• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ciężarówki nie pojadą przez Sopot

Maciej Naskręt
9 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Ciężarówki w Sopocie to poważny problem. Wiosną tego roku inspektorzy drogowi na al. Niepodległości zatrzymali do kontroli ciągnik siodłowy z naczepą wypełnioną piachem. Kierowca w obawie przed ważeniem pojazdu wysypał ładunek na jezdnię. Ciężarówki w Sopocie to poważny problem. Wiosną tego roku inspektorzy drogowi na al. Niepodległości zatrzymali do kontroli ciągnik siodłowy z naczepą wypełnioną piachem. Kierowca w obawie przed ważeniem pojazdu wysypał ładunek na jezdnię.

Kierowcy ciężarówek o masie całkowitej powyżej 24 t powinni omijać od listopada drogi Sopotu. Miasto wprowadza zakazy ruchu. Drogowcy z Gdańska i Gdyni pomysł popierają, ale zaznaczają: powinniśmy zrobić to jednocześnie.



Zobacz jak kontrolerzy Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymują pojazdy ponadnormatywne.

W najbliższych dniach przy al. Niepodległości zobacz na mapie Sopotu pojawią się znaki informujące o zakazie wjazdu do Sopotu samochodów ciężarowych o masie całkowitej przekraczającej 24 t. Zakaz będzie obowiązywał od 1 listopada.

- Zdecydowaliśmy się na to w odpowiedzi na częste uwagi mieszkańców, szczególnie al. Niepodległości, oraz w trosce o czystsze powietrze w kurorcie - tłumaczy Bartosz Piotrusiewicz, zastępca prezydenta Sopotu.

Według urzędników każdego dnia przez Sopot przejeżdża tranzytem ok. 900 takich samochodów. Po wprowadzeniu zakazu, będą one musiały korzystać z obwodnicy.

Czy planowany zakaz wyeliminuje duże ciężarówki z Sopotu?

- Jeszcze w sierpniu zwróciliśmy się do Gdańska i Gdyni o oznakowanie na ich terenie informujące o ograniczeniach w Sopocie - dodaje zastępca prezydenta Sopotu.

Gdyby jednak ciężarówka musiała wjechać do kurortu, np. w związku z prowadzoną w mieście budową, będzie to wymagało uzyskania specjalnej zgody ZDiZ Sopot.

Co na to zarządcy dróg z Gdańska i Gdyni? - Popieram wprowadzanie tego typu zakazu w Sopocie. Jednak diabeł tkwi zawsze w szczegółach. Dla dopełnienia zakazu obowiązującego w Sopocie rozważymy również wprowadzenia tego typu zakazu na naszych ulicach - mówi Roman Witowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Podobnie myśli szef gdańskiego ZDiZ: - Sugeruję, by takie zakazy wprowadzić jednocześnie w Gdańsku i Sopocie po oddaniu nowych Trasy Słowackiego i Sucharskiego. Stworzymy wtedy naturalne szlaki transportowe dla ciężarówek. Jeśli władze Sopotu chcą to zrobić nieco szybciej, będą musiały z własnych pieniędzy pokryć koszty ustawienia na terenie Gdańska znaków informujących o ograniczeniach właśnie w Sopocie - uważa Mieczysław Kotłowski.

Miejsca

Opinie (218) 7 zablokowanych

  • najlepiej wyprowadź się na Białoruś, tam dbają o buraków ,,z okolicy"

    szerokiej drogi !

    • 0 1

  • (1)

    i jeszcze bramki na obwodnicy wprowadzić..a co!

    • 0 3

    • już są

      Via Tool dla ciężarówek jest i bramek nie trzeba, bo opłaty pobierają się już same.

      • 1 0

  • obwodnica (3)

    poto jest obwodnica by do Sopotu Gdyni i Gdanska jeżdziły samochody cieżarowe obwodnicą , po zatym wszedzie powinien byc zakaz wiazdu samochodom ciężarowym powyżej 5ton, samochody przeladowane zatrzymywać i obciążać wysokimi karami za przeladowanie samochodów

    • 7 1

    • a jak maja dojechac do Sopotu z obwodnicy?

      • 1 3

    • jesteś kretynem

      • 1 2

    • to od razu porty pozamykaj

      • 0 1

  • Do autora artukułu- żenada

    Drogi p.Naskręt, jak już piszesz artykuły- to przynajmniej sięgnij do wiki jeśli cos piszesz i nie masz o tym pojęcia. Masa całkowita pojazdu - to masa z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych.

    • 0 1

  • do Naskręta

    Panie Naskręt , od kiedy to Sopot zabrania przejazdu pojazdom o masie całkowitej powyżej 24 ton ???? Gdzie pan to widział , słyszał ??? Proszę się douczyć i zorientować się jaka jest różnica pomiędzy masą całkowita a dopuszczalną masą całkowita pojazdu zanim pan zacznie wypisywać głupoty... Dziennikarzyna z bożej łaski, phi...

    • 0 1

  • wypiepszac z tirami taaa wielce oni pracują chyba na stacjach z kobietami z ulicy wiem co mowie bo pracuje na stacji

    • 1 2

  • Prawidłowo - tranzyt.

    Tylko jednocześnie w całym Trójmieście.
    Ale co z komunikacją miejską i autokarami?

    • 0 0

  • kutrka flak - przecież to jest tylko normalizacja chorego stanu rzeczy. Nasze "centra" w 3mieście posiadające jedną trasę "na wskroś" powinny takiego ruchu tranzytowego zakazać już dawno. Jak wielokrotnie powyżej już pisano - transport lokalny powinno przenieść się do mniejszych pojazdów. Bilans globalny zawsze w takim przypadku będzie lekko na minus (więcej kursów, większy tabor i więcej kierowców) ale przeładowany, ponad 40t skład jest w stanie wyrysować koleiny nawet w nówce sztuce drodze ;-).

    • 0 1

  • ciężarówki

    jestem za, ale także wszyscy dostawcy towarów do sklepów i sklepików także powinni dostawy te wykonywać właśnie nocą czy w okreslonych porach porannych/nocnych.Nie doceniamy wpływu dostawczych samochodów na środowisko i zagęszczenie ruchu.

    • 1 0

  • Przez Sopot nie ale wróciły na trasę W-Z ( AK ) (2)

    czyżby na południowej obwodnicy via tool'a postawili ? w poniedziałek 2 pasy i same ciężarowe ...

    • 1 2

    • październik się zaczął i tyle

      • 0 0

    • Na południowej nie mogą

      Budowana przy dofinansowaniu Unii więc 5 lat bez Via będzie.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane