- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (477 opinii)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (207 opinii)
- 3 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (127 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (223 opinie)
- 6 Szybko odzyskali skradzione auto (65 opinii)
Celnicy skonfiskowali 13 tys. par butów
Celnicy skonfiskowali w gdańskim porcie ponad 13 tys. par obuwia. Powód? Na żadnym bucie nie było informacji o materiałach, z których został wykonany. Wbrew pozorom towar nie został zniszczony, a importer - przynajmniej w teorii - ma szansę go odzyskać i wprowadzić na rynek.
Celnicy podkreślają, że umieszczenie informacji o materiałach, z których został wykonany dany towar, jest podstawowym warunkiem dopuszczenia go do obrotu. Niestety, nierzadko zdarza się, że importowane z Dalekiego Wschodu wyroby nie spełniają norm w zakresie dopuszczalnych materiałów.
Tłumacząc to wprost: do wyprodukowania wyrobów użyto materiałów, które np. mogą być szkodliwe dla zdrowia albo są łatwopalne.
Wątpliwości celników w sprawie chińskiego obuwia potwierdził Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Gdańsku. Wstępna opinia organu stanowi, że buty nie mogą zostać dopuszczone do obrotu.
- Należy wspomnieć, że takie braki oznaczeń lub błędne oznaczenia mogą wprowadzić w błąd osoby korzystające z danego towaru, co w efekcie może spowodować zagrożenie zdrowia lub nawet życia. Klient musi mieć świadomość, z czym ma do czynienia, a w związku z tym, jak bezpiecznie tego używać - poinformował st. asp. Tomasz Murach, kierownik Oddziału Celnego "Terminal Kontenerowy" w Gdańsku.
Wbrew pozorom towar nie został zniszczony. Znajduje się on pod dozorem celnym, a importer ma wciąż możliwość oznaczenia butów zgodnie z prawem. Jeżeli tego dokona, towar zostanie dopuszczony do obrotu. Jeżeli tego nie zrobi, buty zostaną zwrócone do nadawcy.
Miejsca
Opinie (59) 1 zablokowana
-
2021-11-02 10:14
Opinia wyróżniona
(10)
Czy po oznakowaniu obuwia przez importera ktokolwiek sprawdzi czy obuwie to jest oznaczone zgodnie z jego faktyczną budową? czy wystarczy opis że podeszwa jest w gumy a będzie z plastyku, cholewka ze skóry choć będzie ze skaji tapicerskiej itp. Na metce może na napisać cokolwiek się zapragnie tak więc ciekawe jak to się skończy.
- 75 4
-
2021-11-02 17:58
wystarczy metka
Celnicy sprawdzają jedynie oznakowanie. Jeżeli metka będzie prawidłowa, towar zostanie odprawiony i wprowadzony do obrotu. Nikt nie bada czy metka zgadza się z rzeczywistością. Procedura taka wynika z Unijnego Kodeksu Celnego, który z wejściem do unii zastapił wcześniejsze, polskie regulacje.
- 2 0
-
2021-11-02 17:48
Panowie celnicy jedcie do chwaszczna tam są ze znakamy pumy,bułgar morze.
- 0 0
-
2021-11-02 12:00
To napisz i później odpowiadaj przed sądem :) ale ty wolisz pisać bajki w komentarzach
- 1 0
-
2021-11-02 10:32
A czy przy każdym transporcie dokonuje się takiej ekspertyzy? (6)
- 5 0
-
2021-11-02 10:51
Tak, proszę się zapoznać z Ustawą Unijny Kodeks Celny (5)
- 5 1
-
2021-11-02 13:43
ha ha ha
unijny? ;P
- 0 1
-
2021-11-02 12:32
więc znamy odpowiedź
- 0 0
-
2021-11-02 12:21
w Polsce nie działa ... (2)
państwo poPiSowo z dykty, g..na i trocin
- 3 4
-
2021-11-02 13:44
serio? przeciez PO najwiecej chinskich badziewi sprowadzalo.
- 1 2
-
2021-11-02 13:26
g*wno dyktę i trociny jak widać masz ale w dynce wyborco plarformy...lewactwo to stan umysłu.
- 1 6
Wszystkie opinie
-
2021-11-02 10:11
'Na szczescie wszystkie byly prawe'
~ anonimowy funkcjonariusz milicji- 21 3
-
2021-11-02 10:14
Opinia wyróżniona
(10)
Czy po oznakowaniu obuwia przez importera ktokolwiek sprawdzi czy obuwie to jest oznaczone zgodnie z jego faktyczną budową? czy wystarczy opis że podeszwa jest w gumy a będzie z plastyku, cholewka ze skóry choć będzie ze skaji tapicerskiej itp. Na metce może na napisać cokolwiek się zapragnie tak więc ciekawe jak to się skończy.
- 75 4
-
2021-11-02 10:32
A czy przy każdym transporcie dokonuje się takiej ekspertyzy? (6)
- 5 0
-
2021-11-02 10:51
Tak, proszę się zapoznać z Ustawą Unijny Kodeks Celny (5)
- 5 1
-
2021-11-02 12:21
w Polsce nie działa ... (2)
państwo poPiSowo z dykty, g..na i trocin
- 3 4
-
2021-11-02 13:26
g*wno dyktę i trociny jak widać masz ale w dynce wyborco plarformy...lewactwo to stan umysłu.
- 1 6
-
2021-11-02 13:44
serio? przeciez PO najwiecej chinskich badziewi sprowadzalo.
- 1 2
-
2021-11-02 12:32
więc znamy odpowiedź
- 0 0
-
2021-11-02 13:43
ha ha ha
unijny? ;P
- 0 1
-
2021-11-02 12:00
To napisz i później odpowiadaj przed sądem :) ale ty wolisz pisać bajki w komentarzach
- 1 0
-
2021-11-02 17:48
Panowie celnicy jedcie do chwaszczna tam są ze znakamy pumy,bułgar morze.
- 0 0
-
2021-11-02 17:58
wystarczy metka
Celnicy sprawdzają jedynie oznakowanie. Jeżeli metka będzie prawidłowa, towar zostanie odprawiony i wprowadzony do obrotu. Nikt nie bada czy metka zgadza się z rzeczywistością. Procedura taka wynika z Unijnego Kodeksu Celnego, który z wejściem do unii zastapił wcześniejsze, polskie regulacje.
- 2 0
-
2021-11-02 10:20
(4)
Z jakiej racji celnicy konfiskują skoro np. na znanym polskim portalu aukcyjnym można kupić "legalnie" podróbki znanych marek z wysyłką prosto z Chin i nikt się nikogo nie czepia.
- 22 4
-
2021-11-02 10:26
Kupić możesz (2)
Musisz jeszcze tylko przywieźć je na teren UE a z tym możesz mieć problem.
Abstrahując od tego jakie trzeba mieć kompleksy żeby kupować podróbki?- 10 6
-
2021-11-02 10:30
te kompleksy to brak gotówki?
dość powszechny kompleks...
- 6 1
-
2021-11-02 10:37
Jakie trzeba mieć kompleksy żeby cenić markę, a nie produkt?
- 8 3
-
2021-11-02 10:27
podrabiane buty to na tym portalu jeszcze małe piwo, wystarczy wejść na dział z perfumami, tam to jest dopiero zagłębie lewizny!
- 12 1
-
2021-11-02 10:32
a jaki to problem podać nieprawdziwe, lecz prawdopodobne nazwy materiałów? (4)
jeśli już Chiny produkują jakieś buty, to jaki problem, aby podać nazwy? Wszak celnikom o to chodzi.
- 8 1
-
2021-11-02 10:33
no i pora skończyć z niszczeniem towarów - ani to ekologiczne i ekonomiczne (3)
a ponadto demoralizujące - przekazać na domy dziecka, więźniom, Afrykanom?
- 18 1
-
2021-11-02 12:34
Ale dlaczego dawać innym a mi nie? (2)
Jakiś gorszy jestem od więźnia? I jeszcze podatki płacę, więc dlaczego to inni mają dostawać za darmo, a Ci utrzymujący innych nie?
- 1 0
-
2021-11-02 12:43
Bo żyjemy w społeczeństwie. (1)
Ja się zrzucam na darmowy parking pod Twoim blokiem, chociaż mi niepotrzebny, Ty się zrzucasz na buty dla dzieci z domu dziecka.
- 1 1
-
2021-11-02 13:26
Dopóki Ty zrzucasz sięna mój parking i zrzucam się na Twoją drogę jest.
Problem pojawia się wtedy gdy ja zrzucam się na Twoją drogę a Ty nie zrzucasz się na nic, ale wciąż dostajesz od mnie bo Ci się należy . Ja za to pracuję, utrzymuję siebie i Ciebie i nie dostaję za to nic.
- 0 1
-
2021-11-02 10:38
Jacy celnicy jak Urzędy Celne Banaś zlikwidował. (2)
Chyba jesteśmy jednanym krajem na świecie bez Urzędów Celnych.
- 7 3
-
2021-11-02 10:46
Importer zapłacił i musi dostać czas na wyjaśnienie. (1)
To ze przysłali buty bez podania materiału to nie znaczy że ma zbankrutować.Tyle lat kupuję buty i nie widziałem ulotki jak na keczupie z czego są wykonane.W Niemieckim sklepie z obuwiem widzieliście takie metki???
- 4 6
-
2021-11-02 11:39
ja widzialem w Deichmanie tez niemieckim sklepie
etykietki na podwszwie buta informowały, ze mam do czynienia ze skórą. niestety sprzedawca nie potrafił doprecyzowac z jakiego rodzaju skóry jest ta skóra, czy to skóra naturalna, skóra z chleba (tez naturalna) czy skóra z węża strazackiego. tymczasem podeszwa była ze skóry ekologicznej czyli tak naprawde z plastiku przypominającego fakturą skórę cielecą. Swoja droga ciekawy mamy ten kraj, duzi mogą walic kanty i tam słuzba celna nie zagląda, a małemu importerowi nawet na własne potrzeby 14tys par zabiora i co nam zrobisz. Pani przyszła z tym płaszczem i z tym płaszczem wychodzi?
- 5 0
-
2021-11-02 10:39
a jaka to firma
sprowadziła te buty? Chyba miały być oznaczone jako polskie, moze z Podhala?
- 8 3
-
2021-11-02 10:46
Zrobią fałszywe metki w Gdańsku ( znają się tu na oszustwach )
Zasilą kieszeń kontrolerów i wszystko bedzie OK. Wiedziałem , że to lipa jak mówił ......
- 16 2
-
2021-11-02 10:52
Szkoda że celinicy tak dokładnie nie sprawdzali trefnych respiratorów od handlarza bronią.... (1)
- 21 6
-
2021-11-02 13:32
Budka nudzisz, ciekawe czy wiecie już na tym "niezależnym" TVN, że sprawa jest już od dawna wyjaśniona a wy dalej się tym jaracie jak Donaldem : D....nie ma co na bank wygracie nadchodzące wybory.
- 0 0
-
2021-11-02 10:55
bulwersujecie się a tak tutaj jest jest przepis jest sprawa (5)
to czy na matce będzie prawda tego już UC nie bada, tak jest z wieloma sprawami ma być papier a potem jak ktoś się stanie to będą wszystko sprawdzać
- 20 4
-
2021-11-02 11:38
matka jest tylko jedna! (3)
- 3 0
-
2021-11-02 13:35
Powiedział, że matka (2)
siedzi z tyłu
- 2 0
-
2021-11-03 07:56
Sprawdzić czy nie ksiądz
- 1 0
-
2021-11-05 08:29
To jakiś lepszy cwaniak...z Matką jeździ.
- 0 0
-
2021-11-02 15:11
A dlaczego na matce ma być prawda? po stronie matki zawsze jest prawda
- 3 0
-
2021-11-02 11:02
dokleją 3 paski i mają przebitkę 5000% (3)
w fabryce w Chinach para kosztuje od 2 do 8 dolców w zależności od jakości wykonania i materiałów, oni mają tam katalogi po kilkanaście tysięcy wzorów do wyboru. Większość firm tak działa na rynku obecnie.
- 18 4
-
2021-11-02 11:59
(2)
To kupuj i sprzedawaj, jeju taki biznesmen i znasz patent a dalej biedę klepiesz?
- 2 3
-
2021-11-02 12:41
Nie można, bo lobbyści zabronili.
Jak Ty dokleisz trzy paski, nagle jesteś przestępcą.
- 1 0
-
2021-11-02 12:43
a jak myslisz lalusiu, skąd znam te ceny ?
bywałem często w szwalniach w Chinach przed akcjami z covidem w okręgu Weifang i Shuyang gdy robiliśmy zakupy dla jednej ze znanych u nas marek odzieżowych, tłukli tam też buty, niektóre już z metkami były, bo tak odbiorca zamawiał z Niemiec albo Włoch..
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.