• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspasy także dla motocyklistów

piw
4 lipca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
W najbliższych dniach motocykliści będą mogli pojechać m.in. buspasem na ul. Małokackiej. W najbliższych dniach motocykliści będą mogli pojechać m.in. buspasem na ul. Małokackiej.

Władze Gdyni zdecydowały o udostępnieniu czterech buspasów na ulicach: Kieleckiej, Rolniczej, Małokackiej oraz Kwiatkowskiego nie tylko pojazdom komunikacji miejskiej i służb, ale też motocyklistom. O taką możliwość od lat zabiegało Trójmiejskie Stowarzyszenie Motocyklowe.



Buspasy, które niedługo będą dostępne także dla motocykli:

Myślałe(a)ś o zamianie samochodu na motocykl?

Po buspasach w Gdyni poruszać mogą się pojazdy komunikacji miejskiej, transport osób z niepełnosprawnością, służby ratunkowe, autokary, nadzór ruchu ZKM i pojazdy zeroemisyjne, czyli samochody elektryczne i wodorowe, a po niektórych (a w zasadzie po większości) również taksówki.

Teraz do tej listy dołączą motocykliści. O zmianach poinformowały władze miasta.

- Odpowiadamy na wnioski złożone przez organizacje zrzeszające motocyklistów, którzy przygotowali materiał oparty na doświadczeniach policji i zarządców dróg innych miast. Sami również przyjrzeliśmy się temu rozwiązaniu w innych miastach, m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Szczecinie, Krakowie i Łodzi, gdzie doskonale się sprawdza i wpływa na płynność komunikacji w mieście - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju
Dla kierowców jednośladów dostępny będzie też niedawno oddany do użytku buspas na ul. Kwiatkowskiego. Dla kierowców jednośladów dostępny będzie też niedawno oddany do użytku buspas na ul. Kwiatkowskiego.
Wnioskując o zmiany, organizacje zrzeszające trójmiejskich motocyklistów podkreślały, że umożliwienie poruszania się buspasami użytkownikom jednośladów pozwoli m.in. ograniczyć omijanie korków poprzez jazdę między samochodami, co nie zawsze jest bezpieczne.

Innym argumentem było graniczenie samych korków - poprzez zachęcenie samotnych kierowców na przesiadkę z samochodu na motocykl.

Wskazane buspasy będą dostępne dla motocyklistów, kiedy tylko zmienione zostanie na nich oznakowanie, co ma się wydarzyć w najbliższych dniach.

Na razie dla kierowców jednośladów nie będą dostępne pozostałe gdyńskie buspasy - na ul. Morskiej i ul. Chwarznieńskiej.

Warto też zaznaczyć, że podobne rozwiązanie z dopuszczeniem ruchu motocykli po buspasach obowiązuje od wielu lat w Gdańsku, w tym na Podwalu Grodzkim oraz Podwalu Przedmiejskim.
piw

Opinie (239) 8 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    bardzo rozsądne (12)

    trudno żeby pas przez godzine zanim pojedzie autobus był niewykorzystany

    • 100 31

    • to mozna wedlug tej mysli przez 59min pozwolic na ruch takze i samochodowy (4)

      • 22 23

      • Dlatego w Warszawie niektóre buspasy poza godzinami szczytu są dostępne dla wszystkich (1)

        Szkoda że u nas o czymś takim nie pomyślą

        • 25 7

        • Bo u nas za głupi ludzie na takie rozwiązania przyszłościowe.

          • 14 3

      • Można.

        • 1 2

      • dziecko masz wakacje to zjezdzaj macac krzaki

        niech ludzie jezdza jak chca. nikomu korona z glowy nie spadnie jak pusci motor

        • 1 5

    • buspasów jest w miescie za mało powinny byc wszedzie a w szczegulnosci powinny zastąpic torowiska tramwajowe !! (3)

      • 3 15

      • w Gdyni będzie z tym trudno (2)

        j.w

        • 15 1

        • na szczescie ich tam niema bo troplejbusy sa zdecydowanie lepsze od tramwajowego złomu (1)

          • 3 9

          • Zobacz prawe pasy. Wszystkie zniszczone przez trajtki i autobusy.

            • 2 3

    • (1)

      W niektóre weekendy i święta jeździ co 3 godziny..

      • 3 1

      • To już zmartwienie kierowców że nie jeździli autobusami i je zlikwidowano a teraz mają do wyboru rzadko jeżdżący autobus albo korek

        • 1 3

    • Dlatego w wielu krajach Europy, również w USA samochody z trzema osobami jeżdżą bus pasami.

      • 6 1

  • Łucyk

    Jak on nas o czymś poinformuje to nie ma ch we wsi - musi to być coś mega ważnego i innowacyjnego. Taki przyszły wielki wódz gdyński

    • 9 3

  • (3)

    Gdynia to jedyne miasto na świecie, które pobiera opłaty za parkowanie motocyklami. Wszystkie miasta chcą, by jak najwięcej ludzi porzuciło auto na rzecz roweru lub motocykla, a w Gdyni dalej po staremu. 20 lat zajęła Gdyni analiza możliwości dopuszczenia motocykli na buspasach, co jest od lat normą w Gdańsku czy Warszawie.

    • 38 9

    • Tych (2)

      Pierdzacych trumienek ?

      Poziom halasu im badac na przegladach .

      Koniecznie .

      Tak jak i mocowanie tablic rejestracyjnych .

      • 0 11

      • Oj oj - każde moto ma certyfikacje dopuszczające do ruchu, w tym głośność itp (1)

        A to, ze tobie głośno to sprawa subiektywna

        • 2 1

        • Szczególnie traktory 2 kołowe H-D z pustymi tłumikami , które dosiadają immunitety i mundury w stani zwisu/spoczynku !

          • 0 0

  • Brak opcji w ankiecie (6)

    Korzystam z motocykla przez cały rok.

    • 13 4

    • Kogo to obchodzi. (1)

      • 0 9

      • Mnie.

        • 7 0

    • A w zime na sankach jezdzisz? (3)

      Kto rozsadny jezdzi motorem w sniegu.

      • 2 2

      • Moze ma naped gasienicowy?

        • 1 1

      • tej zimy jeździłem do grudnia i wznowiłem jazdy na samym początku marca, było jakieś 9 tygodni przerwy na zimowanie.

        Taki mamy klimat...

        • 0 0

      • Ja mam motura z koszem i napędem na kosz i jeżdżę tez zima

        • 0 0

  • CI urzędnicy to jakaś patologia bez wyobraźni.

    • 6 4

  • Bardzo dobrze, na buspasy powinni jeszcze rowery wrzucić (4)

    im więcej pojazdów na buspasie, tym mniej na pasach dla samochodów.

    • 19 15

    • (1)

      hahha i inwalidów, matki z wózkami i rolkarzy

      • 5 4

      • To już nie są pojazdy, to są piesi.

        • 5 2

    • Po co

      Skoro rowerzyści i tak jadą jak chcą?

      • 8 2

    • Większość rowerzystów nie jedzie ulicami bo nie chca ryzykować utraty życia unas wypadków jest najwiecej codziennie na prostej

      a po drugie nie zamierzają sie truć spalinami Dlatego własnie postwaja wydzielone drogi rowerowe oddalone od ulic.Tak sa tacy co rowerami wszedzie sie pchaja na ulice ale to zaledwie garstka ich czarne owce są u kierowców takze .
      Wiec jazda rowerem buspasem dla rowerzysty niebyła by zadna atrakcja ale utrudnieniem. Jak dlamnie to powinien byc zakaz jazdy ulicami rowerem pod warunkiem ze jest droga rowerowa bo obu stronach ulicy.

      • 5 1

  • To byłby dobry pomysł gdyby dla motocykli buspasy były płatne (2)

    • 5 22

    • Jeden motocykl wiecej na drodze to jedno auto mniej na drodze

      Więc ty też na tym korzystasz, nawet jeśli jeździsz samochodem. Umożliwienie motocyklom jazdy po buspasach ułatwi także jazdę kierowcom samochodów.
      Bez hejtu i odrobinę życzliwości.

      • 3 0

    • a co mówią lekarze , jest jakaś nadzieja?

      • 0 0

  • na Chwarznieńsiej nie ma buspasa, tylko

    kontrapas tylko dla pojazdów ZKM. Warto o tym przypominać, bo od czasu do czasu widać na nim niedouczonych właścicieli elektryków...

    • 7 2

  • a piesi którzy sie spiesza, matki z wózkami, dostawcy pizzy

    • 5 5

  • motocykl ekologiczny? (7)

    No kto by pomyślał, że motocykl na paliwo, głośny i wyrzucający sporo spalin, będzie traktowany jak pojazd ekologiczny i dobrze widziany w mieście. To nie logika to ideologia. Szerokiej drogi.

    • 14 26

    • nie wrzucaj wszystkich do jednego worka...

      Ja jeżdżę skuterem, który pali ok. 2l/100km, nie jest głośny i nie jest zawalidrogą...

      • 14 1

    • Nie stoi w korku 1,5 h paląc benzyne.

      • 9 0

    • Przecietne auto spalo realnie 10 l na 100 km a moto lub skuter 3 do 4 l mz 100 km

      A oba pojazdy wiozą jednego kierowcę.
      Ale akurat th nie chodzi o ekologię tylko o usprawnienie ruchu drogowego

      • 7 0

    • motocykl ekologiczny? (3)

      w pełni się z Tobą zgadzam , poza tym hałasują i podnoszą poziom hałasu w mieście, powinni mierzyć im poziom hałasu na stacjach przy maksymalnym gazie, wtedy to wyjdzie o k 150 decybeli jeśli nie więcej, ukuli slogan że motocykle są wszędzie, otóż nie są, wszędzie to są rowery i to jest najbardziej ekologiczny pojazd, ( pomijając elektryki)
      które z rowerami to mają wspólne koła a nie napęd, miasta propagują jazdę rowerem ale udogodnienia idą tylko dla samochodów i motocykli. Poza tym skąd prąd i problem utylizacji baterii. czysta dystopia ( dla nie rozumiejących google)

      • 1 6

      • Są prowadzone akcje ,,trzeżwość itp , dlaczego nie zrobić Stop głośnośći ? Wiesz kogoby pozbawiali by dowodów rejestracyjnych ?

        Kto jeżdzi H-D i ścigaczami ?

        • 1 3

      • Rower jako pojazd jest może bezemisyjny tylko, że rowerzysta na tym samym odcinku wydali z siebie kilkaset razy więcej CO2 niż motocyklista, więc śmiem twierdzić, że przynajmniej się równoważą.

        • 1 1

      • ten zgodny z przepisami tak

        1. Dużo mniejsze zużycie materiałów na etapie produkcji pojazdu (jakoś wiele osób o tym zapomina - nawet patrząć na samą wagę około 200kg motocykl vs około 1500-2000kg samochód.
        2. Zazwczyaj niższe spalanie.
        3. Zgodność z normami emisjii (obecnie sprezdawane nowe od 2021 są zgodne z Euro5, wcześniejsze z ostatnich lat z Euro4)
        4. Krótszy czas stania w korkach = spalania paliwa i emitowania spalin bez żadnego sensu.

        A to, że zdażają się czarne owce z układami bez homologacji to inna bajka - w smochodach też można coedziennie naliczyć ananasów z usuniętami filtrami DPF chociażby.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane