- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (264 opinie)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (70 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (323 opinie)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (204 opinie)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (50 opinii)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Co można kupić za długi gapowiczów?
2,4 mln zł - tyle wynosi łączne zadłużenie gapowiczów, którzy do tej pory nie opłacili mandatów w Gdańsku i Gdyni za jazdę komunikacją miejską bez ważnego biletu. Sprawdziliśmy, jakie inwestycje można by było zrealizować, gdyby takie pieniądze trafiły do miejskich kas.
- Monitoring - 794 tys. zł
- Modernizacja tramwaju N8C - 2-2,5 mln zł
- Miejska toaleta - ok. 1 mln zł
- Nowoczesne ławki z USB i Wi-Fi - ok. 100 tys. zł
- Wiaty solarne - ok. 87 tys. zł
- Mobilny komisariat policji - ok. 500 tys. zł
W Gdańsku:
2004 dłużników-gapowiczów trafiło do bazy BIG.
742 zł - wynosi średnie zadłużenie gapowicza.
48,5 tys. zł - wynosi maksymalne zadłużenie pojedynczego dłużnika.
1,4 mln zł - wynosi łączne zadłużenie wszystkich gapowiczów.
W Gdyni:
1365 dłużników-gapowiczów trafiło do bazy BIG.
677 zł - wynosi średnie zadłużenie gapowicza.
14,6 tys. zł - wynosi maksymalne zadłużenie pojedynczego dłużnika.
924,9 tys. zł - wynosi łączne zadłużenie wszystkich gapowiczów.
Ściągnięcie należności to proces nierzadko trudny i powolny. Bywa, że nie uda się wyegzekwować długu w ogóle. Gdyby jednak założyć, że taki przypływ gotówki nagle trafiłby do miejskich kas, można by było zrealizować szereg inwestycji.
Monitoring - 794 tys. zł
Zwiększanie liczby kamer monitoringu w miastach poprawia bezpieczeństwo i odstrasza drobnych przestępców.
W styczniu tego roku w Gdańsku zainstalowano 25 kamer monitoringu, które zamontowane zostały w tunelu Błędnik w Śródmieściu, we Wrzeszczu Dolnym czy na Aniołkach. Po montażu nowych kamer miasto obserwuje 475 urządzeń. Koszt montażu monitoringu szacowany jest natomiast na 794 788 zł brutto.
Modernizacja tramwaju N8C - 2-2,5 mln zł
- nowe napędy z nowymi silnikami i instalacją;
- nowe elektryczne, a nie pneumatyczne piasecznice, które umożliwią łatwiejsze poruszanie w trudnych warunkach;
- nowa izolacja;
- nowe oświetlenie ledowe, oszczędne i jasne;
- defibrylator, apteczka oraz 4 ładowarki USB;
- zregenerowane stopnie i łożyska drzwi;
- wymiana 14 km kabli w każdym tramwaju;
- nowy pulpit motorniczego, bardziej czytelny i ergonomiczny.
Tak wyglądała przebudowa tramwajów z Niemiec. Materiał z 2018 r.
Taka modernizacja popularnych w Gdańsku "dortmundów", z uwzględnieniem wszystkich elementów, wynosiła kilka lat temu średnio 2-2,5 mln zł.
Miejska toaleta - ok. 1 mln zł
W latach 2018-2020 na plaży w Gdańsku powstało sześć bliźniaczych, nowoczesnych toalet. Obiekty powstały między Jelitkowem a Brzeźnem. Łączny koszt realizacji wszystkich obiektów wyniósł 5,9 mln zł. Prawie 1 mln zł na toaletę.
Nawet przy uwzględnieniu inflacji za długi gapowiczów można wybudować w Gdańsku co najmniej jeden taki obiekt.
Nowoczesne ławki z USB i Wi-Fi - ok. 100 tys. zł
Ławki z portami USB, Wi-Fi i oświetleniem LED pojawiły się jakiś czas temu w Chwarznie, Wiczlinie i Witominie w Gdyni dzięki środkom z Budżetu Obywatelskiego. Osiem ławek kosztowało nieco ponad 100 tys. zł.
Wiaty solarne - ok. 87 tys. zł
Gdynia sukcesywnie stawia na wiaty solarne. Konstrukcje nie tylko chronią pasażerów przed warunkami atmosferycznymi, ale też panele fotowoltaiczne umieszczone na dachu gromadzą energię słoneczną w akumulatorach, która po zapadnięciu zmroku służy do oświetlenia. Za trzy wiaty - dwie z oświetleniem i jedną zwykłą - zapłacono w 2020 r. 87 tys. zł brutto.
Tak wyglądają solarne wiaty w Gdyni. Materiał z 2019 r.
Mobilny komisariat policji - ok. 500 tys. zł
Miałby patrolować Śródmieście, pas nadmorski i okolice klubów w centrum Gdańska. Radny Mateusz Skarbek jeszcze w styczniu apelował, że chciałby pozyskać od miasta pieniądze na mobilny komisariat policji, wyposażony w dron i kamery termowizyjne. Szacunkowy koszt takiego pojazdu to co najmniej 500 tys. zł.
Opinie (144) ponad 10 zablokowanych
-
2023-07-31 16:38
Tak
Co można kupić za Falę?
- 6 0
-
2023-07-31 16:40
Pożyteczne są wszystkie nietrafione inwestycje miasta Gdańska. Pożyteczne dla sympatii i przyjaciół zarządzających miastem.
Bo dla nas, mieszkańców, to dramat, że można roztrwaniać fortuny na głupie cele, potem w przemówieniach sygnalizować, że miasto nie ma środków...
- 2 1
-
2023-07-31 16:59
Kolejna świetna ankieta - gratuluję.
- 4 1
-
2023-07-31 17:03
Gdyby babcia miała wąsy.....
Toby była dzidakiem. Po co w ogóle zatrudniają firmy kontrolujące bilety? Tylko strata pieniędzy przy tak marnej windykacji długów.
- 7 0
-
2023-07-31 17:04
A zamiazd tego wszyskiego
Jest na wypłate dla mnie, koko dżambo i do przodu robić gotuwki na słowaku
- 3 1
-
2023-07-31 17:05
Ludzie mają dość lewych przetargów gait (1)
177 mln zł 10autobusów która są warte może 30 mln
- 6 1
-
2023-08-01 11:27
mam dosyć lewizny w Gdańsku uskutecznianej przez urzędników od 25 lat
- 0 0
-
2023-07-31 17:15
nie znoszę złodziei!
nie znoszę złodziei!
- 2 0
-
2023-07-31 17:18
Nic nie mozna kupic bo nawet nikomu sie nie chce tej kasy odzyskac
- 1 0
-
2023-07-31 17:18
Co za bzdury. (2)
Przecież to są pieniądze wirtualne których nigdy nie ściągną. Do tego wysokość kwot zadłużenia jest w sztuczny sposób pompowana poprzez naliczanie odsetek. Pytanie: jeśli dłużnik nie był w stanie zakupić biletu za kilka złotych, to czy będzie w stanie zapłacić odsetki?
Być może niektórzy z pośród nich tak, lecz to tylko jednostki. Pytanie czy nie lepiej powiedzieć - tych pieniędzy nie mamy i mieć nie będziemy, więc dywagacje na temat "co by było gdyby" można sobie spokojnie darować. Lepiej było by zastanowić się co możemy zrobić by do takich sytuacji nie dochodziło.- 4 0
-
2023-07-31 18:12
(1)
Nie był w stanie? Nie, po prostu nie chciał, bo sobie wyliczył, że nawet jak od wielkiego dzwonu go złapią i wlepią ten mandat, którego i tak nie ma zamiaru płacić, to tak czy owak lepiej wychodzi na jeździe bez biletu. A bezradność miasta w egzekwowaniu tych opłat udowadnia, że cwaniaczki niestety mają rację.
- 0 0
-
2023-08-01 02:31
Cwaniaczki bez biletów mają rzeczywiście rację bo z taką władzą w mieście, która kroi ludzi jak za zboże nie da się inaczej. Jest lekko nienormalne, żeby chcieć 6zł za przejazd np. 3 przystanków i dziwisz się ludziom, że nie chcą tego zapłacić? Zwłaszcza jak np. 2 osoby jadą? To jest 12zł za 5 min. jazdy do jasnej cholery. Ja się wcale nie dziwię. Rozwiązaniem byłby tani bilet ważny 20 min. Jak miasto zrobi to i gapowiczów ubędzie.
- 0 0
-
2023-07-31 17:19
Pytanie fundamentalne
Jeśli gapowicze wiszą kasę za jazdę komunikacją to czy dr.n.praw. Wojciech Szczurek ponosi odpowiedzialność za wałki przy finansowaniu budowy lotniska w Kosakowie? Pytam bo suma zadłużenia za jazdę na gapę ma się nijak do zadłużenia,które jest wynikiem chorej ambicji kliki skupionej wobec w/w osoby.
Czemu portal Trójmiasto nie śledzi postępów w śledztwie w sprawie Kosakowo AirPort?- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.