- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (262 opinie)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (70 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (323 opinie)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (204 opinie)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (50 opinii)
- 6 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (66 opinii)
Budżet trzeszczy, czyli utracjusz na chwilówkach
Zalania będą się powtarzać, bo kanalizacji deszczowej w centrum nie zmodernizowano
Dlaczego w gronie wszystkich miast, borykających się z podobnymi kłopotami, to Gdynia stała się tym z największym zadłużeniem? Czym różni się jej sytuacja i czy powinniśmy niepokoić się bardziej niż mieszkańcy innych miast? Moim zdaniem tak. W Gdyni wydarza się coś, co nigdy wcześniej nie miało miejsca: zadłużenie najwyższe w historii, zastój inwestycyjny i brak jakiegokolwiek luzu finansowego.
Zatem nie oczekujcie w moich felietonach zestawu propozycji programowych. To nie moja rola. Ja próbuję podzielić się swoją perspektywą, zabarwioną doświadczeniem "wieloletniego insidera".
Być może dla części z państwa moje teksty zawierają tezy oczywiste - piszę jednak z myślą o tych, którzy myślą inaczej. Do tej pory stanowili w Gdyni większość. Dostajemy krótkie miejskie komunikaty i w oparciu o to budujemy własne przekonania, nie mając często pojęcia, jak bardzo wykreowany i nieprawdziwy jest to obraz - ja próbuję pokazać inny.
Po drugie, tym, którzy zamiast odnieść się do tez, wolą zajmować się osobą autora, pisząc, jaki to on jest niedobry, niewiarygodny, parszywy, fałszywy, niekompetentny i co tam jeszcze, chciałbym jedynie przekazać, że tak właśnie najczęściej argumentują politycy: nieważne, co mówi, ważne - kto. A gdyby tak wykonać ćwiczenie intelektualne i przez chwilę zapomnieć o autorze, a skupić się na tezach z tekstu? Podobno nawet zepsuty zegar ścienny dwa razy na dobę pokazuje dobrą godzinę, więc nawet ten nikczemnik, oczajdusza, huncwot, łotrzyk, frustrat i chyloński roztropek może czasem mieć rację. Tyle komentarza do komentarzy. W tych tekstach nie ma być o mnie, tylko o Gdyni, wracam szybko do niej.
Zadłużenie? Nie bolałoby, gdyby były inwestycje
Ponieważ ostatnio było o finansach, chciałbym chwilę jeszcze poświęcić temu wątkowi, a dokładniej - zadłużeniu. Bo o tym, że wszystkie samorządy mają ostatnio nielekko, wiemy i słyszymy. To, że pandemia, inflacja, koszty nośników energii, presja płacowa, obniżki PIT, z którego niemal połowa zostaje w kasie takich miast jak Gdynia, to oczywista prawda. Tylko dlaczego w gronie tych wszystkich borykających się z podobnymi kłopotami to Gdynia stała się tym z największym zadłużeniem? Czym różni się jej sytuacja i czy powinniśmy niepokoić się bardziej niż mieszkańcy innych miast? Moim zdaniem tak.
Pamiętam przynajmniej dwa podobne momenty, gdy gdyńskie wskaźniki mogły wyglądać nieciekawie, tylko że za każdym razem miało to jasny związek z potężnymi inwestycjami. Najpierw przez długie lata Gdynia spłacała obligacje komunalne za środki, z których jeszcze decyzją Franciszki Cegielskiej gruntownie wymieniono niemal cały postkomunistyczny złom na nowe autobusy komunikacji miejskiej. To był kosztowny, odważny i kompleksowy krok, który rozwiązał konkretny problem. Płacąc co roku kolejne transze spłat, wiedzieliśmy, jaką zmianę finansujemy.
Drugim okresem był czas dużych, strategicznych inwestycji z Trasą Kwiatkowskiego na czele, gdy miasto zadłużało się, wiedząc, że każda złotówka wydana na wkład własny przyniesie 3 lub 4 zł dotacji, które zamienią się w trwałą wartość dla miasta. Ten montaż finansowy działał, przynosił realne zmiany, a spłaty nie były dramatycznym wyzwaniem. Obecnie sytuacja jest pozornie podobna, tylko lina jest bardzo napięta, a nikt nie wie dokładnie, dlaczego mamy takie zadłużenie.
Gdynia w przededniu finansowej katastrofy?
W Gdańsku w ostatnich latach zrealizowano i realizuje się spektakularne inwestycje, a sytuacja finansowa jest lepsza. W Gdyni nie ma ani wielkich inwestycji, ani pieniędzy, za to mamy spektakularne długi. I tak, oczywiście, można mieć wysokie wskaźniki zadłużenia, a równocześnie sporą sterowność, pozwalającą na wysoki standard usług publicznych i stopniowe spłaty. W Gdyni wydarza się coś, co NIGDY WCZEŚNIEJ nie miało miejsca: zadłużenie najwyższe w historii, zastój inwestycyjny i brak jakiegokolwiek luzu finansowego.
Wygląda jak w przededniu katastrofy: szkoły tną wydatki, instytucje kultury dostały po grzbiecie, znikają kolejne połączenia komunikacji miejskiej.
Jakby jakiś nerwowy stróż biegał ciągle z wiadrem, próbując podstawiać je w miejscach, skąd cieknie woda, a liczba tych miejsc ciągle rosła... I to jest najpoważniejszy dramat naszego miasta: Gdynia dziś przypomina utracjusza, który bierze kolejne chwilówki, by zaspokoić chwilowe zachcianki i kupić kolejne gadżety, a później, zakredytowany pod korek, może tylko patrzeć, jak wszystko pożerają stałe płatności.
Sąsiad obok też wprawdzie ma kredyt na karku, ale przynajmniej kupił za to mieszkanie i rozwinął prowadzoną działalność. Dziś utracjusz może tylko patrzeć na niego z zazdrością i wygrażać losowi. Zamiast uderzyć się we własne piersi, woli wygrzebać ostatnie zaskórniaki i zorganizować huczną imprezę w myśl zasady "zastaw się, a postaw się". Machamy więc openerowiczom, kibicujemy uczestnikom Ironmana, a chwile później, zalani hektolitrami brei ze studzienek kanalizacyjnych, topiąc w nich auta, piwnice i buty, złościmy się na... No właśnie. Na kogo?
Kanalizacja deszczowa? Miał być remont, ale był za mało spektakularny
A propos studzienek, kanalizacji deszczowej i Armagedonu na ulicach: tak niestety będzie, nie tylko z uwagi na rosnącą gwałtowność zjawisk pogodowych, rosnący obszar zabetonowany, ale choćby z powodu zaniechania przebudowy sieci deszczowej w Śródmieściu.
Skala wyzwań w tej kwestii znana jest miejskim zarządcom, były możliwości ruszenia tematu, ale wizja wrzucania wielu milionów złotych w podziemne inwestycje nie wydawała się wystarczająco spektakularna. Dziś, gdy jest kluczowa, kasy już NIE MA.
Poglądy wyrażone w felietonie są osobistymi opiniami autora.
O autorze
Zygmunt Zmuda Trzebiatowski
- W poprzednim życiu przez pięć kadencji radny miasta Gdyni, obecnie na odwyku samorządowym. Prawnik, felietonista, mikroprzedsiębiorca, mieszkaniec Chyloni. Kocha Gdynię, ale nie bezkrytycznie. Nieutrudzony w próbach podejmowania dialogu, niezależnie od przeszkód. Felietony Zygmunta Zmudy Trzebiatowskiego w Trojmiasto.pl
Opinie (461) ponad 10 zablokowanych
-
2022-08-22 07:48
Opinia wyróżniona
Na ulicy na której mieszkam... (13)
... prawie wszystkie domy są rozbudowane - wyciągnięte poddasza, przybudówki, ganki, garaże, warsztaty, hale produkcyjne itp. Jest to samowola budowlana. A podatek od nieruchomości tego nie uwzględnia, płacony po staremu. O parkowaniu ciężarówek, dostawczaków, osobówek - w ramach prowadzenia działalności gospodarczej - na terenach miejskich już nie wspomnę.
- 113 40
-
2022-08-22 08:54
Opener na nic się nie przekłada poza długami w kasie (2)
Przez tyle lat istnienia tej imprezy nie widzę pozytywnego wpływu ma miasto z tego powodu, 3 lepsze dni dla restaturatorów?Zdecydowanie za mało, a połowa odwiedzających miasto to młodzież licealna i studenci. Z tego miasto nie wyżyje.
Szkoda dopłacać do tej imprezy, tym bardziej że mieszkańcy którzy płaca podatki nawet symbolicznej zniżki nie mają- 48 8
-
2022-08-22 17:00
Nie kompromituj się koleś. Jesteś gdyńskim
restauratorem z wyższej półki że narzekasz na festiwalową publiczność ? Bo nie zachodzą do ciebie ?
Nie masz pojęcia o promocji. Jaki wpływ na to mają takie imprezy.
Po Euro 2012 były głosych takich jak ty, lecz moi znajomi z Pchlego Targu na Jarmarku Dominikańskim już tego roku odnotowali większy najazd ludzi z krajów,restauratorem z wyższej półki że narzekasz na festiwalową publiczność ? Bo nie zachodzą do ciebie ?
Nie masz pojęcia o promocji. Jaki wpływ na to mają takie imprezy.
Po Euro 2012 były głosych takich jak ty, lecz moi znajomi z Pchlego Targu na Jarmarku Dominikańskim już tego roku odnotowali większy najazd ludzi z krajów, których piłkarze grali w Gdańsku. I ile rzeczy im sprzedali.
I ty coś pieprzysz że te imprezy nic nie dają ?
Opener - mojej znajomej z Legionowa znajomi przyjeżdżają na Openera już z kolejnymi znajomymi spoza PL. Śpią w Gdyni i się tu żywią. Ale nie w drogich knajpach.- 3 7
-
2022-08-22 12:13
Ale promocja miasta jest na pewno ! Nie to co Arka!!!
- 5 7
-
2022-08-22 08:26
ale za to jest ironman i deflinki. Ciesz się. To polecenie.
- 39 4
-
2022-08-22 07:54
Janusz, pisz donosy, kabluj, zazdrość.. (8)
Przypomną się tobie młode lata w ORMO.
Niczego lepszego w tym życiu już nie uświadczysz...- 37 67
-
2022-08-22 18:35
Przepraszam bardzo. Czy ja na kogoś doniosłam Pokazuję tylko imposybilizm władz Gdyni.
- 5 0
-
2022-08-22 14:27
A Ty nie kradnij.
- 1 2
-
2022-08-22 10:50
W UK facet mający połowę budynku podniósł strych. Musiał mieć zgodę. Przekroczył o 4 cale; 10 cm. Poszła skarga (1)
I dostał nakaz - dostosowanie budynku (jednopiętrowy plus ten podniesiony strych) do zezwolenia (i wysokości u sąsiada). Albo rozbiórka nadbudowy (a tam dach, krokwie) albo obniżenie o 10 cm do poziomu "strzechy" sąsiada. Tam się nie pieszczą z łamaniem przepisów budowlanych, a chętnych do d0nosików pełno. Daily Mail nieraz opisuje różne kwiatki
I dostał nakaz - dostosowanie budynku (jednopiętrowy plus ten podniesiony strych) do zezwolenia (i wysokości u sąsiada). Albo rozbiórka nadbudowy (a tam dach, krokwie) albo obniżenie o 10 cm do poziomu "strzechy" sąsiada. Tam się nie pieszczą z łamaniem przepisów budowlanych, a chętnych do d0nosików pełno. Daily Mail nieraz opisuje różne kwiatki stamtąd. Ma być równa zabudowa, to będzie. A podskakuj, to 50k funtów kosztów sądowych. U nas to by 50 cm przekroczył i nikt by nie miauknął, w tym urzędy. Tam wystarczy jeden list.
- 13 4
-
2022-08-22 11:10
Podobnie jest w USA i Kanadzie. Przebudowujesz w środku stary dom musisz uzyskać pozwolenie od miasta i odpowiednich służb.
- 6 2
-
2022-08-22 10:12
Ale chodzi Ci o normowanie cwaniaczkowania? (3)
Że uczciwy człowiek czuje się jak frajer, gdy inni dookoła cwaniaczkują i oszukują?
Jakie rozwiązanie polecasz?- 38 5
-
2022-08-22 10:30
Skąd wiesz (2)
że nie płacą podatków?
- 12 6
-
2022-08-22 14:28
Święta naiwności.
- 3 0
-
2022-08-22 10:50
Pytaj wyżej, ja nie jestem autorką wątku
natomiast wkurza mnie porównywanie do ORMO wszelkiego zauważania zjawisk tego typu, dlatego wtrąciłam się i zapytałam.
- 23 2
-
2022-08-22 07:31
Opinia wyróżniona
(51)
Uważam, że Gdynia przespała czas na inwestycje. Mam na myśli okres przed EURO 2012. W Gdańsku powstało wówczas wiele np.wiele inwestycji drogowych, w dużej mierze dzięki pieniędzy z UE. Drugi problem to odkładanie inwestycji na później. Później nigdy nie będzie taniej! Następna kwestia to nieudane inwestycje typu "słynne" lotnisko. Do tego
Uważam, że Gdynia przespała czas na inwestycje. Mam na myśli okres przed EURO 2012. W Gdańsku powstało wówczas wiele np.wiele inwestycji drogowych, w dużej mierze dzięki pieniędzy z UE. Drugi problem to odkładanie inwestycji na później. Później nigdy nie będzie taniej! Następna kwestia to nieudane inwestycje typu "słynne" lotnisko. Do tego dochodzą spory z prywatnymi właścicielami terenów w mieście. Co do imprez to Opener powinien pozostać choćby ze względu na ilość przyjezdnych co wiąże się z kasą pozostawioną choćby w knajpach. Nie mówiąc o marce i rozpoznawalności w całej Europie. Myślę też, że Szczurek jest otoczony ludźmi niekompetentnymi delikatnie mówiąc.
- 278 21
-
2022-08-22 16:59
też tak myślę
SKM na Obłuże powinna być robiona właśnie wtedy.
- 1 0
-
2022-08-22 14:37
Nic dziwnego, że pieniądze z UE płynęły do Gdańska a nie do Gdyni - w końcu ta sama partia rządziła w Polsce i w Gdańsku...
- 1 3
-
2022-08-22 13:36
Jest otoczony ludźmi, którzy utrudniają dostęp do niego. Specjalny sztab. Sam o to zadbał? (1)
- 7 0
-
2022-08-22 15:53
I nie ma go w mediach społecznościowych.
Papież jest, Trzaskowski jest, Zelensky jest, choć nie raz i nie dwa musiał czytać nieprzychylne komentarze, a pan Wojciech się boi konfrontacji z ludem gdyńskim.
- 6 0
-
2022-08-22 10:59
9 lat temu jechałem z Warszawy na wschód kawałek drogi autostradą zbudowaną przez Nowaka na EURO 2012
nawierzchnia była znacznie gorsza (po roku !!) od równoległej, starej trasy krajowej czy też międzynarodowej Warszawa - Brześć, zrobionej planowo trzy lata wcześniej. Bo jechałem z kimś w stronę Siedlec, a potem powrót. Facet z Warszawy, gospodarstwo kupił na cele wypoczynkowe i zalesienie części ziemi rolnej. On tam jeździł często; emerytem był od
nawierzchnia była znacznie gorsza (po roku !!) od równoległej, starej trasy krajowej czy też międzynarodowej Warszawa - Brześć, zrobionej planowo trzy lata wcześniej. Bo jechałem z kimś w stronę Siedlec, a potem powrót. Facet z Warszawy, gospodarstwo kupił na cele wypoczynkowe i zalesienie części ziemi rolnej. On tam jeździł często; emerytem był od iluś lat. A jak narzekał na tę nową drogę, że brzydka nawierzchnia, nierówna, a powinna być jak dywan. Tak że nie podniecaj się tak tymi "inwestycjami drogowymi z funduszy UE na EURO 2012. Bo trzeba by pogadać z tymi, co to za 3-5 lat musieli remontować.
- 9 7
-
2022-08-22 10:30
(1)
czemu naokoło? Może po prostu Szczurek jest niekompetentny a nie jego otoczenie? Przecież nikt mu go nie narzuca z góry tylko sam sobie wybiera tylko takich co mu przyklaskują i grzecznie słuchają.
- 19 0
-
2022-08-22 12:17
Jest nikompetentny i szkodzi Gdyni
- 10 1
-
2022-08-22 09:19
On tych ludzi wybral - vide Lucyk (11)
Do zamkniecia natychmiast:
Muzeum Emigracji
Gdynia Traffic Design
Czynsze w PNT do irealnienia
Koniec z imprezami typu ironman- 32 7
-
2022-08-22 15:14
No to głosuję na Szczurka. Tak, od razu (3)
upieprzyć placówkę kultury i tanią imprezę sportową, bo na pewno nie kosztuje ona miliard złotych.
- 2 2
-
2022-08-22 15:58
Nie mam udzen, ze przez cwierc wieku rzadow szczurek uzaleznil od siebie mase osob (2)
1200+ urzednikow UM Gdynia z rodzinami
Pracownicy kompletnie zbednych instytucji takich jak Muzeum Emigracji
Itd- 6 2
-
2022-08-22 16:46
Nie ośmieszaj się swoją bezczelnością. Co ty (1)
sobie wyobrażasz, że takie muzea zarabiają na siebie ? Wszędzie w normalnych krajach są dotowane, na czele z USA.
Ty nawet nie masz pojęcia jak ważne są takie placówki dla uniwersytetów.
Dla ciebie wyznacznikiem ich działalności to tylko dorośli zwiedzający ?
Zatem powtórzę - nie kompromituj się.- 2 7
-
2022-08-22 18:04
Analfabetom ekonomicznym dziekujemy
Dosc juzbtych darmozjadow w miescie. Efekty widac na kazdym kroku. Dziurawe ulice, dziurawe chodniki, miasto zakorkowane, skwer i bulwar zapyszczone, brak inwestycji..... Dosc juz tego dziadostwa, darmozjadow zaslaniajacych sie "kultura" nalezy z miasta pogonic niech zarobia na siebie.
- 6 0
-
2022-08-22 14:42
Popieram (1)
Dodam od siebie nie widzę sensu w istnieniu Konsulatu Kultury. Jest teatr miejski, muzyczny, domy kultury.
Kolejny temat to przystanie sąsiedzkie. Słyszałam,ze zatrudnionych jest tam sporo ludzi, a przez dwa lata ciągle zamknięte. Po co to budować np. na Witominie skoro jest baza takich sal np w spółdzielniach. Koleżanka próbowała zapisać wDodam od siebie nie widzę sensu w istnieniu Konsulatu Kultury. Jest teatr miejski, muzyczny, domy kultury.
Kolejny temat to przystanie sąsiedzkie. Słyszałam,ze zatrudnionych jest tam sporo ludzi, a przez dwa lata ciągle zamknięte. Po co to budować np. na Witominie skoro jest baza takich sal np w spółdzielniach. Koleżanka próbowała zapisać w tym roku w czerwcu dziecko na zajęcia plastyczne i nie ma takowych w Gdyni ani w szkołach ani w innych miejscach jedynie w MDK na Morskiej a tam limit miejsc i konkurs !!! Więc co się dzieje w tych przystaniach sąsiedzkich może ktoś mi wyjaśni. I niech już skończą z tymi napisami motywacyjnymi na PNT.- 8 5
-
2022-08-22 16:41
Ty masz czelność atakować placówki kultury ?
Wszędzie są one dotowane na czele z USA.
Napisy w PPNT ci się nie podobają? To nie patrz w tym kierunku. Tu z jakiej jedna osoba ma decydować o tym ? Skoro innym te napisy tak.- 3 8
-
2022-08-22 12:15
I redukcje zatrudnienia w UM Gdynia
Tam obecnie pracuje 1200+ urzednikow, informatyzacja to zart, rozwijaja sie przez paczkowanie
- 17 0
-
2022-08-22 10:37
Słuchaj! Ty będziesz robił dziadowskie oszczędności na sto - dwieście tysięcy, żeby nas byle łajza z kontroli wzięła za tyłek! Więc wbij sobie w ten twój oszczędny, kierowniczy, filmowy łeb: pieniądze należy zdobywać legalnie, a nie lewymi kombinacjami!
{...] Dostajemy za tego misia, jako konsultanci 20% ogólnej sumy kosztów i już. Więc im on jest droższy, ten miś tym... no? Koniaczek?
- Podwójny, stać mnie.- 13 2
-
2022-08-22 09:57
Z ciekawości, a dlaczego akurat Traffic Design? (1)
- 3 5
-
2022-08-22 12:13
Wielki lokal w centrum na koszt miasta na Zeromskiego
W zamian totalna kaszana - paskudne instalacje jak ta przy Wladyslawa IV/Armii Krajowej, czesacz mgly, paskudne szyldy czy pomazane farba budynki. Ta instytucja to symbol niegospodarnosci ekipy szczurka dla picu (nagrody, publikacje) utrzymuja cos, co miastu nie przynosi zadnego pozytku, tylko koszta
- 11 3
-
2022-08-22 09:27
Popieram!!!
- 9 3
-
2022-08-22 08:50
Wg mnie łużycka i okolice to przespana okazja (1)
Łużycka powstała przed obc. Miasto nie zgodzilo się na pogonienie bieda domków z okolicy oraz zmiany w mpzp. Efekt taki że mamy 4 małe biura. Teraz nic poważnego nie otwiera się w Gdyni a przyjezdni pracują i płacą podatki w Gdańsku.
- 21 3
-
2022-08-22 15:47
1000% racji
Łużycka to zmarnowany potencjal. Zbudowali te niskie baraczki by nie przytloczyly okolicy..... Swiadomie ograniczyli ich wysokosc. Konsekwencja tych glupich decyzji jest miedzy innymi to, ze amazon przeniosl ivone do Gdanska bo w Gdyni nie bylo odpowiednio duzej przestrzeni biurowej
- 5 1
-
2022-08-22 08:22
Tak to jest jak się z żadną władzą centralną nie można dogadać. Gdańsk wyciągnął ile się da za PO. (10)
Szczurek i ekipa praktycznie nic ani za PO ani za PIS.
- 46 0
-
2022-08-22 08:44
Dokładnie
Ale taka jest cena trwania na zydlu i zastoju przez prawie ćwierć wieku!!
- 34 2
-
2022-08-22 08:52
Bo tak się kończy bajeczka, którą Gdynianie łykają jak pelikany o bezpartyjnym Prezydencie (8)
który z nikim się nie umie dogadać
- 44 2
-
2022-08-22 09:16
no weżmy jakiegoś partaczo-nieroba z PiS - zaraz tu będzie tak dobrze jak z tym waszym lotniskiem pod Łodzią (7)
albo i lepiej ... jak z energoblokOstrołeka
- 10 19
-
2022-08-22 09:42
Gorzej nie bedzie
- 2 1
-
2022-08-22 09:27
Ten energoblok to efekt nacisku Niemiec (5)
Na nasze interesy. Panie członku po.
- 11 16
-
2022-08-22 13:28
(2)
Tak, tak ciemnogród wszystko kupi. Najwyższy import węgla w historii Polski od Putina za PiS. Gaz sprowadzany do tej pory z Rosji dzięki Niemcom.
- 5 3
-
2022-08-22 15:44
Ciemnogrod to wlektorat szczurka (1)
Od 25 lat glosuja na szczurka i jeszcze sa najszczesliwsi w Polsce.... A jak wyjdziesz na miasto to dramat.... Zapuszczone miasto, brak inwestycji a ciemniak ci powie, ze to wina PiS....
- 10 3
-
2022-08-22 16:36
Oczywiście, że wina PiS. Nie daje kasy
samorządom tyle ile powinien, a po drugie z uporem maniaka broni swoich "reform" w sądach, przez co nie dostaje kasy z UE na KPO.
- 5 2
-
2022-08-22 11:15
Za dużo TVP info !
- 8 8
-
2022-08-22 09:46
to mieliście wstać z kolan ...
a polecieliście na PiSk
LOL ;))))))))))- 13 10
-
2022-08-22 08:11
Gdynia przespała....
Szczurek nie potrafił się ułożyć sni z Tuskiem, ani do końca z Kaczyńskim i nie walczył o środki z budżetu centralnego.
Żeby wyrwaç tereny portu pod deweloperkę był pierwszy, żeby dogadywać się ostatni.- 53 3
-
2022-08-22 07:36
(17)
Zgoda, ale oczywistym jest też polityka rządu PiS . Ciągle odbierają kasę samorządom obarczając ich nowymi zadaniami. Nie mówiąc o inflacji i podwyżkach.
- 33 49
-
2022-08-22 09:59
no tak, pis odbiera od dekad (1)
- 5 3
-
2022-08-22 16:33
A nie odbiera ? PiS kocha nie swoje samorządy ?
- 3 2
-
2022-08-22 08:43
Mowa tu o wlodarzach miasta (14)
a aparatczyk wkleja wszędzie posty o PiS.
Twoje nieudane 75lat życia, to też wina PiS!??- 35 26
-
2022-08-22 09:17
(7)
To nie ja,ale ostatnie nieudolnie i zmarnowane 8 lat rządów PiS na pewno ma wpływ na życie każdego Polaka!
- 21 17
-
2022-08-22 09:51
za 8lat rządów PO nie było NAJWYżSZEJ ninflacji od 30lat ... ... nie było wzrostu zadłużenia o 433milairdy w ledwo 2lata (6)
nie było tysiąca AFER+ od podających koni, po zatrucie Odry
od afery dwie wieże po respiratory widma
od afery energoblok Ostrołęka po aferę kopalnie Turów
... i nie dopłacało się 2,5mld+ do poPiSowej Propagandy- 29 18
-
2022-08-22 12:07
Covida tez nie bylo. Wojny tez nie bylo .... (3)
Ta wasza peowska propaganda jest rownie inteligentna jak premier Kopacz i prezydebt Komorowski.... Hue, hue
- 10 13
-
2022-08-22 12:47
(1)
każdy kto ma pojęcie o ekonomii (od laików po profesorów) powie ci że za inflację odpowiada głównie pis. Narracja która nam tu serwujesz (wojna, covid) to wytyczne dla funkcjonariuszy tvpis.
- 11 5
-
2022-08-22 15:41
Ale ty o niczym nie masz pojecia
Obecna inflacja jest zjawiskiem awiatowym. PiS nie ma nic wspolnego z rosnacymi cenami ropy, gazu czy wegla.... Przeceniasz ich, nie kontroluja swiatowej gospodarki. Czas isc do lekarza ze swoimi antypisowskimi fobiami. To choroba.
- 3 9
-
2022-08-22 12:19
Nikt nie przebije inteligencji Sasina, Suskiego, Pawłowicz. Za rządów PO - PSL był krach finansowy na całym Świecie. Pamiętasz ? A inflacja za rządów PiS zaczęła się przed wojną. Pandemią trwa już 2.5 roku a wzeszłym przecież Glapiński mówił że pieniędzy mamy dostatek a inflacja nam nie grozi. Stopy kredytowe są niskie i takie pozostaną. O mlekiem i miodzie płynącym cały czas mówił i co gorsze mówi Morawiecki . Pierwszy kłamca Rzeczpospolitej .
- 13 8
-
2022-08-22 10:24
(1)
nie było afer? pamięć ludzka jednak krótka
- 21 12
-
2022-08-22 11:14
Nie tyle i nie na taką skalę!!!
- 14 12
-
2022-08-22 09:14
banda nieuków partaczy i nierorób złodziejskich z rząduPiS (5)
odebrała Trójmiastu już 10mld zł - i mówisz nam tu, że to jest bez znaczenia?
- 27 25
-
2022-08-22 10:52
Tak, to rząd PIS budował lotnisko i wydał 100 milionów z budżetu Gdyni? (4)
Polecam szybką wizytę u lekarza!
- 23 7
-
2022-08-22 16:13
Z czasem widać, że plan z budową lotniska był całkiem spoko,
ponieważ miało ono tak naprawdę doinwestować Północną Gdynie i zmodernizować istniejące połączenie kolejowe (przypomnę , że wtedy chyba jedyne kolejowe połączenie w Polsce centrum z lotniskiem). Na początku nawet projektowi przyklasnęła PO, ale szybko się okazało, że wewnątrz partii wraz z komisarzem Lewandowskim zorientowali się, że można z tego
ponieważ miało ono tak naprawdę doinwestować Północną Gdynie i zmodernizować istniejące połączenie kolejowe (przypomnę , że wtedy chyba jedyne kolejowe połączenie w Polsce centrum z lotniskiem). Na początku nawet projektowi przyklasnęła PO, ale szybko się okazało, że wewnątrz partii wraz z komisarzem Lewandowskim zorientowali się, że można z tego projektu wymixować Gdynię. No i wraz z PiS-em zaczęła śie negatywna nagonka we wszystkich mediach. Kampania przyniosła sukces bo w dalszym czasie już od 7 lat rządzi PiS - i sam na łące "buduje PK". - Różnica taka, że w Gdyni Port Lotniczy widać, a niestety na łące pasą się barany pieniądze idą tam strumieniem dla aparatczyków PiS.
Przez takie działania nasze społeczeństwo jest podzielone, a pan ZZT zna to doskonale - sam głosował za lotniskiem i innymi, a dzisiaj dalej perfidnie manipuluje Gdynianami, zamiast szukać możliwości wyjścia z impasu.- 5 8
-
2022-08-22 11:13
(2)
To rząd PiS nie chce pieniędzy z UE ! Polski Ład to kompromitacja. Podwyżki, inflacja i drożyzna to oczywiście wina Tuska!
- 17 14
-
2022-08-22 17:07
(1)
...a teraz bez zapluwania sie odpowiedz na proste pytanie: czy to PiS przej** 100 milionow na lotnisko? Odpowiedz: tak/nie.
- 6 3
-
2022-08-23 11:11
:czy to PiS przej** 100 milionow na lotnisko?
Tak cały czas przej** i to x10 zatrudniając za niebotyczne kwoty swojaków przy wirtualnym pasie startowym na kartoflisku.
- 1 0
Wszystkie opinie
-
2022-08-22 07:02
(13)
Miliard długu. Miasto dosłownie i w przenośni tonie. Jakie to wymowne.
- 148 9
-
2022-08-22 08:27
Pinokio
Oj tam oj tam zaraz tonie. Pragnę wszystkich uspokoić, że miasto Gdynia jest w bardzo dobrej kondycji, jak Iron Man. Możecie mi wierzyć. W końcu komu wierzyć jak nie mi.
- 12 2
-
2022-08-22 09:04
Do tego najwyższy w Polsce wzrost cen mieszkań (5)
a to nie Warszawa, mamy w 3city prawdopodobnie najgorszą relacje zarobków do cen mieszkań w kraju - a to hamuje rozwój miasta, bo ludzie nie będą tutaj zakładali rodzin i pracowali.
- 9 2
-
2022-08-22 11:13
(2)
Przyjezdni z Mazur chcą i będą tu mieszkać bo tam jest jeszcze gorzej, zwłaszcza zimą.
- 4 1
-
2022-08-22 13:39
(1)
Raczej wolą Gdańsk. Bardziej prestiżowy.
- 3 1
-
2022-08-22 17:09
Gdansk wyglada jaks skansen dla roboli. Nie wszystkie dzielnice, ale wiekszosc. Nie zostawilbym w tym miescie nawet zlotkowki.
- 0 1
-
2022-08-22 12:33
To chyba nie wina Szczuka? (1)
- 0 2
-
2022-08-22 13:43
Szczurek rządzi już prawie ćwierć wieku
To miasto już dawno zasłużyło na co najmniej jedną linię szybkiego tramwaju. Dopóki nie będzie sprawnej komunikacji szynowej z obrzeżami miasta, nowe duże inwestycje mieszkaniowe będą powstawać głównie w obrębie SKM. A ich standard i lokalizacja będą mieć wpływ na cenę.
- 3 1
-
2022-08-22 09:10
Dziennikarze, do dzieła! (1)
Dlaczego Gdynia ma taki dług jak dwukrotnie większy Gdańsk? Dlaczego miasto się wyludnia, gdy prawie wszyscy sąsiedzi rosną? Dlaczego wszystkie ważne inwestycje leżą? Tyle istotnych pytań. Czytelnicy nie chcą propagandy, chcą rzetelnej informacji.
- 23 0
-
2022-08-22 12:36
Bo głosujemy na tą bezndziejną ekipę od lat, czas to zmienić przy urnach
- 4 0
-
2022-08-22 09:55
CO.. TO.. jest.. 1miliard (3)
gdy tylko na samą swoja tubę propagandową PiS wydaje 2,5miliarda ROK w ROK!!!
o wielomiliardowych stratach budżetu w aferze energoblokOstołęka i aferzeTurów to nawet nie wspomnę- 9 13
-
2022-08-22 10:36
Fani prof.Tuska są trochę monotematyczni (2)
To nie jest temat o PIS, Kaczyńskim, Sasinie, aborcji, konstytucji, tvp info ani o praworządności. Piszemy tu o naszym zwijającym się mieście. Jak nie macie nic ciekawego na temat, to dajcie spokój.
- 16 2
-
2022-08-22 10:43
rządPiS zabrał Trójmiastu 10mld zł !!! ... i stąd są te problemy polskich miast+ (1)
... czego TU nie rozumiesz ci ulu?
- 6 9
-
2022-08-22 10:50
Wojciech Szczurek rządzi w tym mieście od 1998 roku
PIS powstał trzy lata później, a większość w polskim sejmie zdobył 17 lat później. Gdynia zwija się nie od pięciu czy siedmiu lat, a znacznie dłużej. Zdaje sobie z tego sprawę każdy mieszkaniec, który nie jest zaślepiony propagandą. A Polski Ład to tylko wykręt dla urzędniczej nieudolności.
- 17 2
-
2022-08-22 07:03
Oczekujemy takich felietonów o Gdańsku (29)
Ale jak wiadomo, UM Gdańsk, władze z PO na tym portalu są pod ochroną. Nieprawdaż?
- 93 47
-
2022-08-22 07:05
To samo można napisać o Gdańsku, był 1 mld a będzie w tym roku 2 mld długu (16)
"W Gdyni wydarza się coś, co nigdy wcześniej nie miało miejsca: zadłużenie najwyższe w historii, zastój inwestycyjny i brak jakiegokolwiek luzu finansowego."
- 19 11
-
2022-08-22 07:08
Wszystko dzięki złodziejom z rządu . Pozbawiają samorządów wpływów. (12)
Byle tylko zadowolić suwerena nieroba takiego jak ty.
- 14 31
-
2022-08-22 07:16
jpdl, po obiecywała 3*15% liniowy (9)
A to PIS obniża podatki ludziom i ty masz pretensje? Dzięki PIS wpływy do budżetu Gdańska wzrosły o 40% od czasów Tuska
- 19 21
-
2022-08-22 07:30
Bełkot... (1)
- 12 11
-
2022-08-22 08:18
Czyli potwierdzasz
- 2 4
-
2022-08-22 09:19
w którym to miejscu PiS ci i ludziom obniżył PODAtKI? (4)
gdy poPiSowa INFLAcJA+ najwyższa od 30lat ... i 433miliardy długu w ledwo 2 lata!!!
- 8 9
-
2022-08-22 09:49
153 mld zł ukradlo PO (2)
Mi 100 tys zł. Z odsetkami to jakieś 250 tys dziś.
- 6 6
-
2022-08-22 09:57
ale nie narobiło INFLAcJI+ najwyższej od 30lat !!! (1)
nie zadłużyło Polaków na 433miliardy w ledwo 2lata
.. jak wasza kacza kwa ..NAĆ+- 2 9
-
2022-08-22 12:01
Czy ja bym wolał mieć 0zł bez inflacji czy 250 tys zł z taką inflacją
o to pytasz?
- 3 0
-
2022-08-22 15:16
szkoda czasu na trola tuska
- 0 1
-
2022-08-22 09:37
Proszę mi już więcej nie obniżać (1)
płaciłem 18% a teraz 12% + 9%
- 5 3
-
2022-08-22 09:50
18%+0% płaciłeś?
- 3 0
-
2022-08-22 13:39
I dlatego Gdynia ma największe zadłużenie?
- 1 0
-
2022-08-22 15:16
trolu tuska popierwszse dostaja rekompensate po drugie kase dostaja mieszkancy a nie urzednicy na kaprysy jak owce
- 1 0
-
2022-08-22 07:35
Nie porównuj Gdyni do Gdańska (1)
Tam jest masa inwestycji nie tylko tych papierowych ale i tych wykonanych. Poza tym miasto jest ponad dwa razy większe od Gdyni.
- 18 1
-
2022-08-22 08:21
PO sekowało Gdynię i jak rządziło w stolicy i jak nadal w województwie
Przykład PKM: 1 mld zł w Gdańsku wydany a w Gdyni jakieś 50 mln
- 6 8
-
2022-08-22 15:45
Oczy
Tylko że w Gdańsku widać na co kasa poszła,a w Gdyni nie
- 2 0
-
2022-08-22 07:07
a myślisz że kto zablokował port lotniczy w Gdyni Kosakowie ? (7)
- 13 5
-
2022-08-22 07:13
Wiem wiem (2)
I dlatego dziwi mnie wolta Szczurka
- 8 2
-
2022-08-22 07:23
oczywiście ze gdansk, gdasnk wszytsko blokuje...od lat, cały region na tym traci. (1)
- 6 16
-
2022-08-22 08:22
PKM z kasy trzymanej przez PO: 1 mld zł wydany w Gdańsku vs kilkadziesiąt mln w Gdyni
O portach (np. dojazdy) nie wspomnę
- 6 6
-
2022-08-22 08:13
Ten port nie miał sensu i byłby studnią większą niż PPNT. (3)
Lotnisko z takim dojazdem to nawet w Nigerii byłoby obśmiane.
- 19 5
-
2022-08-22 08:16
dobre, koń też by się uśmiał, blokada w imieniu ochrony interesów grupki kliku znajomych :)
naprawdę trudno jest to przewidzieć, że celem blokady jest budowa osiedli mieszkaniowych :)
- 4 8
-
2022-08-22 10:17
Ten port (1)
tam był, jest i będzie nawet jak o was towarzysze z po historia zapomni. Linia kolejowa też jest.
- 3 3
-
2022-08-22 13:37
Port .... Lotnisko wojskowe, a nie port lotniczy.
- 3 0
-
2022-08-22 07:16
Każdy kto ma dwucyfrowe IQ
widzi że tak jest.
- 6 1
-
2022-08-22 09:11
No jak Zygmunt (1)
Mści się za wyrzucenie go z klubu po tym jak po cichaczu pracował dla PiSu, to ja się nie dziwię hahaha :) Zygi - w Gdyni jesteś tym samym co Dziambo i ten pasterz od Centralnej Łąki pod Baranowem - czyli spalony ;)
Cały ten portal chodzi na krótkiej smyczy partii.- 3 9
-
2022-08-22 15:35
... bohater anonimowego postu
- 0 0
-
2022-08-22 11:05
Gdańsk nie lepszy. Kasy też brakuje.
To jak Gdańsk taki cudowny to kto widział zalane ulice wrzeszczą po ulewie. Co urzędnicy zrobili dzień po tych zalaniach? Nic. Żadnej interwencji a na ulicach czy to getta warszawskiego czy w okolicach dworca we wrzeszczu wszystkie studzienki zabchane przez liście i nie ma osób odpowiedzialnych, aby się zajęło. Następnego dnia po ulenie cala kanalizacja deszczowa do sprawdzenia tam gdzie było zalane. A zapomniałem było ciepło, więc ur,ednik by się spocił na ulicach, altrgo dzień spędził przed komputerem w urzędzie w klimatyzowanym pomieszczeniu i tak się zanadto zmęczył.
- 3 0
-
2022-08-22 07:05
U nas jest panika jak spadnie wielki deszcz. (5)
Jest dużo gadki o tym a de facto jak tylko trochę czasu minie to temat zostaje zapomniany aż do kolejnej ulewy. Problem nie jest tylko w Gdyni. Stop betonozie i przyzwoleniu na patodeweloperke.
- 85 7
-
2022-08-22 08:39
(3)
Nie budujmy nic to długu nie będzie . Ty powinieneś być doradcą Kima w Korei Północnej.
- 0 7
-
2022-08-22 09:02
A teraz się buduje i dług jest. (2)
Może właśnie przez budowanie - parkingu dla AB, terminalu lotniska dla nikogo, centum sąsiedzkiego (zamkniętego przez dziurę budżetową), PPNT kosztującego 11 mln rocznie dopłat.
Może niech Samorządność już nie buduje.- 9 2
-
2022-08-22 12:23
(1)
Odniosłem się do twojej wypowiedzi na temat deweloperów, czyli mieszkań dla ludzi. Bez budowy nowych osiedli, bez nowych mieszkańców rozwoju nie będzie! Nie ma takiej opcji nigdzie na Świecie. Dobrobyt tworzą ludzie !!!!!!!
- 0 1
-
2022-08-22 13:31
Co racja to racja. Tym bardziej że dzięki deweloperom miasto zyskuje a nie traci !
- 0 1
-
2022-08-22 13:38
Betonoza i patodeveloperka nie wzięły sìę znikąd.
.
- 1 0
-
2022-08-22 07:06
Niestety (13)
Gdynia ma taki sam dług jak Gdańsk mając dwa razy mniej mieszkańców i dwa i pół raza mniejszy budżet. Szczurek dorobi się wakacji na koszt państwa razem z radnymi coś czuję
- 150 7
-
2022-08-22 07:14
R
oby jak najprędzej!
- 18 5
-
2022-08-22 07:17
Nie. Gdynia w 2022 będzie mieć 1 mld a Gdańsk 2 mld (4)
Wystarczy sprawdzić w archiwum artykułów na tym portalu. Skąd ty bierzesz te nieprawdziwe dane?
- 9 5
-
2022-08-22 07:19
Nie będzie (3)
Dulkiewicz ma nadwyżkę za pierwsze półrocze. Skąd bierzesz takie nieprawdziwe dane? P.S. Wojtek będzie siedział
- 18 7
-
2022-08-22 07:35
Planowany deficyt Gdańska to 700mln a planowana kwota długu to 1,64 mld zł.
Planowany deficyt Gdyni to 204 a planowane zadłużenie wzrośnie do 1 mld zł.
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Budzety-Gdanska-i-Sopotu-na-2022-r-przyjete-Oba-okrojone-n162501.html
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Budzet-Gdyni-na-2022-rok-przyjety-Bedzie-zaciskanie-pasa-n162697.html
Artykuły na bazie oficjalnych budżetów. A ty nadal wciskaj kity.- 13 2
-
2022-08-22 07:38
Jaka nadwyzka!!??? (1)
To dług jest rolowany długiem, a nie nadwyżką!!
- 8 5
-
2022-08-22 07:46
Ciii... Owieczki nie mogą wiedzieć
Jest "nadwyżka" więc po co drążyć... PO w Gdańsku musi mieć tu dobry PR, a Gdynia być be
- 8 6
-
2022-08-22 07:37
Oby (5)
Miejmy nadzieję że masz rację.
- 1 1
-
2022-08-22 07:49
Nie ma. 700 mln planowany deficyt w 2022 w Gdańsku vs 204 w Gdyni. (4)
Zerknij do artykułów pod linkami:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Budzety-Gdanska-i-Sopotu-na-2022-r-przyjete-Oba-okrojone-n162501.html
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Budzet-Gdyni-na-2022-rok-przyjety-Bedzie-zaciskanie-pasa-n162697.html- 3 2
-
2022-08-22 08:07
Odróżniasz dług od deficytu? (3)
- 3 7
-
2022-08-22 08:15
Planowany dług Gdańska to 1.64 mld zł a Gdyni 1 mld zł (2)
Czytałeś artykuły? Znasz budżet uchwalony przez radnych? A może pracujesz w biurze gdańskiego PO i głupa rżniesz?
- 7 1
-
2022-08-22 09:04
To teraz przelicz ten dług na % rocznego budżetu i na mieszkańca. (1)
- 5 1
-
2022-08-22 09:46
To ty dolicz zadłużenie gdańskich spółek w których to w zarządach i radach siedzą POlitycy mejscy
Tego nie widać w tym budżecie
- 6 1
-
2022-08-22 12:44
Należy im się za zniszczenie tego miasta
- 0 1
-
2022-08-22 07:10
Dzięki PiS wszystkie miasta utoną . To nie ich elektorat . Co to ich obchodzi . (16)
- 55 113
-
2022-08-22 07:11
To nie wina PiS (7)
To wina nieodpowiedzialnej polityki Szczurka. Dulkiewicz za 1 półrocze 2022 ma ponad 200 milionów nadwyżki w budżecie
- 27 12
-
2022-08-22 07:32
PiS winien, bo obniżając PIT obniża wpływy do budżetu samorządów, nie dając nic w zamian! (3)
PiS to zdegenerowana formuła władzy skrajnie scentralizowanej.
- 11 33
-
2022-08-22 08:15
...odezwał się domorosły polityk
Wyłącz tefałen i idź na długi spacer
- 26 7
-
2022-08-22 08:43
Im mniej bezrobotnych, tym większe wpływy do miasta z podatków.
- 6 1
-
2022-08-22 13:53
Wolisz wyższe podatki? Ciekawe.
- 4 0
-
2022-08-22 12:31
Po upadku komuny gdy upadlo PLO, Stocznia, Dalmor ostal sie tylko port i nie powstalo nic innnego, nowego
generujacego wplywy podatkowe dla miasta. Miasto samo nic nie zrobilo by rozwijac sie gospodarczo, bo prosciej bylo sprzedawac miejskie dzialki deweloperom. Niestety ten poziom myslenia niezbyt wplywa na dochody miasta. Dla miasta to tylko zapchaj dziura. Szczurkowi tylko moze pomoc podatek katastralny, bo nic nie trzeba robic a kasa spada z "nieba". To by wszystkim "samorzadowcom" pasowalo. Gdynia to nie kurort na Lazurowym Wybrzezu i turysci ktorzy sa lupani z kasy i oplat parkingowych nie uratuja szczurkowego budzetu. Trzeba robic wszystko zeby nastepowal rozwoj przemyslowy, ale nie koniecznie rozwoj przemyslu ciezkiego, ale trzeba stwarzac temu warunki.
- 2 1
-
2022-08-22 13:33
Kurski i jego TVP to jednak geniusze! Tak wyprać mózgi jak oni nikt nie potrafi ! Nawet Kim z Putinem mogą się schować.
- 2 6
-
2022-08-22 13:41
Całe 3miasto jedna wielka lipa.
- 3 0
-
2022-08-22 07:15
Nie rozliczamy tu pisu (6)
tylko władze lokalne, kokego z UM
- 35 8
-
2022-08-22 07:33
Spójrz szerzej poza swoje klapki PiS na oczy (4)
- 11 15
-
2022-08-22 07:41
To artykuł o niegospodarności ratusza (3)
a ten o PiS...
Nawiedzony czy chory??- 33 8
-
2022-08-22 08:44
Zakażony pewną stacją telewizyjną.
- 15 5
-
2022-08-22 10:07
Ciężko gospodarować jak PiS zabrał Ci dużą cześć budżetu.
Tak "obnizył" PIT żeby rząd nie stracił, a samorządy były stratne.
- 4 12
-
2022-08-22 13:39
Miasto i jego finanse oderwane od radów PiS ? To nie Watykan! Chodź pewnie PiS marzy stworzyć coś na wzór, akoro drugi Budapeszt się nie udał, bo pierwszy ma większego przyjaciela w Moskwie.
- 1 4
-
2022-08-22 13:35
PiS jak każdy rząd ma bezpośrednie przełożenie na politykę finansową samorządów!!! To wiedzą w szkole podstawowej.
- 1 2
-
2022-08-22 13:40
Jakoś są miasta, które gospodarują dobrze.
- 5 1
-
2022-08-22 07:10
Trzeszczy od wielu lat (3)
Przecież ZKM Gdynia sukcesywnie od wielu lat zmniejsza częstotliwość kursowania linii autobusowych i trolejbusowych.
- 105 9
-
2022-08-22 08:10
Na komunikacji miejskiej się nie oszczędza.
- 14 0
-
2022-08-22 09:06
to po co elektryki kupowali za grube miliony? (1)
przecież już przed tą "inwestycją" było oczywiste, że gdzieś trzeba będzie przyciąć - pamiętam jak miasta kupowały używane pojazdy (np. słynne "Dortmundy" w Gdańsku), no ale nas stać przecież, zastaw się a postaw się.
Dobrze, że nie mamy ojro, bo dostęp do taniego pieniądza przy słabej gospodarce to byłaby druga Grecja.- 13 0
-
2022-08-22 11:41
to nie wsiadaj do elektryka czekaj na ikarusa
- 2 3
-
2022-08-22 07:11
No cóż, niedługo (2)
chyba zarząd komisaryczny, nieprawdaż?
- 103 8
-
2022-08-22 15:03
Zarząd komisaryczny to byłaby zła wiadomość (1)
PiS zrujnowałby Gdynię jeszcze gorzej niż Samorządność Szczurka
- 2 6
-
2022-08-22 17:11
Tak mowia w TVN czy psychiatryku? Coz...
- 5 0
-
2022-08-22 07:11
a o ponad 100 mln zł braku w budżecie dzięki tzw. polskiemu ładowi jakoś zapomniał wspomnieć? (6)
Zaproście jeszcze do współpracy Ługina, Formelę czy Pisarską....
- 30 78
-
2022-08-22 07:15
100 mln złotych czyli tyle ile miesiecznie Miasto Gdańsk płaci (2)
pensji wszystkim kierownikom społek, wydziałow lub innych jednostek podległych :)
No ale jak jest tyle spółek działów to trzeba płącić za głosy co nie?- 21 9
-
2022-08-22 08:15
(1)
Miasto musi też funkcjonować. Zlikwiduj to wszystko a potem spróbuj ogarnąć
- 2 12
-
2022-08-22 08:56
Musi, ale w Twojej ocenie likwidacja oznaczała by paraliż Miasta. Nikt tu nie pisze o liwidacji oprócz Ciebie.
lecz o połączeniu, czyli przywróceniu prawidłowego funkcjonowania branż.
np. giwk, sng, gdasnkie Wody = ten sam absolwent kończy te same studia, do tego GPEC,
spalarnia odpadów itd.
Mam wymieniać jeszcze, jakie osoby z jakim wykształceniem tam pracują, może kilku inżynierów reszta po uniwerku, sporo jest po socjologi i politologii?
I w każdej takiej spółće osobne etaty radców prawnych, księgowych, działów kontroli, PR.
Jest jeszcze ZDIZ i DRMG, a zapomniałem o targach i innych operatorach albo Gdańskie Nieruchomości i Wydział Gospodarki Komunalnej.
Szkoda że Ci radni z aktualnie rzadzacej partii w Gdańsku nie są w oole zainteresowaniu, jak to wszystko funkcjonuje itp. itd. jakie formularze, wychodzi na to że ich jedyny kontakt to kontakt z prezesami, radami nadzorczymi.- 6 1
-
2022-08-22 07:15
Bełkot.
- 8 5
-
2022-08-22 07:28
Dodaj że Gdynia zrobiła miliard długu PRZED polskim ładem
- 35 4
-
2022-08-22 10:42
To wartość zainwestowania Gdyni w lotnisko!!!
- 3 1
-
2022-08-22 07:12
Ale kasa na parawany na bezsensownie zlikwidowanym parkingu kolo Muzeum Gdyni jest. (4)
Jak i na wszystkie beznadziejne tymczasowe instalacje typu delfiny i trawa z rolki.
Oznaką tego że trzeba grabić jest to że wypuścili na ulice elektryczne dojarki do wyganiania kierowców (i klientów usług) z centrum i okolic
Clown city ma sie wysmienicie- 168 15
-
2022-08-22 09:10
Prawda boli niestety - jak ktoś nie wjedzie do miasta to nie wyda w nim pieniędzy
a my walczymy z bezsensownym rozlewaniem miast wprowadzając ograniczenia, które powodują, że jeszcze więcej ludzi wynosi się na obrzeża - gdzie tu logika?
Jak już się ogranicza ruch aut w mieście, to trzeba dać coś w zamian - park & ride, sprawną komunikację, rowery/hulajnogi miejskie itp. A co Gdynia daje? Płatne parkingi przy SKM.- 26 3
-
2022-08-22 13:43
Wzięli przykład z Wwy. Kozy, owce; palety, kalużofontanny
- 1 1
-
2022-08-22 17:16
Klaunem jestes ty - z tą swą głupią obroną (1)
"bezsensownie" zlikwidowanym parkingu koło Muzeum Gdyni.
I kto kogo wygania ? Jako klient usług mam teraz lepszy dostęp samochodem do centrum dzięki wyższym opłatom za parkowanie.
Zatem nie wiesz na te tematy a się wypowiadasz.
Drogie parkowanie ? To nie jeździj co godzinę do centrum, tylko wtedy gdy musisz skoro jesteś klientem usług.- 1 12
-
2022-08-22 17:54
Brednie. Klienci glosują nogami.
Zrob spacerek po swietojanskiej i zobacz ile pozamykano lokali
Z reszta masz tyle dziwnych hipotez w tym nieskladnym komentarzu ze szkoda gadac. Buzka.- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.