• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa

Michał Sielski
8 maja 2024, godz. 11:00 
Opinie (147)
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej
  • Do skrzyżowania z obwodnicą ul. Chwarznieńska biegnie teraz w nowym śladzie.
  • Na skrzyżowaniu przy Biedronce pojawiła się sygnalizacja świetlna.
  • Parking przy przystanku autobusowym jeszcze nie odkryty przez kierowców.

Zakończyła się już rozbudowa odcinka ul. ChwarznieńskiejMapka od ronda przy ul. Wagnera do węzła Chwarzno przy Obwodnicy Trójmiasta. Prace wykonane przez Strabag za ponad 33 mln zł właśnie są odbierane przez nadzór, ale z nowych jezdni, przystanków i chodników już mogą korzystać pasażerowie komunikacji publicznej, rowerzyści i kierowcy.



Jak oceniasz zmianę śladu ul. Chwarznieńskiej przy obwodnicy?

Największa zmiana to nowy przebieg fragmentu jezdni. Od rozjazdu przy Szkole Podstawowej nr 48 do skrzyżowania z Obwodnicą Trójmiasta jest całkiem nowa droga w nowym śladzie, skrzyżowanie ul. Chwarznieńskiej i Krauzego z sygnalizacją świetlną, a także pas rowerowy. Nie zabrakło też nowych drzew i małej architektury.

Nawet ten, kto nie bywa tam codziennie, zmiany dostrzeże także w innych miejscach.



W ramach inwestycji powstał też nowy buspas - na odcinku od ronda przy ul. Wagnera do fragmentu przy Szkole Podstawowej nr 48 na ul. Jowisza. Jest też przystanek autobusowy naprzeciwko szkoły, a dotychczasowa jezdnia w kierunku szkoły zyskała nową nawierzchnię i zakaz wjazdu od strony zjazdu z obwodnicy - dzięki temu służy jedynie transportowi publicznemu oraz pobliskim mieszkańcom.

- To kompleksowa inwestycja, która usprawni korytarz komunikacyjny dla mieszkańców zachodniej części miasta, począwszy od budowy buspasa, na nowym węźle Chwarzno z parkingiem park&ride skończywszy. Już zwiększyła się przepustowość na nowo zrealizowanym układzie drogowym, co z pewnością odczuwają kierowcy i użytkownicy transportu publicznego - mówi Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji UM Gdyni.
Na drugim końcu, czyli przy rondzie przy ul. Wagnera, powstał parking park&ride wraz z wiatą rowerową.

Ten fragment ul. Chwarznieńskiej jest już gotowy. Ten fragment ul. Chwarznieńskiej jest już gotowy.
Przebudowa ul. Chwarznieńskiej. To zrobiono:

  1. parking na 109 aut z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska/Wagnera na początku buspasa;
  2. rozbudowano ul. Chwarznieńską od ul. Wagnera;
  3. wybudowano chodniki i przebudowano drogi dla rowerów;
  4. przebudowano przestrzeń przy rondzie ul. Staniszewskiego;
  5. stworzono nową organizację wjazdu na Węzeł Chwarzno - budowa skrzyżowania z ul. Krauzego;
  6. powstał nowy wjazd na Obwodnicę Trójmiasta, który odbywa się nową drogą biegnącą za Biedronką.

Miejsca

Opinie (147) 1 zablokowana

  • Gdyński bubel

    Pomijam likwidację, wybudowaną za miliony wykonaną ścieżkę rowerową z 10 lat temu bo trzeba teraz zrobić buspas. Nowy węzeł przy obwodnicy to jakieś kuriozum. Projektant i nadzorujący urzędnicy z wydziału inwestycji i zdiz chyba są niedouczeni i nigdy w tym miejscu nie byli. Dojazd do najbliższego osiedla czyli do ulicy Apollina, Ateny, Artemidy, Amona, Izydy zrobiono na złość mieszkańcom dookoła kolo Biedronki. Kłania się tu syndrom ulicy Anyżowej na Dąbrowie. Mieszkańcy pisali protest i cisza. Brak odpowiedzi. Może nowa pani prezydent zainteresuje się tym dziwolągiem i zlikwiduje bezsensowne znaki zakazu ruchu do osiedla. Nie ma co się dziwić, Chwarzno-Wiczlino nie głosowało na Szczurka.

    • 6 0

  • Inwestycja może 15 lat temu by coś wniosła.

    Skomunikować jedyny kierunek w którym może rozbudować się miasto drogą jednopasmową. Za rok nowe pasy powstaną pewnie z białej farby. :)))). Jeszcze 100 nowych bloków i do obwodnicy będziemy chodzić pieszo. :(.

    • 5 0

  • Już? Wow toć to maraton

    Szczur i jego durna ekipa wykazali się po raz kolejny. Gorszego durnia od ś.p. szczura nie ma nigdzie.

    • 5 1

  • Zapraszam o 7:40 na Chwarzno. Dojazd tych 2 kilometrow do obwodnicy okolo 15 min. Tyle samo co przed remontem.
    Także tego....

    • 8 0

  • Łączenie nowego i starego asfaltu - nierówności.
    Studzienki pozapadane.
    Studzienki na drodze rowerowej tak zapadnięte, że można koła urwać.

    • 5 0

  • Chwarznieńska jako nowa ścieżka

    Wylano wąską drogę, bez pasa awaryjnego. Brak możliwości wyprzedzania maruderów a w sytuacji gdy nastąpi na niej awaria auta będzie paraliż. Wiczlino z każdym dniem się rozrasta o kolejne bloki i co za tym idzie, mieszkańców z autami. Była szansa abyśmy mieli drogi z prawdziwego zdarzenia a mamy ścieżki z asfaltu.

    • 6 1

  • No i świetnie

    Pan pożal się Boże naczelnik razem ze swoim guru Łucykiem, wybudowali sobie szybszy dojazd do swoich chatynek, za pieniądze podatników. Tak więc kończ Waść, wstydu oszczędź i oddal się w ślad za swoim guru, Łucykiem, byle dalej od Gdyni.

    • 2 0

  • Kompletnie bezsensownie wydane pieniądze.

    Dla ruchu nie zmieniło się nic, a jakość nowych jezdni jest chyba gorsza niz była tej starej. MTM-jakość.

    • 0 0

  • Czemu prawoskręt na obwodnicę nie jest pociągnięty od skrzyżowania z ul. Krauzego tylko ma długość 5-6 samochodów? Miejsca jest dosyć. Czy redakcja może przedstawić twórcy tej inwestycji zgłoszone tutaj przez użytkowników pretensje i zapytać czemu ją tak spaprał?

    • 1 0

  • Ta ulica jest bardzo daleko od gotowej

    Przede wszystkim dlatego że prowadzi do dynamicznie rozwijających się dzielnic, a po raz kolejny postawiono na najtańsze a nie najskuteczniejsze rozwiązanie. Nie jest dobrze projektować dróg z jednym pasem w każdą stronę. No chyba że mamy zamiar zdusić rozwój dzielnicy w zarodku. Dodatkowo dobrze jest rozwijać drogi tak by mogły być alternatywą gdyby ruch gdzieś został zatrzymany. Jak dla mnie drogą to kolejny przykład dla poprzedniej ekipy jak nie powinno się traktować mieszkańców.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane