• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co widać przez mgłę? Fakty i mity o gdyńskim lotnisku

Michał Sielski
12 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
aktualizacja: godz. 11:38 (12 lutego 2014)
Po zakończeniu trwających obecnie prac nad systemami nawigacyjnymi w Rębiechowie będzie można lądować przy podstawie chmur nawet na 30 metrze. Po zakończeniu trwających obecnie prac nad systemami nawigacyjnymi w Rębiechowie będzie można lądować przy podstawie chmur nawet na 30 metrze.

- Nad lotniskiem w Gdańsku często jest mgła, więc zapasowe lotnisko w Gdyni będzie jak znalazł - przekonują władze Gdyni po tym, jak nad projekt ucywilnienia lotniska Gdynia-Kosakowo nadciągnęły czarne chmury, bo Komisja Europejska nakazała zwrócić 91,7 mln zł niedozwolonej pomocy publicznej. Rozwiewamy mity nie tylko na temat meteorologicznych aspektów funkcjonowania obu portów lotniczych.



Fakt nr 1: Mgła w Rębiechowie jest częściej niż w Kosakowie. Wcale nie oznacza to jednak, że samoloty lecące do Gdańska zostałyby tam przekierowane.

Władze Gdyni chętnie podkreślają, że lotnisko w Kosakowie jest lepiej położone geograficznie niż lotnisko w Rębiechowie. Ukształtowanie terenu oraz bliskość morza sprawiają, że na gdyńskim lotnisku jest mniej zawirowań pogodowych, które mogą utrudniać wykonywanie operacji lotniczych.

"Ciekawe, że decyzja [Komisji Europejskiej - przyp. red.] została ogłoszona właśnie w dniu, w którym Rębiechowo jest zamknięte z powodu panujących tam warunków pogodowych, a na Babich Dołach można spokojnie lądować. Ale oczywiście są tacy, co cały czas twierdzą, że drugie lotnisko nam niepotrzebne, bo można przecież wylądować w Warszawie i dojechać do Trójmiasta autobusem." - ironizował we wtorek na Facebooku wiceprezydent Gdyni Michał Guć, sugerując tym samym, że samoloty zawrócone z Gdańska mogłyby wylądować na lotnisku Gdynia-Kosakowo.

Postanowiliśmy sprawdzić, ile w tym wpisie zawartości merytorycznej, a ile... nieznajomości faktów.

- Z powodu mgły odwołano u nas 114 z ponad 35 tys. operacji lotniczych, jakie miały miejsce na naszym lotnisku w 2013 roku. To dokładnie 0,32 proc. wszystkich. Można więc porównać to do sytuacji, gdy dokładnie raz w roku w mieszkaniu z powodu awarii wyłączana jest ciepła woda. Czy to wystarczający powód do kupienia drugiego mieszkania, by móc skorzystać z niego tylko tego jednego dnia? - retorycznie pyta Michał Dargacz z gdańskiego lotniska im. Lecha Wałęsy.

Nawet jednak jeśli mgieł byłoby wielokrotnie więcej, to wcale nie sprawiłyby one, że w Kosakowie lądowałyby samoloty, które nie mogłyby wylądować w Rębiechowie.

Samoloty, które nie mogą lądować na danym lotnisku, wcale nie lądują na tym, które znajduje się najbliżej. Ich załogi kierują się do portu lotniczego, z którym agent organizujący loty ma podpisaną umowę. A takie umowy podpisuje się z dużymi portami, w których najłatwiej znaleźć rozwiązanie problemów dla większej liczby pasażerów. Czyli z tymi, które oferują najwięcej innych połączeń lotniczych oraz tymi, na których kategoria systemów ułatwiających lądowanie jest wyższa. Czasem decydują tak trywialne argumenty, jak np. wielkość płyty postojowej. Nawet jeśli w Gdyni powstanie lotnisko cywilne, to przez wiele lat będzie ono miało parametry znacznie niższe niż to w Gdańsku.

Zdarzyło się, że twój lot był wstrzymany lub opóźniony z powodu mgły w Rębiechowie?

Fakt nr 2: Lepszy ILS w Rębiechowie już powstaje i nie tylko mgła nie będzie istotna.

Dziś w Gdyni nie może wylądować żaden cywilny samolot, ponieważ lotnisko nie ma stosownych certyfikatów. W momencie, gdy je zdobędzie, to instalowane tam urządzenia (część prac została właśnie wstrzymana) i tak nie pozwolą na lądowanie dużych samolotów, takich jak Boeing 737 czy Airbus A320. One mogłyby pojawić się w Gdyni w 2019 roku - i to przy założeniu, że uda się zrealizować prace zgodnie z planem, co dotąd się nie udawało.

Z kolei lotnisko w Rębiechowie jest w trakcie modernizowania swojego systemu ILS (Instrument Landing System), który dziś ma najniższą kategorię - pierwszą. Pod koniec roku zakończą się prace nad instalacją dodatkowych elementów oraz urządzeń nawigacyjnych, które podniosą kategorię tego systemu do drugiej. Kolejny rok będzie trwało testowanie i uruchamianie systemu. Po uruchomieniu sprawi on, że piloci będą mogli lądować także przy dwukrotnie mniejszej widzialności niż dotychczas. To praktycznie całkowicie rozwiąże problem mgieł w Rębiechowie.

Fakt nr 3: Lotniska chcieli wszyscy. To prawda, ale tylko do czasu.

- Warto zastanowić się dlaczego funkcja lotniska zapasowego jest obecnie tak mocno akcentowana. Przecież na początku wszyscy mówili o cargo [przewozy towarowe - przyp. red.] i general aviation [małe prywatne samoloty - red.], bo głównym celem była ochrona lotniska przed degradacją i zamknięciem. Chcieliśmy zablokować ewentualne pomysły jego sprzedaży i przeznaczenia np. pod zabudowę mieszkaniową. To właśnie dlatego wszyscy w całym województwie i nie tylko popierali wtedy ten projekt - podkreśla szef klubu radnych PO z Gdyni, Tadeusz Szemiot, którzy w liście otwartym zażądali od prezydenta Gdyni odpowiedzi m.in. na pytanie, co stanie się z lotniskową infrastrukturą i wydanymi na nią pieniędzmi.

Władze Gdyni cały czas podkreślają, że list intencyjny w sprawie utworzenia lotniska cywilnego w Gdyni podpisali m.in. prezydenci Gdańska i Sopotu, marszałek, wojewoda i minister obrony narodowej. To prawda - taki list podpisano sześć lat temu, tyle tylko, że potem większość sygnatariuszy się z niego wycofała.

- Czy to znaczy, że ten dokument nie jest ważny? Można zapomnieć o jego istnieniu i udawać, że to przeszłość? Nie zgadzamy się na to - podkreśla wiceprezydent Gdyni Bogusław Stasiak.

Powierzone mu zadanie przekształcenia części lotniska wojskowego w cywilny port lotniczy miało być zwieńczeniem jego kariery samorządowej, swoistą wisienką na torcie. Nie spodziewał się jednak z pewnością, że tak trudno będzie ją przełknąć. Bo problemów nie brakowało od początku.

Już w 2005 roku prezydent Wojciech Szczurek stwierdził, że cywilne samoloty być może wylądują w Kosakowie już w ciągu kilku... miesięcy.

Dopiero jednak w grudniu 2009 r. zapadła decyzja mówiąca o tym, że polski rząd wydzierżawi grunty o powierzchni 254 hektarów, na których położony jest wojskowy port lotniczy, na okres 30 lat gminie Kosakowo, która następnie wydzierżawiła je spółce Port Lotniczy Gdynia-Kosakowo.

Po drodze mieliśmy jeszcze protesty okolicznych mieszkańców, które skończyły się skróceniem pasa startowego, przerwanie budowy terminala i spór z wykonawcą prac budowlanych.

Lotnisko w Kosakowie powstawało, mimo że już w 2007 roku wiedzieliśmy, że lotnisko w Gdańsku będzie rozbudowane przed Euro 2012 i z jego przepustowością nie będzie problemu. Dziś ma spore rezerwy, liczone w milionach pasażerów.

Poparcie pomorskich samorządowców dla rozbudowy Kosakowa skończyło się właściwie rok po podpisaniu listu intencyjnego. Od tej pory za budową lotniska w Gdyni były już tylko władze miasta i popierający pomysł mieszkańcy.

Argument o "obowiązującej strategii województwa" też ma niewiele wspólnego z prawdą. Faktem jest, że w sporządzonym przed 2007 roku dokumencie o nazwie "Regionalna Strategia Rozwoju Transportu" było wprost napisane, że lotnisko w Gdyni może być uzupełnieniem portu lotniczego w Rębiechowie. Prognoza miała objąć 13 lat, ale została zmieniona. W obowiązującym obecnie Regionalnym Programie Strategicznym "Mobilne Pomorze" na budowę lotniska w Gdyni zgody już nie ma. Podobnie jak na finansowanie z publicznych pieniędzy, co we wtorek ogłosiła Komisja Europejska.

Aktualizacja, godz. 11:38 Do argumentu podnoszonego przez władze Gdyni, odnoszą się też samorządowcy, którzy w wydanym w środę oświadczeniu przekonują, że podpisując w 2005 list intencyjny mieli zamiar zabezpieczyć istniejącą infrastrukturę wojskową pod przyszłe możliwe wykorzystanie bazy Lotnictwa Marynarki Wojennej w Gdyni na potrzeby działalności lotnictwa cywilnego.

- Intencją naszą było nawiązanie bliższej współpracy lotniska wojskowego w Gdyni i Portu Lotniczego Gdańsk, a gdyńskie lotnisko miało w zamierzeniu obsługiwać tylko general aviation. Z całą stanowczością stwierdzamy, że celem zawarcia listu intencyjnego nie było rozpoczęcie budowy cywilnego lotniska w Gdyni i dlatego też w realizacji niniejszego nie braliśmy udziału - czytamy w oświadczeniu, podpisanym przez prezydenta gdańska Pawła Adamowicza, Sopotu Jacka Karnowskiego oraz marszałka województwa pomorskiego Mieczysława Struka.

Pełną treść oświadczenia znajdziecie tutaj (PDF).

Miejsca

Opinie (578) ponad 20 zablokowanych

  • (7)

    Portal Trójmiasto zaczyna coraz bardziej przypominać pisowską gadzinówkę wSieci. Jak można cały czas negatywnie pisać o Szczurku, dziennikarstwo wyższych lotów. W sam raz na gazetkę szkolną :)

    • 16 35

    • A ja jeszcze niedawno czytałem, że trojmiasto.pl to przedsionek PO ;) (3)

      A Ty piszesz coś odwrotnego. dobre dobre. Dawno się tak nie ubawiłem,

      TO ZNACZY, ŻE DOBRZE PISZĄ I MAJĄ DOBRYCH DZIENNIKARZY skoro wszystkim politykom robią pod górkę ;)

      • 12 4

      • Nie chodzi o poglądy Trójmiasta.pl tylko o stronniczość i tendecyjność :)

        • 4 10

      • Czyli wypisz wymaluj opozycja gdyńska, przecież od dawna PO z PIS w Gdyni idą razem. Jedyny taki układ w PL.

        • 2 5

      • dobrych dziennikarzy? haha to jakis zart? trojmiasto jest jak gdańsk pl

        zero obiektywizmu, na siłe chca niby byc obiektywni ale nie potrafia bo sa z gdańska co widac i czuc

        • 4 6

    • To poczytaj sobie stronę UM w Gdyni (1)

      Tam piszą autorzy bezpartyjni którzy zawsze mówią prawdę

      • 11 1

      • Poczytajmy Gazete, stronę UM Gdańsk i FB Adamowicza. Same prawdy objawione

        • 2 2

    • Proponuję założyć własny portal np. słońcegdyni.pl

      I tam taplać się w samouwielbieniu.

      • 12 4

  • Baron szczurek wraz z kolesiami

    powinien raz i na zawsze zniknąć z um Gdynia. Ci ludzie rządzą Gdynią jak własnym folwarkiem za pieniądze podatników mając wszystkich w poważaniu.
    P/S
    "Pijajowcy" z um Gdynia wypowiadanie się na temat wiarygodności jest już kompletną kpiną. Bronić koryta też trzeba umieć

    • 24 12

  • Prosze o szczegoly

    Skoro jest niech juz bedzie-tylko prosze o finansach tej firmy,stanie zatrudnienia,biznesplanie, itd.-prosze dziennikarzy o rzetelne informacje w tej sprawie. Przestancie juz sie pastwic nad prezydentem!

    • 19 7

  • hehe... (6)

    Jeśli ma być lotnisko w Gdyni to ja chcę rowniez lotnisko w Sopocie!!!..

    • 25 13

    • ... i w Rumi!

      Kiedyś, przed wojną znaczy, tu było drugie lotnisko. I to nawet lepsze niż w Gdyni, bo cywilne. Więc dziś napewno się też przyda:PPP

      • 4 0

    • :)

      na monciaku

      • 0 0

    • to się zdecydujcie - albo resort&wellness&leasure&sexonthebeach&aferamieszkaniowa czy lotnisko

      wszystkiego na raz się nie da

      • 0 0

    • Kochana Sopocianko.

      W Sopocie to tylko lotnisko dla szybowcow i latawcow.

      • 0 1

    • W Sopocie to może powstać lotnisko dla helikopterów

      • 0 1

    • w Sopotach

      to skocznie, taką HS195 zamiast lotniska.

      • 0 0

  • (2)

    Nadzieja tylko w UE ze z kretynami z PO zrobi porzadek, przyzwczaili sie do bezkarnego szastania nasza kasa to bunkry czarnych marcrpany w URM wczasy samochody loty wszystko za darmo, jeden nawt stringi zonie kupuje ze skladek

    • 2 10

    • tylko, że w Gdyni to ANI PO ANI PIS ;)

      Masz zagadkę.

      • 4 1

    • A co ma Szczurek do PO?

      Przecież on doradcą Lecha Kaczyńskiego był...

      • 4 2

  • i o to cała prawda..... (2)

    ........ale tylko wg pana Sielskiego.
    Artykuł pięknie napisany, jednak nie ma nic wspólnego z dziennikarską zasadą nie opowiadania się tylko za jedną ze stron. Artykuł koncentruje się tylko na negowaniu powodów, które przemawiają za lotniskiem. Gdzie wypowiedź drugiej strony??? Brak. No ale się sprzedało.

    No cóż stronniczość widoczna jest we wszystkich mediach. Na szczęście ludzie mądrzy czytając ten artykuł potrafią wyciągnąć stosowne wnioski.

    Abstrahując od powyższego, tak na przyszłość panie "dziennikarzu" nieważne, którą partię się opisuje PO, PiS, Samorządność, PSL, SLD czy inne, trzeba poświęcić odrobinę tekstu na przedstawienie punktu widzenia drugiej strony. Nie można szkalować i mieszać z błotem ludzi tylko dla tego że jest się "dziennikarzem" i tylko dla tego że popularność portalu rośnie. Nie tędy droga. Przedstawiamy wszystkie fakty albo milczymy. Opluć można każdego, niestety nie każdy na to zasługuje i na pewno nie panu o tym decydować.
    Pozdrawiam.

    • 22 22

    • brawo !!!!

      • 3 1

    • fakt, zapomniał napisać o tym, że jeden z ekspertów opiniujących konieczność budowy Kosakowa

      jest członkiem zarządu Portu Lotniczego Gdynia Kosakowo

      • 6 0

  • Panie redaktorze proszę o kilka uściśleń (6)

    - czy w tych 114 odwołanych "operacjach lotniczych" są wszystkie odwołane przyloty/ odloty i przekierowania?
    - jaki jest łączny czas opóźnień z powodu mgły?
    - czy te "35 tys. operacji lotniczych" to są tylko przyloty/odloty?
    - argument o braku wody w mieszkaniu też z d..y wzięty, o wstrzymaniu dostawy wody zwykle powiadamiany jestem wcześniej a poza tym od braku wody nie zależy to, że w drugim końcu świata nie zdąże na inny samolot.
    - lotnisko w Rębiechowie nie jest lotniskiem przesiadkowym i "rozwiązanie problemów dla większej liczby pasażerów" polegałoby na przewiezieniu pasażerów autokarem z Kosakowa do centrum Gdańska.

    • 29 21

    • "obiektywizm" i "rzetelność" autora artykułu pozostawiają do życzenia

      • 9 8

    • fanie awiacji

      gratulacje,napisane z sensem

      • 3 5

    • (1)

      Fanie awiacji - montowany jest ILS drugiej kategorii. Czy to też jest nadużycie? Czy to, że dzięki temu już tylko w skrajnych przypadkach będą odwoływane loty też jest kłamstwem? Czy w Kosakowie nigdy nie ma mgły? Czy wydawanie 100 milionów aby samoloty mogły ewentualnie wylądować raz w roku ma uzasadnienie ekonomiczne?

      • 10 7

      • Jeśli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze

        Gdańskie lobby nie chce dopuścić do powstania gdyńskiego lotniska bo mogliby stracić dużą część pasażerów tanich lini lotniczych (obecnie blisko 2/3 pasażerów) i przewozy cargo szacowane na ok. 5 tyś ton rocznie z optymistycznymi perspektywami rozwoju tego typu transportu właśnie w Gdyni z uwagi na bezpośrednią bliskość bazy kontenerowej.

        • 3 4

    • ale taki Wizzair nie wyląduje w Kossakowie bo nie ma tam bazy tylko i tak poleci do Warszawy!!!

      • 5 1

    • wypowiem się

      operacje lotnicze to liczone niezależnie stary i lądowania. Dla uściślenia podam tylko że większość z nich miała miejsce podczas Xawerego, który uziemnil nie tylko GDN

      • 4 0

  • Lotnisko Prestiż :) (1)

    Włoszczowa też chciała mieć prestiż i dlatego expres na trasie Warszawa-Kraków zatrzymywał się u nich na stacji. CZy Gdynia na prawdę chce być Włoszczową? :)

    • 19 11

    • Jak się o czymś pisze, to należy się zaznajomić z faktami.



      Przeczytaj Janku artykuł - link powyżej a potem się wypowiadaj

      • 1 2

  • Co jest nazabawniejsze w całej sytuacji (7)

    Budowa lotniska w Gdyni powoduje największy ból d$py wśród mieszkańców Gdańska ;).

    • 31 20

    • Nieeee. my po prostu mamy ubaw po pachy, widząc w jaki sposób wydajecie wasze podatki. (2)

      Nasze poszły na arenę i ecs, wasze na infobox i lotnisko. Infobox jest konstrukcją tymczasową i zostanie zlikwidowany za 3 lata (koszt 8 baniek), a lotnisko pochłonęło 90 baniek . Oba w błoto. U nas chociaż na boisku ktoś gra.

      • 11 3

      • He he (1)

        dokładnie uwielbiam jak pracownicy um gdynia oraz wyprane mózgi miotają się
        by uzasadnić ten kretynizm.

        • 8 0

        • my również

          • 3 0

    • Dla nas to jest zabawne (1)

      Dla Was powinno być jednak zastanawiające co jest lepsze: wyrzucić 100 mln zł na inwestycję sprzeczną z prawem UE czy wydać 100 mln zł na potrzeby mieszkańców miasta?

      • 8 3

      • inwestycja

        nie jest niezgodna z prawem UE jedynie sposób finansowania został zakwestionowany. Czytaj ze zrozumieniem.

        • 0 0

    • Gdynia zawsze była "bul" d#py Gdańska od zarania dziejów..zwłaszcza IIIRzeszy !!!

      • 1 4

    • oj tam oj tam - kundle ogrodnika przecież

      przyjechali z tobołami, kurami, świniami hunowie zza Buga kolonizować niemieckie miasto, do dziś nie czując emocjonalnego związku z miastem i jego historią. Kultura pracy gdynian obeznanych z morzem, ciężką pracą od podstaw i budową "swojego miejsca na ziemi" zawsze będzie wku...wiać motłoch, któremu na niczym nie zależy. Równać w dół gdańszczanie prawda?

      Porównujcie się z Poznaniem, a nie z Gdynią. Lepiej wypadniecie

      • 2 2

  • Warto zwrócić uwagę, że mamy całkowicie upolitycznione media (12)

    Jak wiemy SAMORZĄDNOŚĆ takowych nie ma więc poczekajmy na konferencję w W-wie Prezydenta Szczurka.
    Bo na miejscu to zwolennicy ciągnięcia samolocików wszystko zakłamią przykład pana sielskiego jest takim dobitnym, a już myślałem, ze Trojmiasto jest analityczne i obiektywne.

    Ja mogę zrozumieć, zwłaszcza dziś nie ma czegoś takiego jak obiektywna i wyważona informacja. Każdy przekaz z d dominującej partii w jakimś stopniu zabija obiektywizm, ale nasze rodzime trójmiejskie media jeszcze dodatkowo usiłują wchodzić w skórę blogerów i podchlebiać się rządzącym partią, bo może coś im skapnie z biesiadnego stołu, a wybory się zbliżają i trzeba się na siłę wykazać. Więc POjeździc POkobyle, bo nie może się obronić w zawłaszczonych mediach, które sobie samym czysto subiektywnie udowadniają uknute opinie. Na szczęście w Gdyni nikt się tym za bardzo nie przejmuje i nie musi nic udowadniać, bo my wierzymy naszemu Prezydentowi i jak dotąd się niezawiedlismy. Fakt, przydałby sie taki człowiek z krwi i kości w europejskim parlamencie, abyśmy mogli do niego całkowicie nie stracić zaufania, lecz z drugiej strony osierociłby naszą Gdynię w której ma szansę historyczną osiągnięcia ponad 90%. I sam gdy tylko zaistnieje taka potrzeba będę pukał od drzwi do drzwi i wyjaśniał na argumenty, bo one sa twarde i niepodwarzalne. Odbiorcy muszą otrzymywać jasny, jednoznaczny-uczciwy a nie jednostronny-partyjny przekaz, żadne zacieranie rączek panie sielski i liczenie na skok na kasę z partyjnego nadania, bo pana artykuł jest nacechowany emocjami przekazu i niczym zaklinaniem deszczu.
    Ja wiem, ze wielu się na takie artykuliki zwłaszcza jeszcze nieukształtowanych społecznie i politycznie nie mówiąc gospodarczo nabierze bo co mają myśleć biedni niedokształceni o danej sytuacji myśleć?

    • 27 32

    • Oooooo, Bezstronny już zapowiada konferencję prasową Szczurka w warszawce

      Pogratulować łączności on-line ze swoim idolem.

      • 8 4

    • widze że "bezstronny" już po

      zebraniu sztabu antykryzysowego w wydziale propagandy um gdynia.
      Cały PR o lotnisku poszedł się ..................... he he

      • 11 4

    • BRAWO !! Bezstronny !!!!!! (6)

      Ciekawe ! Twoje opinie !!!!!

      • 4 5

      • Dzięki za rozsądek (4)

        Ciekawi mnie jedno( jeden z interlokutorów napisał "Pogratulować łączności on-line ze swoim idolem") wiec jasno można z tego wysnuć, że Gdańszczanie maja taką łączność z Brukselą, ponieważ nikt jeszcze nie dostał dokładnego uzasadnienie decyzji Komisji Europejskiej i także nie miał jak go przeanalizować? Natomiast gdańszczanie widać są na "łączności on-line ze swoimi" ideologami i idolami w Brukseli a może w Gdansku zapadają takie decyzje a tam są tylko FORMALIZOWANE i autoryzowane?.

        Mam jedyną nadzieje, że także Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej zbada formalnie cały ten tryb i dokładnie harmonogram dokumentacyjny i sprawczy. Bo Komisja czy ma takie prawo, a jeśli tak to dlaczego nie zaznaczono podstawy prawnej a także względem kogo już takowe postanowienia wydano. Przypomina mi to Banki Saksa i jego układy w UE:))
        Jeśli pieniądze UM Gdyni i Kosakowa ma pozyskać od Skarbu Państwa, bo on jest właścicielem, a Sp.Port Lotniczy G-K, nie może nawet sprzedać udziałów np. chińczykom , to jest zwykła paranoja?

        Nie mogę dalej komentować bo na TVPInfo jest konferencja Szczurka

        • 3 8

        • ...bo na TVPInfo jest konferencja Szczurka...

          ... a ja leżę plackiem przed telewizorem i biję pokłony.

          • 6 1

        • (1)

          Szcur będzie odpytywał potem na zebraniu partii co mówił. Jak ktoś nie słuchał, to go wywalą na zbyty pysk jako kozła ofiarnego :D

          • 4 1

          • widzę doskonale znasz regulamin wodzowskiej PO?

            mogę ci pogratulować spostrzegawczości i precyzji;))

            • 1 2

        • Nie mogę dalej komentować bo na TVPInfo jest konferencja Szczurka. Ale fajne !

          Bezstronny, jak już nie jesteś on-line ze swym idolem. To chociaż via łącza satelitarne możesz się zapoznać z obowiązującą wykładnią w spr. Kosakowa.
          Pogratulować pilności.

          • 3 1

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Dokładnie, jak czytam twoje teksty,

      dochodzę go tego samego wniosku, że mamy upolitycznione media. Możesz powiedzieć jaką opcję polityczną reprezentujesz ?

      • 4 5

    • Bełkot,

      albo inaczej bullshit.

      • 2 3

    • Jak to nie ma mediów? Ma lotne brygady internetowe! :D

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane