• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas na Morskiej już niemal gotowy

Michał Sielski
26 października 2023, godz. 17:30 
Opinie (78)
Najnowszy artykuł na ten temat Jeden czy dwa dodatkowe pasy na Spacerowej?
Buspas powstaje na bazie zatok autobusowych. Kierowcy samochodów nadal będą mogli poruszać się dwoma pasami. Buspas powstaje na bazie zatok autobusowych. Kierowcy samochodów nadal będą mogli poruszać się dwoma pasami.

Kończy się budowa buspasa na ul. Morskiej, przed wjazdem na obwodnicę. Prace pomiędzy ul. ZbożowąMapkaKcyńskąMapka powinny się skończyć w najbliższych dniach. Dzięki temu pasażerowie trolejbusów i autobusów zaoszczędzą na tym krótkim odcinku kilka minut.



Jak często korzystasz z komunikacji miejskiej?

Pierwszy odcinek buspasa od ul. Owsianej do Zbożowej już funkcjonuje. Teraz trwają prace pomiędzy ul. Zbożową a Kcyńską.

- Buspas w Cisowej znacząco usprawni ruch pojazdów komunikacji zbiorowej, które szczególnie w miesiącach letnich tracą na tym dość krótkim odcinku nawet do kilku minut. Rozwiązanie ma ułatwić komunikację w mieście i zachęcić mieszkańców do częstszego wybierania komunikacji zbiorowej jako środka transportu - mówi Marcin Wołek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni.


Obecnie na tym odcinku jeżdżą trolejbusy linii 25 i 26 oraz autobusy linii 173 i 197. Do tej pory ich pasażerowie musieli liczyć się z dużymi opóźnieniami, zwłaszcza latem.

W lipcu 2023 r. pojazdy komunikacji miejskiej traciły na tym odcinku nawet 4 minuty i 14 sekund. Po wakacjach bywało jeszcze gorzej. W godz. 8:00-8:59 było to nawet 6 minut i 36 sekund. Po oddaniu buspasa ma się to oczywiście zmienić, mimo że nowy odcinek buspasa zajmie ok. 150 metrów.

Lada dzień gotowy będzie cały nowy buspas na ul. Morskiej. Lada dzień gotowy będzie cały nowy buspas na ul. Morskiej.
- Autobus, ruszając z przystanku Zbożowa, znajdować się będzie na buspasie, którym dojedzie wygodnie do następnego przystanku Morska-Kcyńska 01. Dzięki temu nie będzie musiał tracić cennych sekund na włączenie się do ruchu - wyjaśnia Michał Felon, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Prace związane z budową buspasa na ul. Morskiej kosztują 550 tys. zł.

Opinie (78) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • To napiszecie jak będzie gotowy a nie prawie

    A najlepiej 3 tyg po otwarciu z analiza czy coś poprawił w czasie przejazdu

    • 26 2

  • (1)

    Imponujące tempo.Dizajnerskie wykonanie.Afimiryczna wizja.Najwyższey jakości koncentrat farby a i pendzle z włosia lamy syberyjskiey...Tak,Gdynia kroczy szybkim tempem mu wielkiemu Detroit.Z takimi gospodarzami jestem spokojny o przyszłość miasta.

    • 22 8

    • Tylko wazne aby 1) tolejbusy startowaly przed samochodami za przystankiem kcynska, tak by nie stanac zaraz wraz z tymi co chca skrecic na obwodnice 2) kilka kamer na calej dlugosci tak aby wylapac tych ktorym sie bardzo spieszy, i usilnie chca zasilic kase miejska.

      • 1 0

  • Narracja UM Gdynia (8)

    Wybudowaliśmy nową drogę = wymalowali bus pas:)

    • 21 6

    • (4)

      Zdjęcie widzisz?

      • 3 8

      • Nie widzę szans na logiczny rozwój miasta z tą władzą:) (1)

        • 6 2

        • miasto zdominowane przez autoholików to faktycznie miasto nie mające szans na logiczny rozwój

          • 1 0

      • (1)

        No super wycięli placek trawnika którym jakiś ciężki czub zablokował zatoczkę i trolejbusy musiały przez bite 10 lat wyjeżdżać między auta żeby ominąć ten 20 metrowy cycek z trawy i podjechać na przystanek 150 m dalej

        • 5 1

        • O co afera?

          Sukces już ogłoszony

          • 2 1

    • Kolejny ignorant (2)

      Nawet na zdjęciu widać że układ drogowy został przebudowany.

      • 1 6

      • Przebudowany:):):) Bahaha

        Wyciągnięcie 3 krawężników i wylanie 10m asfaltu z gruchy to ma być przebudowa drogowa?
        W NRD w latach 80 na dobę robili 4 km 2 pasmowej drogi ekspresowej:)

        • 4 1

      • Co takiego? Zlikwidowano mały śmieszny trawniczek który te czuby zbudowały 10 lat temu nie wiem po co jako zamknięcie zatoki przystankowej przy zbożowej a do przystanku przy kcyńskiej jest równe 150 m. Wow ale inwestycja i jeszcze te bzdury ile to czasu pozwoli zyskać. Prawda jest taka że te śmieszne bus pasy nie tworzą nadal całości ponieważ prawoskret do zbożowej nie prowadzi do zatoki przystankowej za skrzyżowaniem nadal trolejbus musi wjechać w korek stracić kilka minut na pokonanie skrzyżowania i wjazd do zatoki przystankowej. Sieć trakcyjna na wysokości restauracji McDonald's jest nadal nad prawym pasem ruchu zatem trolejbus mający linki wystające poza obrys zahacza nimi o wysokie pojazdy np naczepy tirów zatem zysk z tego pasa jest żaden. Ogarnięci kierowcy w lecie od samej pętli na osiedlu sibeliusa jadą lewym pasem ruchu którym jedzie się sprawniej wpychają się tylko w zatoki przystankowe i na przystanku Chylonia centrum mają minutę czy dwie do tyłu i bez tych śmiesznych bus pasów umieli sobie radzić.

        • 1 1

  • Trzeba to opatentować, bo nobel z Fizyki gwarantowany (11)

    Czas rozkładowy pomiędzy Zbożową a Kcyńską to jedna minuta. Według artykułu buspas pozwoli na tym odcinku zaoszczędzić kilka minut.

    • 52 10

    • (3)

      Jak jest korek to da rade zaoszczędzić nawet i kilkadziesiąt minut ;)

      • 13 5

      • Pełna zgoda (1)

        Choć po oddaniu Trasy Kaszubskiej już i tak nastąpiła wyraźna poprawa w tym rejonie. Przedtem to rzeczywiście, przejazd z Cisowy do Chyloni w wakacyjne niedziele trwał nawet kilkadziesiąt minut. No ale fajnie, że ktoś decyzyjny zauważył wreszcie po tylu latach, że ten trawnik rozdzielający dwie zatoki jest kompletnie bez sensu. Lepiej późno niż wcale.

        • 5 0

        • Jak pipa kierowała trolejbusem to tak jak ogarnięty człowiek to 8 zamiast 6 minut

          • 2 2

      • Bzdura do sześcianu 26 najwięcej czasu tracił na dojeździe od pętli na osiedlu sibeliusa do owsianej chyba że kierowca lewym pasem jechał to wtedy praktycznie minimalne spóźnienie do 2-3 minut przy kartuskiej przy umiejętnej jeździe do odrobienia do estakady Kwiatkowskiego

        • 1 1

    • Chyba antynobel dla największej bzdury za ten komentarz. (4)

      Masz napisane ile dotychczas realnie jechały w wybranych godzinach ze względu na korki. Gdy zadziała buspas będą prawdopodobnie jechać szybciej o wskazane czasy będące różnicą między czasem w korku i czasem bez korku. Ale wiem, przerasta cię to odejmowanie tak samo jak przerasta przeczytanie całości z uwagą.

      • 4 12

      • dobra dobra, to trzeba urealnić czasy rozkładowe

        • 4 3

      • Marcin, nie denerwuj się.

        Nie zacytowali Cię w tym artykule - trudno.

        • 3 1

      • Czyli nie oszczędność czasu

        A próby minimalizowania opóźnień i jazdy z grubsza zgodnie z rozkładem. Propagandowo co prawda brzmi dużo gorzej, ale to jest bliższe prawdy.

        • 5 0

      • Na tym odcinku może minutę zyskasz przy obwodnicy jak ci się światła zmieniają tak że gdy masz 10 aut przed sobą i na jednej zmianie świateł nie zdążysz to i tak masz opóźnienie potem jeszcze pięknie czerwone przed kartuska i g.. ci bus pas daje. Ogólnie te bus pasy na Grabowku bez ciągłości guzik dają jadąc z kumplem to sobie sprawdziłem obok jechał autobus 109 za stocznia nam uciekł tym bus pasem na kilkaset metrów ale suma summarum przy estakadzie byliśmy równo a korek na morskiej w stronę Chyloni był całkiem gęsty. W Cisowej jest to samo co po tym bus pasie jeżeli od petli do owsianej nie ma bus pasów bo zatoczka dla aparatu represji jest ważniejsza a przed ulica zbożowa nie ma już bus pasa i trzeba się w korek wbić i nim jechać do przystanku

        • 2 0

    • Bo przy prędkości światła czas zwalnia

      • 3 1

    • Czemu się dziwisz?! Przecież to wypociny sielskiego!

      Pewnie nie ma o czym pisać bo zła pogoda na to żeby biegać po mieście z komórką i zdjęcia na parkingach robić. W sumie to do tego tylko się ten pismak nadaje!

      • 2 0

  • aha

    Droga tak jak na zdjęciu stoi juz ponad tydzień tak samo i nic się nie porusza :D

    • 10 1

  • Trolejbusy (1)

    Przecież Trolejbusy nie mogą z niego korzystać bo sieć trakcyjna jest za daleko !! Czym wy się chwalicie ??

    • 19 7

    • Nieraz

      Nieraz tam wypalowalem

      • 1 0

  • P

    I co zrobią te agenty co robią w budowlance i zawsze codziennie rano zatrzymywali sie tam w zatoczce by zakupić sobie małpki w pobliskim sklepie, będą musieli zablokować bus pas lub kupować drożej na stacji benzynowej...

    • 10 2

  • A kiedy Fala bedzie gotowa?

    Mieli to skończyć w 2020 roku. Ale cieple posadki są i pensje lecą.

    • 3 1

  • Opinia wyróżniona

    Bus pas i prawoskręt powinien być (4)

    Tak jest przy Nowowiczlinskiej i Górniczej. Mieszkańcy Zbożowej jadąc od Owsianej musza teraz stać w korku żeby dojechać do domu

    • 22 8

    • (1)

      Raczej prawoskrety sa do likwidacji. Niestety ale ludzie nie potrafia tego uzywac

      • 4 8

      • Kim jestes - jesteś i**otą! Kim jesteś - jesteś i**otą!

        Kim jesteś - jesteś i**otą!

        • 0 0

    • Buspas, który jest również prawoskrętem na Kcyńską powinien mieć odrębną fazę świateł sterujących ruchem.

      Tak by przed falą samochodów chcących zjechać na obwodnicę mógł najpierw wyjechać trajtek i zająć pas do jazdy na wprost. Być może trzeba do tego dorobić jeszcze kawałek buspasa za ul. Kcyńską, by trajtek nie zmieniał pasów na skrzyżowaniu.

      • 1 0

    • A co to obchodzi Szczurka, który nienawidzi Gdyni i prowadzi wojnę totalną z jej mieszkańcami

      • 0 0

  • Buspas (2)

    Jak powstawała zatoczka przy Zbożowej to pierwsze pytanie było po co trzeba wepchać się pomiędzy samochody jak można jechać prosto.
    Teraz wiem 550 tyś. zł.
    Zostało jeszcze zalanie betonem, który schnie miesiąc i położenie asfaltowej nawierzchni.
    Czyli do końca roku może będzie

    • 16 3

    • Tam już tylko asfalt położą

      • 1 0

    • tys. a nie tyś

      nie ma w polskim języku "tyśęcy"

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane