- 1 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (28 opinii)
- 2 Ubywa mieszkańców i rozwodów (325 opinii)
- 3 Niespokojna noc na gdańskich drogach (167 opinii)
- 4 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (338 opinii)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (890 opinii)
- 6 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (93 opinie)
Co najmniej 4,5 mln zł za studium dla PKM Południe
Dwie z pięciu ofert mieszczą się w budżecie PKM na przygotowanie ważnego dokumentu, niezbędnego dla budowy nowego połączenia kolejowego do południowych dzielnic Gdańska. Wykonawca będzie miał czas do końca września 2023 roku na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego. Pierwszy odcinek PKM Południe ma powstać w latach 2030-2035.
Oferty na studium dla PKM Południe:
- TPF z Warszawy - 4 452 600 zł,
- Ośrodek Badawczy Ekonomiki Transportu z Warszawy - 4 772 400 zł,
- Highway z Gdańska - 5 370 029,94 zł,
- BBF z Poznania - 7 232 400 zł,
- Transprojekt Gdański - 8 179 500 zł.
Spółka PKM ma zarezerwowane na ten cel w budżecie 4,92 mln zł. Jedynym kryterium wyboru w przetargu jest cena.
- Obecnie komisja przetargowa sprawdzi wszystkie oferty pod kątem formalnym i dopiero po tej ocenie wybrany zostanie wykonawca - zapowiada Tomasz Konopacki, rzecznik PKM.
Pierwszy etap w latach 2030-2035
Na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla PKM Południe wykonawca będzie miał czas do 30 września 2023 r.
STEŚ ma za zadanie potwierdzić możliwości realizacji tego projektu, wskazać niezbędne rezerwy terenowe oraz optymalne etapowania całej inwestycji.
Punktem wyjścia dla tego projektu są rekomendowane wcześniej przez Biuro Rozwoju Gdańska warianty nowych tras kolejowych na południu Trójmiasta.
Warto jednak zaznaczyć, że budowa poszczególnych odcinków PKM na południe to melodia przyszłości. Pierwszy etap ma zostać zrealizowany w latach 2030-2035. Obejmie on prawdopodobnie odcinek miejski o długości 3,7 km.
Możliwy przebieg trasy PKM Południe
- Odcinek 1. - budowa/przedłużenie linii kolejowej o długości ok. 4 km od przystanku SKM Gdańsk-Śródmieście w kierunku południowych dzielnic Gdańska do pętli Łostowice - Świętokrzyska, wraz z rozbudową funkcji przesiadkowych istniejącego tam węzła integracyjnego.
- Odcinek 2. - budowa (przedłużenie odcinka 1.) nowej linii kolejowej o długości ok. 3,5 km od węzła integracyjnego Gdańsk Łostowice-Świętokrzyska w kierunku zachodniej obwodnicy Trójmiasta do węzła integracyjnego Kowale wraz z budową tego węzła.
- Odcinek 3. - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 6-7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w istniejącą linię kolejową nr 229 pomiędzy Straszynem i Goszynem.
- Odcinek 4. - modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 229 na odcinku Stara Piła - Pruszcz Gdański o długości ok. 25 km.
- Odcinek 5. - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w linię kolejową nr 248 (PKM) pomiędzy przystankami Gdańsk-Jasień i Gdańsk-Kiełpinek.
Opinie wybrane
-
2021-02-15 21:48
Słusznie, że podjęte zostały prace nad rozbudową PKM na południe Gdańska. To wszak tereny mieszkaniowe intensywnie się rozbudowujące, a istniejące połączenia komunikacyjne z centrum miasta są coraz mniej wydolne.
- 5 0
-
2021-02-16 10:12
Jakieś jaja, to jest już potrzebne na wczoraj. Z każdym rokiem problem będzie co raz bardziej się nasilał.
- 6 0
-
2021-02-15 23:22
Miasto rozwija się szybko
Drodzy mieszkańcy południa. Gdańsk to świetne miejsce do życia. Zbudujemy wam drogę dojazdową ( Świetokrzyska) oraz kolej. Już nie bawem jak dobrze pójdzie za czterdzieści może piedziesiąt lat już będzie. Cieszcie się ? Tyle że w większości już was nie będzie. Takie super miasto. Jedna krótka ulica i tylko pół wieku oczekiwania. Żyć nie umierać Pani Aleksandro.
- 11 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.