• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cisowa, Chylonia i Pustki chcą bezpieczniejszych dróg

Michał Sielski
22 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Sygnalizacja świetlna i fotoradary mają sprawić, że takie widoki będą już tylko smutnym wspomnieniem. Nz. tragiczny wypadek na ul. Chylońskiej, w którym zginęło trzech mężczyzn. Sygnalizacja świetlna i fotoradary mają sprawić, że takie widoki będą już tylko smutnym wspomnieniem. Nz. tragiczny wypadek na ul. Chylońskiej, w którym zginęło trzech mężczyzn.

Mieszkańcy Cisowej, Chyloni i Pustek Cisowskich chcą świateł na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych, fotoradaru i progów zwalniających. Radni jednak uznali, że to nie oni powinni o to zadbać.



Czy na drogach w dzielnicach jest bezpiecznie?

Gdynianie chcą, by zmiany zostały wdrożone do 2015 roku. Dzięki takiemu terminowi, spokojnie będzie można umieszczać inwestycje w budżetach kolejnych lat. Tym bardziej, że nie dotyczą one drogiej przebudowy czy innych projektów wymagających sporego wysiłku finansowego.

- Pierwotnie był to projekt obywatelski, który nie wszedł pod obrady ze względów proceduralnych. Dlatego zgłosiliśmy go jako grupa radnych - mówi Marcin Horała, gdyński radny PiS.

Projekt zawiera zebrane przez radnych uwagi mieszkańców, którzy nie mogli doprosić się u urzędników zmian w swoich dzielnicach. Mimo że - według wnioskodawców - dotyczy drobnych, choć strategicznych problemów trzech dzielnic Gdyni.

Nie zgadzają się z tym nie tylko radni rządzącej Gdynią Samorządności.

- To poziom szczegółowości niespotykany w Radzie Miasta. Poza tym dlaczego mamy realizować uchwały dla części dzielnic, a innych nie? I bez takiej uchwały będziemy pochylać się nad tymi zagadnieniami, a część będzie wprowadzona bardzo szybko - np. w ramach projektu Tristar - mówi Bogusław Stasiak, wiceprezydent Gdyni.

Radni dodają również, że interwencje mieszkańców nie powinny być rozstrzygane na tym poziomie.

- Powinniśmy zrobić ranking i przekazać do realizacji w odpowiedniej kolejności konkretnym służbom - mówi Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, radny Samorządności i mieszkaniec Chyloni.

Ostatecznie, głosami Samorządności, projekt został podczas środowej sesji Rady Miasta odrzucony.

- Szkoda, bo tego chcieli mieszkańcy, a radni powinni wsłuchiwać się w ich głos. Pewnie, że są inne zagadnienia, ale zacznijmy je rozwiązywać. Na razie nikt nie zgłosił innych, a to są problemy realne. Podpisało się pod nimi kilkuset mieszkańców - kręci głową Marcin Horała.

Szczegóły projektu zmian drogowych w Cisowej, Chyloni i Pustkach:

1. Instalacja sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przez ul. Chylońską w pobliżu skrzyżowania z ul. Starogradzką zobacz na mapie Gdyni. Dochodzi tam do poważnych wypadków. Dwoma najgłośniejszymi z ostatnich lat było śmiertelne potrącenie uczennicy szkoły podstawowej oraz uderzenie samochodu w przystanek, powodujące zranienie m.in. kilkumiesięcznego niemowlaka.

2. Instalacja sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przez ul. Kartuską w pobliżu skrzyżowania z ul. Raduńską zobacz na mapie Gdyni oraz na przejściu przez ul. Chabrową zobacz na mapie Gdyni w okolicy Szkoły Podstawowej nr 16. Sygnalizacja jest też potrzebna na przejściu dla pieszych przez ul. Morską w okolicy skrzyżowania z ul. Chylońską II zobacz na mapie Sopotu. Tam mógłby też stanąć fotoradar. Głównie z tego powodu, że blisko siebie są dwa przejścia, a tylko jedno ma sygnalizację świetlną.

3. Budowa progu zwalniającego bądź innego rozwiązania ograniczającego prędkość na ul. Nowodworskiego zobacz na mapie Gdyni oraz na ul. Skarbka zobacz na mapie Gdyni, gdzie samochody jeżdżą zdecydowanie za szybko.

4. Budowa instalacji dla fotoradaru w okolicy skrzyżowania ul. Chylońskiej i Piaskowej zobacz na mapie Gdyni. To także bardzo niebezpieczne miejsce. Dochodzi tam do wielu wypadków, a najtragiczniejszy to, zabicie trzech braci przez rozpędzonego, pijanego kierowcę. Dlatego mieszkańcy chcieliby, by w okolicy stanął też fotoradar. W tym zakresie wspiera ich zresztą policja, która wybrała to miejsce, jako jedną z czterech priorytetowych lokalizacji na terenie Gdyni.

Opinie (110) ponad 10 zablokowanych

  • Ja chcę lewo i prawo skrętów na chwaszczyńskiej (1)

    i przedłużenia drogi gdyńskiej do Sopotu. oczekuje usunięcia progów zwalniających na Nowogrodzkiej.

    • 7 0

    • I gdzie w Sopocie wpuścisz DG?

      • 0 0

  • społeczeństwo chce więcej dwulicowych sprzedajnych radnych, ministrów i sędziów

    dacie rade ?

    • 1 1

  • pis chce a nie potrafi ,po może a nie chce.

    dziwny jest ten kraj.

    • 3 1

  • chcemy tunelu i kładek.

    • 4 2

  • chcemy centrum handlowego z kinem w 3d !

    • 4 2

  • CHORAŁA NA PREZYDENTA !!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1)

    • 5 6

    • Koleczkowa!!!

      .

      • 4 0

  • DOŚĆ ZAKORKOWANYCH DRÓG,DOŚĆ AGRESJI .

    chcemy godnie jeżdzic po Chyloni.

    • 6 2

  • Zacznijmy od pieszych i rowerzystów! (15)

    Niech się gamonie nauczą, że czerwone oznacza "stój", a ..... w obcisłych gaciach spadać na scieżki rowerowe. Należy karać surowo za przejeżdzanie przez przejście na rowerze oraz za niekorzystanie ze ścieżki rowerowej.

    • 9 11

    • oraz za spacerowanie po ścieżkach rowerowych

      • 13 0

    • oraz za

      nieustąpienie pierwszeństwa rowerzyście na przejeździe

      • 11 1

    • (12)

      pokaż mi pierw drogi rowerowe w Gdyni ale nie 300 m ścinki

      • 8 3

      • (11)

        Od samego bulwaru możesz dojechać po ścieżce rowerowej aż do Redłowa. Mało ci?

        • 1 5

        • (10)

          Bulwar powiadasz to ta "ścieżka" po której jeździ więcej rolkarzy pań z wózkami psami czy kijkami?do jakiego Redłowa prowadzi ta droga?

          • 6 1

          • (9)

            Jedziesz bulwarem, następnie Piłsudskiego na Wzgórze, obok Reala i za stadionem do ronda w Redłowie. Wszędzie tam prowadzą drogi rowerowe.

            • 1 3

            • Wszędzie są osobne odcinki (7)

              Piszę z pamięci, więc mogę się pomylić:
              - od bulwaru do pętli wutobusowej na końcu Piłsudskiego nie ma drogi rowerowej
              - na ww Piłudskiego droga rowerowa urywa się przed urzędem miejskim.
              - którędy przejechać na drugą stronę torów (pod tunelem na Wzgórzu drogi rowerowej nie ma - kończy się zaraz za kładką pieszo rowerową "starszą' tj. bliżej gdyni głównej
              - droga rowerowa zanika w okolicy stadionu Arki
              - i jeszcze kilka podobnych ale mi się już pisać nie chce.

              • 1 0

              • (6)

                Ścieżki komunikacyjne:

                ul. Zielona (od ul. Płk. Dąbka do ul. Rybaków) - 2600m

                ul. Wielkopolska - ul. Chwaszczyńska (od ul. Łowickiej do ul. Nowowiczlińskiej) - 3800 m

                ul. Morska (od Warszawskiej do granic miasta z Rumią) - 8800 m

                ul. Kielecka (od Drogi Gdyńskiej do ul. Konwaliowej) - 1600 m

                Aleja Zwycięstwa (od Sopotu do ul. Stryjskiej) - 3600 m

                ul. Władysława IV (od ul. Armii Krajowej do Alei Piłsudskiego)- 900 m

                Al. Piłsudskiego (od ul. Bema do ul. Krasickiego) - 600m

                Bulwar Nadmorski (od Polanki Redłowskiej do ul. Zawiszy Czarnego) - 1500 m

                ul. Dickmana (od ul. Płk. Dąbka do Instytutu Techniki Morskiej) - 1600 m

                ul. Chwarznieńska (od ul. Amona do ul. Jowisza) - 380m

                ul. Wiczlińska (od ul. Chwarznieńskiej do szkoły) - 500 m

                ul. Śląska (od Drogi Gdyńskiej do ul. Sportowej) - 1300 m

                Mało??

                • 0 4

              • (5)

                czy samochodem też się poruszasz w kółko po odcinku 2600 m ulicy zielonej albo 500 metrach wiczlińskiej człowieku zacznij myśleć rower kolarski nie jest przystosowany do jazdy po polbruku i skakania na 5 cm krawężnikach jadąc na trasę długości 60 czy 80 km mam zjeżdżać na 500 m ścieżki rowerowej ludzie bądźmy poważni drogi rowerowe nie są i nigdy nie będą przystosowane do jazdy innej niż niedzielne wycieczki z dziećmi.Wprawny rowerzysta znacznie przekracza bezpieczną na drogach rowerowych prędkość narażając sie na wypadki.Najwięcej wypadków z rowerzystami jest na tych super bezpiecznych drogach rowerowych i są to bardzo ciężkie zderzenia boczne

                • 2 1

              • (4)

                Zgodnie z przepisami masz dostosować prękość do warunków panujących na drodze i nie będzie żadnych "zderzeń bocznych'

                • 0 2

              • (3)

                ale człowieku po co ja mam dopasowywać prędkość do predkości projektowej drogi rowerowej którą jest 30 km/h skoro chcę i mogę jechać 40 czy 50 dozwolone na jezdni to kolejny dowód na sztuczność tworu jakim są ścieżki rowerowe to zwyczajne zabieranie miejsca pieszym i powodowanie niebezpiecznych sytuacji jakiś głupek z urzędu miasta myśli że kreskę machnie i ma problem rowerzystów z głowy.Rowery to pojazdy współcześnie mogące rozwijać znacznie przekraczające 50 km/h prędkości rowerowi jako pojazdowi jest bliżej do samochodu niż do pieszego którego ruch jest kompletnie inny od ruchu pojazdów

                • 2 2

              • (2)

                W takim razie po co ja mam dostosowywać prędkość i jechać samochodem 50 jak chcę i mogę jechac 100? Poza tym już widzę jak startujesz swoim rowerem z prędkością 50 spod świateł tamując cały ruch i tworząc korek. 50 moze osiągasz z Kieleckiej, ale nie se startu na światłach przed kolumną samochodów. Poprostu masz obowiązek korzystać ze sciezek i koniec dyskusji! To jest zagwarantowane przepisami czy się tobie podoba czy nie. Jezeli ci to nie odpowiada to jeździj sobie po polu tesciowej, a nie po drogach publicznych.

                • 2 1

              • (1)

                człowieku wiesz jakimi mułami są polscy kierowcy?Obowiązek ja mam w d.. dlatego że to coś co oni budują nigdy nie jest i nie będzie drogami rowerowymi to są alejki spacerowe.A co do ruszania spod świateł to żaden kierowca nie obserwuje sygnalizacji przez co zawsze ruszam i odstawiam na 50 m w tyle większość samochodów 50 da się jechać na prostej ty chyba nie wiesz że jest coś takiego jak przerzutki w rowerze.Odpowiednio ustawione dają start podobny do skutera przepisy w tym debilnym kraju układane przez debili nie są egzekwowane i bardzo dobrze bo są mniej więcej 20 lat do tyłu za rozwojem techniki rowerowej żaden szosowiec nie będzie jeździł po drogach rowerowych czy ci się to podoba czy nie.Na rowerze szosowym bez problemu przekraczasz 50 na prostej

                • 0 3

              • Widzę, że jesteś zaparty w swojej chorej teorii. Właśnie dlatego nie lubię rowerzystów. Myślą, że są świętymi krowami, pępkami świata. Nie muszą przestrzegać żadnych przepisów, norm i zasad. Wszyscy inni muszą się takiemu podporządkować, bo święta krowa jedzie. Na Świetojańskiej strach ze sklepu wyjść, żeby nie zostać potrąconym przez jakiegoś bałwana pędzącego na swoim szosowym rowerze z przerzutkami. Takim jak ty należy się kij w szprychy, bo inaczej się nie nauczy.

                • 0 0

            • człowieku gdzie tam masz ciągłość?Na Piłsudskiego przed UM koniec ścieżki i co?Nawet zgodnie z przepisami nie ma włączenie w jezdnię więc musisz łamać przepisy po chodniku nie wolno po przejściu dla pieszych też nie jeżeli już się dostaniesz na drugą stronę Władysława IV to co dalej?Przejściem podziemnym też raczej nie wolno jechać na rowerze droga rowerowa wzdłuż budowanego reala jest zamknięta to otwarta ryzyk fizyk za rondem na początku Górskiego nie masz żadnej drogi rowerowej zaczyna się dopiero za realem i kończy przy stadionie rugby dalej nie ma żadnej drogi rowerowej pojawia się ścinek 150 metrowy przy rondzie brzeskiego

              • 3 1

  • Bezpieczniej to chyba jeździć po Trójmieście

    czołgiem. Tak ze sto na godzinę..

    • 1 0

  • a ja myślałem że w Gdyni są tylko takie drogi... (1)

    no i wszyscy kierowcy grzecznie jeżdżą. Tylko przyjezdni nie potrafią się dostosować do tego raju i robią wypadki.

    • 3 2

    • Bo Ty, przecież żaden przyjezdny nie dojedzie do Gdyni, gdyż zgubi się w źle oznakowanym Gdańsku. Tak mówili radni PiS.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane