- 1 Ulewa przeszła przez Trójmiasto (85 opinii)
- 2 Zapadł się portal w Nowym Ratuszu (39 opinii)
- 3 Dworzec Podmiejski pozostanie zamknięty (40 opinii)
- 4 Nowa wiceprezydent zaczyna pracę 5 lipca (59 opinii)
- 5 Nowożeńcy w kłopotach, bo zabrali to z plaży (116 opinii)
- 6 Tajemnicze konstrukcje w Dolinie Samborowo (68 opinii)
Budują parking przy Hali Targowej w Gdyni
Trwa budowa nowego-starego parkingu przy ul. 3 Maja w Gdyni, tuż obok Hali Targowej. Kilka miesięcy temu ogrodzono teren, teraz zaś miasto buduje tu parking z prawdziwego zdarzenia, który pomieści 50 samochodów.
Rozpoczęły się już prace, mające stworzyć w tym miejscu parking z prawdziwego zdarzenia.
Ciekawostką jest fakt, że do jego budowy używane jest kruszywo, pochodzące z rozbiórki podbudowy lodowiska.
Parking z kruszywa po lodowisku
- Przy Hali Targowej na ul. 3 Maja powstaje parking, który pomieści około 50 aut osobowych. Powstająca tam nawierzchnia z kruszywa jest wykonywana z materiałów, które służyły jako podbudowa gdyńskiego lodowiska. ZDiZ pozyskał ten materiał po rozbiórce lodowiska i wykorzysta go ponownie. Dzięki temu oszczędzamy i jesteśmy ekologiczni - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Urzędnicy podkreślają, że z tego samego kruszywa pozyskanego z lodowiska zrealizowane zostaną również inne remonty na terenie miasta - np. remont na ul. Kameralnej.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania w Śródmieściu
Koniec prac w maju
Jak wygląda harmonogram i zakres prac, dotyczących samego parkingu?
- Prace przy budowie parkingu na ul. 3 Maja rozpoczęły się kilka dni temu i powinny zakończyć się w maju. Zadaniem wykonawcy jest ułożenie nawierzchni parkingu z kruszywa, ustawienie krawężników oraz odprowadzenie wód opadowych. W tym celu posadzona zostanie tam zieleń, służąca do poprawy retencji wody, poprzez ograniczenie odpływu wód opadowych do kanalizacji deszczowej - mówi Michał Felon, dyrektor gdyńskiego ZDiZ.
Koszt inwestycji to 200 tys. zł.
Sam parking ma być włączony do Strefy Płatnego Parkowana. Gotowa jest już uchwała rady miasta, która pozwoli włączyć powstające 50 miejsc postojowych do Strefy Płatnego Parkowania.
Warto też przypomnieć, że kilkadziesiąt metrów dalej, również przy ul. 3 Maja
Powstaje parking przy Hali Targowej w Gdyni (29 opinii)
Opinie (174) 7 zablokowanych
-
2023-04-22 08:17
te
te 50 samochodów to dobre na wsi z 100 mieszkańców......ale te władze rozpieszczają mieszkańców i kupujących.........tylko dać im order za pomysł
- 14 2
-
2023-04-22 08:50
200.000 za wysypanie (odzyskanego) kruszywa i posadzenie kilku drzew
czyli w sumie nic się nie zmieni bo tam był dobrze ubity piach przez lata - urzędnicy mają pierwszorzędne pomysły
- 12 2
-
2023-04-22 08:51
Niszczycie tylko to miasto i nic więcej. (1)
- 17 2
-
2023-04-23 12:49
Ono już zostało definitywnie zniszczone
Na co nowe kamienice, jak chodniki i drogi pełne dziur?
- 1 0
-
2023-04-22 08:54
A to ciekawe
Zlikwidowali parking żeby.... wybudować parking... Bez komentarza.
- 15 3
-
2023-04-22 08:58
Dobrze by było, żeby 1 h była na nim darmowa. Byłby wtedy dla klientów hali targowej.
- 10 1
-
2023-04-22 09:15
Wygląda to tak
dla emerytów nie ma znaczenia że hala do 16 oni nie pracują na hali jest swoiste zaczepianie w środku klientów przez sprzedawców. Ponadto jest drogo ciuchy te same a droższe niż w marketach warzywa,owoce i kwiaty tak samo.
Większość emerytów lata czasem od rana tylko i wyłącznie po promocjach jest niestety taniej a jakość ta sama większości co na hali a czy parking obojętnie jaki zrobią załatwi sprawę że będzie więcej klientów wątpliwa sprawa.- 6 4
-
2023-04-22 09:20
Raz przynajmniej jakiś dobry news, Co prawda tam był parking, samochody na nim parkowaly, ale okey, niech będzie odnowiony.
- 1 6
-
2023-04-22 09:43
Parking (3)
Zrobcie w koncu parking pietrowy z prawdziwego zdarzenia.A nie tylko zydzicie i pobieracie krocie za strefy platnego parkowania
- 11 1
-
2023-04-22 09:51
piętrowe parkingi - jeśli są płatne - stoją puste (1)
szczodre oferowanie miejsc do parkowania w pobliżu centrum miasta zwiększa korki na dojazdach do niego
- 0 2
-
2023-04-22 12:41
A jak wpływa redukowanie kursów zkm i podnoszenie cen na korki?
- 0 0
-
2023-04-23 12:51
Przecież Unia rządzi i nakazuje
- 0 0
-
2023-04-22 10:00
Patrząc na komentarze pojawiające się pod tym tekstem można zauważyć wysyp tekstów tworzonych przez osoby (4)
które mają trudności z wyobrażeniem sobie, że można do sklepów/placówek handlowych czy lokali gastronomicznych w centrum miasta docierać inaczej niż samochodem prywatnym. Badania wykazują, że sklepikarze z reguły przeszacowują wielkość zakupów robionych przez użytkowników samochodów w stosunku do zakupów, które robią klienci przychodzący do nich pieszo, docierających rowerem czy też środkami transportu publicznego. Gdynia powinna zrobić takie badania i podać do wiadomości publicznej, kontynuując działania prowadzące do zmniejszenia stopnia uzależnienia mentalnego wielu mieszkańców od samochodów prywatnych. Na parkingu zbudowanym za publiczne pieniądze warto wprowadzić ograniczenia czasu parkowania: inaczej właściciele stoisk w hali zastawią parking swoimi samochodami, blokując możliwości dojazdu potencjalnych klientów.
- 2 18
-
2023-04-22 10:30
Przestań pieprzyć, odłóż to, z czego to wyczytujesz i idź popytaj sprzedawców, jak jest
- 4 0
-
2023-04-22 12:43
To wytłumacz teraz dlaczego tyle jest pustych lokali w centrum Gdyni? Dlaczego co chwila jakiś biznes znika skoro mają tyle pieszych klientów?
- 4 0
-
2023-04-23 12:52
Posadź zreumatyzowaną babcię
lub cukrzyka bez nogi na rower.
Po prostu wyobraź to sobie.- 1 0
-
2023-04-23 22:41
Patrząc na położenie Gdyni to rower tylko dla bardzo młodych i sprawnych, autobusy coraz rzadsze kursy i jedź z zakupami, stój na przystankach a potem zasuwaj do domu z siatkami. Mam ochotę, jadę samochodem, nie lubisz samochodu zasuwaj z Chwarzna czy Karwin rowerem i pod górkę z zakupami. Pozwól innym żyć tak jak chcą. Pieszo to można z budynku koło hali zrobić zakupy.
- 0 0
-
2023-04-22 10:09
Którego roku przewidziane jest zakończenie prac?
Sądząc z tempa pozostałych prac w Gdyni i zakresu 2 lata to minimum
- 8 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.