- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (174 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (331 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (219 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Co oni wiedzą o Gdańsku?
Miasto pięknych zabytków, czy dobrych i tanich sklepów? Przed kolejną kampanią promocyjną Gdańska, urzędnicy zapytali o postrzeganie miasta w Polsce i w Europie. Niektóre odpowiedzi zaskakują.
- Chcemy się dobrze przygotować, bo w najbliższym czasie o Gdańsku będzie głośno - tak prezydent Paweł Adamowicz uzasadniał potrzebę przeprowadzenia takich badań. Turniej Euro 2012, 30. rocznica powstania Solidarności, 25. rocznica Nagrody Nobla dla Lecha Wałęsy mają sprawić, że Gdańsk trafi na pierwsze strony, nie tylko polskich, gazet.
Od listopada ub.r badacze przepytywali więc po 1 tys. Polaków, Brytyjczyków, Szwedów i Niemców. Pytali m.in. o rozpoznawalność nazwy Gdańsk, odbyte wizyty i plany odwiedzin, chęć osiedlenia się, ocenę atrakcyjności biznesowej. Obcokrajowcy mieli dodatkowo określić atrakcyjność turystyczną Gdańska na tle innych miast w Polsce i środkowej Europie.
Polacy wskazali Gdańsk jako drugie (po Krakowie) najbardziej atrakcyjne turystycznie, drugie (po Krakowie) najbardziej ulubione i piąte najatrakcyjniejsze gospodarczo miasto w Polsce.
- Badani wskazywali, że w Gdańsku najlepiej prowadzić biznes związany z gastronomią i turystyką. To może oznaczać, że pozytywnie oceniają funkcjonowanie tych branż w mieście - tłumaczył Mateusz Galica z firmy TNS OBOP, która przeprowadziła badania.
O ile wyniki badań wśród Polaków można było łatwo przewidzieć, o tyle opinie obcokrajowców mogą dziwić.
Z kolei Niemcy bardzo wysoko ocenili atrakcyjność turystyczną Gdańska na tle wszystkich miast w Europie Środkowej. Z 25 proc. wskazań uplasowali go na piątym miejscu w tej części Europy. Szwedzi (9 proc.) i Anglicy (8 proc.) byli pod tym względem dużo bardziej surowi.
Bardzo rozbieżne są motywy, dla których turyści z Polski i zagranicy przyjeżdżają do Gdańska. Rodacy kierują się "morzem i latem", zaś naszym sąsiadom bardziej zależy na zwiedzaniu i - co zaskoczyło badaczy - tanich zakupach.
Czy to znaczy, że po poprzednich kampaniach: historycznej (Zaczęło się w Gdańsku, 2005 r) i turystycznej (Odważ się. Zobacz sam, 2007) Gdańsk będzie się promował jako idealne miejsce do robienia zakupów? - To, że miasto jest w ten sposób postrzegane, wcale nie znaczy, że chce się tak kojarzyć - waży słowa Jacek Sadowski z krakowskiej firmy Demo Effective Launching (DEL). Jako przykład podaje sytuację z Krakowa, który przez pewien czas promował się jako cel tanich wyjazdów weekendów. - Po najeździe nastawionych na tanie piwo Anglików, bardzo szybko się z tego wycofano.
Teraz na podstawie badań oraz oczekiwań miasta, firma DEL, która już pracuje nad strategią marki Gdańsk, zaproponuje sposób promocji miasta. Jej pomysły poznamy w marcu.
Opinie (211) ponad 10 zablokowanych
-
2008-02-06 10:55
(3)
tak to jest jak gdańskiem rządzi (...) "prawnik"
tu by sie przydał brodaty komtur/wizjoner co złapałby krótko za morde to tałatajstwo liberalno-komusze i wyjechał z nimi za rogatki
królewskie miasto, perła w koronie, hanza, niemiecki żywioł, handel "zamorski", super położenie, porty, wisła
i co?
nie powiem g***o, ale też nie powiem różowo
zamiast pomnika "S" za kilkaset baniek, coś tajemniczego:-) niewielkie, ograniczone środki, a zadęcie jak 500 lat temu- 0 0
-
2008-02-06 10:57
(1)
i zuza przemówiła ludzkim głosem w temacie gdanska,całkiem niegłupio prawi.
- 0 0
-
2008-02-06 11:30
ferdek mówi, a zuza kiwa głową
mniej szczudlarzy i parad po długiej, zamiast szaliczka neptunowi zasypać, nawet ręcznie, dziure, zaorać wyspę i posiać trawe, albo jak za komuny wysoki płot na 3 metry i miejsce dla graficiarzy- 0 0
-
2008-02-06 11:37
Zuza
Brodaty komtur juz kiedys byl.
Tak dobrze Gdanskiem zarzadzal, ze mieszkancy w podziece za jego wysilek, zrownali jego siedzibe z ziemia.
Moze juz lepszy "tajemniczy prawnik".- 0 0
-
2008-02-06 11:27
wysiedlić buractwo!
dobrze, że chociaż rozgrywek ligowych nie ma w czasie wakacji, bo jeszcze te niedorozwoje robiły by nam wstyd.
- 0 0
-
2008-02-06 11:32
te tajemnicze 3 kropki w nawiasie sprawiają, że człowie myśli, że tam było naprawde coś tajemniczego
- 0 0
-
2008-02-06 11:55
tajemnica topionych możliwości
- 0 0
-
2008-02-06 12:18
Gdańśk jako miasto wielokulturowe (1)
o wielkiej historii powinien wykorzystać to i w UE stać się czymś w rodzaju wzoru współżycia wielu ras i narodów.
- 0 0
-
2008-02-06 12:20
taaak, tę tajemnicę współzycia najlepiej widać, kiedy dumni gdanszczanie obrzucaja burakami Gdynię;P
- 0 0
-
2008-02-06 12:21
(2)
no przeciez mamy oleleugugwu (gongondzola karbonara) jako dyra od kultury
- 0 0
-
2008-02-06 12:25
(1)
nie czepiaj sie, larry , jest dyr. nck, i jest ok. akurat on organizuje fajne imprezki.
- 0 0
-
2008-02-06 12:38
od imprezek to jestem ja
larry jest od wizji i dzielenia skromnych środków- 0 0
-
2008-02-06 12:26
ales napisał(li) , jednak co 3 głowy to nie jedna.
- 0 0
-
2008-02-06 12:42
to teraz widzę w moderacji zalecane jest ukrywanie zdolności wodzów do prowadzenia metropolii ku świetlanej przyszłości?
jasne, lepiej liczyć na cud, że mu sie POd kiepełą rozjaśni i dozna olśnienia:-)- 0 0
-
2008-02-06 12:47
Gdańsk
Ja wolę Gdańsk niż Kraków i coraz częściej się spotykam z takimi opiniami, szczególnie w Holandii i Belgii
- 0 0
-
2008-02-06 12:50
nazwijmy się Tajemniczą Metropolią
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.