• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Był skrót dla aut, będzie zielony plac

Patsz
19 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (193)
  • Teren między ulicami Widną i Chwarznieńską niebawem się zmieni.
  • Teren między ulicami Widną i Chwarznieńską niebawem się zmieni.
  • Teren między ulicami Widną i Chwarznieńską niebawem się zmieni.
  • Teren między ulicami Widną i Chwarznieńską niebawem się zmieni.
  • Teren między ulicami Widną i Chwarznieńską niebawem się zmieni.

Zaniedbany obecnie teren pomiędzy blokami przy ul. Chwarznieńskiej, Widnej i NauczycielskiejMapka na Witominie zmieni się w przyjazny mieszkańcom plac. Będzie zieleń, trzy ogrody deszczowe oraz ławki. Zniknie za to umiejscowiona w centralnym punkcie wiata śmietnikowa.



Czy ograniczanie ruchu w dzielnicach to dobry pomysł?

Przypomnijmy:

  1. Fragment objęty rewitalizacją Witomina znajduje się przy ul. Nauczycielskiej 4, Widnej 3 oraz Chwarznieńskiej 4, 6 i 8
  2. Konsultacje w tej sprawie rozpoczęły się pod koniec 2020 r.
  3. Latem 2021 pojawił się raport po konsultacjach.


Pierwszeństwo dla pieszych



Po zmianach wjazd na plac między blokami możliwy będzie tylko od strony ulicy Widnej, co spowoduje uspokojenie ruchu. Obszar stanie się strefą zamieszkania - piesi będą tu mieli pierwszeństwo przed pojazdami i będą mogli poruszać się swobodnie po placu.

Nowa aranżacja terenu na Witominie. Nowa aranżacja terenu na Witominie.
Pojawi się niska i średnia zieleń oraz trzy ogrody deszczowe. Do tego planowane są ławki z oparciami i podłokietnikami, kosze na śmieci oraz stojaki rowerowe.

Wiatę śmietnikową stojącą obecnie w centralnym punkcie placu zastąpią dwie wiaty ustawione w pobliżu bloków. Kierowcy znajdą też nowe miejsca do parkowania.

Tranzytu na pewno nie będzie



- Zależy nam na stworzeniu miejsca, które będzie zachęcało mieszkańców do wyjścia z domu i do wspólnego spędzania czasu. Temu sprzyjać będzie ograniczenie ruchu samochodowego oraz zagospodarowania przestrzeni: mała architektura i zieleń. Co ważne, organizacja ruchu w tym miejscu jest już docelowa, rozwiązanie uniemożliwiające tranzytowy przejazd między blokami nie ulegnie zmianie - podkreśla Michał Guć, wiceprezydent Gdyni ds. innowacji.
Rozplanowanie zapowiadanej zieleni. Rozplanowanie zapowiadanej zieleni.
Obecnie trwają prace projektowe nad przygotowaniem dokumentacji budowlanej potrzebnej do uzyskania pozwolenia na budowę.

Patsz

Miejsca

Opinie (193) 9 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    No nareszcie! (12)

    Super inicjatywa - będę tam chodził teraz na spacery. Oby więcej takich odważnych decyzji w tym mieście!

    • 45 43

    • Kpina? (9)

      Dobrze się bawisz czy należysz do ratuszowej kliki?

      • 11 12

      • Nie jestem przesiąknięty samochodocentryzmem po prostu (2)

        Pozdro

        • 12 8

        • Spadaj do starbaksa

          Na latte z mleczkiem sojowym

          • 5 9

        • samochodyzmem...

          ok, czyli klasyczny singiel z brodą i przycisanymi spodniami, rowerem na kredyty i nieuzasadnionym poczuciem samozayebistości

          • 3 7

      • Jestem wysłannikiem Gatesa i Sorosa (5)

        Jednym z kluczowych celów Nowego Porządku Świata jest ograniczenie parkingów na Witominie. Bardzo mu na tym zależy

        • 8 2

        • Dokładnie. Ostatnio na comiesięcznym zjeździe reptylian z nimi gadałem. (1)

          Sororz jeszcze jako tako, ale Gates nie mógł przestać gadać o tym jak koniecznie chce zepsuć dzień kierowcom na Witominie.

          • 7 2

          • Te ogródki są po to, żebyście

            Wy reptilianie mieli gdzie się wygrzewać na słońcu.

            • 2 2

        • Śmiej się śmiej (2)

          ale pozbawienie większości społeczeństwa niezależności, jaką daje samochód, jest w interesie wielu wpływowych grup interesów i lobbystów, a motofobiczni aktywiści krzyczący coś samochodocentryźmie są pożytecznymi id iotami.

          • 4 7

          • No oczywiście. (1)

            Zapomniałeś wymienić która wpływowa grupa interesu konkretnie na tym zyska że ludzie nie będą kupować i karmić własnych aut.
            Ja wiem które stracą najwięcej- przemysł samochodowy i korporacje paliwowe. W mniejszym stopniu banki (finansujące zakup naszych aut, ale to tylko jedna z gałęzi ich biznesu) i ubezpieczalnie (też tylko jedno ze źródeł kasy). Może dla tego tak pakują internet dziwnymi teoriami spiskowymi że to jacyś reptylianie czy inni masoni próbują się pozbyć samochodów z ulic żeby pozbawić nas wolności do stania w korkach po 2 godziny dziennie.

            Daruj sobie. Gadasz zupełnie jakby masonów obchodziło jak się dostajesz do swojego korpo i z powrotem, albo ile miejsca potrzebujesz przed restauracją jak chcesz zjeść na mieście.

            • 5 4

            • to samo mówili miłośnicy wozów drabiniastych jak im wynaleziono

              ciągniki rolnicze.

              • 0 3

    • Popieram w 100 % i nie mogę się doczekać szybkiej realizacji. Jak najwięcej zieleni właśnie w takich miejscach!

      • 5 2

    • Nie masz gdzie chodzić na spacery? Są od tego strefy relaksu, parki kieszonkowe iłunerfy.

      • 0 3

  • I co tak naprawdę tu komentować (2)

    Po prostu nowe pokolenie korpo szczurów przystaje na takie rozwiązania. A jak słyszę lub czytam słowo ' uspokajanie ruchu ' to od razu mnie cofa.

    • 13 3

    • tylko współczuć

      celem dobrej polityki mobilności miejskiej jest nie tylko uspokajanie ale także redukcja (niepotrzebnego) ruchu. W Sopocie np. tylko na 3 ulicach limit prędkości jest wyższy niż 30 km/h. W każdym razie wiedz, że główną przyczyną niskiego poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego jest lekceważenie limitów prędkości. Spowolnienie ruchu wynika głównie z korków w godzinach szczytu (nadmiaru samochodów) a nie z działań prowadzących do sensownych zmian geometrii ulic.

      • 0 0

    • Mnie cofa na "uspokajanie ruchu", "bezpieczeństwo", "zrównoważony rozwój", "ekologia".

      • 1 0

  • Tam jest duży ruch jak na drogę osiedlowa. Skoro jest duży to znaczy że jest potrzebny, co wy wyprawiacie, uszczesliwiacie ludzi na siłę. I w ogóle co za bezsens nazywać to skrótem

    • 6 4

  • Zapytać miezzkancow (1)

    To jest podstawa w takich sytuacjach. Nie pisać : społeczników oraz Laboratorium Innowacji Społecznych

    • 10 4

    • mieszkańcy byli za i odetchnęli z ulgą

      • 0 4

  • też bym się wkur..ł będąc prezydentem codziennie jadąc do firmy musiał oglądać takie barachło !

    zrobić ładnie ,kolorowo , plasticowe zwierzęta , bocianki , fontanna , by się przydała , wówczas spoglądający na to prezydent ma uradowane serce lepiej ,pogodniej mu się przez to pracuje !

    • 4 1

  • Szczurek i postaw jeszcze kloszardom ławeczki. (1)

    Monopolowy 24h jest za rogiem

    • 13 1

    • ławeczki są stawiane dla ludzi w podeszłym wieku

      starzenie się mieszkańców jest procesem najbardziej demokratycznym: dotyczy wszystkich, także i Ciebie

      • 0 1

  • Rany, te kierowczyki wszystko poniszczą, rozjeżdżą, przejadą, potrącą, nasmrodzą, powietrze zatrują, śmieci do rowu wyrzucą i

    na koniec uciekną.
    A roszczeniowi jakby wszystko im się za nic należało.
    Co za ludzie tymi blaszakami jeżdżą, makabra.

    • 5 9

  • Opinia wyróżniona

    Jako mieszkaniec osiedla (9)

    jestem przeciwny zabieraniu miejsc parkingowych i przejazdowi tylko od strony Widnej.
    Ale tutaj miasto pytało chyba tylko emerytów i pijaczkow spod Stokrotki.
    Nie ma tu żadnego ruchu, który należy "uspakajac". Kilkanascie samochodów na godzinę to nie jest ruch tranzytowy.
    Ponadto projekt zakłada zrobienie laweczek na prawie środku placu. A kto tam mieszka to wie, jaką tam jest akustyka w nocy. Nawet nie trzeba głosu podnosić, żeby rozmowę słyszalo i w pięciu blokach. Policja musiałaby tam codziennie przyjeżdżać do zuli, którzy się na tamtych laweczkach zadomowia.
    No i kwestia wiat śmietnik owych do każdego bloku, gdzie one w ogóle będą postawione? Bliżej czyichś okien?
    Dlaczego nie zgłaszałem swoich uwag do magistratu? Bo miasto wie lepiej, co jest mieszkańcom potezebne. Coś na wzór demokracji białoruskiej.

    • 86 40

    • czyżbyś zazdrościł niejakiemu Łukaszence? (1)

      wyobraź sobie, że jesteś w swoich preferencjach mocno odosobniony. Narcyzm się leczy.

      • 7 14

      • Relacja lapek w gore

        i lapek w dół mówi wszystko..

        • 4 6

    • (2)

      miasto ma byc dla mieszkańców, nie dla samochodów! KAżdy skrawek zieleni musicie rozjeździć?

      • 13 15

      • i jest, dla mieszkańców w samochodach i bez samochodów widzę że wyobraźni nie starcza

        samochodów nie prowadzą kosmici

        • 6 5

      • Chlopie

        Pomyśl zanim coś napiszesz...przecież te ogrody deszczowe nic nie dają... To jest kolejny przekręt....

        • 0 5

    • (2)

      Kilkanaście samochodów na godzinę miedzy blokami to nie jest tranzyt? Gdzie ty mieszkasz, pod mostem?

      • 6 6

      • (1)

        Naprawdę podoba Ci się ten teren?

        • 5 1

        • Nie, ale można to wszystko

          zrobić mądrzej i praktyczniej, ale nie tylko ładniej. Ne ma potrzeby zabierania miejsc parkingowych i przejazdu w kierunku Uczniowskiej. A wiata śmietnikowa stoi w najoptymalniejszym miejscu, ponieważ w innym byłaby za blisko czyiś okien. Gdzie ludzie mają parkować? Na wiczlinie, gdzie Marek Łucyk buduje parking na 100 miejsc?!
          Ktoś chce zrobić faktyczną rewitalizację okolicy? To wystarczy zacząć od odebrania koncesji na alkohol.

          • 2 3

    • Mieszkam również w pobliżu i jestem za. Nie jestem emerytem, posiadam dwa auta (rodzina). Nie muszę parkować pod samą klatką a dotychczasowy teren to była totalna porażka.

      • 8 3

  • Widzę, że uspokojono przepływ elektronów w urzędniczych zwojach mózgowych.

    • 4 3

  • Kolejne działanie szczurka przeciwko mieszkańcom Gdyni. Eshshshshsh ten facet już jedzie na żywca.

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane