• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas na Grunwaldzkiej już działa. Docelowo ma mieć 1,5 km długości

MKo
29 lipca 2024, godz. 16:30 
Opinie (210)

Autobusy, taksówki, pojazdy miejskich i ratunkowych służb oraz motocykle - od dziś te pojazdy mogą szybciej pokonać odcinek głównej arterii Gdańska między Abrahama a Wojska PolskiegoMapka w kierunku centrum. Docelowo - jeszcze w te wakacje - nowy buspas ma zostać wydłużony aż do Galerii Bałtyckiej.



Kolejne buspasy na Grunwaldzkiej:

Buspas wytyczono na al. Grunwaldzkiej testowo. Urzędnicy chcą sprawdzić, jak w praktyce sprawdzi się pomysł, by na głównej arterii kierowcy podzielili się przestrzenią i z trzech pasów jeden oddali na użytek transportu zbiorowego.

Zmiany podzielono na etapy. W pierwszym pas dedykowany autobusom wytyczono na prawym pasie Grunwaldzkiej od Abrahama do Wojska Polskiego.

W kolejnym - gdy drogowcy uporają się z remontem przejazdów przy Galerii Bałtyckiej - zostanie wydłużony do al. Żołnierzy Wyklętych.

Docelowo ma mieć ok. 1,5 km długości.

Jeszcze w te wakacje buspas ma sięgać aż do Galerii Bałtyckiej. Jeszcze w te wakacje buspas ma sięgać aż do Galerii Bałtyckiej.
MKo

Opinie (210) 10 zablokowanych

  • Ten buspas jest dla dwóch autobusów na godzinę? (1)

    • 56 3

    • tak, a co chodzi?

      chyba nie oczekiwałeś myślenia od UM Gdańsk

      • 4 0

  • (2)

    Tam i tak jest najgorszy asfalt, jadę środkiem zawsze.

    • 18 1

    • (1)

      Tylko że teraz będziesz głównie stał na środkowym... Przez buspas przejedzie 1/3 mniej aut przez światła niż wcześniej.

      • 4 2

      • Nie będę stał, bo jeżdżę tamtędy w środku dnia jak jest względnie luźno.

        • 2 1

  • Elektryki też mogą jeździć? (14)

    ktoś wie z czego wynika przywilej jeźdzenia autem na baterię po buspasie?

    • 28 1

    • (2)

      Bo jest na eko prąd :-D

      • 4 1

      • Czyli może postać w korku bo nie zanieczyszcza

        • 18 1

      • Z eko elektrowni węglowych

        Puknij się w miejsce gdzie powinna być głowa

        • 1 1

    • Marchewka (7)

      To jest zachęta, żebyś sobie następnym razem kupił auto na prąd a nie na sok ze zdechłych dinozaurów, jeśli nie chcesz stać w korkach.

      • 6 7

      • (6)

        Bo jak wiadomo prąd w Polsce jest z gniazdka, a nie z węgla.

        • 12 3

        • Do elektryków głównie z fotowoltaiki (1)

          • 4 4

          • 0,00 ileś procenta ułomku

            • 1 1

        • Ale to nie ma nic do rzeczy, wiesz? (3)

          Po pierwsze, z węgla jest 2/3 już tylko.
          Po drugie, nawet jeśli byłby 100% z węgla to elektryk i tak jest czystszy niż spalinowy, ze względu na sprawność silnika.
          Po trzecie i najważniejsze, mnie jako pieszego na chodniku interesuje to, że nie mam rury wydechowej dwa metry od ust.

          • 0 9

          • To lepiej się dokładnie doinformuj (1)

            Bo bzdury gadasz

            • 6 1

            • Chyba ty.
              Bym Ci wkleił linka do badań i dokładnych wyliczeń, bo mam, ale dobrze wiesz, że nie przejdzie.
              Na początek możesz sobie poszukać artykułu w Forbes o tytule "Yes, Electric Cars Are Cleaner, Even When The Power Comes From Coal"

              • 0 4

          • Polecam raport nik odnośnie smogu, różnica między elektrykiem a spalinowym jest pomijalna

            • 0 0

    • (1)

      A Ty ten prunt do swojego samochodzika to pozyskujesz z powietrza czy zbierasz na łące? A może jednak elektrownia go zapewnia i to, o matko, węglowa?

      • 3 1

      • Z powietrza, na dachu mi się zbiera jak słońce świeci. Ale dzięki, że pytasz.

        • 2 2

    • Akurat dopuszczenie ruchu elektryków to błąd.

      Chyba, że robiłoby się to bardzo rozsądnie (z większą liczbą parametrów - czyli jeszcze wielkość i masa samochodu, z informacją, że jak się takie samochody upowszechnią to przywilej zniknie)

      • 0 0

  • A prawoskręt (2)

    Czy miejsca wjazdu na Buspas do skrętu w prawo sa oznakowane?

    • 11 2

    • Są oznakowane

      Ale musisz mi ustąpić jak jadę 120 moim elektrykiem

      • 5 2

    • Tak, w ostatnim momencie musisz zdążyć zmienić pas, najlepiej tuż przed autobusem ;)

      • 3 1

  • Nie ma mega korków (2)

    Popatrzcie na Google Maps. Korki są na Obwodnicy, Spacerowej, Słowackiego - a Grunwaldzka: zielono-pomarańczowa na pasie w stronę centrum - czyli tam gdzie są buspasy.

    Nie pokazujcie kierowcom bo nie uwierzą.
    Cytat: Panie, zakorkuja, dramat, godzinę będę jedną ulicę jechał, ojojojoj!

    • 8 23

    • Bo są kurna wakacje!

      • 10 3

    • To po co buspas skoro nie ma korkow

      • 1 0

  • Jak beda korki (2)

    To i tak będę jechał tym pasem.

    • 20 7

    • Rel

      • 3 1

    • Na takich jak Ty

      Mam kamerkę. Tylko ja mogę jeździć, bo mam elektryka.

      • 2 5

  • i git kupuje koguta taksometr i będe śmigał przez koreczki (1)

    • 14 2

    • widzę że naśladujesz oligarchów Vladimira P.

      • 1 0

  • Nawet na takim krótkim filmiku uchwyciliście jednego jadącego buspasem bez posiadania uprawnień.

    • 9 1

  • Najpierw sprawna komunikacja z przemyslaną siatką połączeń i odpowiednio dobranymi pojazdami potem buspasy i syrefy czystego (2)

    Kierowcy to też mieszkańcy. Zanim ktoś sie weźmie za zwężenie głównej arteri, bezsensowne nowe przejścia naziemne przy tunelach i strefy czystego transportu niech najpierw władze zapewnią nam wydajną i korzystną cenowo komunikację. W tym momencie mamy problemy z awariami, wieczny ścisk, problemy z klimatyzacją itd. Oto mój przykład jeśli chodzi o dojazdy do pracy: cena karty 149 zł a na dojazdy muszę wydać około 200-250. Komunikacja miejską bym musiał jechać około godziny z jedną przesiadką, autem jadę 20minut. Osobiście nie dziwię się że ludzie sami jeżdżą samochodami. Nawet jeśli muszę postać w korku to wygoda i muzyczka mi to wynagradza. Jeśli była by taka możliwość to zabierałbym kogoś z pracy po drodze żeby było "wydajniej" niestety nie ma takiej opcji.

    • 39 3

    • kierowcy ponoszą tylko część kosztów które generują

      ale wypierają tę wiedzę przy pomocy standardowych metod wypierania dysonansu poznawczego - tak jak przedpiśca

      • 2 6

    • Pełna zgoda

      Dodam,że Miasto pewnie zdaje sobie sprawę z sytuacji,że gdyby faktycznie zachęcili znacznie więcej osób do zbiorkomu, to ten po prostu by padł. Przecież jest niewydolny nawet przy obecnej liczbie użytkowników.

      • 6 1

  • A czemu nie zaczęli od drugiego etapu? (2)

    Od dawna było wiadomo, że będą robić przejazdy przy Bałtyckiej.
    W miejscu, gdzie aktualnie buspas by się przydał autobusy T6 stoją w korku...

    • 3 8

    • Byłby większy skowyt

      • 2 3

    • Bo są amebami umysłowymi

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane