- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (357 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (93 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (58 opinii)
- 4 Dlaczego szpetne kioski nie znikają z ulic? (237 opinii)
- 5 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (23 opinie)
- 6 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (358 opinii)
Ciepło czy zimno? Zależy czym jedziemy
Zima w sposób szczególny doskwiera pasażerom komunikacji zbiorowej, szczególnie jeżeli muszą długo czekać na przyjazd pojazdu. W tym roku ulgę przynoszą koksowniki na przystankach oraz, jak zapewniają przewoźnicy, kontrola stanu taboru.
- Autobusy na liniach obsługiwanych przez firmę Warbus, są jak lodówki. Tzw. ciepłe guziki nie są sprawne i kierowcy otwierają wszystkie drzwi. Pytałam kierowcy dlaczego nie grzeje w autobusie. Powiedział mi, że ma narzucony dzienny limit paliwa i przekroczy go jeśli będzie grzać - napisała w liście do redakcji.
- Takie zachowanie naszego pracownika jest naganne i również zaskakujące. Oczywiście obowiązują w naszej firmie pewne limity paliwa, jedna ich obowiązywanie jest zawieszone przy takich mrozach, jakie obecnie panują. Stąd niezrozumiałe wydaje się tłumaczenie kierowcy. Dla nas priorytetem jest sprawność techniczna taboru i gotowość realizacji kursów, a jednocześnie komfort pasażera - w tym także odpowiednia temperatura wewnątrz autobusów. Nasze pojazdy są przez całą dobę uruchomione lub "przepalane", tak aby rano bez problemu ruszyły na trasę - mówi Paweł Szymonik, prezes Warbusa.
Jednocześnie Szymonik zwraca uwagę na fakt, że w tym sezonie zimowym pojazdy przewoźnika ani razu nie uległy defektom technicznym, które uniemożliwiły realizację kursu. W kwestii otwierania drzwi przez pasażera mogą wystąpić pewne usterki - Przy tak niskich temperaturach każda elektronika może szwankować. Szczególnie podczas porannych kursów, gdy jest wyjątkowo mroźnie. Sprawdzamy na bieżąco jednak ten mechanizm i jeżeli jest to usterka techniczna, natychmiast naprawiamy. Oczywiście system przycisków jest przez nas wykorzystywany i kierowcy mają zakaz otwierania wszystkich drzwi - dodaje prezes Warbusa.
Zarząd Transportu Miejskiego zwraca natomiast uwagę na zapisy umowy pomiędzy przewoźnikami a miastem. Ich niestosowanie zgłoszone przez pasażerów (z dokładnymi danymi, takimi jak numer linii, godzina, a w miarę możliwości numer taborowy) może poskutkować karą.
- Zgodnie z umową przewozową operator jest zobowiązany do ogrzewania pojazdów. Codziennie wykonujemy kontrole i w przypadku stwierdzonych uchybień (w tym m.in. niestosowanie przez kierowcę zasady otwierania drzwi przez pasażera) nakładana jest kara finansowa - informuje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.
Tzw. ciepłe guziki, o których wspomina pani Agnieszka, to technologia stosowana już od lat w Trójmieście.
- Drzwi w autobusach i tramwajach otwierają się tylko na przycisk - na życzenie pasażera. Motorniczowie i kierowcy nie otwierają wszystkich drzwi na raz, by ochronić pasażerów przed zimnem. - dodaje Alicja Mongird, rzecznik ZKM Gdańsk.
Również Szybka Kolej Miejska przygotowała składy do pracy podczas mrozów. Oprócz standardowych procedur, takich jak czyszczenie peronów, pociągi są ogrzewane jeszcze przed wyjazdem w trasę.
- Odpowiednio wcześniej włączamy ogrzewanie, tak aby osiągnąć odpowiedni poziom temperatury - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w SKM Trójmiasto.
W pociągach trójmiejskiego przewoźnika także stosowany jest mechanizm ciepłych guzików. Spotkać go można jednak wyłącznie w jednostkach, które przeszły gruntowne remonty. - W planowanych do modernizacji 21 pociągach SKM na pewno zastosujemy to rozwiązanie. W przypadku braku tego systemu otwierane są niestety wszystkie drzwi w danym pociągu - kończy Głuszek.
Miejsca
Opinie (321) ponad 10 zablokowanych
-
2012-02-05 22:50
Dlaczego Gdynia nie kupuje nowych autobusów wzorem Gdańska?
- 1 0
-
2012-02-05 23:09
linia 367
jadąc do pracy porannym autobusem linii 367 zawsze marznę a ogrzewanie nie działa wcale poranne kursy obsługują stare trupy neoplany ciekawe czy ktoś w końcu się tym zajmie
- 1 1
-
2012-02-06 01:02
Dortmundy
Mam nadzieję że osoba z ZKM, która zadecydowała o specyfikacji modernizacji tych tramwajów już tam nie pracuje. Co za baran wymyślił żeby zlikwidować tak dobrze działające ogrzewanie w tych tramwajach na rzecz tego ***** które jest teraz. Jeżdżące lodówki.
- 0 1
-
2012-02-06 10:17
a linia 191
W gdyni na 191 staly numer zimne autobusy 7037 a teraz 7038 nadzur ruchu nic nie robi a GRYF sie smieje .Kerowcy w rekawicach narciarskich .chyba dostali od pracodawcy
- 0 0
-
2012-02-06 13:35
(1)
Przy temeraturze zewnętrznej -15, jest OK., sporadycznie zdaż się, że jest lodówa, natomiast, gdy temperatura zewnętrzna jest plusowa, a jeczsze słońce dogrzewa przez szyby, to jest ,, TROPIK ", panie i panowie proadzący pojazdy włanczają ogrzewanie na maxa, niezależnie od temperatury zewnętrznej.
- 1 0
-
2012-02-10 13:55
dokładnie tak! sama niejednokrotnie w upalny dzień zwracałam uwagę kierowcy, że ma włączone ogrzewanie, to się upierał, że wyłączone, bo guzik jest w takiej pozycji! a grzejniki pełną parą chodziły, więc mówię, wysiądź z kabiny, sprawdź i wyłącz korek od grzejników. oczywiście gadka z betonem! wspaniały tabór i dbałość o sprawnośc pojazdów!
- 0 0
-
2012-02-06 14:09
historia się powtarza (2)
Drodzy Pasażerowie!
Jeżeli macie nadzieję, że sytuacja się zmieni - NIC Z TEGO!
Autobusy marki Solbus warszawskiego przewoźnika od początku użytkowania sprawiały mnóstwo problemów (elektryka - szczególnie otwieranie drzwi, klimatyzacja - latem nie chłodzi, ogrzewanie - zimą nie grzeje). Wymienione instalację są wadliwie wykonane i do końca trwania umowy między ZTM a Warbus nic się nie zmieni. Kierowcy marzną, ale boją się o utratę pracy więc nic nie mówią tylko zaciskają zęby.
Gdyby Inspekcja Transportu Drogowego sprawdziła dokładnie stan techniczny Solbusów to na linię wyjechałby najwyżej co drugi egzemplarz.- 2 1
-
2012-02-06 15:03
!!!WSZYSTKIE SOLBUSY SĄ SPRAWNE TECHNICZNIE!!! (1)
Jeszcze raz uprzejmie Państwa informuję, że w Gdańsku TYLKO Warbus Warszawa posiada wozy człkowicie sprawne technicznie.
Z poważaniem,
Jan S.- 0 0
-
2012-02-06 20:29
nie może być
Serio?
We wszystkich Solbusach już kontrolki na tablicy nie świecą się jak lampki na choince? - czy pozaklejane są czarną taśmą izolacyjną, żeby w oczy nie raziło.
A liczniki przebiegu km działają?
I wszystkie piece odpalają? To pewnie i klimatyzacja działa bez zarzutów? - kierowcy muszą być wniebowzięci!
I ECAS łącznie z "przyklękiem" działa?
Hamulec przystankowy i rewersy drzwi zapewne działają we wszystkich bez problemów ... ŚMIECH NA SALI
Pan Jan S. to chyba mechanik diagnosta, który stawia pieczątki z przeglądów technicznych w dowodach rejestracyjnych ... za drobną dopłatą.- 0 0
-
2012-02-06 15:02
no no no
To Paweł Szymonik awansował na Prezesa? No, no a jeszcze niedawno był Dyrektorem Generalnym! fiu, fiu!
- 2 1
-
2012-02-06 21:14
Tramwaje szczególnie te stare, a takie jeżdżą głównie na lini 3 o ogrzewaniu nawet nie słyszały, jeżeli zamkną się drzwi do końca to już sukces
- 2 0
-
2012-02-10 13:51
100% prawda! 3 i 8 na stogi i do brzeźna to stare trupy, wytłumaczenie o moście siennickim to tylko ściema, bo do brzeźna jeździ też 5, oczywiście również najstarsze i zimne wagony, rzadko uświadczysz nowszy model, ale pozostałe linie obsługujące wrzeszcz, centrum i chełm "obskakują" nówki. są po prostu lepsze dzielnice i gorsze- remont torowiska na zaspie-ok. 3-4 miesiące trwał, remont torów we wrzeszczu 3 miesiące, a w brzeźnie i nowym porcie 14 miesięcy! skandal! inna sprawa-do nowego portu zajeżdża 5 tramwajów, a do brzeźna tylko 2. trójki kursują jak chcą, w godzinach szczytu nie ma co drugiej, za to tramki do wrzeszcza i na chełm co 5 minut, ogrzewane tak, że wytrzymać się nie da,a w 3 i 8 reumatyzm kolana wykręca!
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.