• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas przyspieszył pojazdy ZKM o 3-5 minut

Patryk Szczerba
20 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Autobusy i trolejbusy korzystają z buspasa na ul. Wielkopolskiej od poniedziałku do piątku, w godz. od 15 do 18. ZKM Gdynia informuje, że dzięki temu każdy kurs nadrabia od 3 do 5 minut. Autobusy i trolejbusy korzystają z buspasa na ul. Wielkopolskiej od poniedziałku do piątku, w godz. od 15 do 18. ZKM Gdynia informuje, że dzięki temu każdy kurs nadrabia od 3 do 5 minut.

Kierowcy samochodów narzekają, że buspas na ul. WielkopolskiejMapka w Gdyni wydłużył korki na tej ulicy. Ale dzięki niemu pojazdy komunikacji miejskiej nadrabiają straty o 3-5 min. Urzędnicy, przekonują, że sytuacja poprawi się dla wszystkich, gdy zmniejszą się utrudnienia na obwodnicy.



Czy stworzenie tymczasowych buspasów miało sens?

Przypomnijmy, że buspas na Wielkopolskiej, wytyczony na odcinku od ul. GedyminaMapka do skrzyżowania z ul. StrzelcówMapka jest przeznaczony dla autobusów tylko przez trzy godziny dziennie (w godz. 15-18), od poniedziałku do piątku.

Buspas na Wielkopolskiej: pechowy start w feralnym dniu



Buspas "ruszył" ostatniego dnia września. Akurat wtedy, gdy w Trójmieście trwał jeden z największych paraliżów drogowych w historii, wywołany pracami na węźle Wielkie Kacka, związanymi z budową Trasy Kaszubskiej.

Tego dnia stanęło całe Trójmiasto, a więc i ul. Wielkopolska. Kierowcy zaczęli jednak obwiniać gdyńskich urzędników, że buspas przyczynił się do powiększenia zatorów.

Te, jak przekonywali urzędnicy, były spowodowane zwężeniem na obwodnicy. Z kolei buspas ma być częściowym remedium na trwające utrudnienia na drogach.

W ostatnich dniach sytuacja na obwodnicy nieco poprawiła się, ale negatywny wpływ na poruszanie się po Trójmieście mają trwające prace remontowe na al. Niepodległości w Sopocie.

Czytelnik: korki były zawsze, ale nie w takim miejscu



Kierowcy przekonują w Raporcie z Trójmiasta o bezzasadności utworzenia buspasa. Ich zdaniem autobusy i trolejbusy, które z niego korzystają, stoją w dłuższym w korku, żeby do niego dojechać .

Zdaniem czytelników korek przesunął się dalej, więc autobusy niewiele nadrabiają. Zdaniem czytelników korek przesunął się dalej, więc autobusy niewiele nadrabiają.
- Ulica ta była zawsze zakorkowana w godzinach szczytu, ale znacznie wyżej. Teraz, po wprowadzeniu bus pasa, wszystko stoi co najmniej od wysokości Placu Górnośląskiego. Pani w UM Gdynia nie była w stanie mi odpowiedzieć na pytanie, jak taki bus pas pomaga autobusom i trolejbusom. Czy omijają go drogą lotniczą? Jeżeli nie, to ile minut tracą na staniu w nim, aby nadrobić 3 minuty jadąc później bus pasem? - pytał pan Michał.
Podobnych zgłoszeń było w ostatnich dniach więcej.

Jednak pojawiają się też głosy, że po unormowaniu się sytuacji na obwodnicy, korek na Wielkopolskiej znacząco się zmniejszył.

- Kto jechał dziś na Karwiny czy Wielki Kack w godzinach popołudniowego szczytu przekonał się, jak udrożnienie obwodnicy wpłynęło na rozładowanie korków na ulicy Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Oby tak dalej. Dąbrowa nadal jednak nie ma lekko - napisała w mediach społecznościowych Anna Szpajer, radna Gdyni.

Zwężenie wciąż pozostaje na Chwaszczyńskiej



Warto wiedzieć, że o ile w przypadku obwodnicy o zwężeniach można mówić w czasie przeszłym, to te nadal występują na ul. Chwaszczyńskiej, gdzie pracuje firma MTM, budująca węzeł Karwiny. Do tego zamknięty jest wyjazd z ul. Źródło Marii w Chwaszczyńską. Przy tej inwestycji prace potrwają jeszcze rok. Niewykluczone, że buspas będzie działał co najmniej do tego czasu.

Urzędnicy: buspas zmniejsza opóźnienia komunikacji miejskiej



Zadowoleni z jego wprowadzenia są urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni. Przekonują, że pojazdy komunikacji miejskiej poruszają się dzięki niemu znacznie płynniej.

Autobusy i trolejbusy korzystają z buspasa na ul. Wielkopolskiej od poniedziałku do piątku, w godz. od 15 do 18. ZKM Gdynia informuje, że dzięki temu każdy kurs nadrabia od 3 do 5 minut. Autobusy i trolejbusy korzystają z buspasa na ul. Wielkopolskiej od poniedziałku do piątku, w godz. od 15 do 18. ZKM Gdynia informuje, że dzięki temu każdy kurs nadrabia od 3 do 5 minut.
- Zgodnie z informacją od ZKM Gdynia, tymczasowy buspas na ul. Wielkopolskiej pozwala na nadrobienie strat pojazdom komunikacji zbiorowej o 3-5 min. Wprowadzone rozwiązania są wdrożone na oficjalną, pilną prośbę ZKM Gdynia, w związku bardzo dużymi opóźnieniami w przejazdach komunikacji zbiorowej i zgłaszanymi uwagami mieszkańców Gdyni - informują na profilu Mobilna Gdynia na FB.

Od czwartku kolejny buspas działa na Płk Dąbka



W czwartek ruszył kolejny zapowiadany tym razem od kilku dni tymczasowy buspas, który pojawił się na ul. Płk Dąbka. Autobusy jeżdżą bez przeszkód na odcinku od ronda na Pogórzu Górnym do wysokości wjazdu/wyjazdu z niedawno wybudowanego dyskontu.

Kolejny buspas. Tym razem na płk. Dąbka Kolejny buspas. Tym razem na płk. Dąbka

Buspas będzie obowiązuje w godzinach od 6 do 9 w dni powszednie. Poza tymi godzinami i weekendy można z niego korzystać bez przeszkód.
  • Kolejny tymczasowy buspas został uruchomiony na Płk Dąbka.


Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Opinie (332) ponad 20 zablokowanych

  • Zróbcie mi buspas na Warszawskiej albo na wyjeździe z Piotrkowskiej. będę miał zmieszone opóźnienie 3-5 minut.

    Bo na razie 1kilometr rano zajmuje mi 30 minut.

    • 14 4

  • Panie prezydencie, kiedy zacznie pan jeździć komunikacją??

    Utrudnia nam Pan życie, nakazuje podróż busem albo rowerem a sam za nasze jeździ pan limuzyną z kierowcą.

    • 82 4

  • Nagłówek artykułu

    W nagłówku do artykułu winno być napisane "artykuł sponsorowany" lub "artykuł współfinansowany przez UM Gdynia w ramach Europejskiego Zielonego Funduszu robienia z ludzi baranów".
    Należy doprecyzować, że autorbusy przyspieszył o 3-5 minut na odcinku "Orlen-PKM Karwiny", za to stracił 15-20 na odcinku "Plac Górnoślaski - Orlen".
    Nota bene ciekawe, o ile zmalał budżet Gdyni aby umieścić artykuł na 3m.pl

    • 89 4

  • Buspasow jest za malo

    I nie mogą być przerywane, musi być ich ciaglosc
    W Gdynii jak najszybciej powinno powstać ze 100-200 km buspasow
    A w Gdańsku 200 -300 km

    • 13 40

  • Skoro przyspieszył o 3 do 5 minut tzn, że rozkład to fikcja skoro raz przyspiesza 3 a raz 5. Hahaha z deszczu pod rynne.

    • 43 4

  • Obecnie jest tak ze przez blachosmrody tracą wszyscy a najwiecej komunikacja miejska!!I kierunek jest dobry tracic maja własnie (1)

    A zyskać ich kosztem maja pasażerowie komunikacji miejskiej.W gdy jest to realne w gdfańsku nie bo w Gdańsku tracą wszyscy przez tramwajowy złom i tak dlugo jak ten szrot bedzie jeżdził po miescie to nic sie niezmieni tymbardziej ze szkodniku uerzedniki chca zastepowac autobusy tramwajowym złomem!

    • 9 54

    • Lecz sie

      • 12 0

  • Opinia wyróżniona

    Buspasy buduje się dobudowując nowy pas ruchu (29)

    A nie farbą zabierając jeden z dwóch dostępnych pasów do dzielnic, w których mieszka kilkadziesiąt tysięcy osób.

    • 512 46

    • (14)

      Najwięcej osób i najszybciej dowieziesz do tych dzielnic przy pomocy komunikacji zbiorowej, a nie samochodami, więc to komunikacja zbiorowa powinna mieć priorytet. Jeśli pasażerowie ZKM zaczną się przesiadać do samochodów (bo szybciej/wygodniej itd) to będziemy wszyscy stać w jeszcze większych korkach.

      • 32 70

      • Tak tak, komunikacją zbiorową (3)

        Którą? Likwidowanymi co kilka miesięcy kolejnymi kursami? Czy jeżdżącą raz na godzinę PKM? A może wiecznie opóźnioną i przepełnioną SKM? Widać, że z komunikacji nie korzystasz, bo nie musiałbym Ci tego tłumaczyć.

        • 89 9

        • tak, inteligencie: SKMką po buspasie (2)

          Samochodziarz dumał, dumał i pokazał ile rozumie z komunikacji miejskiej...

          • 10 27

          • (1)

            id..to przecież ci gdyńscy mocarze nie chcą inwestować w PKM więc PKM jeździ raz na ruski rok na te Karwiny banda deb..li od struka zamówiła wagoniki do któeych nie mieszczą się rowery szkoda w ogóle słów bo trzeba by ch..jami rzucac na bezmózgowość ludzi rządzących trójmiastem i pomorzem

            • 7 4

            • Jeżeli poruszasz się rowerem to rób to a nie pchaj się do pkm-ki . Na zdrowie Ci wyjdzie gdy pokonasz drogę i dotlenisz się . Inaczej wtedy spojrzysz na Świat.

              • 4 2

      • Zwolennicy zbiorowej komunikacji są gorsi niż kościół katolicki. Wciskacie na siłę ludziom że mają jeździć ZKM. (6)

        Może te osoby nie chcą ?? mają prawo do tego bo drogi są dla wszystkich. Poza tym nie wiesz gdzie te osoby jadą i po co i gdzie dalej, może jedzie odwieźć dzieci na Dąbrowę na zajęcia a samemu do domu w Gdańsku ? Ma jechać super komunikacją bo takie oszołomy jak Ty chcą tego ?
        Powinny być busapasy osobno niezależnie od dróg i problem by zniknął.

        • 60 18

        • Nie chcą, nie muszą (3)

          Nikt się nie każe nikomu przesiadać, może jechać samochodem w te i wewte stojąc w korkach. Proste!

          • 25 36

          • Jeżdżąc autem (1)

            Płacę podatki mdz innymi na drogi więc jak Ciebie nie stać i jeździsz zlikwidowanym transportem twoja sprawa ale innym nie układaj życia. Moje dzieci jeżdżą tym ułomnym szmelcem dziękuję nie skorzystam

            • 15 12

            • "nie stać" xD

              Czemu zawsze posiadacze 10 letnich gruzów po Niemcu uważają że jak ktoś nie jeździ samochodem to go nie stać?

              • 12 5

          • deb..lu nie wiem jakie IQ mają te osły z zkm ale korek wydłużony o kilometr nie pozwala zredukować czasu jazdy na tym śmiesznym buspasie może biedaków z ZKM liczyć nie nauczono?Jeśli korek zaczynał się powyżej łowickiej a teraz zaczyna się ei zwycięstwa między stryjską a wielkopolską to o jakim skróceniu czasu jazdy mowa?

            • 12 4

        • no to te dzieci chyba w bagażniku wożą...

          • 5 15

        • Pełna zgoda

          Nie domalowywać buspasów, zamiast tego przerobić dwujezdniowe na jednojezdniowe+busjezdnie.

          • 6 10

      • (1)

        O czym mówisz? Jak najszybciej? Gdyby było najszybciej to ludzie tak by jeździli. Jak dodasz konieczność dojścia do przystanku czyli 5-10min (powiedzmy), dodaj do tego zapas 3min żeby nie biec z językiem na brodzie i już masz 10-15min. Bez korków to w tyle można przejechać naprawdę daleko. A tu nawet się nie ruszyło. Potem jeszcze zatrzymywanie się na przystankach, kupowanie biletów u Kierowcy. Zamiast 20min od drzwi do drzwi wychodzi np 40-60min. A jak na przykład chce się jechać z Karwin na Oliwę z przesiadkami to już w ogóle zapomnij. Samochodem bez dużego ruchu - 30min. Zbiorkomem? 60min+. Jakby to była lepsza opcja to ludzie by ją wybierali. Władze nie zachęcają do używania zbiorkom, jakby to robili to poprawiali by jego funkcjonowanie. Oni zmuszają do porzucenia komunikacji indywidualnej. Jest różnica.

        • 4 1

        • albo dojedź np z Gdyni Karwin do Bojana tam też ludzie pracują jest dużo firm po drodze to masz autobusy widma typu Z 171 191 193 które w ciągu dnia jeżdżą co 2 godziny w dodatku są spóźnione tak że na przystanku jak jesteś o czasie to i tak autobus podjeżdża 40-60 minut po czasie albo z Chwaszczyna na Pogórze Górne

          • 5 1

      • Komunikacją zbiorową, powiadasz?

        Ze śmierdzącym potem i czosnkiem współpasażerem... w dodatku nie szczepionym :-(

        • 1 3

    • (4)

      Buduje się, o ile są fundusze i miejsce!

      • 3 14

      • daj spokój (2)

        zbudujesz osobny pas to też będą kwiczeć, że dla samochodów powinien być jeszcze jeden

        • 12 22

        • Dla ciebie (1)

          Szara komórka się przyda może mniej jadu będzie

          • 7 7

          • jad generują rury wydechowe

            trolli przyspawanych do foteli swoich samochodów

            • 1 2

      • a miejsce akurat na tym odcinku jest !!!!

        • 3 0

    • Ktoś powinien podać się do (1)

      Dymisji za to malowanie!

      • 8 5

      • No to śmiało, ty pierwszy.

        Buspas przyspieszył wszystkie autobusy i trajtki mykające wielkopolską. Czyli setki ludzi każdego dnia. Za taką optymalizację powinien być medal.

        • 7 12

    • słychać wycie kierofczyków? znakomicie! (2)

      czyli buspas spełnia swoją rolę.

      • 7 21

      • Jeśli mierzysz wszystko miarą psa ogrodnika, to tak. Spełnił swoją rolę. (1)

        Jeśli patrzysz pod kątem przyspieszenia komunikacji drogowej jako całości, to nie.

        • 9 3

        • Jeżeli 50 samochodów z samym kierowcą straciło 5 minut, a 2 autobusy po 150 pasażerów zyskały po 5 minut, przepustowość zwiększyła się znacząco.

          • 3 2

    • (1)

      Łucyk opatentował inna technologię budowania Bus Pasa on potrzebuje jedynie farby i w nosie ma innych mieszkańców i użytkowników dróg mam nadzieję że przy urnie oni tak samo jak on ich będą mieli go w nosie!!!!!

      • 5 2

      • a mnie wydaje się, że to kierowcy (ci przyspawani mentalnie do foteli samochodów prywatnych)

        mają w nosie innych mieszkańców. W ten sposób tacy kierowcy sami są źródłem utrudnień w ruchu innych kierowców.

        • 1 1

    • zgadza się, pod warunkiem , że są na to pieniądze i teren

      w przeciwnym wypadku wydziela się z istniejącego pasu. Kropka.

      • 0 0

    • urzednicy są zbyt tępi aby to pojąć

      poza tym nigdy personalnie nie ponoszą odpowiedzialności np za emisje spalin przez celową czerwona fale

      • 0 0

  • Otake 3 minuty walczylyśmy ! Brawo ! Kopcace auta w korku gratis.

    • 37 4

  • Miasto z farby. Proszę się chwalić nowymi drogami a nie zabieraniem dróg.

    • 56 6

  • Sami robicie trudną sytuację UM Gdynia

    Przykład: W trakcie prac na obwodnicy na węźle W.Kack wprowadzacie ruch wahadłowy na Wiczlińskiej korkując Dąbrowę. Developerek nie mógł poczekać ?

    • 55 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane