• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas przyspieszył pojazdy ZKM o 3-5 minut

Patryk Szczerba
20 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Autobusy i trolejbusy korzystają z buspasa na ul. Wielkopolskiej od poniedziałku do piątku, w godz. od 15 do 18. ZKM Gdynia informuje, że dzięki temu każdy kurs nadrabia od 3 do 5 minut. Autobusy i trolejbusy korzystają z buspasa na ul. Wielkopolskiej od poniedziałku do piątku, w godz. od 15 do 18. ZKM Gdynia informuje, że dzięki temu każdy kurs nadrabia od 3 do 5 minut.

Kierowcy samochodów narzekają, że buspas na ul. WielkopolskiejMapka w Gdyni wydłużył korki na tej ulicy. Ale dzięki niemu pojazdy komunikacji miejskiej nadrabiają straty o 3-5 min. Urzędnicy, przekonują, że sytuacja poprawi się dla wszystkich, gdy zmniejszą się utrudnienia na obwodnicy.



Czy stworzenie tymczasowych buspasów miało sens?

Przypomnijmy, że buspas na Wielkopolskiej, wytyczony na odcinku od ul. GedyminaMapka do skrzyżowania z ul. StrzelcówMapka jest przeznaczony dla autobusów tylko przez trzy godziny dziennie (w godz. 15-18), od poniedziałku do piątku.

Buspas na Wielkopolskiej: pechowy start w feralnym dniu



Buspas "ruszył" ostatniego dnia września. Akurat wtedy, gdy w Trójmieście trwał jeden z największych paraliżów drogowych w historii, wywołany pracami na węźle Wielkie Kacka, związanymi z budową Trasy Kaszubskiej.

Tego dnia stanęło całe Trójmiasto, a więc i ul. Wielkopolska. Kierowcy zaczęli jednak obwiniać gdyńskich urzędników, że buspas przyczynił się do powiększenia zatorów.

Te, jak przekonywali urzędnicy, były spowodowane zwężeniem na obwodnicy. Z kolei buspas ma być częściowym remedium na trwające utrudnienia na drogach.

W ostatnich dniach sytuacja na obwodnicy nieco poprawiła się, ale negatywny wpływ na poruszanie się po Trójmieście mają trwające prace remontowe na al. Niepodległości w Sopocie.

Czytelnik: korki były zawsze, ale nie w takim miejscu



Kierowcy przekonują w Raporcie z Trójmiasta o bezzasadności utworzenia buspasa. Ich zdaniem autobusy i trolejbusy, które z niego korzystają, stoją w dłuższym w korku, żeby do niego dojechać .

Zdaniem czytelników korek przesunął się dalej, więc autobusy niewiele nadrabiają. Zdaniem czytelników korek przesunął się dalej, więc autobusy niewiele nadrabiają.
- Ulica ta była zawsze zakorkowana w godzinach szczytu, ale znacznie wyżej. Teraz, po wprowadzeniu bus pasa, wszystko stoi co najmniej od wysokości Placu Górnośląskiego. Pani w UM Gdynia nie była w stanie mi odpowiedzieć na pytanie, jak taki bus pas pomaga autobusom i trolejbusom. Czy omijają go drogą lotniczą? Jeżeli nie, to ile minut tracą na staniu w nim, aby nadrobić 3 minuty jadąc później bus pasem? - pytał pan Michał.
Podobnych zgłoszeń było w ostatnich dniach więcej.

Jednak pojawiają się też głosy, że po unormowaniu się sytuacji na obwodnicy, korek na Wielkopolskiej znacząco się zmniejszył.

- Kto jechał dziś na Karwiny czy Wielki Kack w godzinach popołudniowego szczytu przekonał się, jak udrożnienie obwodnicy wpłynęło na rozładowanie korków na ulicy Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Oby tak dalej. Dąbrowa nadal jednak nie ma lekko - napisała w mediach społecznościowych Anna Szpajer, radna Gdyni.

Zwężenie wciąż pozostaje na Chwaszczyńskiej



Warto wiedzieć, że o ile w przypadku obwodnicy o zwężeniach można mówić w czasie przeszłym, to te nadal występują na ul. Chwaszczyńskiej, gdzie pracuje firma MTM, budująca węzeł Karwiny. Do tego zamknięty jest wyjazd z ul. Źródło Marii w Chwaszczyńską. Przy tej inwestycji prace potrwają jeszcze rok. Niewykluczone, że buspas będzie działał co najmniej do tego czasu.

Urzędnicy: buspas zmniejsza opóźnienia komunikacji miejskiej



Zadowoleni z jego wprowadzenia są urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni. Przekonują, że pojazdy komunikacji miejskiej poruszają się dzięki niemu znacznie płynniej.

Autobusy i trolejbusy korzystają z buspasa na ul. Wielkopolskiej od poniedziałku do piątku, w godz. od 15 do 18. ZKM Gdynia informuje, że dzięki temu każdy kurs nadrabia od 3 do 5 minut. Autobusy i trolejbusy korzystają z buspasa na ul. Wielkopolskiej od poniedziałku do piątku, w godz. od 15 do 18. ZKM Gdynia informuje, że dzięki temu każdy kurs nadrabia od 3 do 5 minut.
- Zgodnie z informacją od ZKM Gdynia, tymczasowy buspas na ul. Wielkopolskiej pozwala na nadrobienie strat pojazdom komunikacji zbiorowej o 3-5 min. Wprowadzone rozwiązania są wdrożone na oficjalną, pilną prośbę ZKM Gdynia, w związku bardzo dużymi opóźnieniami w przejazdach komunikacji zbiorowej i zgłaszanymi uwagami mieszkańców Gdyni - informują na profilu Mobilna Gdynia na FB.

Od czwartku kolejny buspas działa na Płk Dąbka



W czwartek ruszył kolejny zapowiadany tym razem od kilku dni tymczasowy buspas, który pojawił się na ul. Płk Dąbka. Autobusy jeżdżą bez przeszkód na odcinku od ronda na Pogórzu Górnym do wysokości wjazdu/wyjazdu z niedawno wybudowanego dyskontu.

Kolejny buspas. Tym razem na płk. Dąbka Kolejny buspas. Tym razem na płk. Dąbka

Buspas będzie obowiązuje w godzinach od 6 do 9 w dni powszednie. Poza tymi godzinami i weekendy można z niego korzystać bez przeszkód.
  • Kolejny tymczasowy buspas został uruchomiony na Płk Dąbka.


Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Opinie (332) ponad 20 zablokowanych

  • Gdynianka

    A chodzi tylko o to, żeby zarabiać więcej na biletach bo ZKM ledwo ciągnie.

    • 2 2

  • Ekologia?

    To jest arogancją urzędnicza! Żaden z "władców Ggyni" nie zastanawia się, ile gazów produkuje samochód stojący na światłach (Tristar i jego regulacja), bądź w korkach! Tłumaczenie swojej bezmyślności, tłumaczą zwykle "bezpieczeństwem" i "dobrem mieszkancow" i...to jest argument nie do zbicia, tyle tylko że już ograny i durny. Żeby zamaskować raz na jutro, swoje niekompetencje i podkreślić powagę bzdurnych decyzji, przyznaja sami sobie
    nagrody i odznaczają się wzajemnie, przy okazji uroczystości miejskich. Każdy nawet najbardziej bzdurny pomysł, nigdy nie zostaje cofnięty. W tym wypadku, autobus pcha się 10 minut w ogólnym korku, żeby przejechać 800 m buspasem i zyskać 3 minuty. Czysty zysk! Chociaż...To nie jest tak do końca głupie! Stojąc w korkach, płuca mieszkańców, filtrują powietrze Gdyni i władze mogą się pochwalić że..."Tu się żyje najlepiej"! Matko, co za bzdura!

    • 9 1

  • ...ale najpierw stracą 10 za Placem Górnośląskim....

    • 7 1

  • buspasy (4)

    tylko klamstwa autobusy nic nie zyskuja tylko traca jak stoja w korku od placu gornoslaskiego traca 15=20min i nic nie zyskaja tylko traca na kaczych bukach godz opoznienia a tu podaja takie bzdury

    • 9 1

    • korek od placu górnośląskiego był w powodu problemów na remontowanym węźle. kiedy tych problemów nie ma to buspas spełnia swoje zadanie zgodnie z założeniami.

      • 1 3

    • (2)

      Racja - dlatego ten buspas powinien zaczynać się od Alei Zwycięstwa.

      • 5 2

      • (1)

        id..to bezmózgi serio?To korek byś miał od wzgórza

        • 3 2

        • typowy wpis osoby, która nie potrafi sobie wyobrazić poruszanie się po mieście inaczej niż samochodem

          • 0 2

  • Buspas jest za krótki

    Kierowcy mają rację, że buspas e obecnym kształcie nie jest dobrym pomysłem, jakby go wydłużyć tak, aby zaczynał się np. przy placu Górnośląskim.

    Problemem jest indukowany popyt, który powoduje całkowite zapełnienie drogi. Jest remont, zwężenie ulicy i ty jeden w samochodzie, który zajmuje masę powierzchni w stosunku do tych korzystających z transportu publicznego masz być lepszy? Gdyby więcej osób korzystało z komunikacji miejskiej, to korki by zniknęły. Większość osób jest w stanie dojechać do pracy bez samochodu.

    I oczywiście szanuję ten wybór, ale warto mieć na uwadze to, że budowanie kolejnych pasów na drodze kończy się tak jak Katy Freeway, 26 pasów dla kierowców, którzy mimo tak wielkiej przestrzeni stoją w korku.

    • 5 3

  • (4)

    A gdzie szacunek do kierowców samochodów? W przestrzeni chodzi o kompromisy. Zarówno komunikacja miejska jak i samochody mają swoje potrzeby. Nie można robić buspasów żeby autobus przyspieszył 3 minuty i paraliżować przy tym całego miasta! To nie jest kompromis jak w korku trzeba stać 1,5 godziny na trasie którą z reguły pokonuje się w 15 minut. W tych autach są też ludzie którzy muszą odebrać dzieci ze szkoły, od opiekunki, jadą do lekarzy, mają niemowlaki z wózkami albo ciężkie zakupy itd. Miejmy szacunek do wszystkich!! Nikt nie jest lepszy.

    • 8 2

    • (2)

      drogie dziecko (bazuję na poziomie wypowiedzi), to nie buspas paraliżuje miasto tylko przebudowa obwodnicy. problemem ludzi "którzy muszą odebrać dzieci ze szkoły, od opiekunki, jadą do lekarzy, mają niemowlaki z wózkami albo ciężkie zakupy itd" są inni ludzie w samochodach którzy wcale nie muszą tego robić a mimo to jadą samochodem - z nimi gadaj. zrozum to wreszcie, w autobusach też są ludzie którzy muszą coś pozałatwiać.

      • 3 3

      • każdy id..to ma jakiś interes w tych cenach paliwa chyba tylko ludzie zarabiający na poziomie obajtka mogą sobie dla rozrywki jechać autem bez celu

        • 0 1

      • autobus ma przystanki sztywny rozkład jazdy i sztywną wcale nie najkrótszą trasę więc jak może być szybszy od samochodu? Nawet rowerem trasę z Cisowej do Orłowa jestem w stanie pokonać szybciej o 10 minut niż wlokący się trolejbus nie łamiąc przy tym zadnych przepisów

        • 3 1

    • Tutaj nie chodzi o to czy ktoś lepszy czy gorszy, a o zwykłą optymalizację. Ci co nie chcą buspasu chcą optymalizować
      średnią szybkość wszystkich pojazdów na drodze, a ci co chcą buspasy chcą optymalizować prędkość dojazdu największej liczby uczestników drogi (zachęcając ludzi do przejazdu autobusem).

      W takiej sytuacji myślę, że lepiej optymalizować czas dojazdu ludzi, a nie pojazdów.

      • 0 0

  • Jeżdżę codziennie

    Trudno mi w te liczby uwierzyć...

    • 6 1

  • pieniądze wyrzucone w błoto

    • 3 1

  • ja bym chcial na kazdej 2 pasmowej drodze, zeby przerobic jeden pas na buspas (1)

    to jest przyszlosc. Polaki, pamietajcie, nie jestescie zmotoryzowani, tylko macie , chwilowo, w wiekszosci zlom z zachodu

    • 2 7

    • Chcieć sobie możesz. I pamiętaj wziąć leki.

      • 1 1

  • pasBus (1)

    Buspas spowolnił pojazdy osobowe o 15-25 minut

    • 4 2

    • pojazdy osobowe (samochody prywatne)

      są w większości przypadków spowalniane przez inne samochody prywatne. Naprawdę tego jeszcze nie rozumiesz?

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane