• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa węzła przed tunelem wstrzyma tramwaje na Marynarki Polskiej

Krzysztof Koprowski
17 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Tramwaje z Węzła Kliniczną pojadą wyłącznie do przystanku Mostostal. Dalej kursować będą autobusy zastępcze. Tramwaje z Węzła Kliniczną pojadą wyłącznie do przystanku Mostostal. Dalej kursować będą autobusy zastępcze.

Już za tydzień, w sobotę 26 stycznia, mieszkańców Nowego Portu, Letnicy i pracowników zatrudnionych w rejonie ul. Marynarki Polskiej czekają spore utrudnienia w podróżowaniu po mieście. Budowa nowego węzła drogowego wstrzyma ruch tramwajów między Kliniczną a Nowym Portem.



Tramwaje na węźle przejeżdżać będą nadal na poziomie "zero", mimo że skrzyżowanie ulegnie znacznej rozbudowie. Tramwaje na węźle przejeżdżać będą nadal na poziomie "zero", mimo że skrzyżowanie ulegnie znacznej rozbudowie.
Budowa trzypoziomowego węzła drogowego Drogi Zielonej z ul. Marynarki Polskiej i dalej tunelem pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska trwa już od kilku miesięcy. Na poziomie -2 poruszać się będą samochody jadące Trasą Słowackiego, poziom wyżej piesi, a na poziomie "zero" tramwaje i pozostały ruch samochodowy. Tramwaje będą się zatrzymywać przed wielopoziomowym skrzyżowaniem - patrząc od strony Węzła Kliniczna.

By jednak tak się stało, przez najbliższe kilka miesięcy będzie trzeba wstrzymać przejazd tramwajów przez plac budowy. Już od kilku tygodni nie działa tu przystanek tramwajowy, a od soboty 26 stycznia trasy pojazdów szynowych zostaną skrócone wyłącznie do przystanku Mostostal zobacz na mapie Gdańska.

- Technologia obsługi czynnego odcinka trasy tramwajowej na odcinku W. Kliniczna - Mostostal przewiduje eksploatację taboru dwukierunkowego, czyli tzw. Dortmundów. Będą one korzystać ze specjalnie zamontowanego rozjazdu nakładkowego celem zmiany toru, co również wymusza konieczne zmiany w układzie linii tramwajowych z uwagi na fizyczne ograniczenia dowolnego "wyprzedzania się" tramwajów na przystanku Mostostal - objaśnia Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów.

Najsłabszy element w tymczasowej organizacji ruchu komunikacji:

Ponieważ odcinek od Mostostalu do Nowego Portu będzie wyłączony z eksploatacji, zawieszone zostają całkowicie linie 4 (Zaspa - Nowy Port) oraz 14 (Centrum - Nowy Port). Linia 7 będzie skrócona z Łostowic do przystanku Mostostal i "wspomagana" dodatkową linią tymczasową 97 relacji Chełm Witosa - Mostostal. Umożliwi to utrzymanie częstotliwości co pięć minut w godzinach szczytu na odcinku Centrum - Letnica.

Linia 10 skierowana będzie na trasę z Siedlec przez Jana z Kolna - Kliniczną - Hallera - Mickiewicza na Zaspę. Dzięki temu mieszkańcy Zaspy korzystając z linii 8 i zmienionej trasy 10 szybciej dojadą do przystanku Twarda, gdzie będą się mogli przesiąść na 7 i 97.

Między Nowym Portem a Letnicą uruchomione zostaną dwie zastępcze linie autobusowe: T4 oraz T5. Pierwsza z nich będzie kursować trasą: Nowy Port Władysława IV - Marynarki Polskiej - Mostostal. Autobusowa "piątka" pojedzie nieco okrężną trasą: Nowy Port Władysława IV - Marynarki Polskiej - Mostostal - Żaglowa - AmberExpo - PGE Arena Gdańsk - Węzeł Harfa - skrzyżowanie al. Hallera z Drogą Zieloną. Obie linie w godzinach szczytu kursować będą z częstotliwością co pięć minut.

- Poprzez uruchomienie linii T5 zaoferowana zostanie szybka komunikacja między przystankami przesiadkowymi przy al. Hallera (np. na linie autobusowe 124, 127, 148 i tramwajowe 3 oraz 5) a Letnicą i Nowym Portem - dodaje Zomkowski.

Utrudnienia w kursowaniu tramwajów potrwają przez około pół roku, jednak wszystko będzie zależeć od tempa realizacji prac drogowo - torowych w obrębie ul. Marynarki Polskiej. Pierwsi kierowcy między węzłem Marynarki Polskiej a Ku Ujściu pojadą jesienią 2014 roku.

Miejsca

Opinie (121) 3 zablokowane

  • Cieszę się, że Gdańsk pozytywnie się zmienia

    • 17 5

  • Marynarki Polskiej to wieczny remont i bodowa od 6 lat. (3)

    Miasto wiecznie wydaje naszą kasę bez głowy to coś zrobią to na nowo rozkopują. Kompletnie nie widzę poprawy po tych wszystkich inwestycjach - podróż do centrum trwa coraz dłużej.

    • 11 10

    • tak? (1)

      Przypomnij sobie te wszystkie dziury...

      • 4 4

      • pamiętam - jechałem drogę 30km/h ale w centrum byłem po 20 min. a teraz dziury na remontowanym fragmencie są jezcze gorsze a dojazd zajmuje mi 45min

        • 6 8

    • bodowa

      a może bodega? bo przecież nie bUdowa...

      • 6 2

  • Ciekawe czy ten rzecznik zna trasę linii autobusowych?

    linia 127 kursuje na Hallera? Ciekawe... w dodatku zapomniał o linii 188

    • 4 2

  • Ile razy można rozkopywać tę samą ulicę przez ostatnie 5 lat.

    Totalne marnotrawienie naszych pieniędzy. Cudze się łatwo wydaje !

    • 16 6

  • bravo!szkoda,ze tylko w dni meczowe,nie pozwalaja dojezdzac i odjezdzac kibicom.. (2)

    ..wszedzie,by sie cieszyli,ze tramwaje podjezdzaja pod sam stadion,a u nas kaza starszym kibicom isc z buta od wezla kliniczna.pozniej sie dziwia,ze frekfencja spada!pod koniec sezonu w Polsce jest ,juz dosc zimni i starsi nie daja rady taki kawal isc.nie wszystkim,tez pasuje jechanie kolejka w te rejony.mam nadzieje,ze jak zbuduja ten wezel,to pomysla tez o jakiejs nowej lini autobusowej w okolice stadionu,bo ludzie z ZABIANKI,Przymorza i Zaspy ida na mecz z buta..i znow nie wszystkim chce sie taki kawal isc,choc by chcieli,ale zdrowie nie pozwala..pomyslcie wlodzrze miasta!

    • 5 6

    • W dni meczowe oraz targowe na MTG masz SKM.

      • 3 1

    • ja na meczu nie widziałem nikogo 50+

      • 1 2

  • A mówiłem ze nowy port odetnie Gdańsk (2)

    Wyburzyć nowy port i zniszczyć patologie

    • 4 23

    • przyjedz tutaj

      a nie sie meczysz przed ekranem

      • 0 0

    • DO DEBILA

      sam pewnie jestes patologia bo tak durne komentarze piszą tylko tacy durnie jak TY !!!!!!!!!!!

      • 0 1

  • W szpitalu na srebrzysku są jeszcze wolne miejsca zarejestruj się i będziesz normalny.

    • 7 2

  • Dla samochodów objazd (3)

    A dla tramwaju nie dało się zrobić odcinka toru objazdowego? Czy to taki problem? Nowy Port jest traktowany jak zło konieczne przynajmniej w komunikacji.

    • 10 4

    • (1)

      Tramwaj niestety potrzebuje torowiska, które potrzebuje niwelacji terenu. Niestety nie da się puścić tramwaju po tymczasowej drodze w płyt betonowych.

      • 3 0

      • Ale ten świat głupi, co?

        Nawet w Polsce potrafią takie coś wykonać, nie mówiąc już o innych krajach. Ale przecież NIE DA SIĘ, bo milion argumentów, z których każdy można skwitować jednym stwierdzeniem - wystarczy chcieć.

        • 1 1

    • TRAMWAJ

      Jakie to szczęście,że Gdynia nie ma tramwajów,a przez to mniej dziadostwa i problemów przy przebudowie dróg.

      • 0 1

  • haha

    pomysl, musieli by zrobic dodatkowa siec trakcyjna z calym osprzetem( min. slupy,naciagi i itp.) wiec to sa kolosalne koszty ktorych nikt nie poniesie bo nie maja kasy

    • 5 1

  • nowy port

    do nowego portu mozna sie dostac motlawa z gdanska na kajaku lub biala flota 30 letnia pozdrawiam.....

    • 8 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane