• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Ciepły przycisk, a w autobusach nadal zimno"

Marcin
20 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Temperatura w tramwajach do zmiany?
Pasażerowie zwracają uwagę, że zwłaszcza rano - kiedy jest najzimniej - kierowcy powinni pamiętać o odpowiedniej temperaturze w pojeździe. Pasażerowie zwracają uwagę, że zwłaszcza rano - kiedy jest najzimniej - kierowcy powinni pamiętać o odpowiedniej temperaturze w pojeździe.

Od soboty w pojazdach komunikacji miejskiej w Gdyni pasażerowie sami otwierają drzwi. Według przedstawicieli ZKM, funkcja ma pozwolić utrzymać ciepło. Pasażerowie odpowiadają, że najpierw o odpowiednią temperaturę powinni zadbać kierowcy.



Czy zdarza ci się zwracać uwagę kierowcy, że w autobusie jest za zimno?

Nowe rozwiązanie obowiązuje w 80 proc. pojazdów. Reszta takiej opcji nie ma, więc w tym momencie nadal najważniejszy jest kierowca otwierający drzwi. Wielu zdezorientowanych czeka na jego działanie, nie wiedząc do końca, jaki typ pojazdu podjeżdża. Problem zniknie, gdy wszystkie pojazdy będą wyposażone w tę funkcję.

Pasażerowie wskazują, że do rozwiązania pozostaje dużo ważniejsza kwestia, doskwierająca zwłaszcza podczas mroźnych dni, czyli prawidłowe ogrzewanie. Najczęściej pretensje dotyczą dwóch spraw: jednym jest za zimno, a innym za ciepło.

Jeden z naszych czytelników zwrócił uwagę jeszcze na inny aspekt, a mianowicie porę przejazdu oraz liczbę pasażerów.

Oto jego spostrzeżenia z ostatnich przejazdów:

Jeżdżę do pracy rano autobusem linii R odjeżdżającym z Rumi. Kierowca lub kierowcy autobusów we wczesnych godzinach porannych, odjeżdżający o 5.24, nie włączają ogrzewania, a wręcz przeciwnie. Dmucha zimny nawiew powodujący, że w pojeździe jest zimniej niż na zewnątrz. A wtedy przecież ludzie też jadą do pracy.

Tymczasem jeśli już z łaski jakiś kierowca podjedzie ogrzewanym pojazdem działa ono tylko z Rumi do Gdyni, a konkretnie do przystanku "Hala Targowa". Ostatnio zacząłem się zastanawiać, czy to dlatego, że później jedzie mniej osób i w tym momencie kierowca uznaje, że dla reszty nie ma sensu, aby w pojazdach było cieplej.

Dwukrotnie pisałem maile do ZKM Gdynia, a także interweniowałem w nadzorze ruchu, ale bezskutecznie. W jednej z wiadomości otrzymałem odpowiedź, że jestem przewrażliwiony, ale sprawa zostanie wyjaśniona. Co ciekawe w jednej z odpowiedzi, którą otrzymałem pojawia się stwierdzenie, że temperatura 5 stopni wystarczy zimową porą w pojazdach.

Nie widzę efektów moich interwencji. Rozumiem, że ZKM nie jest w stanie zapewnić wszystkim pasażerom miejsc siedzących, ale żeby autobusy we wczesnych godzinach, kiedy na zewnątrz jest mróz, nie były ogrzewane?

Mam nadzieję, że ZKM pomyśli w końcu o komforcie pasażerów, którzy jeżdżą porannymi kursami. Choć może nie jest ich wiele, to płacą za bilet jak wszyscy, więc powinni być odpowiednio traktowani.

Czytaj też: Pociąg SKM jechał bez ogrzewania
Marcin

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (268) 4 zablokowane

  • (1)

    To w takim razie dlaczego jedna pierwsza R potrafi przyjechać na przystanek nagrzana a druga innego dnia jest cała pokryta lodem ? Mądrale ... Moze ktos wyjaśni różnice???? I na bank pan kierowca nie ma problemów ze snem ze wstaje kilka godzin wcześniej

    • 5 4

    • a zauważyłeś że jeżdżą różne autobusy na linii R? Nie wszystkie są super nowe. Poza tym czasami zależy to czy kolegą na bazie uda się szybciej przygotować autobusy dla kierowców (ich dobra wola) a może dlatego ze jednego dnia jest +2 a drugiego -10. Wrzuć na luz. Złość piękności szkodzi.

      • 4 2

  • Podróżny.

    Codziennie dojeżdżam do pracy z Rumi do Gdyni. Mam takie same wrażenie. Ciekaw jestem czy to są oszczędności na paliwie czy jakieś inne względy odgrywają rolę ?
    Jak jest włączona dmuchawa to wieje zimne powietrze a nie ciepłe. Podczas sprzedaży biletu przez kierowcę, drzwi są otwarte i wiatr hula po autobusie. Złośliwość czy co ?? Nie rozumiem takiego postępowania.

    • 4 3

  • linia 152

    Często jeżdżę linią 152 rano .Zimową porą jak w okresie jesiennym siedzenia tego autobusu są mokre i wilgotne.Kierowca nigdy nie ogrzewa pojazdu.
    ZKM w Gdyni może zainteresuje się autobusem- linią 152? Dziękuje

    • 5 5

  • Gdynia w średniowieczu sie zatrzymała ?

    w Gdańsku to standard

    • 5 0

  • Jeżdżę codziennie 2x gdyńskim ZKM od 30 lat

    Nie jest za zimno, nie jest za ciepło. Jest w sam raz.

    • 2 5

  • Ale ludzie mają problemy...

    ...Ubierzcie dwa swetry i puchową kurtkę jak wam zimno przy kilku stopniach mrozu. W Jakucku jest - 40 stopni teraz, ciekawe czy tam też jest tylu malkontentów.

    • 4 4

  • zimno ?

    1.Kierowca jeździ około 10 godzin i jak myślicie? Woli zimno czy ciepło? 2.Autobusy nie zawsze są sprawne. 3.Polak musi ponarzekać!!! 4.Wszystko wina kierowcy ... Szarpie,zimno,ciepło,spóźniony,brak biletów,duszno.LUDZIE OPAMIĘTAJCIE SIĘ!!!

    • 9 5

  • komunikat specjalny!

    jest zima, jest zim...no, bóg zapłać

    • 2 0

  • W sobote ma byc ponoć -10, jestem ciekaw co powie ZKM? Temperatura 0 wystarczy pasażerom?
    Debilizm totalny co tu sie dzieje.

    • 5 1

  • Tylko bez jęczenia.

    sorrry - taki mamy klimat

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane