne więc do kompletu :-)
- 2 3
-
2015-07-06 08:03
ciekawe czy pętla (1)
przy ul. Szarej nadal będzie Siedlcami na Siedlcach
- 5 1
-
2015-07-06 12:36
Pisz do ZTM, żeby zmienili tabliczki, a nie na forum.
- 2 0
-
2015-07-06 08:27
A studzienki w jezdni jak zwykle pod kołami samochodów.
Między Jaśkową Doliną a Piecewską na prawym pasie zrobili pełno studzienek, które po jakimś czasie będą pozapadane.
- 17 2
-
2015-07-06 08:41
To teraz mieszkańcy Niedźwiednika zamiast jednym autobusem 183 dojechać (4)
bezpośrednio do Gdańska Głównego w ok. 25 minut, będą mieli po drodze 2 przesiadki, bo 183 zawiezie ich tylko do węzła przesiadkowego na Rakoczego, potem przesiadka na tramwaj do Siedlec i kolejna przesiadka. Władze miasta chcą chyba w ten sposób "zachęcić" do korzystania z PKM.
- 18 22
-
2015-07-06 10:10
Dlaczego dostaję same minusy? Niewygodna prawda boli? (1)
O skróceniu linii 183 piszą w tym artykule: http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/PKM-wystartuje-z-Gdanska-Glownego-moze-zniknac-linia-210-na-lotnisko-n73612.html
- 9 7
-
2015-07-06 10:42
sprawa nieaktualna
- 3 1
-
2015-07-06 11:12
Jeżeli już to 1 przesiadka (1)
Czyli autobus zawiezie na Rakoczego, a potem już tramwajem do Gdańska głównego zjedziesz. Po jaką cholerę chcesz jeszcze się na Siedlcach przesiadać.
Jak budowano tramwaj do pętli Ujeścisko-Łostowice to też były narzekania, że przesiadka, że będzie dłużej itd. Teraz już nikt nie narzeka na przesiadkę, bo po do jechaniu do pętli w kilka minut ma do wyboru 3 tramwaje oraz kilka autobusów jadących do Wrzeszcza czy też do Gdańska przez Kartuską. Dzięki temu w jednym miejscu łatwiej jest podjąć decyzję gdzie i jak jechać.
Do tego najważniejsza rzecz tramwaj nie stoi w korkach w wcześniej to wszystkie autobusy stały w korkach na Łódzkiej lub Wilanoskiej, a gdyby nie tramwaj to stałyby teraz na Havla (co widać po tych co jadą na wrzeszcz :( )- 10 0
-
2015-07-06 23:24
do wrzeszcza
- 0 0
-
2015-07-06 08:52
(1)
Obecny system biletowy jest wygodny dla dystrybutorów i kontrolerów. Praktycznie dwa rodzaje biletów, zero konieczności liczenia. Jeśli za trzy, cztery przystanki mam płacić tak jak za całą trasę od pętli do pętli to odpalam auto. Nie muszę czekać na tramwaj, dochodzić do przystanku. Wniosek: Niech będą bilety czasowe, jak w innych miastach np. Krakowie. Przecież teraz przesiadając się będę zmuszony kupować bilet godzinny choć jadę 10 minut.
- 17 6
-
2015-07-06 21:08
jest jeszcze miesięczny - w cenie jednego tankowania gazu
- 4 1
-
2015-07-06 09:06
(1)
To w końcu Budapeszteńska czy Budapesztańska bo taka jest ulica .
- 0 4
-
2015-07-06 09:36
Budapeszteńska jest poprawnie
- 4 0
-
2015-07-06 09:06
Odcinek pętla Siedlce - Piekarnicza (2)
Propaganda sukcesu jak za PRL.
1 . Tory są ułożone ale krzywo.
2 . Szyny nie są pospawane.
3 . Pętla Siedlce jest w proszku.
4 . Rożnica poziomów na pętli Siedlce ( miedzy torami jezdnia a chodnikiem około 30 cm, chyba że to ma być garb poprzeczny).- 9 12
-
2015-07-06 09:13
To ma być spowalniacz!
Całe miasto to strefa 30: 30 km na godzinę na ulicach i torach, 30 urzędników w biurze rozwoju, 30 mieszkań dla prezydenta, 30 tys. premia, 30 PLN za bilet nową linią.
- 2 5
-
2015-07-07 21:21
Różnica poziomów jest dlatego, że jeszcze nie wylano na ulicy warstwy ścieralnej asfaltu.
- 0 0
-
2015-07-06 09:11
Oni pracują tylko w soboty, niedziele i święta! (2)
Tylko wtedy im się opłaca, dodatki za pracę 200 %, godziny nadliczbowe, a w dni powszednie potwornie się grzebią. Wystarczy popatrzeć ile dni zajmuje im położenie kostki na przystankach autobusowych, ręczne malowanie estakady, wyrównanie posypki na torach widłami!
- 14 8
-
2015-07-06 11:20
to wez lopate
i im pomoz zamiast grzac d*pe za biurkiem
troche fizycznej pracy spolecznej Ci nie zaszkodzi- 8 1
-
2015-07-06 12:44
Szkoda, że nie ma czego takiego jak dodatki 200%... I godziny nadliczbowe...
- 2 0
-
2015-07-06 10:09
Lol
Jak mozna sądzić że wybudowanie trasy tramwajowej Morena-Siedlce oznaczac bedzie kursowanie tramwaju tylko do Siedlec? To juz kwalifikuje sie pod uposledzenie mózgowe.
- 29 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.