• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcą windy przy przystanku SKM Redłowo

Michał Sielski
30 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Strome schody w Redłowie to dla wielu osób bariera nie do przebycia. Strome schody w Redłowie to dla wielu osób bariera nie do przebycia.

Korzystający z przystanku SKM Redłowo cieszyli się, gdy przed laty został on wyremontowany jako jeden z pierwszych. Okazuje się jednak, że było to "szczęście w nieszczęściu".



Czy korzystasz z wind przy przystankach SKM?

- Kiedyś były całkiem inne standardy i choć przystanek jest wizualnie ładny, to nie do końca funkcjonalny - mówi Marian Doboszyński, mieszkaniec Witomina. - Brakuje tam przede wszystkim windy, z której korzystają przecież nie tylko niepełnosprawni, ale również matki z dziećmi czy osoby starsze - podkreśla.

Rzeczywiście, z przystanku SKM Redłowo można wydostać się jedynie pokonując dwa poziomy stromych schodów. Nie dla każdego jest to łatwe, a przecież Redłowo ma pełnić funkcję węzła przesiadkowego. Obok przystanku SKM zobacz na mapie Gdyni jest pętla autobusów i parking park&ride. Z tego miejsca korzystają mieszkańcy wielu osiedli. Dlatego w walkę o windę włączyli się też radni dzielnicy.

- Sprawa windy jest przedmiotem prac połączonych komisji komunalnej i bezpieczeństwa. Na razie jesteśmy w trakcie rozpatrywania sprawy na poziomie organizacji, które mogłaby wesprzeć akcję, m.in. właścicieli biurowców na ul Łużyckiej - mówi Sebastian Jędrzejewski, radny dzielnicy Mały Kack.

Czy budowa windy w najbliższym czasie jest możliwa?

- Nie planujemy w najbliższym czasie budowy windy w Gdyni Redłowie. Niemniej wszystkie przyłącza energetyczne potrzebne do uruchomienia takiego dźwigu są zainstalowane i jesteśmy w pełni gotowi na taką inwestycję - informuje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Problemem jest bowiem lista priorytetów - SKM chce najpierw wyremontować inne przystanki. A jeśli znajdą się inwestorzy chętni do sfinansowania budowy windy?

- Pomysł ewentualnego sfinansowania budowy windy przez właścicieli biurowców z ulicy Łużyckiej jest ciekawy, wymaga jednak głębokiej analizy prawnej. Być może mógłby być przeprowadzony w trybie partnerstwa publiczno - prywatnego, ale trzeba tutaj działać trójstronnie. Właścicielem wiaduktu w Gdyni Redłowie jest miasto, SKM peronu a konieczny jest trzeci partner czyli właśnie wspomniany podmiot prywatny. Zastrzegam jednak, że konieczne jest zbadanie możliwości takiego rozwiązania przez prawników. Nie otrzymaliśmy jeszcze takiej propozycji z jakiejkolwiek firmy czy grupy podmiotów prywatnych - dodaje Marcin Głuszek.

Miejsca

Opinie (107) 5 zablokowanych

  • Koniecznie potrzebuję tej windy

    Rewelacyjny pomysł, w końcu ktoś pomyślał o kobietach z wózkami dziecięcymi i niepełnosprawnych.

    • 8 0

  • Doskonały pomysł przynajmniej kibice tłumnie przybywający na mecze Arki nie będą musieli wchodzić po schodach skoro byłaby winda. Swoją drogą pomysł jak najbardziej uzasadniony ale należy wziąć pod uwagę fakt że kibicom którym emocje nie opadły podczas meczu na stadionie taka winda to rarytas.

    • 5 2

  • Po co winda? (2)

    a nie lepiej zbudować kładkę pieszo rowerową z podjazdami dla niepełnosprawnych - podobną jak ta przy PP-NT, tylko na końcu peronów. Następnie połączyłaby ona Pętle, park&ride&bicykl, ale również (wpisać w hipotekę Psiej Górki, która przygotowywana jest do sprzedaży) z SKM. jak również połączyć z Artusem i zrobić prawdziwy PPP

    • 2 4

    • a co to jest PP-NT? (1)

      • 1 0

      • Pomorski Park Naukowo-Technologiczny!

        • 2 0

  • Co za czasy. Każde nowe pokolenie jest coraz bardziej zdziadziałe. A przez tysiące lat to młodzieży narzekała na słabą

    motoryczność staruszków. Zamienili się rolami. Tego jeszcze w historii ludzkości nie było. Wszystko przez fejsbuka. Bardziej efektowna byłaby kolejka linowa. Pospolitych wind ci u nas dostatek. Jak świat światem matki były na tyle silne, ze mogły brać nawet trzy wózki: Dwa pod pachę i trzeci na głowie niczym Somalijka dzban z wodą. Gdzie są feministki? Winne oburzać się, gdy samiec pomaga. Już nie wymagam szturmu na etaty w kopalni... Do staruszków przyszłych: Uprawiajcie jakiś sport. W 1999 widziałem reportaż o 80 latku co ćwiczył na wiszących obręczach. Lwia część 20 latków padłaby. Całe życie uprawiał sport i przez to starcze dolegliwości są mu nieznane.

    • 6 3

  • Od dawna wiadomo, że ostatnią rzeczą dla SKM (5)

    jest myślenie o niepełnosprawnych, osobach o ograniczonej mobilności, o dotrzymaniu europejskich standardów oraz o dbaniu o komfort podróży. Przecież wszystkie działania tejże spółki wskazują na to bez wątpliwości a nam-pasażerom wmawia się jak dobroduszny jest zarząd SKM remontujący stare 30-to letnie pociągi. Ci, którzy w to wierzą, twierdzą, że jest OK ale każdy, kto się przyjrzy jak działa komunikacja na zachodzie europy, parskną śmiechem na to, co robi SKM Trójmiasto. Powinni kupić nowe pociągi, chociaż o kilka mniej ale niech będą nowe, bezpieczne dla niepełnosprawnych, takie, do jakich można wsiąść bez wpadania w dziurę, takie, które w lato mają klimatyzację a zimą sprawne ogrzewanie z termostatem a nie, tak jak teraz, ogrzewanie może być: WŁĄCZONE lub WYŁĄCZONE. Kretynizm w czystej postaci i 100% kwintesencji lekceważenia pasażera i jego pieniędzy. To śmianie się w twarz nam wszystkim. A SKM to i tak nie rusza, bo oni mają służbowe samochody i g**no ich obchodzimy my-bydło w wagonach za tanią kasę.

    • 5 6

    • "Przepraszam, pomoże mi pan zjechać?" "Przepraszam, pomoże mi pan wjechać?"

      Jak obok jest super laska, będzie jeszcze chętniejszy do pomocy. Niepełnosprawnym brakuje wyobraźni. Czujecie ból fizyczny, prosząc o pomoc? Nieśmiałość czyni niepełnosprawnym ludzi fizycznie pełnosprawnych. Proste, czy to was przerasta? Ty tu o nowych pociągach, gdy mamy światowy kryzys...

      • 2 4

    • na zachodzie byś jeździł gorszym złomem (1)

      z drzwiami otwieranymi ręcznie, bez wind na jakimkolwiek peronie. Klimatyzacji się zachciewa? Wiesz, jak trudno zbudować wydajną klimatyzację do pociągu stającego co minutę- dwie? NIe zdążysz schłodzić/nagrzać powietrza, a już trzeba otworzyć drzwi, a ruch pasażerów ułatwia wymianę powietrza z otoczeniem.

      • 4 2

      • A znasz się tak dobrze na układach wentylacyjno-klimatyzacyjnych? Chcesz, to porozmawiamy na temat wydajności takich układów i ich budowie, ciekaw jestem czego ciekawego mnie nauczysz... Dziwnym trafem wszystkie pociągi jeżdżące po torach naszych sąsiadów na zachodzie od przynajmniej 10 lat mają standardowo zainstalowaną klimatyzację części pasażerskiej i nikt nie robi problemu z tego, że pociąg zatrzymuje się co kilka minut. Klimatyzacja działa i to czuć. Koniec kropka. Tylko tobie wydaje się, że Polska to takie miejsce, gdzie ludzie złapali Pana Boga za nogę i lepiej już nie będzie, tymczasem jakoś nie widzisz, jak dużo jeszcze jest do zrobienia i bez żywego zaangażowania społeczeństwa, pewne grupy społeczne wejdą nam na głowę.

        • 0 0

    • ... (1)

      Powinni kupić nowe pociągi...?A skąd wziąć 400-600mln zł na nowe?Roczne wydatki SKMki to ok 100mln zł - na wszystko, energię, utrzymanie infrastruktury, pensje. Wartość firmy to ok 125mln zł. Pytam się skąd wziąć 600mln zł??? Nikt nawet nie da takiego kredytu, a jak podnoszą cenę o 5% to wielki płacz.Niech marszałek da pieniądze, albo pozyska z UE tak jak miało to miejsce w Warszawie dla Kolei Mazowieckich czy SKMki.

      • 1 6

      • vvv - czyżby pracownik SKM?

        Pan Głuszek ma dyżur przy kompie?

        • 3 0

  • Winda się należy

    Płaci się SKM za bilet, to też sie ma wymagania.

    • 4 1

  • No a Stępa ...

    no a nie ma głosu alfy i omegi - znawcy wszelakich zagadnień kol. Stępy !

    • 2 1

  • Kiedy będą lepiej skoordynowane autobusy gdyńskie z SKM? (1)

    Albo autobus ucieka albo kolejka

    • 6 1

    • Trzeba poprawić rozkłady jazdy w Gdyni

      trolejbusy też uciekają

      • 2 0

  • Hola hola

    Ludzie niepełnosprawni i taknie jezdza skm wiec te windy to wydanie kasy w błoto. Teraz priorytetową rzecza jest remont przystantku Gdynia Orłowo a nie jakieś tam windy...

    • 2 2

  • Problemem jest bowiem lista priorytetów

    I tu się zgodzę. Priorytetem dla SKM powinien być nie remont przystanków, ale doprowadzenie taboru i sieci trakcyjnej do porządku. Kolej ma jeździć punktualnie, podróżnym ma być w środku wygodnie (a nie że wieje, parzy tyłek itp.). Drugi priorytet to informacja. Spóźnione SKMki to teraz standard, ale nawet na Wzgórzu z zainstalowanymi monitorami informacji o spóźnieniu pociągu często brak (na ogół jest, jest także zapowiedź wjazdu pociągu po angielsku z prośbą o zachowanie przytomności). Na innych przystankach zwykle brak monitorów, a stare pudła pokazujące zbliżanie się SKMki już nie działają.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane