- 1 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (52 opinie)
- 2 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (369 opinii)
- 3 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (123 opinie)
- 4 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (36 opinii)
- 5 Trójmiejskie mola, których już nie ma (107 opinii)
- 6 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (303 opinie)
Ciężarówki nie pojadą przez Sopot
Kierowcy ciężarówek o masie całkowitej powyżej 24 t powinni omijać od listopada drogi Sopotu. Miasto wprowadza zakazy ruchu. Drogowcy z Gdańska i Gdyni pomysł popierają, ale zaznaczają: powinniśmy zrobić to jednocześnie.
Zobacz jak kontrolerzy Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymują pojazdy ponadnormatywne.
![zobacz na mapie Sopotu zobacz na mapie Sopotu](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Zdecydowaliśmy się na to w odpowiedzi na częste uwagi mieszkańców, szczególnie al. Niepodległości, oraz w trosce o czystsze powietrze w kurorcie - tłumaczy Bartosz Piotrusiewicz, zastępca prezydenta Sopotu.
Według urzędników każdego dnia przez Sopot przejeżdża tranzytem ok. 900 takich samochodów. Po wprowadzeniu zakazu, będą one musiały korzystać z obwodnicy.
Gdyby jednak ciężarówka musiała wjechać do kurortu, np. w związku z prowadzoną w mieście budową, będzie to wymagało uzyskania specjalnej zgody ZDiZ Sopot.
Co na to zarządcy dróg z Gdańska i Gdyni? - Popieram wprowadzanie tego typu zakazu w Sopocie. Jednak diabeł tkwi zawsze w szczegółach. Dla dopełnienia zakazu obowiązującego w Sopocie rozważymy również wprowadzenia tego typu zakazu na naszych ulicach - mówi Roman Witowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Podobnie myśli szef gdańskiego ZDiZ: - Sugeruję, by takie zakazy wprowadzić jednocześnie w Gdańsku i Sopocie po oddaniu nowych Trasy Słowackiego i Sucharskiego. Stworzymy wtedy naturalne szlaki transportowe dla ciężarówek. Jeśli władze Sopotu chcą to zrobić nieco szybciej, będą musiały z własnych pieniędzy pokryć koszty ustawienia na terenie Gdańska znaków informujących o ograniczeniach właśnie w Sopocie - uważa Mieczysław Kotłowski.
Miejsca
Opinie (218) 7 zablokowanych
-
2012-10-09 21:49
najlepiej wyprowadź się na Białoruś, tam dbają o buraków ,,z okolicy"
szerokiej drogi !
- 0 1
-
2012-10-09 21:51
(1)
i jeszcze bramki na obwodnicy wprowadzić..a co!
- 0 3
-
2012-10-09 22:02
już są
Via Tool dla ciężarówek jest i bramek nie trzeba, bo opłaty pobierają się już same.
- 1 0
-
2012-10-09 22:02
obwodnica (3)
poto jest obwodnica by do Sopotu Gdyni i Gdanska jeżdziły samochody cieżarowe obwodnicą , po zatym wszedzie powinien byc zakaz wiazdu samochodom ciężarowym powyżej 5ton, samochody przeladowane zatrzymywać i obciążać wysokimi karami za przeladowanie samochodów
- 7 1
-
2012-10-09 23:26
a jak maja dojechac do Sopotu z obwodnicy?
- 1 3
-
2012-10-10 09:32
jesteś kretynem
- 1 2
-
2012-10-10 11:21
to od razu porty pozamykaj
- 0 1
-
2012-10-09 22:41
Do autora artukułu- żenada
Drogi p.Naskręt, jak już piszesz artykuły- to przynajmniej sięgnij do wiki jeśli cos piszesz i nie masz o tym pojęcia. Masa całkowita pojazdu - to masa z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych.
- 0 1
-
2012-10-09 22:53
do Naskręta
Panie Naskręt , od kiedy to Sopot zabrania przejazdu pojazdom o masie całkowitej powyżej 24 ton ???? Gdzie pan to widział , słyszał ??? Proszę się douczyć i zorientować się jaka jest różnica pomiędzy masą całkowita a dopuszczalną masą całkowita pojazdu zanim pan zacznie wypisywać głupoty... Dziennikarzyna z bożej łaski, phi...
- 0 1
-
2012-10-10 00:29
wypiepszac z tirami taaa wielce oni pracują chyba na stacjach z kobietami z ulicy wiem co mowie bo pracuje na stacji
- 1 2
-
2012-10-10 06:22
Prawidłowo - tranzyt.
Tylko jednocześnie w całym Trójmieście.
Ale co z komunikacją miejską i autokarami?- 0 0
-
2012-10-10 07:00
kutrka flak - przecież to jest tylko normalizacja chorego stanu rzeczy. Nasze "centra" w 3mieście posiadające jedną trasę "na wskroś" powinny takiego ruchu tranzytowego zakazać już dawno. Jak wielokrotnie powyżej już pisano - transport lokalny powinno przenieść się do mniejszych pojazdów. Bilans globalny zawsze w takim przypadku będzie lekko na minus (więcej kursów, większy tabor i więcej kierowców) ale przeładowany, ponad 40t skład jest w stanie wyrysować koleiny nawet w nówce sztuce drodze ;-).
- 0 1
-
2012-10-10 08:23
ciężarówki
jestem za, ale także wszyscy dostawcy towarów do sklepów i sklepików także powinni dostawy te wykonywać właśnie nocą czy w okreslonych porach porannych/nocnych.Nie doceniamy wpływu dostawczych samochodów na środowisko i zagęszczenie ruchu.
- 1 0
-
2012-10-10 08:50
Przez Sopot nie ale wróciły na trasę W-Z ( AK ) (2)
czyżby na południowej obwodnicy via tool'a postawili ? w poniedziałek 2 pasy i same ciężarowe ...
- 1 2
-
2012-10-10 11:23
październik się zaczął i tyle
- 0 0
-
2012-10-10 12:21
Na południowej nie mogą
Budowana przy dofinansowaniu Unii więc 5 lat bez Via będzie.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.