- 1 Markowe hotele: u nas drożej niż w Europie (142 opinie)
- 2 Można spać w lesie pod pewnym warunkiem (73 opinie)
- 3 Zabójstwo na Witominie. "Mieli się pogodzić" (128 opinii)
- 4 Osiedle i urząd w miejscu spalonej kamienicy (168 opinii)
- 5 Z deski SUP do więzienia siup (69 opinii)
- 6 Jechał 128 km/h po est. Kwiatkowskiego (268 opinii)
Chcą ciszy nocnej na lotnisku. Co na to Port Lotniczy?
Według rankingu AirHelp gdańskie lotnisko to najlepszy port lotniczy w kraju i 51. na świecie. Tymczasem w ostatnim czasie nasiliły się głosy niezadowolonych mieszkańców z południa Gdańska, domagających się - wzorem innych europejskich lotnisk - nocnego zakazu startów i lądowań. Władze portu lotniczego zdają sobie sprawę, że nocą hałas może być uciążliwy, ale ze względu na obecny etap rozwoju lotniska cisza nocna nie może zostać wprowadzona.
- Nocny hałas przez samoloty przeszkadza mieszkańcom
- Lotnisko w środku miasta - wprowadzenie ciszy nocnej jest możliwe?
- Cisza nocna to ograniczenie siatki połączeń
- Jak gdańskie lotnisko walczy z hałasem?
Nocny hałas przez samoloty przeszkadza mieszkańcom
- W nocy z 4 na 5 lipca słychać było lądujący samolot tuż przed 4 nad ranem. Kilka ma też planowane starty, np. dzisiaj w nocy ma wystartować samolot o 3:00. Czy to jednak nie jest przesada? Samoloty podchodząc do lądowania w Gdańsku, na ogół przelatują już bardzo nisko nad gęsto zamieszkanymi dzielnicami, jak Chełm, Wzgórze Mickiewicza czy Morena, generując duży hałas poważnie zakłócający wypoczynek nocny. Latem, gdy z powodu temperatury na zewnątrz okna w mieszkaniach są otwarte, jest to szczególnie uciążliwe. Na wielu nawet bardzo dużych lotniskach międzynarodowych (jak Frankfurt, Monachium, Paryż-Orly, Hamburg, Londyn-Heathrow czy Zurich) obowiązuje, najczęściej w godzinach 23:00-6:00 cisza nocna, tzw. core night. Wyjątkiem są loty państwowe, wojskowe, ratownicze czy też sytuacje kryzysowe. Na lotniskach tych mogą też operować samoloty opóźnione z przyczyn niezależnych od przewoźnika. Niestosowanie się do zakazu generuje wielokrotne zwiększenie opłat lotniskowych. W ich ślady, jako pierwsze w Polsce, poszło warszawskie lotnisko na Okęciu, wprowadzając w 2018 r. "ciszę nocną" w godz. od 23:30 do 5:30. Cisza taka obowiązuje również na krakowskim lotnisku w Balicach w godz. od 1:00 do 5:00. Myślę, że najwyższa pora, aby do tego grona dołączyło lotnisko w Gdańsku, czyniąc tym samym ważny gest wobec zamieszkujących okolice lotniska mieszkańców. Wprowadzone rozwiązanie znacząco zwiększy komfort naszego snu.
Podobne głosy otrzymujemy od mieszkańców także w naszym Raporcie. Nasilają się one główne latem, bo zbiegają się wówczas dwa czynniki: ciepłe noce, podczas których wiele osób śpi przy uchylonych lub otwartych oknach oraz wzmożony ruch lotniczy (głównie realizowanych nocą połączeń czarterowych).
Hałas samolotów nad Orunią (100 opinii)
Lotnisko w środku miasta - wprowadzenie ciszy nocnej jest możliwe?
Wątpliwości naszej czytelniczki przekazaliśmy z prośbą o przeanalizowanie władzom gdańskiego lotniska. Jak czytamy w przesłanym oświadczeniu, przyjmują je ze zrozumieniem.
- Przyjmujemy ze zrozumieniem troskę o komfort mieszkańców, którzy mieszkają w okolicach lotniska i dla których lepszym rozwiązaniem byłoby nie słyszeć w nocy dźwięków lądujących samolotów. Podobnie jak życzylibyśmy sobie ciszy od pociągów, samochodów, motocykli i innych miejskich dźwięków. Biorąc jednak pod uwagę lokalizację gdańskiego lotniska, które z powodu rozrostu Gdańska właściwie jest w środku miasta i ze względu na obecny etap rozwoju lotniska nie jest możliwe wprowadzenie core night - tłumaczy Agnieszka Michajłow, rzecznik prasowy Portu Lotniczego w Gdańsku.
Jak dodaje, gdańskie lotnisko jest portem regionalnym, który musi walczyć oferowanymi usługami o przewoźników na bardzo konkurencyjnym rynku.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania w pobliżu lotniska
Hałas lotniska zmorą ceniących spokój i ciszę nocą (74 opinie)
Uciążliwe dźwięki nisko przelatujących samolotów liniowych zakłócają spokój w dzielnicach mieszkalnych, mimo iż wiele osób jest już przyzwyczajona to i tak wpływa to niekorzystnie na komfort życia wszystkich. Miasto Gdańsk nic z tym nie robi a lotnisko chwali się wzrostem liczby pasażerów. Cieszymy się zapewne z sukcesów jako mieszkańcy jednak wiedzmy że odbywa się to naszym kosztem. Zobacz więcej
Uciążliwe dźwięki nisko przelatujących samolotów liniowych zakłócają spokój w dzielnicach mieszkalnych, mimo iż wiele osób jest już przyzwyczajona to i tak wpływa to niekorzystnie na komfort życia wszystkich. Miasto Gdańsk nic z tym nie robi a lotnisko chwali się wzrostem liczby pasażerów. Cieszymy się zapewne z sukcesów jako mieszkańcy jednak wiedzmy że odbywa się to naszym kosztem. Zobacz więcej
- Działania te skutkują zauważalnym i ciągłym poszerzaniem oferty dostępnych destynacji i stałym zwiększaniem atrakcyjności naszego lotniska z punktu widzenia linii lotniczych. Ta strategia przyczynia się do rozwoju atrakcyjności Pomorza, jako regionu przyjaznego dla biznesu i turystyki, co pośrednio jest również źródłem nowych miejsc pracy. Na tym etapie lotnisko w Gdańsku nie może sobie pozwolić na wprowadzenie ciszy nocnej, która istotnie wpływa na atrakcyjność lotniska z punktu widzenia możliwości zbazowania (tj. nocowania) samolotów.
Cisza nocna to ograniczenie siatki połączeń
Według władz gdańskiego portu, ograniczenia lotów nocnych skutkowałyby obniżeniem atrakcyjności lotniska dla linii lotniczych, a w konsekwencji również wpłynęłoby to na siatkę połączeń. Obecne szacunki wskazują, że po wprowadzeniu ciszy nocnej można by było się spodziewać zmniejszenia o ok. 30 proc. zbazowanej floty na gdańskim lotnisku, co przełożyłoby się na znaczące ograniczenie całościowej siatki połączeń.
- Byłaby to przesłanka do zahamowania rozwoju całego regionu. W tej sytuacji kluczowy jest szerszy kontekst społeczny - dodaje Michajłow, wskazując, że już teraz lotnisko prowadzi działania, by jego sąsiedztwo było dla mieszkańców jak najmniej uciążliwe.
To m.in. pierwsza edycja Programu Rewitalizacji Akustycznej, który ma na celu dofinansowanie wymiany okien mieszkańcom narażonym na nadmierny hałas lotniczy czy wprowadzony w 2016 r. Obszar Ograniczonego Użytkowania wokół lotniska, który ma chronić mieszkańców przed hałasem.
Lotnisko dorzuci się do wymiany okien. Jest kilka warunków
Jak gdańskie lotnisko walczy z hałasem?
Wśród innych działań, ograniczających poziom hałasu, przedstawiciele lotniska wymieniają też wykluczenie możliwości powstania na lotnisku stanowiska do prób silników, odladzanie samolotów przy wyłączonych silnikach, zmianę floty i miejsc postojowych Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, wprowadzenie systemu ciągłego monitorowania hałasu lotniczego czy kontrolę certyfikatów hałasowych użytkowanych na lotnisku samolotów.
Samoloty nad Trójmiastem
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-07-14 19:17
(55)
oczywiście przychylne komentarze piszą ludzie którzy latają w nocy na wakacje, ale po 24 loty są co 5min przez ok pół godziny, na prawdę głośna, dlaczego nie można zmusić linii do wyciszenia silników, np taki DHL ma takie silniki
- 122 571
-
2024-07-15 18:51
Kto był pierwszy lotnisko czy ty tam gdzie mieszkasz?
- 7 1
-
2024-07-15 18:54
Kto zezwala na tak niskie przeloty nad Gdańskiem? Wysokość przelotowa jest inna zimą i latem. Latem samoloty latają niżej żeby oszczędzać paliwo za nic mają generowany w ten sposób hałas i mieszkańców którzy chcą spać przy otwartych oknach albo spędzać czas na zewnatrz
- 2 10
-
2024-07-15 17:21
Haaahhaaa!
DHL ma takie silniki, prawie usmarkałem się ze śmiechu!
- 10 0
-
2024-07-15 10:47
Gdańsk powinien się mocno rozbudowywać na północ (1)
a nie na południe. Ot i rozwiązanie
- 7 4
-
2024-07-15 19:16
już dawno mówiłem żeby anektować sopot
- 2 0
-
2024-07-15 10:46
jak byłem w wojsku w pułku lotniczym były nocne loty na górnym łóżku to myślałem że spadne wyra się trzęsły hałas nie porównywalny z pasażerskimi i się przyzwyczaiłem to i wy się przyzwyczaicie marudy
- 5 3
-
2024-07-15 09:52
(1)
Bzdura, mieszkam na ścieżce podejścia i mi samoloty nie przeszkadzają. A latam może raz w roku.
- 13 3
-
2024-07-15 10:47
bo to wypisują święte krowy
- 10 3
-
2024-07-15 09:50
w nocy się śpi, a nie podsłuchuje
- 14 2
-
2024-07-15 08:44
Piszą z lotniska i agencji marketingowej (2)
Wynajętej przez Port. O 7 rano było już ponad 400 opinii. Ciekawe
- 7 18
-
2024-07-15 08:48
Może dlatego, że artykuł był to wczoraj? (1)
Ty się dziś obudziłeś po wczorajszym, to może nie wiesz.
- 11 5
-
2024-07-15 10:32
i musisz obrażać ludzi?
- 1 3
-
2024-07-15 07:53
Strzelenka - rzeka zatruta przez Lotnisko (2)
W zeszłym roku w kwietniu wlali do niej płyn do odladzania samolotów, bo tyle było nocnych operacji. Rzeka jest dopływem Raduni i zbiornika Straszyn. Ludzie zachwyceni wypili wodę z kranu i pieją jak dobrze port jest zarządzany
- 5 13
-
2024-07-15 10:50
tam jakieś śmieszne kary były, po 500 zł
dobre plecy ma port lotniczy
- 2 2
-
2024-07-15 10:49
to nie zamarzną
- 4 2
-
2024-07-15 04:14
dhl boeing 757 najgłośniejsze
To najgłośniejszy samolot latający do Gdańska. Mocno hałasują również Rayanan 737-800. Reszta jest w miarę cicha
- 9 0
-
2024-07-14 23:02
Loynisko tam było zawsze (5)
Ludzie tam przyszli długo potem. Bo były tanie działki. Tak samo jest z Szadółkami. Kupili tanie działki, teraz im śmierdzi
- 106 9
-
2024-07-15 11:45
nie od zawsze - tylko od 1974 . Chociaż dla niektórych to prehistoria.
faktem jest że wtedy Morena to był "koniec świata" a i lecący samolot to była "sensacja"
- 14 2
-
2024-07-15 08:55
(1)
Przez pomylke dalem plus. Zauwaz, ze nie dotyczy to szadolek tylko a piecek migowa, zaspy, przymorza, oliwy, czasem sopotu- zamiast zawracac dalej, kierowane sa centralnie na najbardziej zamieszkale dzielnice
- 3 13
-
2024-07-15 15:07
kolowanie nad miastem (wrzeszcz oliwa) było już w latach '80:)
tylko rzadko, teraz częściej, głównie wizzair i ryanair:)
piecki migowo, czyli morena- gdzie Ty żyjesz- tam jest od pół wieku podejscie, dgy jeszcze tam kur było więcej niż mieszkańców.
każdy wie, że na morenie przeszkadzają samoloty, ciężko na to narzekać i żądać ciszy nocnej:)- 1 0
-
2024-07-15 07:22
???? (1)
Zdziwienie bierze się z niewiedzy. Rozumiem, że narzekających z Moreny, starego Chełmu, Zaroślaka - też wrzucasz do worka? Gdańsk ma tak a nie inaczej ułożone trasy podejścia z uwagi na umiejscowienie lotniska i rozkład róży wiatrów oraz inne aspekty wpływające na to jak samoloty startują/lądują. Miasto od 40 lat (Chełm, Morena) rozrasta się na
Zdziwienie bierze się z niewiedzy. Rozumiem, że narzekających z Moreny, starego Chełmu, Zaroślaka - też wrzucasz do worka? Gdańsk ma tak a nie inaczej ułożone trasy podejścia z uwagi na umiejscowienie lotniska i rozkład róży wiatrów oraz inne aspekty wpływające na to jak samoloty startują/lądują. Miasto od 40 lat (Chełm, Morena) rozrasta się na południe, nie na północ, nie na wschód i nie na zachód - dla każdego choć trochę obeznanego z mapą to kierunek oczywisty. Powtarzanie przez śródmiejską "elitę" frazesy o słoikach są zabawne i smutne jednocześnie - gdyż jak pokazują najnowsze dane - Miasto przesunęło się znacząco na południe, i patrząc znów na mapę - ze Śródmieścia "na wieś" jest bliżej niż z Chełmu ;-). I przypomnę - w chwili największego boomu mieszkaniowego lat 2002-2008 - w dolnym tarasie niebyło mieszkań. Nie to że były drogie - tylko ludzie , którzy w latach 60/70/80 dostali mieszkania na Zaspie/Przymorzu/Żabiance - mieli po 60 lat i mieli się dobrze. W śródmieściu odbudowanym w latach 50/60 pojawiło się trochę mieszkań, ale z racji umiejscowienia ceny tych rzadkich lokali były z kosmosu, podobnie w Oliwie czy Wrzeszczu. Dla niektórych - była to po prostu jedyna rozsądna alternatywa - 90-100 m na południu - lub 60 m w nieciekawej dzielnicy (a wówczas to dotyczyło większości dzielnic dolnego tarasu) i do remontu w dolnym tarasie.
- 12 12
-
2024-07-15 10:33
To są podziały na lepszych i gorszych
a przecież wystarczyłby kompromis z Lotniskiem. Serio te czartery o 3 nad ranem są nam tak potrzebne?
- 1 6
-
2024-07-14 22:43
(1)
Lepiej żeby nie było nocnych lotów to że przeszkadzają mieszkańcom to raz a dwa są też uciążliwe dla pasażerów bo muszą się dostać na to lotnisko w środku nocy, mają zawalona noc
- 9 51
-
2024-07-15 10:51
a kogo to obchodz
- 5 0
-
2024-07-14 21:29
A moja (3)
chrapie,to co zrobic ?
- 57 3
-
2024-07-14 21:36
ekran dźwiękochłonny (2)
???
- 22 2
-
2024-07-14 22:43
Powinno się wyburzyć wszystkie chaty skarżących się, jako samowolę budowlaną. (1)
Lotnisko było pierwsze a teraz mamy do czynienia z bezprawnymi roszczeniami
- 37 6
-
2024-07-15 10:34
a może masz życzenie, żeby skrzywdzić ich jeszcze jakoś inaczej?
co za myślenie, wstyd
- 0 5
-
2024-07-14 20:48
Co to znaczy "wyciszyć silniki"? (3)
Nie ma czegoś takiego jak tłumiki do silników odrzutowych. Piloci przed startem i tak ustawiają flex temperature, żeby startować z najmniejszą mocą zapewniającą bezpieczeństwo, dzięki czemu spada hałas oraz zużycie paliwa i elementów silnika. Na naszym lotnisku nie lądują potężne Jumbo-Jety czy A380 (w przeciwieństwie do podanych lotnisk
Nie ma czegoś takiego jak tłumiki do silników odrzutowych. Piloci przed startem i tak ustawiają flex temperature, żeby startować z najmniejszą mocą zapewniającą bezpieczeństwo, dzięki czemu spada hałas oraz zużycie paliwa i elementów silnika. Na naszym lotnisku nie lądują potężne Jumbo-Jety czy A380 (w przeciwieństwie do podanych lotnisk międzynarodowych, więc to jak porównywać ruch statków w porcie w Gdańsku i Jastarni). Używane obecnie silnik CFM-56 i LEAP i tak są bardzo ciche. Po prostu kupując mieszkanie pod ścieżką podejścia trzeba się liczyć z dźwiękiem samolotów. Pocieszę ciebie, że i tak jest to lepsze niż mieszkanie obok torów kolejowych.
- 81 4
-
2024-07-15 09:42
(1)
To kpina jakaś? Są bardzo ciche??? Normalny jesteś? Pomieszkaj na Chełmie trochę i zobaczymy czy nie zmienisz zdania. A jak się wprowadzałem na Chełm 40 lat temu to nie był problem, a teraz od kilku lat jest.
- 2 15
-
2024-07-15 22:23
Oczywiscie, ze sa ciche. W Airbusie A320Neo silniki sa o polowe cichsze niz poprzedniej generacji z lat 90. Z kolei tamte pewnie byly z 2 razy cichsze niz te z lat 70-80. Postep jest ogromny tutaj.
Z tym natezeniem, to tez przesadzasz. Po pierwsze, problematyczne beda tylko starty, gdyz podczas ladowania samoloty sa znowu znacznieOczywiscie, ze sa ciche. W Airbusie A320Neo silniki sa o polowe cichsze niz poprzedniej generacji z lat 90. Z kolei tamte pewnie byly z 2 razy cichsze niz te z lat 70-80. Postep jest ogromny tutaj.
Z tym natezeniem, to tez przesadzasz. Po pierwsze, problematyczne beda tylko starty, gdyz podczas ladowania samoloty sa znowu znacznie cichsze, czesto w granicach idle schodza. Wiec mowimy tylko o sytuacji wiatru poludniowego czy wschodniego, kiedy starty sa w kierunku centrum - a przewaznie (pewnie 70-80% czasu) wiatry u nas sa zachodnie. Ja mieszkam kawalek dalej, w sensie moze 20 sek lotu nas dzieli - roznica w pulapie lotu minimalna - i to dalece mniejsze i mniej przeszkadzajacy dziek niz idioci na scigaczach slyszani z odleglosci nawet 500m.- 5 0
-
2024-07-14 22:28
Nie zgadzam się
Bardzo miło się zasypia przy stukocie kół pociągu towarowego:)
- 23 6
-
2024-07-14 20:03
Zamknąć kulawych (6)
bo chodzą nierytmicznie
- 69 7
-
2024-07-14 20:23
Gdańsk Południe nie kwalifikuje się do wymiany okien , przez opracje lotnicze były tańsze grunty (5)
- 42 8
-
2024-07-14 20:50
Kupili tańsze grunty i mieszkania (4)
I teraz narzekają.
Ciekawe czy te osoby z Rębiechowa, Gdańska-Południe czy Banina co dzisiaj narzekają mieli grunty przed datą otwarcia lotniska? Czy kupili po prostu po taniości działki, mając świadomośc wpływu lotniska i teraz narzekają- 59 7
-
2024-07-15 12:58
Przymorze jest blisko lotniska?
Mieszkam na Przymorzu i tutaj też jest straszny hałas przez startujące/lądujące samoloty. Dziwne... mieszkanie nie było tanie i nie jestem słoikiem. Są zmienione trasy startów i lądowań po prostu.
- 1 7
-
2024-07-15 06:29
(2)
Czlowieku, oni grunty.. Na południu większość to bauerzy z Warmii i Mazur ew. słoiki z Podlasia. Przyzwyczajeni do pisania koguta czy milczenia krowy a nie dźwięku samolotu. Bauer kupił.mieszkanie to wszystko uciążliwe trzeba zlikwidować. Zakazać nocnej jazdy motorami, samochodami i poruszania się pociągów. W nocy można tylko się teleportować.
- 14 12
-
2024-07-15 10:35
co za bełkot
- 2 2
-
2024-07-15 09:27
Ciekawe co kogut pisał?
- 3 0
-
2024-07-14 19:57
Wakacje (4)
Właśnie latanie w nocy czarterow trzeba ukrócić. Co to za atrakcja, cała noc zarwana, a pokój masz dopiero po 14.
A w hotelu ladujesz o 5 rano i nawet nie masz prawa do jedzenia- 21 69
-
2024-07-15 19:35
a ktoś cię do tego zmusza? Chcesz to kupujesz i lecisz, nie - to nie lecisz. Proste
- 4 0
-
2024-07-14 21:51
(2)
A to akurat prawda. Ale to inna kwestia niz jeczenie cwaniaczkow ktorzy chcieli przyoszczedzic a teraz robia z siebie ofiary losu. Przeszkadza halas, zamykac okna. Ja zamykam na noc i zyje, bo albo jakis pajac motocyklem, gratem z tlumikiem zapitala, albo o 6 rano po budelki smieciarka przyjezdza.
Chcecie ciszy, na wioske sie przeprowadzajcie- 40 7
-
2024-07-15 10:36
Chłopie, to jest pół miasta ciężko pracujących ludzi (1)
których wyzywasz od cwaniaczków. Zastanów się co piszesz
- 4 4
-
2024-07-15 12:45
Tych, co tu lamentuja...
...czyli kupili mieszkania/domy po 1974 roku, a teraz zadaja przeniesienia lotniska.
Ja mam sam czesto samoloty nad glowa, i ladujace i startujace, wlasnie mi jeden przelecial dokladnie 2600 ft nade mna. Mam tez halasujace pociagi w poblizu. Ale nie robie z tego problemu. Tak wyglada zycie w miescie.
Samoloty nie sa...czyli kupili mieszkania/domy po 1974 roku, a teraz zadaja przeniesienia lotniska.
Ja mam sam czesto samoloty nad glowa, i ladujace i startujace, wlasnie mi jeden przelecial dokladnie 2600 ft nade mna. Mam tez halasujace pociagi w poblizu. Ale nie robie z tego problemu. Tak wyglada zycie w miescie.
Samoloty nie sa szczegolnie natarczywym zrodlem halasu, narasta on powoli i jest zdecydowanie mniej natarczywy niz np nielegalne wydechy w motocyklach czy samochodach, szczegolnie te z rownie nielegnymi detonacjami. To jest dopiero problem miast, z ktorym policja nic nie robi, a powinna.- 9 1
-
2024-07-14 19:33
mieszkam (10)
pszy owbodnicy i jest tu hałas straszny - żądam zamknięcia na jakieś czasy!!!11jeden
- 79 15
-
2024-07-15 10:37
obwodnica to inny temat
rzeczywiście jest szczególnie uciążliwa, po to jednak buduje się metropolitalną, aby tą odciążyć. Czy coś takiego wydarzy się z Portem Lotniczym?
- 0 5
-
2024-07-14 19:48
Mnie rano budzą ptaki hałasujące już od trzeciej. Żądam zabicia wszystkich. (4)
- 85 8
-
2024-07-14 21:15
A ja sie cieszę (1)
Bardzo ładnie ptaszki świergolą, tak ok 3 nad ranem zaczyna się koncert
- 6 8
-
2024-07-15 10:37
ciekawe, że ci co są za nocnymi operacjami lotniska sypią takimi hejterskimi argumentami
a to zabić ptaki, a to zburzyć domy tych co narzekają. Mentalność sowiecka
- 1 4
-
2024-07-14 20:38
Wybić ptaki bo hałasują i auta upaćkane kupami. (1)
Mewy to straszne zdziry, drą się od świtu.
- 39 4
-
2024-07-14 22:46
Wyeliminować wszystkich z krzywymi r jami! Nie mogę na nich patrzeć.
Ani w dzień, ani w nocy a jest ich pełno!
- 22 1
-
2024-07-14 19:42
(3)
ja mieszkam przy Slowackiego i mi nie przeszkadzaja tak samoloty jak sygnaly alarmowe, strazy pedzace w nocy do wypadkow na korkownicy.
- 44 2
-
2024-07-14 20:27
(2)
a ja mieszkamy przy szpitalu więc zamknąć szpital
- 43 2
-
2024-07-14 22:20
A ja przy cmentarzu. (1)
Wprowadzić zakaz umierania bo niby to ostatni dzwon ale ile można.
- 30 2
-
2024-07-15 10:39
Ty akurat nie narzekaj
masz wyjątkowo spokojnych sąsiadów
- 7 0
-
2024-07-14 20:38
Chyba żartują. (56)
Ludzi którzy mieszkają przy torach niech wnioskują aby PKP nie jeździło, ludzie przy ulicy samochody. Przecież to jest chore. Kupili mieszkania i myślą że wszystko mogą.
- 1151 131
-
2024-07-22 14:52
Tak, te mieszkania były kupowane, w latach 80. O takie Ci chodziło? Czy bardziej szydzisz z nowego budownictwa? Bo akurat Chełm to dość stare osiedle.
- 0 0
-
2024-07-15 17:53
I co z tego ze jakas rzecznik ma jakąś opinię? To jej sprawa
Skoro w Europie walczy się z hałasem to w Gdansku tez trzeba i tyle
- 2 7
-
2024-07-15 16:10
Dlaczego nie mogą latać nad Baninem (1)
tylko muszą w nocy nad Gdańskiem???
- 0 8
-
2024-07-16 18:46
Bo startuje i ląduje się bardziej pod wiatr. Musisz pretensje zgłosić do pogody.
- 1 0
-
2024-07-15 16:07
Ziomek
Niech sobie latają ale od 6 do 23
- 1 8
-
2024-07-15 11:15
Nie obrażać ludzi...
Oto kolejny artykuł nt postępującej uciążliwości samolotów, artykuł kontrolowany przez PPL. Przestańcie wyszydzać i tępić mieszkańców starych osiedli ( zanim powstało lotnisko ), jak i nowych domów ( wybudowanych na podstawie planów uzgodnionych m.in. przez PPL i zatwierdzonych przez radnych ), że niech się wynoszą gdzieś dalej. Wyznaczona strefa
Oto kolejny artykuł nt postępującej uciążliwości samolotów, artykuł kontrolowany przez PPL. Przestańcie wyszydzać i tępić mieszkańców starych osiedli ( zanim powstało lotnisko ), jak i nowych domów ( wybudowanych na podstawie planów uzgodnionych m.in. przez PPL i zatwierdzonych przez radnych ), że niech się wynoszą gdzieś dalej. Wyznaczona strefa uciążliwości biegnie po granicy lasu, a po sąsiedzku w domach ludzie nie są w stanie z sobą rozmawiać czy słuchać radia, bo co kilka minut huk jest ogromny. Przed laty kilka, dzisiaj co kilka minut,kilkadziesiąt dziennie. Najbardziej "ryczą" nad miastem wznoszące do góry maszyny. Takie są realia i przestańcie kłamać, że jest fajnie, a ludzie lubią tylko narzekać.
- 8 12
-
2024-07-15 10:34
spora część zabudowy w starych dzielnicach jest sprzed otwarcia lotniska
- 8 2
-
2024-07-15 10:29
(1)
niech się cieszą że to nie lotnisko wojskowe
- 8 1
-
2024-07-15 13:15
właśnie - w Malborku mają ciekawiej - i żyją
- 1 0
-
2024-07-15 10:13
Nie żartują (2)
Miasto się rozrasta, lotnisko też. Pani rzecznik pisze, że niestety lotnisko jest w środku miasta, ale musi się rozwijać...Niech wyciągnie głowę z d...y i zaproponuje coś, choćby w perspektywie. Wawa może, Kraków też! Tylko Gda ma wszystkich w ...!
- 7 19
-
2024-07-15 11:01
Jakim środku miasta? (1)
- 13 3
-
2024-07-16 18:47
Może Banino dostało prawa miejskie przedwczoraj, a my nic nie wiemy?
- 0 0
-
2024-07-15 09:35
Egoizm widze w formie (1)
Bardzo po polsku - mi nie przewzkadza bo mnie nie dotyczy to inni niech siedzą cicho i słynne wiedział w co się pakuje. Żeby takich cwaniaków jak Wy nigdy nie dotknęła pokaźna zmiana infrastrukturalna w pobliżu domu
- 12 29
-
2024-07-15 17:55
Problem hałasu od samolotów dotyczy wielu dzielnic a nie tylko otoczenia lotniska
- 3 0
-
2024-07-15 08:51
Z drugiej strony (1)
czy koniecznie musimy mieć loty w nocy? Takie Okęcie ma restrykcje nocne i pasażerów duuużo wiecej.
- 12 33
-
2024-07-16 18:48
Odpowiadam: tak, musimy. Cieszę się, że mogłem pomóc.
- 0 1
-
2024-07-15 07:54
(4)
Kolejna nierozgarnięta osobą typowy narcyz myśli tylko o sobie. Kolej i i inne środki lokomocji nie generują tego poziomu hałasu co lotnisko w fazie startu i lądowania. Osobiście się nie dziwię stanowisku lotniska, wystarczy spojrzeć na układ właścicielki kto ma większość. To są ci którzy nigdy nie liczyli się że zdaniem mieszkańców.
Piszę dlatego, że mieszkam daleko od lotniska mimo to rozumiem problem tych ludzi.- 14 38
-
2024-07-15 08:44
(1)
Chyba nigdy przy torach nie mieszkałeś :D
- 23 3
-
2024-07-15 11:23
Ty to ten co wszystko wie najlepiej nawet to czy ktoś mieszkał czy mieszka przy torach :D
- 3 0
-
2024-07-15 08:09
Pociągi hałasują (1)
Nie masz pojęcia o czym piszesz, zapraszam wieczorem na Orunię - każdy przejeżdżający w okolicach przejazdu ze szlabanami pociąg, daje bardzo głośny sygnał dźwiękowy, który niesie się aż na Górną Orunię, zarówno w dzień jak i w nocy. Miał być zakaz "trąbienia" w nocy ale nie wyszło
- 28 3
-
2024-07-15 09:01
Górną Orunię
Przez lata mieszkałem na Chełmie i sygnał pociągu był u nas słyszalny bardzo wyraźnie (ul. Wieckowskiego)
Teraz z kolei mieszkam przy PKM Jasień i przeszkadza mi tylko jeden samolot, ok. 23.30. Albo przelatuje nad naszym blokiem albo po prostu jest wyjątkowo głośny, w każdym razie budzi mnie za każdym razem.
Poza nim samoloty nie przeszkadzają.- 7 0
-
2024-07-14 22:50
(5)
Mieszkam między Chełmem a Ujeściskiem,jak budowaliśmy nasze szeregowce( 1990rok zamieszkania) nie było to uciążliwe,ale w tej chwili nocne lądowania i wyloty,to istny koszmar. Szczególnie Ci piloci tanich linii lotniczych,którzy skracają sobie tor lotu i latają tuż nad naszymi domkami.
- 18 73
-
2024-07-15 10:31
oj biedactwa nie nasłuchiwać tylko spać
- 3 6
-
2024-07-15 07:45
(1)
jak by sobie raz skrocił to by były jego ostatnie loty w karierze
- 25 3
-
2024-07-15 09:04
Nie, nie byłby bo robią to bardzo często.
- 1 12
-
2024-07-15 06:46
(1)
skracaja sobie tor lotu hahaha dobre
- 42 3
-
2024-07-15 10:59
Tak ale autor mial co innego na mysli
Piloci nie mogą skracać no wiadomo, ale to nie znaczy, ze zmian trajektoria jest taka sama. Przy takiej siatce połączeń, dochodzą nowe. Mógłbyś sie wysilić i zobaczyc trajektorie lotów z flyght radar prze ostatnie 3,4 lata to bys wiedział, ze tak, zmienia się.
- 3 2
-
2024-07-14 22:17
(9)
Kiedyś była sprawa w sądzie bo ludziom z działek rodo samoloty zaczęły przeszkadzać - sąd postanowił jasno - lotnisko nie powstało wczoraj - właściciele zdawali sobie sprawę z tego że samoloty są głośne. Ja bym wprowadził zakaz uprawiania seksu po 22 bo w tych kartonowych blokach co teraz wstawiają wszystko słychać.
- 63 7
-
2024-07-15 17:55
i co z tego? chodzi o to ze hałasuje w nocy a kiedys tak nie bylo (1)
- 2 2
-
2024-07-16 18:49
Może kiedyś w nocy latali bez zdjętych tłumików? :)
- 0 0
-
2024-07-14 23:18
(1)
Ja bym chętnie słuchał jak parki się zabawiają w mieszkaniach obok mojego, ale niestety pod tym względem stamtąd cisza. Za to trzaskają drzwiami jakby to była obora, a nie blok mieszkalny.
- 19 2
-
2024-07-15 10:45
ale za to uśmiechnięta obora
- 1 3
-
2024-07-14 22:32
ten sam sąd nakazał lotnisku finansować wymianę okien w miejscach, gdzie doprowadzono do przekroczenia norm hałasu (4)
Zapomniano jednak, że te okna czasem trzeba otworzyć.
Albo wyposażyć budynki w klimatyzację...
Procesy będą się mnożyć, jest wiele precedensów...- 6 33
-
2024-07-15 10:01
Ty jesteś precedensem
- 5 0
-
2024-07-14 23:10
Więc sąd nakaże zabić okna dechami i po problemie
- 23 1
-
2024-07-14 22:48
Ale wiesz gdzie jest to przekroczenie norm? (1)
Kilkaset metrów po obu końcach pasa i tyle. I tylko przy starcie, lądowania z zasady są ciche.
- 20 4
-
2024-07-15 17:56
ta wymiana dotyczy kilkunastu domów
- 1 0
-
2024-07-14 21:44
(10)
Zgadza sie szczegolnie ze gdy lotnisko bylo otwierane prawie wszystkie te osiedla to byly pastwiska. Kupowali tansze mieszkania liczac ze lotnisko sie zwinie? I niech nie opowiadaja ze kiedys bylo ciszej, bo to bzdura. Obecne samoloty sa wielokrotnie cichsze niz te w latach 80, 90
- 87 12
-
2024-07-15 17:56
bredzisz Janusz
- 0 1
-
2024-07-15 09:07
(5)
Na Chełm się wprowadziłem w 84r. i latało kilka samolotów dziennie. Teraz po północy w ciągu 7 minut lecą 3 samoloty. A jak już startują w stronę Chełmu hałas jest masakryczny.
- 7 15
-
2024-07-15 10:47
polecam słuchawki albo stopery ewentualnie przeprowadzić się do Berlina
- 3 5
-
2024-07-15 09:23
(3)
Nie popłacz się.
- 9 5
-
2024-07-15 09:47
(2)
A może coś merytorycznego byś wniósł do dyskusji, jeżeli nie to nie wtrącaj się i idź się bawić dalej zabawkami, wakacje masz.
- 4 6
-
2024-07-15 10:49
(1)
zawsze możesz wziąć kredycik i kupić sobie domek modułowy za miastem i po problemie
- 3 3
-
2024-07-15 12:49
I to rozwiąże problem hałasu samolotów na Chełmie?? Ale tak, buduję dom za miastem.
- 2 2
-
2024-07-15 08:18
(2)
Zapominasz, że w latach 80 i 90 latały może 2 samoloty na dzień. Może jesteś za młody i tego nie pamiętasz.
- 7 9
-
2024-07-15 10:50
wehikuł czasu i się cofnij do tamtych lat
- 3 2
-
2024-07-15 10:02
naprawdę ktoś sądził w latach 80
Że samolotów będzie mniej z każdym rokiem ???
- 10 3
-
2024-07-14 21:22
(4)
Miasto nie dba o mieszkańców w Warszawie mają ciszę nocną od lotów w Gdańsku nie i co źle to wpływa na rozwój regionu nie zauważyłam
- 12 57
-
2024-07-15 06:30
To sie wyprowadź do warszawki.
- 24 6
-
2024-07-14 22:15
(1)
Lotnisko w Warszawie nie jest na obrzeżach miasta jak lotnisko w Gdansku
- 22 11
-
2024-07-15 17:48
Jest tak podobnie zlokalizowane jak w Gdańsku
- 1 0
-
2024-07-14 21:54
Mają też drugie lotnisko i metro do niego
- 22 1
-
2024-07-14 20:51
w calym miescie jakis mikro grupy aktywistów próbują narzucać większości swoje kocopoły :/ (2)
najgorzej ze miasto czesto tego slucha
- 71 16
-
2024-07-14 21:14
Najgorsza jest ta, która chce zmusić wszystkich do jeżdżenia tylko i wyłącznie samochodem... (1)
- 13 22
-
2024-07-15 11:03
Nie projektuj typie
- 0 1
-
2024-07-14 19:48
Lotnisko (74)
Wszyscy mieszkańcy kupując mieszkania dobrze wiedzieli że tam jest lotnisko lotnisko było wcześniej niż bloki i nowe domki no i w czym problem może zlikwidować lotniska kolej bo pociągi jeżdżą w mocy no i zamknąć port bo nie muszą w nocy hałasować ludzie ogarnięcie sie
- 1225 141
-
2024-07-16 05:33
henio
lotnisko to było na Zaspie jak zamieszkałem na Morenie.
- 0 1
-
2024-07-15 22:47
Zgadzam sie.
Sama mieszkam niedaleko lotniska, wybierajac dom doskonale wiedzielismy ze beda latac nad nami samoloty. Mi to nie przeszkadza w zaden sposob ani w dzien ani w nocy. W miescie slychac tramwaje, pociagi, ruch na ulicy do czego tez sie idzie przyzwyczaic. I zgadzam sie z tym, ze tym ktorym to przeszkadza powinni nie kupowac ani sie nie budowac w okolicy lotnisk. Koniec kropka....
- 4 0
-
2024-07-15 18:11
(3)
To lotnisko powinno przewidzieć że buduje się za blisko miasta i powinni zrobić odpowiednie analizy już wtedy latali nad centrum, dlaczego nie zbudowano lotniska do strony morza jak w każdym kraju który ma do niego dostęp? Dlaczego mieli gdzieś mieszkańców?
- 1 10
-
2024-07-15 22:46
lol a jakby były dalej to byś jojczal, ze daleko XDDD
- 1 0
-
2024-07-15 19:29
Jak dobrze mieszkać w Gdynia WEst
Spokoj , cisza.
- 0 1
-
2024-07-15 19:28
Dobrze wiesz że bzdury pleciesz
- 1 0
-
2024-07-15 17:00
Bylo tanio to kupili a teraz wina innych ze jest glosno...
Standard - kupili tanio ziemie na terenach zalewowych i potem placz ze maja powodzie i wszyscy winni ale nie oni. Oni byli cwani i zaoszczedzili. To samo tutaj... cwaniaki oszczedzili a teraz inni musza za nich ponosic konsekwencje.
- 7 1
-
2024-07-15 16:09
Ale dlaczego nie mogą w nocy latać nad Baninem tylko muszą nad Gdańskiem???
- 1 2
-
2024-07-15 15:34
Hałasy nad Orunią to masakra!
Mieszkam w tej dzielnicy od ponad 50 lat.Nie zamierzam dywagować kto i co było szybciej samoloty nad Orunią czy ja tu zamieszkałam,ale tak masakryczne głośno nie było.Zgadzam się z tym że port lotniczy musi się rozwijać,miasto też zyskuję... I bardzo dobrze,ale czy w związku z tym mieszkańcy maja wyprowadzić się na koniec świata bo teraz liczy
Mieszkam w tej dzielnicy od ponad 50 lat.Nie zamierzam dywagować kto i co było szybciej samoloty nad Orunią czy ja tu zamieszkałam,ale tak masakryczne głośno nie było.Zgadzam się z tym że port lotniczy musi się rozwijać,miasto też zyskuję... I bardzo dobrze,ale czy w związku z tym mieszkańcy maja wyprowadzić się na koniec świata bo teraz liczy się tylko komfort podróżowania i kasa. ? My też mamy prawo do odpoczynku i chwili wytchnienia po pracy. Może warto zadbać o nas ,o tych płacących podatki w Gdańsku.
- 2 4
-
2024-07-15 14:15
Nie do końca w 2012r. Na Morenie nie było aż tak źle. Lecz po rozbudowie lotniska zwiększyła się częstotliwość lotów i tu już problem. Jak byś mieszkał przy małej ulicy ok. Ale jak by ci wybudowali autostradę to już słabo.
Tu tkwi problem i kwestia silników tam wszystkie nie trzymają norm hałasu.- 6 4
-
2024-07-15 13:48
Chwytliwy wpis ale oderwany od rzeczywistości.
Lotniska w Europie szanują swoich sąsiadów i respektują ciszę nocną. U nas klasycznie. Ważne, że sąsiadowi jest gorzej niż mi. Klasyczny, cebulowy wpis.
- 8 5
-
2024-07-15 10:54
Kolejny wpis z gimabzy. (2)
Poziom decybeli chwilowy byłna poziomie 70 DB poniewaz samoloty nie startowały w naszą stronę tylko lądowały i to na wyższej trajektorii. Teraz, kiedy połączeni jest wiecej, trajektorie są różne, hałas na poziomie 112 DB chwilowy podczas startu samolotu kiedy w momencie zakupu nie startowały w tę stronę.
- 10 9
-
2024-07-15 12:07
"Teraz, kiedy połączeni jest wiecej, trajektorie są różne"
Jedno nie ma związku z drugim. Kierunek startu zależy niemal wyłącznie od kierunku wiatru zaś ścieżka podejścia głównie od tego jaka jest pogoda i ruch w okolicy lotniska. W dobrą pogodę piloci często proszą o podejście z widocznością, co powoduje, że mają swobodę wybory ścieżki często skracają sobie drogę aby zaoszczędzić paliwo. W złą pogodę, na pas w kierunku zachodnim podchodzą nieco inaczej, obniżają lot dopiero gdy miną Łostowicką, bo tak ich prowadzi ILS.
- 4 2
-
2024-07-15 12:08
czyli byłeś naiwny jak kupowałeś.. każdemu może się zdarzyć
np. kolega kupił samochód bo uwierzył w reklamowane spalanie..
- 5 2
-
2024-07-15 10:40
Na dziś to jest kilka nocnych operacji (1)
dajcie się rozbrykać portowi to będzie kilkadziesiąt nocnych startów i lądowań, ciekawe jacy wtedy będziecie mądrzy
- 4 5
-
2024-07-15 12:09
Nikt oprócz cargo i sezonowo czarterów po nocach nie lata.
- 3 2
-
2024-07-15 09:53
Na Oruni? Nocne loty to nie tylko problem mieszkańców wokół samego lotniska. Ale skoro Ci to nie przeszkadza LOR powinien zrobić stanowisko tam gdzie mieszkasz.
- 3 3
-
2024-07-15 08:56
Nie rozumiesz (1)
Przecież w artykule skarżą się mieszkańcy Moreny i Wzgórza Mickiewicza. To nie sa osiedla w okolicy lotniska. Nie jesteś z Gdańska???
- 8 16
-
2024-07-15 12:08
wydumane
- 4 1
-
2024-07-15 08:28
proponuję w obrębie lotniska (10km) (1)
ludzi wysiedlić
- 20 2
-
2024-07-15 10:40
wyłóż na to pieniążki i można zaczynać
- 1 3
-
2024-07-14 23:43
(5)
pan posrednik nieruchomości mówił ze lotnisko jest w likwidacji gdy sprzedawał mi mój prestiżowy apartament w szadókach za 12000 za metr :)
- 36 12
-
2024-07-15 12:08
dobre! ;) ;);)
- 4 1
-
2024-07-15 10:41
co za bzdury
- 3 1
-
2024-07-14 23:54
(2)
I pewnie uwierzyłeś mu tak samo jak uwierzyłeś w 100 obietnic Rudego?
- 19 33
-
2024-07-15 12:33
(1)
Typowy pisowiec, zero poczucia humoru. A przecież humor to naturalna, wręcz narodowa cecha Polaków. Dlaczego pisowcy tak bardzo nienawidzą polskości?
- 4 3
-
2024-07-15 20:42
bo sie nie usmiechaja i nie dostaja instrukcji z berlina od rudego klamcy
- 0 1
-
2024-07-14 23:32
Jasne (4)
Na Okęciu można, w Krakowie również, u nas nie bo lotnisko było wcześniej niż domy. Gratuluję toku rozumowania. Swoją drogą nie rozumiem nocnych komulacji, komunikacja miejska nie jeździ, taxi nocna taryfa, bagażowi cała obsluga lotniska extra płatne, dzieci płaczą, nie można tego ogarnąć w ciągu dnia??
- 26 55
-
2024-07-15 12:11
Nie ma żadnych nocnych kumulacji. Przed północą wracają po prostu zbazowane u nas samoloty, bo wylot mają rano.
W nocy lata bardzo niewiele.
- 4 3
-
2024-07-15 08:36
Ten wysyp obrońców lotniska nie jest tu przypadkowy
- 11 16
-
2024-07-15 02:39
Nie (1)
Nie można. Jak ci nie pasuje to może wroc jednak do braniewa.
- 44 11
-
2024-07-15 10:42
i po co z taką nienawiścią
- 1 4
-
2024-07-14 22:04
Nocne loty (8)
Mieszkam w Jasieniu od 60 lat i było ok . Ostatnio jednak loty zakłócają sen i odpoczynek nocny.
- 22 37
-
2024-07-15 15:09
Na Jasieniu koło szkoły tragedia. Tory lotu ustawione na osiedla
- 3 2
-
2024-07-15 05:56
Czasy (6)
Niestety czasy się zmieniają, a ty się postarzałeś :( .
- 30 8
-
2024-07-15 09:04
Traktują was jak sami chcecie (4)
Przez takie myslenie i powtarzanie tego, w Niemczech władze szanują swoich obywateli, w Polsce nie. Niech ktos mi wskaze duze miasto w Niemczech, gdzie samoloty przelatuja jeden za drugim przez centrum! Scisle geograficzne centrum Trojmiasta- beniowskiego. tu nawet cale przymorze staje na nogi jak leci salwa do skandynawii. Ale tam nie jezdza tez
Przez takie myslenie i powtarzanie tego, w Niemczech władze szanują swoich obywateli, w Polsce nie. Niech ktos mi wskaze duze miasto w Niemczech, gdzie samoloty przelatuja jeden za drugim przez centrum! Scisle geograficzne centrum Trojmiasta- beniowskiego. tu nawet cale przymorze staje na nogi jak leci salwa do skandynawii. Ale tam nie jezdza tez gwizdzace kak opetane pociagi towarowe przez srodek miasta ( najlepszy ten ok 2, bo pracuję w nocy i zawsze mam wrazenie ze to alarm w pobliskiej strazy) a nawet jest w zlym tonie wyrzucanie butelek do pojemnikow po 18 czy w niedziele.
- 6 5
-
2024-07-15 11:40
Centrum
Ty tak na serio ? To centrum Gdańska przesuwne jest z tygodnia na tydzień bliżej lotniska ....bo centrum ziemi tam są tanie ... popatrz kowale ,szadolki ,matarnia na potrge powstają bloki. Na banerze jest napisane cicha spokojna okolica i 15 min do centrum Gdańska.... dwie inwestycje w pasie podejścia reklamują się takimi sloganami. Więc nic
Ty tak na serio ? To centrum Gdańska przesuwne jest z tygodnia na tydzień bliżej lotniska ....bo centrum ziemi tam są tanie ... popatrz kowale ,szadolki ,matarnia na potrge powstają bloki. Na banerze jest napisane cicha spokojna okolica i 15 min do centrum Gdańska.... dwie inwestycje w pasie podejścia reklamują się takimi sloganami. Więc nic dziwnego ,że tak ludzie atakują...przecież deweloper nigdy by ich nie oszukał.. jakież to również dziwne ,że lotnisko wzorem portu czy innych się rozbudowywuje... przecież to było nie do przewidzenia.....
- 3 4
-
2024-07-15 10:45
a to serio jest tak, że ci co zapłacili więcej za mieszkania są obywatelami lepszej kategorii i trzeba ich szanować
a ci co mniej, to można im hałasować? Ładne sowiety tu się wypowiadają
- 4 2
-
2024-07-15 09:15
Jedna Małgorzata, to nie Gdańsk, większości nie przeszkadza. (1)
Reszta może się wyprowadzić, wybory też pokazały czego chcą mieszkańcy a nie czego ludność napływowa chce. Ani twój PIs ani konfa nie maja czego u nas szukać, mieliście czas, żeby to zrozumieć. Żegnam ozięble.
- 4 7
-
2024-07-15 09:57
Masz rację Gdańsk się zmienia. I teraz Twój głos jest głosem miasta. Największymi Gdańszczanami są teraz ludzie którzy dopiero co przyjechali tu na studia lub za pracą. I coraz mniej widać słomę w butach bo buty coraz większe. A politykę zostaw ja z polityki liczę tylko 100 obietnic rządu. Mam co robić i długo jeszcze będę liczył. Miłego dnia.
- 6 1
-
2024-07-15 06:49
Pogoń za pieniędzmi tego śmiesznego lotniska im agenta SB po prostu przesłania zdrowy rozsądek
- 4 29
-
2024-07-14 21:48
Pamiętam, jak mieszkańcy bloków przy Havla pisali petycję, że nie chcą torów tramwajowych przy swoich oknach i zapomnieli, że te tory były naniesione na plany osiedla przy zakupie. Zresztą były naniesione na plany południa już od dwudziestu lat.
- 64 1
-
2024-07-14 21:00
(3)
Głupoty piszesz, mieszkam na Morenie od urodzenia i nigdy nie było tak głośno jak teraz
- 32 69
-
2024-07-15 09:18
najwyraźniej mieszkasz w obszarze ograniczonego użytkowania (OOU) (1)
Trzeba było zgłosić się o odszkodowanie kiedy ta strefa powstała.
- 2 2
-
2024-07-15 10:46
ja poza strefą i jest hałas jak cholera
między 4:30 a 7 potrafi 20 samolotów wystartować
- 2 2
-
2024-07-14 21:42
Głośniejsze latają albo kup nowe okna
- 23 11
-
2024-07-14 20:36
(13)
Problemem jest to, że przez kierunek rozrostu Gdańska, trudno kupić nowe mieszkanie nie na podejściu do lotniska. Błędem było takie ukierunkowanie pasów startowych przy budowie lotniska.
- 14 66
-
2024-07-15 08:18
(1)
Pasy startowe są ukierunkowane w stronę najczęściej wiejących wiatrów, tak jest na każdym lotnisku.
- 17 0
-
2024-07-15 18:14
W każdym mieście buduje się lotniska tak żeby było najmniej uciążliwe w tym wypadku powinno powstać nad zatoką, to władze lotniska podjęły błędną decyzję o lokalizacji w tym miejscu
- 0 2
-
2024-07-14 22:01
(2)
Dokładnie tak tym bardziej że podejście do ładowania jest nawet w gęsto zaludnionym śródmieściu
- 9 7
-
2024-07-14 22:08
(1)
ja mieszkam w centrum i mi nie przeszkadza, wolę żyć w mieście, które na duże lotnisko
- 30 6
-
2024-07-15 08:38
Mi przeszkadza i zależy w którym miejscu mieszkasz bo to chyba oczywiste że samolot jest najbardziej słyszalny nad miejscem którym przelatuje
- 1 5
-
2024-07-14 20:44
(7)
Żaden błąd się nie wydarzył. Kierunek pasów startowych jest rezultatem kierunku przeważających wiatrów w rejonie, a nie umiejscowienia Twojego okna w Twoim apartamencie, który kupiłeś/aś wiedząc doskonale, gdzie jest lotnisko.
- 125 5
-
2024-07-14 22:29
(4)
Kierunek ok ale lokalizacja tego lotniska jest błędna bo jest za blisko miasta
- 3 43
-
2024-07-15 08:19
(3)
50 lat temu nikt nie wiedział w jakim kierunku miasto się rozwinie
- 6 3
-
2024-07-15 09:03
Dokładnie wiedziano, że miast rozwinie sie w tym kierunku. (1)
Zobacz sobie plany rozwoju SKM z lat 70tych.
Dla rębiechowa planowano również drugi krzyżujacy sie pas.- 3 3
-
2024-07-15 18:58
Dokładnie władze lotniska wiedziały ale miały gdzieś mieszkańców tak jak obecnie
- 0 1
-
2024-07-15 08:29
rolnicy wiedzieli gdzie mieć działki
żeby teraz sprzedawać : )
- 5 2
-
2024-07-14 21:20
Jakos kierunek wiatrów (1)
Nie przeszkadzal wladzom gdanska ulokowac śmietniska na Szadułkach, tak, że smród leci na miasto
- 35 18
-
2024-07-15 08:33
Wysypisko
Było zanim powstały te osiedla. I wtedy były to peryferie. Tak samo jak lotnisko powstawało. Były to dalekie peryferie miasta. Oba te obiekty powstały przed rozbudową, i ludzie kupując mieszkania dobrze wiedzieli, że tam się znajduja.
- 14 2
-
2024-07-14 20:08
(11)
dokładnie tak , kupują mieszkania na podejściu samolotów do lądowania a potem pretensje że głośno . lotnisko jest tu od zawsze. a bloki od nie dawna , mówię o nowych osiedlach.
- 104 12
-
2024-07-15 07:47
Pół Gdanska jest pod podejsciem
Lotnisko przegina
- 6 16
-
2024-07-14 23:49
(3)
A gdzie do cholery mają kupować jak tam są budowane?
- 7 20
-
2024-07-15 08:20
W Gdyni... :)
- 6 1
-
2024-07-14 23:53
(1)
Ktoś ich zmusza do zakupu w tamtym miejscu?
- 34 5
-
2024-07-15 06:52
Czubie dzielnice typu Chełm są starsze niż to lotnisko im kapusia SB
- 4 12
-
2024-07-14 21:21
(1)
Lotnisko jest tu od zawsze? Co za bzdura wcześniej było na zaspie
- 12 33
-
2024-07-15 07:49
Lotnisko jest od lat 70 tych
Ale przyrost ilości operacji robi problem, bo uruchamiane są połączenia nocne
- 2 7
-
2024-07-14 21:02
Mieszkam na Morenie ponad 40 lat (3)
I samoloty z każdym rokiem są coraz bardziej uciążliwe.
- 20 49
-
2024-07-14 21:11
Czyli mieszkasz 10 lat krócej niż istnieje lotnisko (2)
Czego się spodziewałeś?
- 61 10
-
2024-07-15 07:50
Tego, ze port lotniczy uszanuje otoczenie (1)
W zeszłym roku wlali jakieś świństwo do rzeki, która jest dopływem Raduni. Zamieniła się w ściek. Wszystko w pogoni za kasą. Ale ludzie zachwyceni. 3ci świat
- 5 8
-
2024-07-15 08:40
Polacy to egoiści i nie obchodzi ich to że hałas może być uciążliwy ważne żeby taki pojechał na wakacje i a to że budzi to pół miasta jest nie ważne
- 2 3
-
2024-07-14 20:03
Nie będzie nocnych lotów. Nie będzie CPK (1)
Nie będzie niczego.
- 31 23
-
2024-07-15 09:10
i dobrze, kaczy fanie, sam sobie jeździj na to pole w Radomiu
wy, jak wasz guru nosa za swoje wiochy nie wystawiacie, to wam obojętnie gdzie lotnisko jest
- 2 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.