- 1 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (27 opinii)
- 2 Ubywa mieszkańców i rozwodów (319 opinii)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (335 opinii)
- 4 Niespokojna noc na gdańskich drogach (167 opinii)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (887 opinii)
- 6 Kultowa "Górka" i widok na morze (185 opinii)
Co łączy gdańskie wiadukty?
Nie potrzeba wytrawnego oka, by zauważyć, że gdańskie wiadukty kratownicowe są pomalowane według jednego schematu. To nie przypadek.
Ponadto Gdańsk w ostatnim roku zyskał jeden nowy obiekt - wiadukt kratownicowy w ciągu Trasy Słowackiego. Jest on nieukończony, brakuje mu m.in. nawierzchni jezdni, chodników i oświetlenia. W odróżnieniu od remontowanych obiektów, jego elementy konstrukcyjne zostały zespawane, a nie połączone nitami.
Co ciekawe, wszystkie wspominane obiekty mają podobny styl. Podpory kratownic są w nieco innym, ciemniejszym odcieniu, niż sama kratownica. I tak podpory Żółtego Wiaduktu są zbliżone kolorem do skórki cytryny, a kratownica do kwiatu słonecznika. Natomiast wiadukty we Wrzeszczu i na Zaspie w górnej części są błękitne, a poniżej niemal granatowe.
- To nie przypadek - mówi Jacek Kamiński z Zarządu Dróg i Zieleni. - To efekt pracy projektantów i plastyków, pracujących przy tych inwestycjach. Nie jest to nawiązanie do historycznego stylu tych obiektów - dodaje.
Potwierdzają to dzieje Żółtego Wiaduktu, który do 1979 r. był popielaty. Wtedy to dla przełamania szarości na ulicach Gdańska naniesiono na wiadukt jasnożółtą farbę. Pomysł, jak pokazał upływ czasu, spodobał się mieszkańcom.
Na koniec mamy dobrą wiadomość dla kierowców. Od przyszłego tygodnia będzie można jeździć po Żółtym Wiadukcie samochodami o masie nieprzekraczającej 3,5 t. - Trwają właśnie ostatnie uzgodnienia związane z otwarciem tego obiektu - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego ZDiZ. Jeśli nic się nie zmieni, wreszcie skończą się korki na ul. Jana z Kolna!
Miejsca
Opinie (66)
-
2012-07-01 11:25
to taki zapchaj artykuł? czy może ma odwrócić uwagę od tego co nie dokończone za tymi wiaduktami...
- 7 2
-
2012-07-01 11:25
Zanik pamięci ? Rok temu tak rzetelny dziennikarz napisał: (1)
"Po zakończeniu inwestycji - 30 kwietnia 2012 r. - po wiadukcie będą mogli poruszać się nie tylko piesi i rowerzyści, jak dotychczas, ale też samochody o masie całkowitej do 3,5 tony. "
Teraz już się zapomniało że na czas nie oddano wiaduktu?- 13 1
-
2012-07-01 12:18
Pewnie w poprzednim artykule zaistniał drobny błąd
i z 2021 roku zrobiło się 2012.
To drobne przeoczenie nie wiele zmieniające :)- 2 1
-
2012-07-01 11:27
Syf ich laczy
wszedzie brudno i syfiasto - to ich laczy
- 11 4
-
2012-07-01 11:42
Teraz przyszedł czas na przywrócenie dwukierunkowej ul Wyspiańskiego którą przerobiono na jednokierunkową po zamknięciu wiaduktu
- 5 3
-
2012-07-01 12:08
Myslalem, ze jakis ciekawy artykul o historii tychze wiaduktow itp. Przeciez jaki kon jest kazdy widzi i chyba nie potrzeba do tego jakiejs specjalnej spostrzegawczosci...
- 10 0
-
2012-07-01 12:12
ŚRUBY,NITY,SPAWY?
- 5 1
-
2012-07-01 12:20
co je laczy Budyn!!! i ten kretynizm jego
- 9 3
-
2012-07-01 12:35
fakt
Łączy je to że jest problem z ich otwarciem żółty nawet po remoncie nie jest przejezdne tylko dla pieszych
- 3 2
-
2012-07-01 12:44
Jeden wiadukt dzieli (3)
Na Uczniowskiej w czasie EURO mogły nim jechac tylko VIPy. A zadumani kibice szli poprzez szuwary krzaczory, tory itp i nie mogli sie nadziwic o czo chodzi.
- 11 2
-
2012-07-01 12:50
sam jesteś krzaczor (2)
Kibice szli nowym przejściem przez tory albo wysiadali na nowej pętli
- 3 7
-
2012-07-01 13:31
Chyba byłeś w innym mieście (1)
albo epoce.
Pierwszy mecz szli przez wiadukt, a potem dygali od Uczniowskiej w lewo poprzez urodzajne chwasty i piaski oraz zasłoniete gumą tory.- 5 0
-
2012-07-01 16:04
i te dziewczynki z piwkami w szuwarach.. ,-)
i te dziewczynki z piwkami w szuwarach.. ,-)
- 0 0
-
2012-07-01 12:56
Co łączy? dziurawe drogi...
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.