• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcą ciszy w Śródmieściu. Ograniczenia dla klubów, zakaz dla motocykli?

Michał Sielski
16 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Ograniczenia w emisji hałasu miałyby nie dotyczyć ścisłego nadmorskiego centrum. Ograniczenia w emisji hałasu miałyby nie dotyczyć ścisłego nadmorskiego centrum.

Rada dzielnicy ŚródmieścieMapka chce, by w centrum Gdyni było ciszej. W planach zakaz wjazdu motocykli do centrum Gdyni, a także ograniczenia dla lokali gastronomicznych i rozrywkowych oraz zakaz odpalania fajerwerków. Władze miasta nie mówią "nie".



Czy w centrum powinny być ograniczenia dotyczące hałasu?

Problem hałasu w centrach miast powraca regularnie. Mieszkańcy skarżą się na imprezy, głośne motocykle i coraz mniej czasu na spokojny odpoczynek choćby we względnej ciszy, nawet w dni powszednie.

Dlatego największe miasta podejmują uchwały, które mają na celu ograniczenie hałasu. Są już one w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, a także Gdańsku.

Czytaj więcej: Gdańsk bez hałasu i sprzedaży alkoholu w nocy.

Podobnych zmian chcą gdyńscy radni dzielnicy Śródmieście, którzy podjęli właśnie uchwałę z wnioskiem do prezydenta Wojciecha Szczurka o utworzenie w części dzielnicy obszaru chronionego od hałasu.

- Od dawna mieszkańcy sygnalizują problemy związane z nadmiernym nocnym hałasem - mówi Michał Szatybełko, urbanista, pomysłodawca uchwały i radny dzielnicy. - Śródmieście jest jedną z najludniejszych dzielnic: zameldowanych jest tu ponad 11 tys. osób, a do tego trzeba doliczyć setki, jeżeli nie tysiące osób mieszkających bez meldunku. Ważne, żeby mogli oni bez przeszkód korzystać z nocnego odpoczynku - podkreśla.

Obostrzenia dla klubów i reklam, brak fajerwerków



Jakich zmian chcą radni dzielnicy Śródmieście? Przede wszystkim ograniczenia dźwięków emitowanych m.in. przez: dyskoteki, lokale gastronomiczne, reklamy mobilne i pokazy pirotechniki.

Do tego zakaz wjazdu do strefy motocykli, z wyłączeniem należących do mieszkańców i wyposażonych w cichy napęd niskoemisyjny. Ograniczenia miałyby obowiązywać w godz. 22-6.

W niektórych miejscach hałas dozwolony



- Poza granicami strefy powinny znaleźć się miejsca, w których głośna zabawa nie będzie przeszkadzała mieszkańcom - mówi Jędrzej Szerle, przewodniczący Rady Dzielnicy Śródmieście i autor uchwały. - Dlatego proponujemy wyłączenie z niej m.in. rejonu molo PołudniowegoMapka, molo RybackiegoMapka, alei TopolowejMapkabulwaru NadmorskiegoMapka.

Władze Gdyni: nie mamy skarg na hałas



- Zagadnienie dotyczące tzw. uchwały antyhałasowej wymaga analizy w oparciu o wytyczne wynikające z brzmienia art. 157 Ustawy Prawo ochrony środowiska i wyroków sądów administracyjnych zapadłych w sprawach takich uchwał, w tym w szczególności wcześniejszego pozyskania od Policji i Straży Miejskiej w Gdyni informacji o skargach na hałas wywołany funkcjonowaniem instalacji i urządzeń nagłaśniających - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Gdyni. - Wnioskodawcy w uzasadnieniu nie wskazali żadnych skarg na hałas, dlatego decyzje co do przedłożenia Radzie Miasta Gdyni projektu takiej uchwały zapadną po otrzymaniu informacji o skargach i ich przeanalizowaniu - dodaje.
Bliżej wydaje się natomiast do wprowadzenia zakazu wjazdu dla motocykli, który wpisywałby się m.in. w politykę przyjaźniejszego centrum dla pieszych. Przypomnijmy, że podobne ograniczenie istnieje już np. na ul. ŚwiętojańskiejMapka, przez którą motocyklem - przynajmniej teoretycznie - nie można przejechać. Zmiana organizacji ruchu nie wymaga bowiem uchwały Rady Miasta.

Opinie (392) ponad 10 zablokowanych

  • trzeba zrobić przepis , żeby do śródmieścia wpuszczać tylko w krawatach . ludzie w krawatach są mniej awanturujący się . miłego popołudnia ;)

    • 33 3

  • A

    motory, ryczące mechanizmy REKWiROWAĆ!

    • 7 2

  • zamknijcie wszystko i zróbcie codziennie od 19 do 23 modły w centrum . to wasz pomysł na życie

    • 21 6

  • Najbardziej statki różne łodzie i żaglówki w Gdyni zakłócają spokój

    Proponuję więc w promieniu 3 mil od Gdyni zakazać ruchu wodnego !!!

    • 20 3

  • Żeby nie było hałasu, żeby nie było światła, żeby nie było Nietzschego.

    • 14 5

  • A co z dzwonami kościelnymi?

    Kiedyś mieszkałem na Płycie Redłowskiej i co niedzielę o 6 rano hałas dzwonów. Tego zakazać.

    • 34 7

  • (3)

    Jak najbardziej popieram zakaz wjazdu motocykli i odpalania petard. Mam nadzieję, że to się rozleje na całe Trójmiasto!

    • 11 24

    • Petardy tylko w Sylwestra

      • 5 2

    • I zakaz głodnego oddychania!

      • 4 5

    • Wyeksmituj się z3jak ci wszystko przeszkadza marudo

      • 0 0

  • (1)

    grupka id..tów dąży za wszelka cenę do wyludnienia tego i tak nudnego i zamierającego miasta róbcie tak dalej czuby powodzenia

    • 30 7

    • To właśnie przez nadmierny hałas,

      ta dzielnica się wyludnia. To samo jest w Gdańsku. Życie miasta to nie turyści i imprezowicze tylko stali mieszkańcy.

      • 1 1

  • A kiedy zakaz przejazdu autobusów przez centrum? Mieszkam na Armii Krajowej i jak przejeżdża motocykl to szyby potrafią wszystko ładnie wytłumić, jak przyjeżdża autobus, to całe łóżko mi się trzęsie od tych basów.

    • 18 5

  • Opinia wyróżniona

    Ten cały port i stocznie trzeba gdzieś wyprowadzić (52)

    To jest w dzisiejszych czasach bez sensu że taki zakład przemysłowy z emisją hałasu, zapachu, pyłów ulokowany jest w środku miasta.
    Ja rozumiem że 100 lat temu było to istotne i że to miasto wyrosło dookoła portu, natomiast w dzisiejszych czasach wszystko się zmieniło i czasu wybudować nowy port gdzieś poza miastem, w miejscu z węzłem autostradowym i kolejowym.
    A nie w środku miasta co nie licuje w obecnym czasie z centrum miast, bo to już nie czasy gdzie w centrum miasta był przemysł.

    • 43 198

    • (12)

      Proszę wyłożyć pieniążki na budowę.

      • 40 4

      • (11)

        za cenę gruntów zajmowanych obecnie przez port w Gdyni, można zbudować pewnie 3 takie porty w okolicy Babich Dołów, albo jeszcze dalej nad otwartym morzem.

        I porty wychodzące pirsami w morze, a nie wchodzące w ląd

        • 7 33

        • Lokalizacja portu nie jest przypadkowa (8)

          • 26 0

          • (7)

            oczywiście że nie jest - to była doskonała okolica na port w 1920 roku.
            Wielką zaletą była możliwość obudowana go barakami w których mieszkali robotnicy.

            Ale dziś, 100 lat później kryteria są zupełnie inne i tu gdzie jest port są doskonałe tereny pod budowę mieszkaniową i usługi, a port doskonale by się sprawdził w innym miejscu i innej formie

            • 5 24

            • chciałoby się... po łatwości i taniości dostać uzbrojony teren (3)

              Problem w tym, że to niewielki obszar i zabudowa niewiele zmieni w bilansie mieszkaniówki a znakomicie zniszczy zdolności gospodarcze i dochody.

              Miasto może budować się na północy, i na zachodzie. Proszę negocjować z gminami...
              A od pieniądza przepływającego przez port proszę trzymać się z dala...

              • 20 2

              • (2)

                A port coś dokłada miastu,czy dzielnicom? W Gdańsku Nowym Porcie to największy niszczyciel dróg dzielnicowych.

                • 0 2

              • Port

                to miejsca pracy i podatki, to miasto pcha się w kierunku portu a nie odwrotnie. Gdyby nie port nie byłoby Gdyni w obecnym kształcie, byłaby to mieścina wielkości Pucka lub hałaśliwego Władysławowa.

                • 5 1

              • w Gdyni ulica Polska i Wiśniewskiego jest praktycznie drogą wewnętrzną portu

                włącznie z utrzymaniem.

                • 2 1

            • Co kupiło się apartamencik na portowej z widokiem przeciwnym niż miasto :):)

              • 24 2

            • Nie masz zielonego pojęcia, ale się wypowiadasz.

              Port to nie tylko teren. To tysiące urządzeń.
              Kupujac teren nikt nie zapłaci za infrastrukturę.
              Port Zewnętrzny ma kosztować 4 miliardy złotych netto (wg wyceny z 2020 roku chyba), a to tylko jeden pirs.

              • 6 1

            • i nadal jest świetna

              I rokująca po zasypaniu basenów zewnętrznych i wyprowadzeniu ich wgłąb Zatoki.
              Skandynawia robi to od stu lat.
              Obecnie ta technologia jest kosztowo konkurencyjna i urobku z pogłębiania torów podejściowych do Gdańska i Gdyni nie trzeba by zrzucać na plaże, skąd szybko morze go zabierze.

              • 2 0

        • w okolicach Babich Dołów...

          A jak do nich dojechać?

          "Gospodarka, głupcze!"
          Tam to niech się miasto buduje...

          • 13 3

        • trzy?

          Jakaś kalkulacja?

          • 10 0

    • (9)

      Mam nadzieję, że to troll, bo jeśli nie to mamy potencjalnego kandydata na gdyńskiego dzbana roku 2022

      • 35 5

      • Nie dość, że to trol to jeszcze ruski trol.

        • 7 6

      • tak myśli jakaś połowa populacji Gdyni. minus demokracji. zdanie rybki akwariowej znaczy tylko co świadomego człowieka.

        • 14 2

      • (6)

        zwykła analiza ekonomiczna i obserwacja rozwoju nowoczesnych miast

        Jakoś Gdańsk potrafił wybudować Port Północny, Naftoport i DCT za miastem i jako port wychodzący w morze.
        Bo przecież można było na siłę wchodzić dalej w głąb lądu, tereny postoczniowe, a może i burząc główne miasto (bo przecież to kiedyś też był właśnie port - Żuraw Gdański to nic innego jak portowy dźwig).

        Port zajmuje tereny o ogromnej wartości, przy czym działalność portu nie czerpie nic z tej wartości.
        Zresztą jest to znamienne że najwyższa wartość, najlepszy biznes jaki się dało zrobić na terenach Dalmoru to było sprzedać i zbudować mieszkania.
        Dokładnie to samo dotyczy całego terenu stoczni i portu w Gdyni.

        Port tu nie ma się gdzie rozwijać, wartość działek jest absurdalnie wysoka i najlepszy biznes jaki port może zrobić to sprzedać ziemię i za to zbudować port dalej, w miejscu które jest perspektywiczne w roku 2022, a nie było w 1920.

        Mamy XXI wiek i wielkich zakładów przemysłowych nie lokuje się już w centrach miast, tak jak to robiono na początku wieku XX.

        • 7 18

        • żadnego z tych organizmów nie zbudował "Gdańsk" (cokolwiek to oznacza)

          Gdańsk jako miasto kombinowało podobnie jak Gdynia, robić szybkie deale na mieszkaniówce, ściągać frajerów i żyć z PIT. Migracja portu na lewy brzeg Wisły i przejęcie jego terenów na obu brzegach. Usunięcie przedstawicieli miasta z Rady Nadzorczej zatrzymało ten proces...

          "działalność portu nie czerpie nic z tej wartości."
          Developer?
          Chyba nie wiesz jakie pieniądze przepływają przez te "okna na świat" i jakie mają znaczenie dla pozycji tego miejsca w międzynarodowym podziale pracy...

          • 9 2

        • Ekonomia kafejkowa

          Najlepszy dochód generują kafejki przy woonerfach. Po co komu zakłady przemysłowe?

          • 9 3

        • "zwykła analiza ekonomiczna i obserwacja rozwoju",

          mylenie przyczyn ze skutkami... dodawanie kartofli do cukierków oraz stawianie spraw na głowie...
          Wszystko polane pseudointelektualną nowomową, podpartą kompletnie nieadekwatnymi "przykładami" z nobliwych miejsc...

          • 13 1

        • a zauważyłeś,że port w Gdańsku ma inne możłiwości rozbudowy? inne dno, z innym natężeniem

          ruchu wody? że tam jest więcej miejsca w linii brzegowej? nie? a to szkoda. Rozróżasz pojęcie portu wew a zew?

          • 0 4

        • "najlepszy biznes jaki się dało zrobić na terenach Dalmoru to było sprzedać i zbudować mieszkania""

          To raczej pokazuje, jakiej jakości ludzie tymi sprawami się zajmują i jakie mają horyzonty i priorytety.
          Należy wiedzieć i pamiętać, że twórcy DCT najpierw rozmawiali z Gdynią, ale usłyszeli "nie da się, nie opłaca się"...
          Popyt indukowany również jest dla "gdyńskich kręgów gospodarczych" trudny do zrozumienia...

          • 0 0

        • zakładów przemysłowych nigdy nie lokowano w miastach

          To przemysł powodował powstawanie i rozwój miast.

          • 2 1

    • A gdzie wyprowadził się twój "musk"?

      • 12 4

    • ja rozumiem...niczego Pan nie rozumie. Gdynia to nie Rotterdam ze może się przenieść gdzieś dalej. (5)

      Tu nie ma ani terenów, ani rzek ani kanałów. Gdynia to małe! miasto portowe i stoczniowe i nic tego nie zmieni. Widać, że nie rozumie Pan polityki transportowej, logistycznej i przeładunkowej. Port to kasa dla miasta, port nie urząd miasta z rzeszą 1300 urzędników produkujących tylko...koszty! ktoś musi na tę czerede pracować i robi to port, stocznia i firmy nimi związane. To ni epryw folwark Piesiewicza i Sczura bo oni ni edaja kasy na funcjonowanie miasta tylko ciągną ze wspólnego worka na swoje fanaberię. Jak komuś za łośni niech jedzie poza Gdynie. Bez turysótw, muzyki, atrakcji dla incyh, spoza Gdyni to miasto UMRZE! już świętojańska po ich decyzjach wygląda jak ulica ze slamsów. i ponowna teza, że mieszkańcy śródmieścia chcą ciszy...gdzie, kiedy i kogo pytano, bo mieszkam 20 lat przy Starowiejskiej i nikt nigdy o nic nie pytał! samowolka przypdupasów szczurka

      • 27 3

      • Świętojańska umiera od 20 lat, odkąd zalew szrotów z Niemiec zmienił piękną ulicę w złomowisko. (4)

        Niestety władzom miasta brakuje odwagi, żeby samochody stamtąd usunąć...

        • 3 19

        • Umiera odkąd zaczęto realizować durne pomysły rowerowego lobby

          • 19 2

        • Świętojańska musi być przejezdna w obie strony bo to jedyna alternatywna droga przez centrum Gdyni obok Władysława IV.

          • 11 2

        • umiera od kiedy Samorządność rządzi się

          "jak na swoim" na nieswoim.

          • 5 1

        • już jest ruch tylko w 1 stroni co , ulica odżyła? nie. Stała się jeszcze bardziej smutna, pusta

          i z wrażeniem przyjazdu na prowincje a nie do miasta portowego, które zapłaciwszy opłatę w konkursie na najlepsze do życia miasto, wygrało ten konkurs..

          • 2 1

    • Gdzieś przy A1 zrobić port. Albo najlepiej (4)

      Tam, gdzie ma powstać centralne lotnisko. Mam nadzieję, że pomogłam.

      • 17 7

      • częściowo juz jest to realizowane

        pod Bydgoszczą...

        • 5 0

      • Przeniść port do Radomia (1)

        Stocznie już tam mają

        • 3 1

        • to raczej Radom przyszedł do stoczni

          Szlanta jest z Radomia...
          Widać "kuźnia manażerii"...

          • 0 0

      • Nie posuwaj takich pomysłów panu Horale, bo weźmie to na poważnie

        • 0 0

    • niczego Pan nie rozumie, Gdynia to mały! port, wew

      Tu nie ma ani dodatkowych terenów, ani rzek ani kanałów. Gdynia to małe! miasto portowe i stoczniowe i nic tego nie zmieni. Widać, że nie rozumie Pan polityki transportowej, logistycznej i przeładunkowej. Port to kasa dla miasta, port to nie urząd miasta z rzeszą 1300 urzędników produkujących tylko...koszty! Port zapierd...24h na dobe aby to maisto miało z czego budowac betonowe donice, sadzić dzrzewa z zmarzniętej ziemi w grudniu, jak na Mściwoja, ktoś musi na tę urzędnicza czerede pracować i robi to port, stocznia i firmy nimi związane. To nie pryw folwark Piesiewicza i Szczura bo oni nie daja kasy na funcjonowanie miasta tylko ciągną ze wspólnego worka na swoje fanaberię. Jak komuś za głośno niech jedzie poza Gdynie. Bez turystów, muzyki, atrakcji dla innych, spoza Gdyni to miasto UMRZE! już świętojańska po ich decyzjach wygląda jak ulica ze slamsów. i ponowna teza, że mieszkańcy śródmieścia chcą ciszy...gdzie, kiedy i kogo pytano, bo mieszkam 20 lat przy Starowiejskiej i nikt nigdy o nic nie pytał! samowolka przypdupasów szczurka

      • 12 2

    • A może (2)

      miłośników ciszy wyprowadzić na wieś?

      • 17 5

      • Tam to dopiero jest hałas (1)

        • 4 0

        • I śmierdzi świniami , kurami itp.

          • 1 0

    • Po co porty i zakłady? Lepiej parki rozrywki i puby!

      • 6 2

    • Piesiewicz to ty napisałeś?

      • 7 2

    • Wyprowadź swój mózg

      • 3 1

    • Nie wierzę co czytam... Co za dzban xD

      • 7 1

    • Wyprowadzić należy miasto

      Na tereny np. Kępy Oksywskiej.
      Miasta można budować praktycznie wszędzie a porty, tak się dziwnie składa, nad wodą (głęboką) i z dobrą komunikacją. I port tu był, zanim miasto zaczęło na niego napierać. Choć kasę to chętnie z niego pobiera...
      Rosjanie wyciągają wnioski i w okolicy Petersburga wybudowali kolejny terminal. My nie mamy tyle dogodnych terenów.

      • 12 1

    • tylko to miasto wyrosło wokół portu a nie odwrotnie,

      trzeba przenieść miasto

      • 13 2

    • Jaki port jest w centrum miasta?

      Tereny po Dalmorze miasto samo portowi wydarło a to jedyny kawałek, który leży mniej więcej w centrum miasta.

      • 9 1

    • (1)

      Z portu jest jakiś zysk, z twojego mieszkania tutaj już takowego nie ma.

      • 11 1

      • szczególnie, że podatki będzie dalej płacił w województwie warmińsko mazurskim lub podlaskim

        • 0 0

    • Wyprowadź się zakłady były zanim się urodziłeś

      • 9 1

    • Przenieść port do Kartuz albo Tczewa.

      • 1 1

    • A jezioro damy tutaj

      • 6 1

    • To jest nadmorskie miasto.

      a nie Ciechocinek!

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane