• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas na Wielkopolskiej wywołuje emocje u kierowców

Patryk Szczerba
4 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (335)
Buspas został utworzony, ku zdziwieniu kierowców - w piątek, w środku jednego z największych zatorów w Trójmieście. Buspas został utworzony, ku zdziwieniu kierowców - w piątek, w środku jednego z największych zatorów w Trójmieście.

W piątek na odcinku ul. Wielkopolskiej od ul. GedyminaMapka do skrzyżowania z ul. StrzelcówMapka w Gdyni drogowcy oznaczyli tymczasowy buspas. Decyzja o tym, by jeden pas przeznaczyć dla ZKM, wywołała wzburzenie wśród kierowców. Tego dnia bowiem w Trójmieście trwał drogowy armagedon. Urzędnicy odpowiadają, że szykowali się do tego od dawna, korki nie były przez jego uruchomienie, a informacje, że powstanie, były ogłaszane w lipcu.




Czy utworzenie buspasa na Wielkopolskiej to dobry pomysł?

  1. W piątek po raz kolejny w ostatnich dniach na ulicach Trójmiasta doszło do totalnego paraliżu.
  2. Głównym powodem było zwężenie obwodnicy z powodu budowy Trasy Kaszubskiej.
  3. Do tego trwa wciąż remont al. Niepodległości w Sopocie, a także budowa węzła Karwiny, przez co utrudnienia są też na Chwaszczyńskiej.


Gigakorek na obwodnicy. Utrudnienia do wtorku, 4 października Gigakorek na obwodnicy. Utrudnienia do wtorku, 4 października

Zmiany na Wielkopolskiej zaskoczyły kierowców



W ciągu dnia zdezorientowani kierowcy zaczęli raportować o zmianie organizacji ruchu na ul. Wielkopolskiej na odcinku od ul. Gedymina do skrzyżowania z ul. Strzelców w Gdyni, gdzie pojawił się buspas. Za wszystkie informacje dziękujemy!

09:58 30 WRZEśNIA 22 (aktualizacjaakt. 14:47)

Buspas na Wielkopolskiej w Gdyni (141 opinii)

Przestańcie korkować Wielkopolską na wysokości stacji paliw Amic. Wymalowany wczoraj buspas jeszcze nie obowiązuje. Od skrzyżowania z Racławicką do skrzyżowania z Sopocką brakuje znaków poziomych D-12, ponad to na wysokości stacji Amic w dalszym ciągu stoi znak oznaczający koniec buspasu. Zacznijcie patrzeć na znaki, najgorzej że kierowcy zawodowi ciężarówek i zazwyczaj słynący z cwaniactwa kurierzy również zjeżdżają tam na lewy pas tworząc korki. Inna sprawa, że drogowcy po raz kolejny niechlujnie wymalowali oznaczenia, bez żadnych informacji, bez znaków pionowych, wprowadzając niepotrzebne zamieszanie. Zobacz więcej
Przestańcie korkować Wielkopolską na wysokości stacji paliw Amic. Wymalowany wczoraj buspas jeszcze nie obowiązuje. Od skrzyżowania z Racławicką do skrzyżowania z Sopocką brakuje znaków poziomych D-12, ponad to na wysokości stacji Amic w dalszym ciągu stoi znak oznaczający koniec buspasu. Zacznijcie patrzeć na znaki, najgorzej że kierowcy zawodowi ciężarówek i zazwyczaj słynący z cwaniactwa kurierzy również zjeżdżają tam na lewy pas tworząc korki. Inna sprawa, że drogowcy po raz kolejny niechlujnie wymalowali oznaczenia, bez żadnych informacji, bez znaków pionowych, wprowadzając niepotrzebne zamieszanie. Zobacz więcej


W kolejnych godzinach zatory zaczęły się powiększać, zaś frustracja kierowców spowodowana drogowym paraliżem zaczęła narastać. O nowej organizacji ruchu na ul. Wielkopolskiej nie było żadnego oficjalnego komunikatu władz miasta ani Zarządu Dróg i Zieleni. Kierowcy raportowali o tabliczkach z informacjami sugerującymi, że buspas będzie działał w określonych godzinach.

Wkrótce okazało się, że tymczasowy pas dla autobusów i trolejbusów to rozwiązanie na godziny 15-18 od poniedziałku do piątku. Decyzja wywołała olbrzymie emocje.

Buspas miał być, ale w sierpniu



Część radnych Gdyni i czytelników w komentarzach zaczęła wyjaśniać, że to realizacja zapowiedzi z lipca, gdy władze Gdyni ogłosiły powstanie tymczasowych buspasów na ul. Płk Dąbka i właśnie na Wielkopolskiej.

Te miejsca zasugerował ZKM w Gdyni. Informowaliśmy o tym w lipcu.

Gdynia przetestuje tymczasowe buspasy tylko w godzinach szczytu Gdynia przetestuje tymczasowe buspasy tylko w godzinach szczytu

- Wprowadzamy rozwiązanie, które do tej pory nie było spotykane na gdyńskich drogach. Mając świadomość, jak istotna jest sprawna podróż dla osób wybierających komunikację miejską, chcemy, aby część przestrzeni drogowej w określonych godzinach była zarezerwowana dla autobusów i trolejbusów. To cenne minuty, które zostaną zaoszczędzone przez tysiące użytkowników - chwalił się Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Sęk w tym, że według zapowiedzi miały zacząć obowiązywać od sierpnia. Tymczasem zostały wprowadzone w środku jednego z najtrudniejszych dni na drogach Trójmiasta od kilku miesięcy.

Co ważne, buspas obowiązuje od poniedziałku do piątku w godz. 15-18. Co ważne, buspas obowiązuje od poniedziałku do piątku w godz. 15-18.

Mieszkańcy: zła decyzja w fatalnym momencie



Wielu kierowców jeszcze w weekend nie ukrywało zdenerwowania sytuacją. Jedną z nich była pani Joanna, która w liście do naszej redakcji podzieliła się emocjonalną refleksją na temat buspasa.

- Jako mieszkanka Gdyni, a konkretnie dzielnicy Karwiny od ponad dwóch lat (podobnie jak reszta mieszkańców Karwin i Dąbrowy) żyję w wielkim chaosie komunikacyjnym. Związany jest on, jak państwo wiecie, z budową Trasy Kaszubskiej. I o ile to jestem w stanie zrozumieć oraz zaakceptować zmianę organizacji ruchu, tak nie godzę się na odgórną, niekonsultowaną z mieszkańcami decyzję o zabraniu drogi kierowcom w imię idei buspasa. Po licznych moich telefonach do UM Gdyni dowiedziałam się, że za ten "pomysł" odpowiada Wydział Inwestycji UM, a konkretnie pan wiceprezydent Marek Łucyk. Udało mi się porozmawiać z urzędnikiem z Wydziału Inwestycji, który stwierdził, że buspas ma wymusić na mieszkańcach poruszanie się komunikacją miejską, a nie autami osobowymi. Przyznał jednocześnie, iż odradzano panu Łucykowi wprowadzenie tej zmiany teraz, bo - cytując pana urzędnika: "za szybko, za drastycznie, będzie paraliż", ale pan Łucyk, przekonany o słuszności swojego pomysłu, decyzję podjął - pisze w liście do redakcji.

"Mieszkańcy czują się zlekceważeni"



Przekonuje, że decyzja nie przyniosła nic dobrego.

- Ta decyzja pana Łucyka bezsprzecznie jest zła, nie przynosi nic dobrego (komunikacja miejska stoi w takich samych korkach jak auta osobowe), wprowadzona nagle, chaotycznie, bez wiedzy na temat tego, co dzieje się na obwodnicy oraz ul. Chwaszczyńskiej. Nie wspomnę o potraktowaniu w sposób lekceważący mieszkańców, na których chce się coś wymuszać, czego ja sobie nie życzę - dodaje.
Inni oprócz złego czasu wskazywali, że zabrano jeden pas kierowcom, co w obecnej sytuacji drogowej i prowadzonych remontach jest fatalnym rozwiązaniem.

Głos eksperta za buspasem



Pojawiły się też argumenty za buspasem. Głos zabrał m.in. Marcin Gromadzki, tłumacząc na profilu prowadzonej przez siebie firmy, że przyczyną korka nie jest wcale buspas, tylko prowadzone remonty.



Urzędnicy: planowaliśmy go uruchomić od kilku dni



Gdyńscy urzędnicy tłumaczą, że planowali utworzenie pasa dla komunikacji miejskiej od kilku dni.

- Prace niefortunnie zbiegły się z wprowadzeniem zmian w okolicy węzła Wielki Kack. Należy zaznaczyć, że uruchomienie buspasa nie było bezpośrednim powodem zatorów odnotowanych w miniony piątek w Gdyni, od rana bowiem trwały utrudnienia związane z pracami w okolicy budowanej drogi S6 - tłumaczy Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.
Dodaje, że celem strategicznym Gdyni jest dążenie do zaspokojenia potrzeb transportowych wszystkich mieszkańców. Obecne dane Zarządu Komunikacji Miejskiej wykazują, że na najbardziej newralgicznych odcinkach dróg, w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, autobusy w każdym kursie tracą nawet kilkanaście minut czasu względem rozkładu jazdy.

Cel: priorytet dla transportu zbiorowego



- Celem uruchomienia tymczasowego buspasa przy ul. Wielkopolskiej jest przede wszystkim wsparcie dla komunikacji publicznej. Gdynia sukcesywnie rozbudowuje sieć buspasów na terenie miasta. W związku z budową węzła Karwiny oraz trasy S6 na ul. Wielkopolskiej na wymienionym odcinku odkładają się kolejki pojazdów w godzinach szczytu popołudniowego. Tymczasowy buspas ma na celu priorytet transportu zbiorowego, a rozwiązanie jest niezbędnym kompromisem. Transport zbiorowy jest najlepszą alternatywą w codziennych podróżach, umożliwia przejazd największej liczbie osób. To również dodatkowa zachęta dla osób, dla których tempo podróży ma decydujące znaczenie - podkreśla.

Następny tymczasowy buspas na Płk Dąbka



Dlaczego buspas wprowadzono bez wcześniejszej informacji?

- O zamiarach wprowadzenia nowej organizacji ruchu informowaliśmy już w lipcu na miejskim portalu - odpiera zarzuty Wojtkiewicz.
Niebawem buspas pojawi się też zgodnie z zapowiedziami z lipca na ul. Płk Dąbka od ronda na Pogórzu Górnym do skrzyżowania z ul. Derdowskiego. Będzie funkcjonował jako buspas w godz. 6-9 w dni powszednie od poniedziałku do piątku

Prace związane z wdrożeniem organizacji ruchu na ul. płk. Dąbka trwają.

Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Opinie (335) ponad 20 zablokowanych

  • dzień paraliżu komunikacyjnego jest właśnie tym właściwym na uruchomienie buspasa. Decyzja podjęta spontanicznie, widząc co się szykuje, jest w 100% prawidłowa.

    • 9 13

  • Opinia wyróżniona

    teraz trzeba poczekać (50)

    aż Ci, co stoją w korku, przesiądą się do autobusu. O to w tym właśnie chodzi. Dobry ruch ze strony miasta.

    • 91 399

    • (32)

      Pędzę się przesiąść, zwłaszcza że najpierw (przed pracą) muszę dostarczyć dziecko do szkoły, następnie drugie dziecko do przedszkola, później dojechać do pracy, po pracy zrobić zakupy i odebrać starsze dziecko ze świetlicy. Autobusem wychodzą mi jakieś 4 przesiadki i do tego tak na spokojnie z godzinkę dłużej. Czy wytłumaczysz mojemu szefowi dlaczego nie mogę pracować od 8 do 16? Mam nadzieję że zrozumie, że to dlatego że lubię autobusy.

      Priorytet dla komunikacji zbiorowej w 100% tak! Tylko przy normalnej komunikacji zbiorowej, gdzie jest jeden wspólny bilet, gdzie jest odpowiednia częstotliwość autobusów, gdzie nie muszę sprawdzać rozkładu, bo wiem że zaraz mam transport - a nie 20min dziurę "o tak o".

      • 123 21

      • Dokładnie! Nie buspasy i utrudnianie życia kierowcom, a dobra organizacja zapewni przesiadkę do komunikacji miejskiej (1)

        Po pierwsze wspólny bilet, potem koordynacja połączeń i wtedy możemy rozmawiać o jeżdżeniu komunikacją.

        • 64 4

        • koordynacja połączeń nic nie da jeśli się nie postawi na wzrost częstotliwości połączeń

          praktycznie tylko podniesienie częstotliwości połączeń SKM i PKM oraz poprawa dostępności jej przystanków dla pieszych i rowerzystów może coś radykalnie zmienić w temacie odkorkowania Trójmiasta.

          • 15 0

      • też mam rodzinę i też robię zakupy (21)

        i w ogóle nie jest mi do życia potrzebne auto na co dzień. Przedszkole mam 5 minut rowerem od domu, a na zakupy chodzę pieszo. Mam przejść się, zrobić mniejsze częściej, bo po to zamieszkaliśmy tam, gdzie wszystko mamy blisko. Żeby nie gnić w aucie każdego dnia.

        • 24 96

        • no cudownie dla ciebie (15)

          Ale nie wszyscy mają takie piękne życie. Większość musi pracować, niekoniecznie zdalnie i niekoniecznie 5 min od domu, może ktoś się nie dostał do przedszkola blisko domu i musi dygać, nie każdy może jeździć rowerem. Zresztą w naszej szerokości geograficznej to średni pomysł. Mamy jeszcze starszych rodziców, którymi się opiekujemy, wozimy im obiady, zakupy. Ja na przykład z Wlk Kacka do Oliwy. Niestety komunikacja zbiorowa nie jest na razie alternatywą.

          • 89 11

          • Słaba lokalizacja to wina człowieka (7)

            Dlaczego autobus ma czekać w korku jak kupiłeś mieszkanie na zad*piu? ... Auta to transport 2 kategorii w godzinach szczytu. Cena biletów urosla przez 15 lat 5-krotnie, a paliwo tylko 30 procent. Auta to rak wszystkich miast, bo są za tanie.

            • 18 64

            • Tak, bo miasto jest tak pojemne (2)

              Że każdy z 250 tysięcy mieszkańców może mieszkać w centrum Gdyni. :) Zwłaszcza przy chorych wymysłach w stylu zabudowa o wysokości max. 30-40 metrów dla "ochrony układu urbanistycznego śródmieścia".

              • 27 10

              • Szkoły są tylko w centrum Gdyni?

                Czy może rodzice z przerostem ambicji licytują się, kto dalej będzie woził swoje bombelki marnując sobie i im życie?

                • 14 29

              • A czy są takie pojemne żeby zmieścić wszystkie samochody?

                • 2 1

            • Słaba prowokacja ruski trolu

              • 11 11

            • Wielki Kack to zad*pie?

              Nie wiedziałam.

              • 16 1

            • zad*pie

              Jeszcze póltora roku temu Karwiny, Dąbrowa były świetną lokalizacją prawie, ze w centrum. zad*piem stały się teraz i to nie ma nic wspólnego z wola mieszkańców tych dzielnic.
              Nie dość, że niekompetencja urzędników miejskich, MTM i Polaqua ogranicza normalne funckjonowanie tych lokalizacji to jeszcze wymusza się czym mamy się poruszać. Co do ceny biletów vs. paliwo, to pozwól, żeby każdy decydował we własnym zakresie co mu się bardziej opłaca.

              • 23 1

            • Takie to łatwe??

              Tylko tymi buspasami poruszają się osoby dokładnie z tych samych lokalizacji co ci z samochodów. Oni nie są z "z.....w"? I ciekawe czy nikt w centrum nie ma samochodu. Jak wprowadzają tam płatne parkowanie, to też jest wielki wrzask i to nie tych z z "z.....w". A garaży ani wjazdu na własne wielkie państwo z dobrych lokalizacji najczęściej nie ma.

              • 0 0

          • ale co mnie interesuje

            konkretna sytuacja każdej osoby? nagle każdy ma dziesiątkę dzieci, schorowanych rodziców, zakupy codziennie i co tam jeszcze można wymyśleć; faktem jest, że trend w miastach na komunikacje zbiorową będzie się zwiększał czy to się to komuś podoba czy nie, Wy myślicie, że teraz każdy będzie indywidualnie przekonywał Was do komunikacji miejskiej xDD komedia, chcesz jeździć to śmiało, przecież dla każdego polakówa samochód to jest wyznacznik prestiżu, tylko nie stękaj, że stoisz w korku ^ ^

            • 19 36

          • to, ze mieszkasz na zad* nie oznacza, ze inni maja placic ekstra swoim czasem (2)

            bo chcesz ekstra droge, ekstra pas a pasazerowie mieszkajacy w miescie maja placic za to? No chyba nie. Dlatego wybiera sie mieszkania gdzie w okolicy sa szkoly i przedszkola

            • 9 16

            • Nie znacie życia (1)

              Gdy zasiedlano Karwiny I i III w latach 80-tych to było zad*pie. Jedno przedszkole i jedna szkoła w budowie, Wielkopolska dwukierunkowa z kocimi łbami, trolejbus 23 z pętlą na wysokości stacji ORLEN, błoto po kolana i dwa sklepy PSS Społem. Ludzie przestańcie narzekać.

              • 20 2

              • racja , tak było...

                a do Dąbrowy i Wiczlina tylko 147 co 60 min, dojazdu od Witomina nie było, przystanki w błocie, błoto wszędzie, na Dąbrowie 2 sklepy - pawilon z chlebem i sklep wielobranżowy ( 90% towaru to spirytualia), kaplica w piwnicy prywatnego domku. I nikt nie narzekał.

                • 4 0

          • uważam, że jak ja mogłem, to już naprawdę każdy może :) (2)

            mieszkania inwestycyjnego, które wynajmuję, też nie kupiłem na za du piu, tylko tam, gdzie sam chciałbym mieszkać. I wynajmuję je za dobre pieniądze osobie, która też nie potrzebuje auta, bo w zasięgu spaceru ma wszystko. Tak trzeba żyć. Nie opowiadaj o jakichś marginalnych przypadkach, gdzie trzeba wozić 3 dzieci po całym Gdańsku i opiekować się wszystkimi starszymi osobami w promieniu 14 km + codziennie wozić zakupy na 2 tygodnie i 4 worki betonu. W większości aut ludzie siedzą sami.

            • 11 16

            • nie trzeba zaraz tak koloryzowac, moj przyklad to 1 dziecko trasa codziennie do i z przedszkola 2 x dabrowa-orlowo- dabrowa jak mam homeoffice a jak nie to 2 x dabrowa-orlowo-oliwa-orlowo-dabrowa, niesterty nie nie zdaze autobusem z przesiadka na skm do pracy albo odebrac dziecko przed zamknieciem przsdszkola. a to tylko 1 dziecko jedno przedszkole jedna praca. i odrazu zastrzegam ze porady w stylu trzeba byli pracowac w gdyni albo znalesc miejsce w przedszkoku na dzielnicy uwazam za bezsensowne. ps jak pracowalem w centrum gdyni to mi nawet nie przeszlo przez mysl zeby jechac autem

              • 14 0

            • ?

              Trzeba? Czy ty uważasz, że trzeba? czemu chcecie na siłę narzucać innym co maja robić?

              • 0 0

        • (2)

          Tak, wozisz dziecko do przedszkola rowerem? To po co ci te dwa samochody stojące przed domem?

          • 3 7

          • samochód stojący przed domem nie tworzy korków (1)

            zwłaszcza jeśli dowożę dzieci do przedszkola rowerem (w przyczepce, a drugie na foteliku)

            • 3 5

            • widziałem Ciebie ,zajmujesz cały chodnik

              Trzeba uciekać na trawnik jak jedzie ta nawiedzona mamusia

              • 2 0

        • Ale z ooisu wynika, ze wspolne sa aby dwa elementy - rodzina I zakupy. A praca? Tez 5 Min od domu?

          • 7 0

        • .

          Kluczowe słowo tutaj to "rowerem". Wy, rowerzyści jesteście faszystami, którzy chcieliby narzucić pozostałym swoją wizje świata i komunikacji. To woź sobie dzieci rowerem do przedszkola, potem je stamtąd odbieraj, po drodze zakupy. Nikt nie broni. ale nie narzucaj tego innym.

          • 2 2

      • Tory (2)

        W trojmiescie juz dawno powinni postawic na skm i pkm i powoli odchodzic od autbosow. Niestety z mysleniem u naszych zarzadcow jest raczej blado. Buspasy i kontrpasy to jedyna co potrafia zrobic. Mysla, ze mamy tu Holandie (plaski teren, lekkie zimy) i wszyscy sie przesiada na rowery, bo tak jest eko. Zero wyobrazni!

        • 36 1

        • (1)

          Autobus jest dobry tylko do rozwiązania problemu ostatniej mili, czyli odcinków od startu do stacji kolejowej i od stacji kolejowej do celu podróży. Natomiast autobusy, tramwaje i trolejbusy są fatalne w przewożeniu ludzi na dalsze dystanse, między dzielnicami - od tego powinno być SKM/metro/PKM jeżdżące co 2-3 minuty.

          • 20 1

          • Teraz jeździ co 2 - 3, ale godziny, jak się nie zepsuje

            • 13 2

      • Dlaczego miasto mamy kształtować do Twoich potrzeb, które potrwają jakieś 3-4 lata? (1)

        Potem Twoje dziecko zacznie samo chodzić do szkoły

        • 7 11

        • Nie chodzić tylko jeździć kolejnym samochodem w rodzinie.

          • 2 4

      • dziecko dojedzie autobusem

        nie rób z niego społecznej kaleki

        • 6 5

      • Zmień

        Pracę wynajmij opiekunkę
        Jest dużo opcji

        • 2 9

      • Masz problem z dziećmi to idź na wychowawczy no i masz za przyjemności 1000+/miesięc.

        • 3 9

    • Socjalizm znakomicie radzi sobie z problemami, które sam stworzył

      Socjalizm wie też lepiej ode mnie, co jest dla mnie najlepsze.

      • 32 5

    • nikt nie wyczuł ironii

      wręcz sarkazmu.
      Tacy ludzie nami rządzą i tacy ich wybierają.

      • 4 2

    • (2)

      Sam sobie jeździj w obszcz*nych autobusach

      • 6 6

      • twój wybór, samochodziarzu (1)

        miłego stania w korku...

        • 4 14

        • Chyba Twój wybór, biedaku

          • 3 3

    • pasażerowie autobusu (2)

      i kierowca autobusu stoją w tym samym korku. Gdzie się mają przesiąść?

      • 7 2

      • na buspasie nie stoją - nie zauważyłeś? (1)

        • 2 10

        • w Redłowie na zwycięstwa niech stoją już pod karwiny tak

          • 0 0

    • NIGDY się nie przesiądą

      • 1 2

    • Biedaku. CHodź sobie na nogach. (1)

      • 0 1

      • Chodzę

        I pewnie będę zdowszy

        • 0 2

    • Kierowca autobusu podczas jazdy wstał i zaczął klaskać.

      • 0 0

    • To czekaj ale się nie doczekasz.

      • 0 0

    • Władze miasta mają ostatnią kadencję za tego typu bus pasy itp.

      • 1 0

    • OP

      Nikt się nie przesiądzie.Trzeba budować trasy dla szynobusów , które będą poruszać sie po drogach bez korków a nie wymyslać BUS pasy .

      • 1 0

    • Pędzel, farba i gotowe. Nic prostszego, aby ogłosić sukces. Dumni samorządowcy wypinają prężnie pierś-rozbudowa infrastruktury, kolejne kilometry itp.
      Buspasy powinny powstawać, ale nie poprzez zabranie istniejacych juz pasów. Podobnie ścieżki rowerowe... namowanie na asfalcie roweru i strzalki na istniejącym pasie, po którym poruszają się samochody i już kolejny "sukces". A wisienką na torcie są kontrpasy (ulica Starowiejska, Słowackiego w Gdyni).

      • 1 0

    • Proekono

      Rozumiem, że autobusy i trolejbusy nie stoją w korku? Zejdź na ziemię! Może sprawdzisz co stoi w korku od wysokości Targu Górnośląskiego?

      • 0 0

  • Nie mam pojęcia po co ten namalowany bus pas

    To wygląda na kolejne celowe działanie mające uprzykrzyć życie kierowcom. Przecież buspas już był na całkiem sporej długości i wystarczał. Do piątku praktycznie nie było korków na Wielkopolskiej. Teraz śa w godzinach obowiązywania bus pasa. Ciekawe jest też to, w jaki sposób będą poruszać się nowi mieszkańcy osiedli hurtowo budowanych po obu stronach Wielkopolskiej. Sądząc po gabarytach budynków będzie ich sporo. Do komunikacji zbiorowej w obecnej częstotliwości też mogą się nie zmieścić. Pytanie do pana Łucyka: czy pan i pana rodzina jeździcie komunikacją zbiorową? Bo na przykład rodzina innego prezydenta nie jeździ.

    • 56 2

  • Opinia wyróżniona

    15 -18 (31)

    To godziny szczytu! Jeżeli buspas będzie tak funkcjonował to nic się tam nie zmieni i będą gigantyczne korki. Nie wszyscy mogą albo chcą jeździć po trójmieście komunikacją miejską. Nikt nikogo nie może do niczego przymuszać. Nie było buspasa było znośnie a teraz jest drogowy dramat.

    • 334 45

    • autobus stoi w korku do buspasa (6)

      więc co ten buspas daje?

      • 69 8

      • bzdura (4)

        wczoraj jechałem 31 pod górę równo o 16. Sznur samochodów zaczął się kawałek za placem Górnośląskim, czyli jechaliśmy koło za kołem tak jak wszyscy przez kilkaset metrów. Natomiast od początku buspasa w górę trajtek jechał bez żadnego zwalniania. A na górze, na Karwinach, żadnego korka nie było aż do zwężeń na karwinach trójce.

        Porównując z sytuacją sprzed buspasa jakieś 60 osób zamiast się turlać od Łowickiej do Strzelców (2km) jechało w korku max pół kilometra.

        • 20 17

        • (3)

          Tak dokładnie jest. Ten buspas jedynie wydłużył korek i teraz zaczyna się on wcześniej. Autobusy stoją tyle samo tylko w innym miejscu, Niczego ten buspas nie przyspieszył, a tylko zwiększył problem.

          • 31 8

          • może ludzie już zapomnieli (1)

            jak się chodzi, tylko te samochody

            • 3 15

            • Jak ktoś musi dojechać do pracy w innym miescie/dzielnicy, odebrać dzieci że szkoły i przedszkola, zrobić zakupy itp to ciężko na piechotę... jak ktoś może na piechotę to pewnie za dużo obowiązków nie ma...

              • 10 5

          • nieprawda, jedzie szybciej niż stojace obok samochody

            • 0 0

      • że nie stoi dalej.

        • 0 0

    • (5)

      nie wszyscy się zmieszczą jak słyszę bełkot że mamy się przesiąść do komuniakcji miejskiej która jeździ coraz rzadziej a z powodu żenujących płac absencja kierowców jest tak duża że kursy nie są wykonywane to mnie śmiech ogarnia na ten populistyczny bełkot gdzie niby 100X więcej ludzi się zmieści do jeżdżących w szczycie co 15 minut linii trolejbusowych i tej śmiesznej erki która notuje ogromne spóźnienia bo ma mega długą trasę prowadzącą po tak "super przejezdnych" ulicach jak Hutnicza Estakada Wiśniewskiego i zdarza się przez to tak że dwa czy trzy autobusy dzielą 3 minuty a potem przez 20 minut nie jedzie nic

      • 60 11

      • Ci wszyscy ludzie jakoś mieszczą się na drodze. (1)

        Ba, każdy ma ze sobą czterometrową puszkę i dalej nie ma problemu...

        • 10 18

        • ale nie wejdą do jednego autobusu id..to a więcej autobusów i kierowców sąd weźmiesz?

          • 2 0

      • Weź się człowieku naucz pisać, bo to jest jakiś bełkot! (1)

        • 5 2

        • to wróć kaleko do szkoły

          • 0 0

      • kłamiesz, komunikacja jeździ ok. Powinna miec wiecej buspadó tam gdzie sie korkuje a bedzie punktualna.

        • 0 1

    • ale oczywiscie, ze nikt cie nie zmusza (10)

      masz wybór, stoisz sobie jak paniskow korku w swojej bryce, albo jedziesz szybko do domu. Bycie waznym czlowiekiem, ktory nie chce jezdzic komunikacja w miescie kosztuje

      • 16 32

      • (5)

        Tu nie chodzi o bycie ważnym czy nieważnym co ty za bzdety piszesz? Jak chcesz jeździć szybko do domu skoro trolejbusy i autobusy też muszą odstać w korku ,który wylewa się czasami na plac górnośląski i dojechać do tego bzdurnego buspasa. Pomyśl nim coś napiszesz.

        • 18 7

        • (2)

          "skoro trolejbusy i autobusy też muszą odstać w korku ,który wylewa się czasami na plac górnośląski" dlatego trzeba więcej buspasów budować

          • 9 15

          • Człowieku powiedz od razu, że chcesz przerobić jeden pas wielkopolskiej na tramwaj, a nie kombinujesz jak koń pod górę.

            • 8 2

          • to nic nie da id..to głupi dokąd chcesz te korki przesuwać?

            • 1 1

        • (1)

          to jest racja i dlatego buspas powinien być od samego dołu i jeszcze na Al. Zwycięstwa i Morskiej na całej długości.

          Bo masz rację że to skandal że autobus z kilkudziesięcioma pasażerami musi stać w korku zorganizowanym przez prywatnych właścicieli samochodów

          • 5 6

          • a gdzie go wybudujesz komunistyczny id..to?

            • 0 0

      • (3)

        No jak dla ciebie jazda samochodem jest oznaką statusu i jadąc autobusem czujesz się gorszym to nie ma o czym rozmawiać.

        • 11 8

        • (2)

          Poruszanie się komunikacją zbiorową po Trójmieście zajmuje więcej czasu bez korków niż poruszanie się samochodem, nawet biorąc poprawkę na korki.

          • 16 1

          • No to stój w tych korkach i nie marudź (1)

            • 2 6

            • ile trwa podróż komunikacją miejską z chwaszcyna na pogórze górne?Słucham?

              • 2 0

    • Bo u nas to urzędnik cię wychowuje.

      Siedzi za biurkiem i wymyśla jak JEGO zdaniem powinien wyglądać i działać świat. Wielmożny Pan decyduje jak masz żyć dla twojego dobra oczywiście. A to że mieszka gdzie indziej to nie ma znaczenia. Grunt że to przełożony jest zadowolony, a mieszkaniec to tylko zło konieczne.

      • 23 2

    • A w jakich godzinach ma być buspas? Po to one są, żeby w godzinach szczytu autobusy mogły sprawnie przejechać. Niemniej jednak sens jest kiedy na całej długości jest, czyli na całej Wielkopolskiej. Chcesz, żeby buspas był w godzinach 9-18, kiedy jest mały ruch?

      • 2 3

    • (1)

      1% ludzi nie może jeździć komunikacją miejską i dla nich mamy lewy pas dla samochodów osobowych.

      A że poza tym 1% jeszcze co trzeci przybysz wybiera samochód osobowy, no to siedzicie jak osły zablokowani w swoich puszkach, podczas gdy lepiej zorganizowana część społeczeństwa szybko i wygodnie mija was buspasem.

      Wybór jest prosty.

      • 5 10

      • powtarzam id..to gdyby nawet połowa kierowców chciała się przesiąść na te twoje autobusy to by się nie zmieścili do tej nędznej komunikacji miejskiej

        • 1 0

    • ale dziubasku świat się wokół ciebie nie kręci

      • 0 0

    • oczywiście ,że nikt wma nie każe nic, po prostu macie alternatywe: stoisz we korku lub jedziesz komunikacją

      to sie nazywa alternatywa

      • 0 0

    • Korek się wydłużył a co za tym idzie,

      Teraz ludzie dużo niżej na wielkopolskiej zaczną cierpieć z powodu korka. Podstawą takiego korka jest maxymalne jego skrócenie tam gdzie się da tak by auta na końcu korka mogły swobodnie zjeżdżać i wjeżdżać na skrzyżowania. A na końcowym odcinku korka auta powinny jeździć na suwak by każdy sprawiedliwie odstał swoje. No ale miasto ma jak widać lepszy pomysł i chce zakorkować dodatkowe skrzyżowania i tak za jakiś czas korek będzie zaczynał się na Lotników aż dojdzie do Alei Zwycięstwa i dopiero otworzą oczy, Te władze są do wymiany.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Mówię: sprawdzam! (15)

    No to zobaczymy dzisiaj :) zwężenia na S6 już nie ma, więc zobaczymy ile wartę są słowa, że ten buspas nie spowodował korków :)

    • 252 14

    • nie ma zwężenia, jest popsuta ciężarówka

      także będzie jak zawsze

      • 28 1

    • (5)

      Będzie korek . Wystarczy zobaczyć że jak kończy się BusPas od ul Strzelców to korka już niema. Urzędnicy boją się przyznać że to rozwiązanie to strzał w kolano a kasę ktoś zgarnął

      • 84 5

      • Zgadza się. (3)

        Wracałem wczoraj ok 17.00. Czyli pełnia szczytu. Korek od zwężenia po horyzont (zakręt) w stronę Górnośląskiego. Ominąłem wjeżdżając od Olgierda (wyjeżdżałem z osiedla za Amic), pod górę i wjechałem w Wielkopolską od Strzelców. Pusto. Korek jest absolutnie spowodowany Bus pasem.

        • 67 3

        • Korek działa jak kroplówka, bańka jest do Strzelców, a potem po kropelce dalej, dlatego nie ma korka..

          • 6 0

        • (1)

          Czyli pod prąd?

          • 1 6

          • Racławicką w Grenadierów. Zakręciłem się. Olgierda jest jednokierunkowa, w dół.

            • 2 0

      • nie ktoś a kucyk

        • 1 0

    • (5)

      czy to się podoba czy nie to niestety trzeba zmusić ludzi do komunikacji zbiorowej i przejrzeć na oczy bo budowanie nowych dróg czy dodawanie kolejnych pasów ruchu do autostrad paradoksalnie tylko zwiększa korki co przetestowano już na całym świecie...

      • 9 46

      • Fajnie, ale do tego czasu obecni użytkownicy zbiór kom co mają zrobić? (2)

        Bo jak na razie stoją w 2 x większym korku

        • 23 0

        • (1)

          Obecny stan rzeczy to pokłosie decyzji podjętych dekady temu, tego się nie da szybko naprawić a zrobiono wszytko by ludzi wypędzić ze zbiorkonu na rzecz samochodów... A teraz muszą to odkręcać bo drogi z gumy nie są, do tego trzeba odbudować siatki połączeń żeby to miało ręce i nogi ale miasta powinny być dla ludzi nie dla samochodów...

          • 4 7

          • Szczur jest prezydentem 24 rok

            A z nim ekipa samorzadnosci od dziesiatek lat niepodzielnie rzadzi Gdynia

            • 7 0

      • (1)

        To trzeba jeszcze zapewnic odpowiedią komunikację. Polaczenie dzielnic poludniowych z polnocnymi PKM. Nie likwidowanie kursow. A potem się wymądrzać

        • 12 0

        • Nie ma ani tego ani tamtego ale komunikacja indywidualna nie ma większego sensu w ciąży rosnącej aglomeracji ;)

          • 0 5

    • No pewnie że ten następny chory wymysł nie spowodował niczego złego, nie wiesz?! ;)

      • 3 0

    • Przecież w tym miejscu jest zawsze korek i to przy 2 pasach ruchu. Pomyslmy, co będzie, jak zabierzemy 1 pas

      Według "prawie" wszechwiedzącego urzędnika NIC sie takiego nie stanie. Prawie to zapewne korki od Drogi Gdyńskiej albo Al. Zwycięstwa. Nie daj Boże jakiś wypadek, o który tam akurat nie trudno ze względu na boczne wjazdy na ulicę. Wczoraj własnie oglądałem zdjęcie, które zrobiłem takiej stłuczce.. Wyjeżdżające z bocznej ulicy przejachał przez 2 pasy Wielkopolskiej, bo dostać się do skrajnego lewego pasa tylko do skrętu w lewu/zawracania do centrum. Dwa pasy przejechał, ale wbiłs ię w samochód na tym skrajnym trzeciem pasie do skrętu.

      • 9 0

  • Niech żyje nasz umiłowany Pan Prezydent !

    Jego wielkość i mądrość przyćmiewa dokonania Wendy, Kwiatkowskiego a nawet Kazimierza Wielkiego. Szczurek - zastał Gdynię murowaną, a zostawił g*wnianą. Pozdrowienia dla wyborców Samorządności !!!

    • 57 3

  • to, czy raczej ten buspas to prawdziwy skandal! (2)

    powinien zniknąć! To dyskryminacja kierowców. My kierowcy to inni ludzie?

    • 45 5

    • Ty tak ja nie

      Jestem kierowcą autobusu i należy mi się przerwa między kursami

      • 2 4

    • Płacę i wymagam

      Kierowcy płacą wygórowane podatki, więc powinni być również godnie i poważnie traktowani.

      • 1 0

  • Jakim trzeba być geniuszem, żeby wszystkie remonty uruchomić naraz

    To są przecież tęgie głowy, jacyś inteligentni planiści. Nawet laik wie ,że jak nie ma dróg alternatywnych ,a istniejące są zwężane, bądź remontowane, to będzie Armagedon. Ale to jest chyba otwarta woja przeciwko kierowcom.

    • 52 3

  • Jeśli priorytetem jest transport zbiorowy (2)

    To dlaczego Panie Łucyk tnie pan jego kursy? Ja się mogę przesiaść na autobus/trolejbus, ale chciałabym, aby jeździł w sposób przemyślany, a nie że na Miętową zajeżdża 24 i 31 razem, a potem kilkunastominutowa dziura... Myśli ktoś tam?

    • 74 1

    • Nie przesadzaj Z miętowej jest niedaleko do centrum Dąbrowa albo paprykowe (1)

      A tam co 3 minuty autobus

      • 0 12

      • Którędy to niedaleko i ile trwa?

        Chyba nigdy pieszo nie szedłeś z Miętowej na Dąbrowe centrum lub Paprykową...

        • 7 0

  • Czy kogoś to jeszcze dziwi ?

    • 24 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane