• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa węzła Karczemki tańsza nawet o 85 mln zł!

Maciej Naskręt
9 lutego 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
W ciągu dwóch lat węzeł Karczemki zmieni się nie do poznania. W ciągu dwóch lat węzeł Karczemki zmieni się nie do poznania.

Przetarg na rozbudowę węzła Karczemki nie został jeszcze rozstrzygnięty, ale już wiadomo, że na tej inwestycji GDDKiA zaoszczędzi kilkadziesiąt milionów złotych.



Projekt rozbudowy węzła przewiduje poszerzenie obwodnicy i wykonanie licznych bezkolizyjnych zjazdów z drogi ekspresowej. Projekt rozbudowy węzła przewiduje poszerzenie obwodnicy i wykonanie licznych bezkolizyjnych zjazdów z drogi ekspresowej.
Do przetargu na modernizację węzła Karczemki zobacz na mapie Gdańska, łączącego Obwodnicę Trójmiasta z budowaną Trasą W-Z, stanęło siedem firm i konsorcjów. Zażądały one znacznie niższych pieniędzy, niż spodziewał się inwestor, czyli gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Drogowcy mają do wydania ok. 271,5 mln zł, tymczasem najniższa oferta - złożył ją Budimex SA - opiewa na 186,5 mln zł. To o 85 mln zł mniej! Nawet najdroższa oferta, czyli 241,4 mln zł, zaproponowane przez Mostostal Warszawa i MTM, była o ponad 30 mln tańsza, niż zakładał kosztorys GDDKiA.

O pechu mogą mówić menedżerowie Skanskiej i konsorcjum Wakozu i Alpine Bau, którzy przygotowali oferty nieznacznie tylko droższe - odpowiednio o 1 mln i 1,3 mln zł - od oferty Budimexu.

Urzędnicy wciąż jednak nie wyłonili zwycięzcy. Kiedy to nastąpi? -Za kilka tygodni. Musimy przeanalizować oferty pod względem wymogów, określonych w ogłoszeniu - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad.

W ramach inwestycji węzeł Karczemki otrzyma kształt pełnej koniczyny z wiaduktem dla kierowców, jadących z Gdyni w kierunku centrum Gdańska. Oprócz tego zostanie zbudowanych kilkanaście obiektów inżynierskich. Obwodnica Trójmiasta na odcinku około 3,5 km zyska trzeci pas ruchu.

Zakończenie prac na węźle Karczemki nastąpi w maju 2012 roku, czyli na miesiąc przed rozpoczęciem Mistrzostw Europy w piłce nożnej.

Oferty, złożone w przetargu na modernizację Węzła Karczemki

1. Budimex - ok. 186,5 mln zł
2. Skanska - ok. 187,5 mln zł
3. Wakoz i Alpine Bau - ok. 187,8 mln zł
4. Eurovia Polska, Warbud, Eurovia S.C. i PRM Mosty Łódź - ok. 205,5 mln zł
5. Strabag i Energopol Szczecin - ok. 210,5 mln zł
6. NDI - ok. 233,5 mln. zł
7. Mostostal Warszawa i MTM - ok. 241,4 mln. zł


Zobacz, jak ominąć korek na węźle Karczemki.

Opinie (186) 7 zablokowanych

  • urzędnicze oszczędności...

    jest jako taki kryzys więc i ceny niższe, zacznie się sezon to wykonawca będzie musiał oszczędzić bo ceny robocizny i materiałów pójdą w górę ale jak zawsze urzędników to nie interesuje....
    odbiór się zrobi, budynia się na przecięcie wstęgi zaprosi i jechana...

    • 2 0

  • Tylko dlaczego nie ma takich oszczednosci na cenie w przetargach organizowanych przez U.M i Adamowicza?

    Wszystko potanialo w budownictwie ,ale jakos nie ma to odbicia w przetargach organizowanych przez Gdansk . Czy tu ktos pilnuje aby kasa wpadala w prawidlowe kieszonki?

    • 2 0

  • fajnie początkowo obliczono koszty , a póżniej weszło cba i koszty nagle spadły o 85 miln.

    szok

    • 0 0

  • adamowicz , królu złoty , mistrzu jedyny , mordo ty nasza , idz do domu lub wyjedz z kraju , tak będzie lepiej .

    • 2 0

  • lepiej zróbcie wszystko żeby Budimex nie chwytał się tej roboty

    ludzie Adamowicz i tak nie będzie budował tego węzła, lepiej róbcie wszystko aby Budimex nie brał się za tak poważną robotę bo będzie kiszka i za rok jak to z regóły jest to Skanska będzie musiała po tych super fachowcach remontować.Mam nadzieję że panowie z GDDKiA czytając te poinie pójdzie po rozum do głowy i w końcu nie tylko wezmie pod wzglad niskiej ceny ale i też historie firm i opinie o nich a Adamowicz na pewno przetnie wstęgę w 2016 roku i będzie fajnie.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane