• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co dalej z remontem i wyburzeniem estakady na Elbląskiej? Sytuacja się skomplikowała

Maciej Korolczuk
10 listopada 2023, godz. 07:00 
Opinie (242)
Co dalej z remontem i wyburzeniem estakady na Elbląskiej? Po otwarciu ofert w przetargu na lifting nawierzchni sytuacja się nieco skomplikowała. Co dalej z remontem i wyburzeniem estakady na Elbląskiej? Po otwarciu ofert w przetargu na lifting nawierzchni sytuacja się nieco skomplikowała.

Trzy oferty wpłynęły w przetargu na remont estakady na ul. ElbląskiejMapka w Gdańsku, która docelowo - za kilka lat - ma zostać wyburzona. Wszystkie oferty znacznie przekraczają budżet, jakim dysponuje miasto (1,5 mln zł). Decyzja o przyszłości estakady zapadnie prawdopodobnie w przyszłym tygodniu. Miasto ma kilka scenariuszy.



Co teraz powinni zrobić urzędnicy?

O planach remontu, a następnie wyburzenia estakady na Elbląskiej Trojmiasto.pl pisało jako pierwsze na początku października.

Wówczas miasto ogłosiło wieloletnie plany na modernizację całego skrzyżowania z Długimi Ogrodami oraz metamorfozę tych ostatnich. Prace mają być rozłożone na kilka lat i pochłonąć ok. 70 mln zł.

Zanim to jednak nastąpi konieczny jest kosmetyczny - jak mówili urzędnicy - remont samej estakady. Obiekt jest wyeksploatowany, a jezdnia po której poruszają się pojazdy w kierunku centrum Gdańska wymaga wzmocnienia.

Miasto chciałoby przeprowadzić remont w pierwszej połowie 2024 roku. Prace miałyby potrwać ok. 4 miesięcy. Podstawowy zakres prac miałby objąć rozbiórkę starej nawierzchni i wykonanie nowej, wymianę dylatacji, odcinkowe wymiany i naprawy bariery energochłonnej, remont najazdów na obiekt, naprawy powierzchniowe betonu ścian murów oporowych, zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni betonowych oraz iniekcję ciśnieniową powstałych rys.

Przetarg zawierał też tzw. prawo opcji, a więc dodatkowy zakres. Obejmuje on wykonanie izolacji płyty obiektu, wymianę wpustów mostowych oraz wykonanie odwodnienia płyty obiektu.

Tak w przyszłości - już po wyburzeniu estakady na Elbląskiej - mają wyglądać Długie Ogrody. Tak w przyszłości - już po wyburzeniu estakady na Elbląskiej - mają wyglądać Długie Ogrody.

Trzy oferty, wszystkie zbyt wysokie



Na ogłoszony kilka tygodni temu przetarg odpowiedziały trzy firmy. Wszystkie oferty znacznie przekroczyły budżet zarezerwowany na tę inwestycję.

Miasto chce na remont przeznaczyć maksymalnie 1,5 mln zł.

Otrzymane oferty:

  • FBSerwis S.A. - 4,6 mln zł
  • Firma Budowlano-Drogowa MTM S.A. - 6,8 mln zł
  • WANT Sp. z o.o. - 8,1 mln zł

Ostateczna decyzja ws. przyszłości estakady ma zapaść podczas tzw. komitetu sterującego z udziałem władz miasta, szefa DRMG i innych jednostek miejskich.



Miasto ma do dyspozycji kilka scenariuszy:

  1. unieważnienie przetargu i ogłoszenie nowego postępowania
  2. modyfikacja Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (np. poprzez "odchudzenie" z części zapisów) i ogłoszenie nowego postępowania
  3. dołożenie brakujących środków i rozstrzygnięcie pierwszego przetargu

Najbliższe spotkanie komitetu sterującego ma się odbyć w przyszłym tygodniu. Wówczas prawdopodobnie poznamy dalsze losy niechcianej, ale wymagającej remontu estakady.

Miejsca

Opinie (242) 7 zablokowanych

  • No wiadomo...

    Wiadomo już jest po wyborach i kto będzie rządził....piniedzy nie ma i nie będzie.

    • 3 1

  • omg a co z parkingiem przy biedronce

    A co z parkingiem przy biedronce przecież ludzie przyjeżdżający tam na zakupy nie będą mieli miejsca parkingowego teraz tam jest problem czasami a co dopiero jak im się ograniczy miejsca parkingowe toć to sklep narazi na straty i kto im za to zapłaci

    • 1 1

  • Re: Estakada (1)

    Moim zdanie to wszystko to tylko manipulacja po pierwsze wykupiona reszta część po starych koszarach, po drugie kolejne inwestycje w okolicy stadionu żużlowego . Podejrzewam że jak w większości przypadków połączenia i skrzyżowania do tych inwestycji opłacają deweloperzy . Po drugie jakim cudem estakada o 20-30 lat młodsza od tej obok Forum może być nie opłacalna do remontu , ta w centrum koło forum to za mojej kadencji była już przynajmniej 5 razy remontowana !!!
    Ewidentnie komuś zależy na pozbyciu się tej estakady i na pewno nie chodzi tu o wizję i wygląd Miasta , bo ta Estakada w Centrum już dawno powinna być zburzona i powinny być zrobione tunele tak jak zrobili w Sopocie

    • 4 0

    • estakada w centrum ma tunele

      tak jak w Sopocie...

      Co do diagnozy, pełna zgoda.
      Miastem rządzą budowlani spekulanci.

      • 0 1

  • Jakto wyburzyć?!

    Miasto stoi w korkach! Potrzebne budowy nowych dróg na potęgę a oni chcą burzyć! Precz z Dulkiewicz i z KO.
    Na prawa gejów i na imigrantów to zawsze znajdujecie pieniadze, ale na drogi nie ma. Więzicie nas w samochodach w godzinnych korkach!

    • 3 1

  • Zostawcie estakadę !!!

    • 3 0

  • coś mam wrażnie, że miejskim instytucjom doradza rabin

    ...który posiadanie kozy uważa za panaceum na wszystkie bolączki...

    • 2 1

  • Długie ogrody powinny wrócić do swojej pierwotnej formy, czyli stać się jeziorem. Uważam, że Gdańsk na wzór Wenecji powinien rozszerzyć dopływy Motławy wymieniając stopniowo ulice na kanały.

    • 1 0

  • (1)

    Wszyscy by wszystko burzyli!! Tylko żaden z mądrali nie ma pomysłu co dalej!!Przecież po to wybudowano estakady aby polepszyć ruch!!Przy zwiększającej się liczbie aut,nie ma lepszej opcji jak przejazd bezkolizyjny!!Zaklinanie żeczywistości nic nie da!!Wszyscy nie przesiądziemy się na rowery!!

    • 3 1

    • liczba samochodów i przejazdów nimi nie musi się zwiększać, a może nawet maleć

      "polepszanie" warunków ruchu samochodów często prowadzi do pogorszenia ruchu innymi środkami transportu miejskiego. Nie chodzi o to, by wszyscy się przesiedli na rowery, ale by więcej "podróży" po mieście realizowane na krótkie odległości mogło odbywać się bezpiecznie i komfortowo pieszo lub rowerami. 50% przejazdów samochodem w mieście odbywa się obecnie na odległość mniejszą niż 5 km, a 30% na odległość mniejszą niż 3 km. Warto tego typu "niepotrzebne" przejazdy samochodem przekształcić w przejazdy odbywane mniej terenochłonnymi środkami lokomocji - z korzyścią dla wszystkich. Dlatego trzeba tworzyć do tego odpowiednie warunki, nie rozbudowując bezrefleksyjnie sieci drogowej z myślą wyłącznie o kierowcach.

      • 0 0

  • Kalkulacja 1,5mln

    Ten kto przygotował projekt, zakres i wycenę prac, niech wytłumaczy jak mu wyszło 1,5mln jako baza do przetargu...
    Mi z pracochłonności wyszły same wynagrodzenia na poziomie minimum 400tyś dla pracodawcy, gdzie materiały, amortyzacja, geodezja i inne z zyskiem na poziomie 10-15%... niech miasto reanimuje Drogomost jako swoją spółkę i takie remonty realizuje we własnym zakresie...
    wtedy jak wyjdzie koszt na zamknięciu 3 czy 4mln to pójdzie jako pomyłka a w innym przypadku miasto jak pasożyt wykończy kolejną firmę jedną czy drugą...

    • 0 0

  • Co?

    Zabezpieczenia antykorozyjne powierzchni betonowych?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane