• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Checkpoint Toruńska. Tymczasówka na Moście Popielnym ma już cztery lata

Maciej Korolczuk
3 kwietnia 2024, godz. 07:00 
Opinie (165)
Kierowcy żartują, że zwężenie na moście na ul. Toruńskiej wygląda jak punkt kontrolny na granicy. Zwężenie jest konieczne, bo przeprawa jest w złym stanie technicznym. Kierowcy żartują, że zwężenie na moście na ul. Toruńskiej wygląda jak punkt kontrolny na granicy. Zwężenie jest konieczne, bo przeprawa jest w złym stanie technicznym.

Tymczasowa organizacja ruchu na Moście PopielnymMapka w ciągu ul. Toruńskiej ma już cztery lata. Most jest zwężony do jednego pasa, obowiązuje tam ruch wahadłowy a obiekt czeka na pilny remont. Tymczasem mieszkańcy żartują, że miejsce przypomina punkt kontrolny, a remontu wymaga nie tylko sam most, ale cały układ drogowy w okolicy. - Mamy tu off-road w środku miasta - mówią mieszkańcy.



Jak najszybciej i najbardziej efektywnie poprawić stan dróg w Gdańsku?

Most Popielny to jeden z dwóch mostów w ciągu ul. Toruńskiej, głównej ulicy łączącej Dolne Miasto ze Starym Przedmieściem. Od 2020 roku ruch na moście odbywa się wahadłowo jednym pasem. Powodem jest zły stan techniczny obiektu.

- Z uwagi na stan techniczny Mostu Popielnego nad Starą Motławą oraz wynikającą z niego obniżoną nośnością konieczne było wprowadzenie zmian w organizacji ruchu i zawężenie jezdni na obiekcie. Zmiany te wynikały z konieczności utrzymania na nim możliwości przejazdu pojazdów komunikacji miejskiej, co przy ruchu dwukierunkowym byłoby niemożliwe. Wprowadzona organizacja ruchu utrzymana zostanie do czasu planowanego remontu obiektu - wyjaśnia Patryk Rosiński, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
12:10 2 WRZEśNIA 23

Fatalny stan nawierzchni Mostu Popielnego na ul. Toruńskiej (15 opinii)

Uwaga na zawieszenie. Asy z GZDiZ wprowadziły tam 3,5 roku temu "tymczasowy" ruch wahadłowy i tak to zostawili, bo najłatwiej. Obstawili to miejsce jak punkt kontrolny w strefie działań wojennych. Na tym polega zarządzanie drogami?

Przylegająca ul. Chmielna to jakiś tor offroadowy, a nie droga.
Uwaga na zawieszenie. Asy z GZDiZ wprowadziły tam 3,5 roku temu "tymczasowy" ruch wahadłowy i tak to zostawili, bo najłatwiej. Obstawili to miejsce jak punkt kontrolny w strefie działań wojennych. Na tym polega zarządzanie drogami?

Przylegająca ul. Chmielna to jakiś tor offroadowy, a nie droga.
Zobacz więcej

Zwężenie na chwilę ma już cztery lata



Tymczasowa organizacja ruchu trwa już cztery lata, a mieszkańcy i kierowcy z przekąsem żartują, że miejsce wygląda jak punkt kontrolny na granicy, a cały układ drogowy wokół jak tor do off-roadu. Nawierzchnia w wielu miejscach jest krzywa i dziurawa, a po opadach na poboczach tworzą się kałuże i błoto. Sytuacji nie poprawiają się toczące wokół budowy i krążące każdego dnia ciężarówki.

Samo zwężenie na moście generuje też codzienne utrudnienia, powodując korki i nerwowe reakcje kierowców, którzy z wytęsknieniem wypatrują remontu wysłużonego obiektu. Jego ewentualne zamknięcie byłoby dla Dolnego Miasta i Starego Przedmieścia prawdziwą katastrofą.


Dokumentacja projektowa gotowa



Pod koniec 2021 roku miasto podjęło próbę znalezienia wykonawcy dokumentacji projektowej remontu nie tylko Mostu Popielnego, ale też drugiego, położonego kilkaset metrów dalej mostu nad Nową MotławąMapka, a także nawierzchni ulicy i chodników. Na przetarg wpłynęła tylko jedna oferta i znacznie przekroczyła zakładany budżet (miasto miało do dyspozycji 260 tys. zł, a wykonawca oczekiwał 790 tys. zł). Przetarg został unieważniony.

Kolejne postępowanie rozstrzygnięto kilka miesięcy później. W maju 2023 roku miasto wybrało ofertę gdańskiej spółki Pracownia Projektowa MID. Ostatecznie projekt remontu został wyceniony na 647 tys. zł.

- Obecnie pozyskujemy ostatnie uzgodnienia dla dokumentacji. Wraz z pozyskaniem wszystkich niezbędnych pozwoleń administracyjnych, miasto zabezpieczać będzie środki w celu jak najszybszej realizacji inwestycji - dodaje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Na przebudowę czeka też Most Siennicki



Most Popielny na Toruńskiej to nie jedyny obiekt mostowy w tej części miasta, który czeka na modernizację. W złym stanie technicznym jest też znacznie większy Most Siennicki, łączący Przeróbkę z Nowymi Ogrodami. Modernizacja mostu jest konieczna, bo jego przyczółki oparte na drewnianych palach są w bardzo złym stanie i osuwają się do Martwej Wisły.

Miejsca

Opinie (165) 3 zablokowane

  • na rydwany wystarczy

    • 3 1

  • Pani Prezydent 4 lata i nic nie zrobiła? To nie możliwe!

    • 5 1

  • Wizytówka

    Łąkowa z tablicą ,,przetłumacz tablicę" (Nie potrafię i nie daje sobie rady) , tłumaczenie ile to zajmuję przetarg i ile kosztuje ,jak przy ulicy i mostach powstają nowe osiedla to trochę śmieszne! Czyli powinno miasto (my) wyremątować ? A jak dostarczali ci deweloperzy materiały i beton? Helikopterem? No ale może lepiej na tym moście zrobić warzywniak!? Zawsze jest jakieś rozwiązanie, jak na pętli Łostowice . Co jeszcze tańce,rydwany,owce,warzywniaki!?

    • 4 0

  • Wybieracie taką władzę to macie.

    • 4 1

  • (1)

    Ludzie mówią że chodzi o to by w tym miejscu powstał most zwodzony dla nowego osiedla przystań juz jest most stary ma się tak zdewastować by go nie remontować

    • 5 2

    • Ne ośmieszaj się

      Ten na Toruńskiej zwodzony...., a nad kolejnymi mostami (Podwale Przedmiejskie, Most Krowi, Most Zielony) jachty przefruną?

      • 0 0

  • Mostek

    Podobna sytuacja przy ul.Mostek
    Tam to już z 20 lat.

    • 2 0

  • Oj

    Olu, Olu gdzie jesteś? Znów wąchasz włoszczyznę na targu? Pojechałaś na Przymorze Mevo ? Dajesz ślub koleżance z pracy, jedziesz autobusem wodorowym?

    • 4 0

  • Już całkiem....

    ...wam odwala z tą angielszczyzny. Tu jest Polska, czy komuś to się podoba czy nie tu używa się naszego Polskiego języka.

    • 3 1

  • zabrakło w ankiecie punktu: brak kompetencji -

    - osób pracujących w urzędzie a zajmujących się planowaniem ruchu drogowego.
    Niestety ale osoby te - nie wiem jak się tam znalazły lub kto weryfikował ich umiejętności ale o planowaniu ruchu miejskiego nie maja zielonego pojęcia. Przykładów tu można mnożyć. Pomijam też fakt tzw niedouczonych projektantów którzy swoje chore rozwiązania wdrażają na ulicach naszego miasta - no ale później i tak ktoś z urzędu musi to klepnąć - i klepie - bo przecież nie ma o tym zielonego pojęcia.

    • 3 0

  • po co sie ciskac, skoro

    wiadomo, ze realizowana jest tam inwestycja. robienie remontu kiedy codziennie wielokrotnie kursują tam wywrotki i betoniarki oraz inny ciezki sprzet jest po prostu bez sensu. wydać kilka baniek tylko po to, zeby za chwile znowu robic remont za kolejnych kilka baniek? komu na tym zalezy i kto roboty nie ma, że się tak ciska w mediach brukowych?

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane