- 1 Biegli zbadali list Grzegorza Borysa (110 opinii)
- 2 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (298 opinii)
- 3 Paragon grozy za kurs taksówką (446 opinii)
- 4 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (62 opinie)
- 5 3 tys. miejsc pochówków za 18,5 mln zł (13 opinii)
- 6 W tej bibliotece wypożyczysz narzędzia (4 opinie)
Buspas przy dworcu będzie dłuższy o 400 m i zacznie się na Błędniku
Buspas na Podwalu Grodzkim przed dworcem Gdańsk Główny będzie dłuższy. Drogowcy planują go wydłużyć o 400-metrowy odcinek na Błędniku między wyjazdem z ul. 3 Maja
a skrzyżowaniem pod Zieleniakiem
. Zmiany mają nastąpić jeszcze w tym roku.
Niedawno pisaliśmy, że urzędnicy odpowiedzialni za komunikację miejską chcieli go wydłużyć przez Hucisko do zatoki autobusowej przy Bramie Wyżynnej. Tak się jednak nie stanie, bo z analiz wyszło, że przyspieszone autobusy mogłyby zablokować ruch tramwajów.
Buspas w centrum Gdańska: nie na Hucisku, ale na Błędniku
Jak słyszymy w magistracie, pomysłu definitywnie jednak nie porzucono, lecz poszukiwane są inne rozwiązania.
Na zdecydowanie szybszą realizację może za to liczyć pomysł wydłużenia buspasa przed dworcem o 400-metrowy odcinek przebiegający przez Błędnik.
Taki pas dla autobusów ma zostać wytyczony na prawym pasie między wyjazdem z ul. 3 Maja a skrzyżowaniem z Wałami Piastowskimi i Podwalem Grodzkim, Dzięki temu dołączy do już istniejącego buspasa, biegnącego od placu Solidarności.
Na co dzień Błędnikiem poruszają się autobusy linii 106, 131 i 166 oraz trzech linii nocnych (N1, N4 i N14). To także trasa części autokarów turystycznych i podmiejskich kursujących z dworca PKS przy ul. 3 Maja.
Z wydłużonego buspasa skorzystają nie tylko pasażerowie transportu publicznego, ale też taksówki, służby miejskie, motocykle i właściciele motorowerów (skuterów), których ruch dopuszczony jest na wszystkich buspasach w Gdańsku.
Nowy buspas ma powstać jeszcze w tym roku, prawdopodobnie w wakacje.
wideo archiwalne
Opinie wybrane
-
2024-02-26 07:28
zamiast buspas w potrzebną stronę czyli do Bramy Wyżynnej (8)
To będzie buspas, w miejscu, gdzie autobusy nie jeżdżą. Jestem zwolennikiem buspasów, ale trzeba robić je tam gdzie jest potrzeba
- 303 23
-
2024-02-27 10:05
I nie kosztem zabierania psów innym pojazdom!
- 1 2
-
2024-02-26 11:03
Korki będą sięgać
Gdyni
- 6 8
-
2024-02-26 10:05
powinny byc w całym miescie wszedzie (2)
- 14 7
-
2024-02-26 18:43
Zwlaszcza na Gdańsk- Południe, ale tam ktoś o tym w ogóle nie myślał.
- 4 0
-
2024-02-26 12:01
Powinny być w całym mieście.....
Co ty masz w głowie, kto ciebie wychował... Gdzie popełniono błędy???
- 3 5
-
2024-02-26 07:58
Aha, bo potrzebna strona to twoja strona? (2)
- 3 23
-
2024-02-26 08:05
(1)
"Na co dzień Błędnikiem poruszają się autobusy linii 131 oraz trzech linii nocnych (N1, N4 i N14). To także trasa części autokarów turystycznych i podmiejskich kursujących z dworca PKS przy ul. 3 Maj."
Czytaj ze zrozumieniem!! Teraz rozumiesz o autor miał namyśli? Zmiany dla jednego autobusu w ciągu dnia? Chore! To jest CHORE!!!- 50 3
-
2024-02-26 10:39
Dla taksówek
z naszymi urzędnikami i radnymi dojeżdżającymi do Nowego ratusza / starego Żaka.
- 13 1
-
2024-02-26 09:29
Kierowcy/mieszkańcy serdecznie podziękują (13)
za tak wspaniale pomysły przy najbliższych wyborach, nie będzie zmiłuj ze wybieram mniejsze zło
- 153 43
-
2024-02-26 14:55
Miasto XXI wieku
Zgadza się. Również używam, ze Dulkiewicz zbyt mało zrobiła na rzecz komunikacji zbiorowej i rowerowej! Czekam na bardziej odważnego pod tym względem kandydata!
- 8 3
-
2024-02-26 10:05
i tu jestes w błedzie bo POkemony rozumu nie maja!! (6)
- 9 19
-
2024-02-26 12:03
Faktycznie pokemony nie mają rozumu
Ale jak będą stać w korkach to może coś z tego do nich dotrze
- 2 4
-
2024-02-26 10:25
W jednym autobusie w godzinach szczytu jedzie od 50 osób w górę. Jeśli raz na 2 minuty przejedzie tam autobus (4)
to oznacza, że na tym pasie asfaltu przewieziono więcej ludzi, niż gdyby jechały tam samochody.
Wiem, że to nieoczywiste. Jednak akurat ludzie myślący nie skreślają w ciemno buspasów, bo są miejsca (centrum miasta jak najbardziej takim miejscem może być), gdzie to poprawia przepustowość. Chyba, że ktoś ma w głowie zakodowane, że przepustowość dotyczy tylko idywidualnych samochodów. No, ale wtedy to raczej intelektualnie niesprawny pokemon.- 14 16
-
2024-02-26 11:19
Jak najbardziej. Ale nie tu.
Tu nie ma autobusu co 2 minuty. Jest 1 linia w ogóle na tej trasie. Także to jest wyznaczanie buspasie dla statystyk, kosztem kierowców. Bardziej uzasadnione byłoby wytyczenie buspasa gdzieś na Słowackiego ( co oczywiście spowodowałoby gigantyczne korki, ale miałoby to większy sens i spotkało się z większym zrozumieniem).
PodobnieTu nie ma autobusu co 2 minuty. Jest 1 linia w ogóle na tej trasie. Także to jest wyznaczanie buspasie dla statystyk, kosztem kierowców. Bardziej uzasadnione byłoby wytyczenie buspasa gdzieś na Słowackiego ( co oczywiście spowodowałoby gigantyczne korki, ale miałoby to większy sens i spotkało się z większym zrozumieniem).
Podobnie bezsensownie wytyczono buspas na smoluchowskiego- 2 autobusy na godzinę z niego korzystają, a od 7 do 9 i od 12 do 16 korki wokół uck są nieziemskie, zwłaszcza, gdy jedzie się od debinki- 11 2
-
2024-02-26 11:22
To może przeczytaj artykuł (1)
Jeździ ta "trasą" JEDEN autobus 131. O czym Ty piszesz?
- 13 2
-
2024-02-27 10:03
To może ty przeczytaj do końca?
Czytaj to co jest dalej po wymienieniu tej linii.
- 0 1
-
2024-02-26 11:15
Przepustowość tylko dla inwidualnych mieszkańców a nie dla młodzieży szkolnej i emerytów...bo dla kogo to jeździ?
- 1 1
-
2024-02-26 09:31
Z radością zagłosuję na obecne władze. (4)
Autobus pełen pasażerów powinien zawsze mieć priorytet przed samochodami wiozącymi po jednej osobie.
- 18 24
-
2024-02-26 10:17
rozumiem (1)
jednakże zgodnie z informacją zamieszczoną powyżej taki buspas będzie służył wyłącznie jednej linii 131 (nie liczę linii nocnych, ponieważ korki w nocy nie istnieją) oraz przede wszystkim taksówkom
- 12 2
-
2024-02-27 10:04
Czytaj dalej
to co jest napisane po 131.
- 0 1
-
2024-02-26 10:07
Właśnie problem w tym, że obecne władze robią wszystko by komunikacje unieruchomić (1)
- 11 3
-
2024-02-26 10:25
ten buspas jest tego zaprzeczeniem
Podobnie, jak tramwaj GPW czy Południowa PKM.
- 4 2
-
2024-02-26 08:41
Linia która śmiga raz na godzinę od 6 do 18 w dni powszednie raczej nie potrzebuje buspasa. Po Gdańsku to tylko SKM i pieszo, pochlastałbym się gdybym miał korzystać z komunikacji lub z auta.
- 118 19
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.