• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcą odkorkować Czarny Dwór. Zmiany na kluczowym skrzyżowaniu w pasie nadmorskim

Maciej Korolczuk
7 grudnia 2023, godz. 13:30 
Opinie (182)
Umożliwienie jazdy prawoskrętem na wprost w kierunku Brzeźna zwiększy przepustowość skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II o 100 proc. - zapowiadają drogowcy. Umożliwienie jazdy prawoskrętem na wprost w kierunku Brzeźna zwiększy przepustowość skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II o 100 proc. - zapowiadają drogowcy.

Drogowcy chcą poprawić - nawet o 100 proc. - przepustowość wąskiego gardła w pasie nadmorskim, a więc skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II.Mapka W przyszłym roku ze środków deweloperów powstanie tam dłuższy prawoskręt, którym kierowcy będą mogli pokonać skrzyżowanie w kierunku Brzeźna także na wprost.



Czy poruszając się po mieście, próbujesz "oszukać" korki?

Zmiana ma być kosmetyczna, ale jej efekty już nie, z czego ucieszą się wszyscy kierowcy korzystający z ul. Czarny Dwór - jednej z najbardziej zakorkowanych ulic w Gdańsku.

Opracowując projekt przebudowy skrzyżowania, drogowcy powracają niejako do pomysłu z 2018 r., gdy chcieli wybudować dodatkowe pasy, zarówno w kierunku Obrońców Wybrzeża, jak i w stronę al. Hallera. Dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni mówił nam wówczas, że jedno z głównych skrzyżowań w pasie nadmorskim jest niewydolne, przez co niweczy pozytywny efekt otwartego dwa lata wcześniej tunelu pod Martwą Wisłą.

Czarny Dwór się sypie. Będzie remont Czarny Dwór się sypie. Będzie remont



- Za skrzyżowaniem Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II korek nie trzyma ani w kierunku tunelu, ani w stronę Przymorza. Zarówno przy Obrońców Wybrzeża, jak i przy Hallera ruch rozchodzi się w trzech relacjach: w lewo, na wprost i w prawo. Gdyby i tu były takie korki, jak po obu stronach skrzyżowania z al. Jana Pawła II, wszelkie doraźne rozwiązania nie byłyby skuteczne - tłumaczył wówczas Mieczysław Kotłowski.
Na zmianach zyskają też kierowcy jadący od strony Zaspy i Brzeźna. Pierwsi płynnie skręcą w "wyprostowaną" zatokę autobusową, a drudzy zyskają więcej zielonego światła. Na zmianach zyskają też kierowcy jadący od strony Zaspy i Brzeźna. Pierwsi płynnie skręcą w "wyprostowaną" zatokę autobusową, a drudzy zyskają więcej zielonego światła.
Plany sprzed pięciu lat rozbiły się o brak pieniędzy oraz konieczność przeprowadzenia prac w oparciu o długotrwałą procedurę inwestycyjną.

3 powody powrotu do pomysłu sprzed 5 lat



  • Po pierwsze, idea została ograniczona tylko do budowy jednego pasa w kierunku al. Hallera.
  • Po drugie, przebudowa nie będzie ingerować w podziemne sieci.
  • Po trzecie, są na to środki od deweloperów, którzy w okolicy realizowali lub realizują swoje inwestycje.

Prawdopodobnie prace zostaną przeprowadzone w ramach tzw. umowy szesnastkowej (w oparciu o art. 16 ustawy o drogach publicznych).



- Zakładamy, że po wydłużeniu prawoskrętu, "przebiciu się" przez skrzyżowanie i wyprostowaniu zatoki autobusowej przy Czarnym Dworze w kierunku Brzeźna przepustowość w tej relacji wzrośnie o 100 proc. - mówi nam Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ. - Projekt przebudowy skrzyżowania jest już na ukończeniu. Chcemy, by prace zostały przeprowadzone w 2024 r.

Zmiany na skrzyżowaniu to nie koniec



Ale to nie koniec zmian. Drogowcy chcą też zwiększyć efektywność na innych relacjach. Gdy pas do jazdy w prawo na Czarnym Dworze pozwoli kierowcom pokonać skrzyżowanie z al. Jana Pawła II także na wprost, będzie można zredukować o kilka sekund długość zielonego światła w kierunku Brzeźna. Inaczej mówiąc: w krótszym czasie dwoma pasami przejedzie więcej aut. "Odzyskane" sekundy mają z kolei wydłużyć zielone światło dla kierowców jadących od strony Brzeźna i skręcających w lewo w al. Jana Pawła II.

Pomysły na usprawnienie ruchu na Czarnym Dworze Pomysły na usprawnienie ruchu na Czarnym Dworze

- Trzecią korzyścią będzie też ułatwienie skrętu w prawo z al. Jana Pawła II w kierunku Brzeźna, bo kierowcy będą tam mogli płynnie wjechać w "wyprostowaną" zatokę. Uważamy, że drobne prace i niewielkie nakłady finansowe warto ponieść, nawet mając na uwadze, że w przyszłości, gdy powstanie Zielony Bulwar z linią tramwajową, całe skrzyżowanie będzie przewidziane do gruntownej, a nie kosmetycznej przebudowy - dodaje Wawrzonek.
Dokumentacja dotycząca przebudowy realizowana jest w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która jeszcze w I kwartale nowego roku ma być gotowa.

Miejsca

Opinie (182) 10 zablokowanych

  • No wreszcie! (1)

    I aby jak najszybciej bo to co tam zafundowali do tej pory to jest prawdziwy skandal komunikacyjny!

    • 13 6

    • Tam jest dramat od zawsze, ślepcy w ZDZ wreszcie przejrzeli na oczy po 15 latach!

      • 2 0

  • a pieniądze skąd? Czemu kierowczyki nie zapłacą za swoją drogę? Niech płacą, komuchy. (1)

    Winiety wprowadzić.

    • 12 29

    • Najpierw rozliczyć trzeba za darmowe ścieżki rowerowe dla rowerowczyków jeżdżących na krzywy ryj PO tym mieście.

      • 13 4

  • a co ma dać ten przedłużony pas?

    prawoskręt będzie blokowany przez szeryfów co będą się pchać na wprost

    • 23 3

  • (2)

    Gdyby komunikacji miejska w tym mieście jeździła poprawnie, nie byłoby opóźnień już na starcie ani odwołanych kursów, ludzie chętnie by się przesiedli z samochodów do autobusu. Ale jest jak jest a GaiT nie widzi problemu

    • 20 8

    • Chyba. (1)

      Chyba cię p...o ,kto przesiądzie się na komunikację miejską.Zobacz jak wygląda parking w Uniwersytecie Gd. a od przystanku kolejowego mają studenci 150m.Ten naród ozleniwil się do potęgi entej.

      • 4 6

      • Zastanów się tylko, ile mają do przystanku po drugiej stronie.

        SKM na Południu nie ma, Tramwaj jedzie krajoznawczą trasą przez śródmieście.

        W tym wypadku nowa Abrahama znacząco zmniejszyłaby ilość samochodów w kampusie.

        • 4 2

  • Te zmiany nic nie dadzą. Spece od ruchu się zdziwią ale kasę miasto wyda (1)

    Tam trzeba dodać po jednym pasie w każdym kierunku. Miejsce jest.

    • 24 9

    • tramwaj wzdłuż najdłuższego falowca puszczą

      • 1 0

  • A nowe bloki w budowie...

    • 21 0

  • Alleluja i do przodu- budować. (1)

    Należy wybudować w danym miejscu , osiedla 10 oceanów po 20 pięter i 15 falowców, po 1000 m. Jadę sobie po moich rodzinnych terenach i cieszę się, jak słoiki stoją w tych korkach z pianą na ustach.Chcieliście koło morza mieszkać ,to mata. wszelkie reklamację składać do Architektów Miasta pod adres,,latające koperty,, Serdecznie pozdrawiam ,mieszkańców, turystów, którzy leżą na psich odchodach, czyli gów.....ach nawalonych przez cały rok.

    • 24 5

    • a może tam zagraniczne fundusze wykupiły?

      • 1 0

  • Lewoskręty (2)

    Skrzyżowania: Staropolska-Guderskiego, Świętokrzyska-Wieżycka, Świętokrzyska-Wielkopolska -brak lewoskrętów powoduje ogromne korki.

    • 10 5

    • Jedź prosto i nie marudź.

      • 2 1

    • Chyba zabłądziłeś.

      • 1 0

  • roonnnndoooo !!!!!

    Boszsz, rozbudowa skrzyżowania to skrajna ślepota!!!!!

    • 14 2

  • wbrew pozorom, to skrzyżowanie (1)

    nie jest takie złe. czas przejazdu od skrzyżowania Kołobrzeska/Obrońców Wybrzeża, do al. Jana Pawła II to około 10 minut.
    Zdecydowanie gorzej jedzie się na trakcie świętego Wojciecha od strony Pruszcza Gdańskiego do wjazdu na obwodnice południową.

    • 7 10

    • Niby masz rację

      Czas przejazdu od Kaczyńskiego do JPII to 10 minut, ale ile stoisz na obrońców wybrzeża lub Kaczyńskiego by w ogóle wjechać na czarny dwór? Kolejne 10 czy więcej?

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane