• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co z gastronomią przy plaży i nocną sprzedażą alkoholu?

Piotr Weltrowski
5 kwietnia 2024, godz. 17:00 
Opinie (29)
Czy przy plażach powinna istnieć w Sopocie gastronomia? Jeżeli tak, to w jakim kształcie? Co o tej kwestii sądzą kandydaci? Czy przy plażach powinna istnieć w Sopocie gastronomia? Jeżeli tak, to w jakim kształcie? Co o tej kwestii sądzą kandydaci?

Zapytaliśmy wszystkich kandydatów na prezydentów Gdyni, Gdańska i Sopotu o sprawy ważne dla całego Trójmiasta, a także poszczególnych miast. Publikujemy odpowiedzi, które mogą pomóc poznać poglądy polityków oraz w podjęciu decyzji, na kogo głosować. W tym odcinku zaprezentujemy odpowiedzi kandydatów z Sopotu, dotyczące konkretnych rozwiązań związanych z działaniem gastronomii przy plaży, sprzedażą alkoholu w mieście oraz przyszłością komunikacji zbiorowej. W poprzednich sopockich odcinkach kandydaci odpowiadali na temat możliwych oszczędności oraz tematów związanych z parkowaniem i ruchem aut w mieście.



Wszystko o wyborach samorządowych: listy kandydatów, programy - sprawdź w naszym serwisie



Gastronomia na wydmach: tak czy nie?



Wszystkim kandydatom na prezydenta Sopotu zadaliśmy dokładnie to samo pytanie, jakie znajduje się też w pierwszej z dołączonych do tekstu ankiet:

Czy na wydmach i bezpośrednio przy plaży powinna działać w sezonie gastronomia?

Do wyboru były dwie opcje:
a) tak
b) nie

Kandydaci mogli też doprecyzować swoją odpowiedź w formie komentarza, ale nie dłuższego niż 2-3 zdania. Odpowiedzi kandydatów prezentujemy w kolejności alfabetycznej.

Nowi prezydenci każą strzelać do dzików?



Magdalena Czarzyńska-Jachim Magdalena Czarzyńska-Jachim
Magdalena Czarzyńska-Jachim reprezentująca komitet Koalicja dla Sopotu nie zaznaczyła żadnej opcji, ale odniosła się do pytania w komentarzu.

- Jesteśmy na etapie procedowania planu, który porządkuje usługi gastronomiczne na sopockiej plaży. Gastronomia powinna być obecna w sezonie, także w części poza. Nie planujemy żadnej intensyfikacji, wręcz przeciwnie - stwierdziła.


Jarosław Kempa Jarosław Kempa
Jarosław Kempa reprezentujący komitet Kocham Sopot nie zaznaczył żadnej z opcji, ale odniósł się do pytania w komentarzu.

- Tak, ale na ściśle określonych i przede wszystkim respektowanych zasadach. Sprzeciwiam się metodzie pełzającej zabudowy plaż i tym bardziej wydm, którą widzimy na przestrzeni ostatnich dekad - stąd mój protest i akcja: "STOP zabudowie wydm i plaż w Sopocie" - stwierdził.


Maria Lepczak-Wysocka Maria Lepczak-Wysocka
Maria Lepczak-Wysocka reprezentująca komitet W Imieniu Sopocian zaznaczyła opcję a), dodała też komentarz.

- Tak, ze względu na bardzo dużą liczbę turystów, ale nie kosztem chronionych wydm i plaż - stwierdziła.


Gabriel Oleszek Gabriel Oleszek
Gabriel Oleszek reprezentujący komitet Mieszkańcy dla Sopotu nie zaznaczył żadnej opcji, do pytania odniósł się jednak w komentarzu.

- Zostawić stan obecny, nie zamykać istniejących lokali, ale nie przekopywać jeszcze bardziej wydm, skończyć z rozbieraniem pawilonów poza sezonem i traceniem na to pieniędzy. Najemca powinien zdecydować, czy opłaca mu się utrzymywać całoroczną gastronomię. W weekendy na plaży i alejkach są
tłumy i czasem naprawdę trudno o miejsce, żeby coś zjeść - stwierdził.


Paweł Petkowski Paweł Petkowski
Paweł Petkowski, kandydat Prawa i Sprawiedliwości, zaznaczył opcję b), dodał też komentarz.

- Ta która działa od lat i ma stosowne zezwolenia niech funkcjonuje. Nie dla kolejnych zabudowań, szczególnie na terenie wydm sopockich - stwierdził.


Lechosław Wojtynowski Lechosław Wojtynowski
Lechosław Wojtynowski z komitetu Trzecia Siła zaznaczył opcję a), dodał też komentarz.

- Wydmy najczęściej należą do Urzędów Morskich i stanowią część "pasa nadbrzeżnego". W skład pasa nadbrzeżnego wchodzą: pas techniczny - stanowiący strefę wzajemnego bezpośredniego oddziaływania morza i lądu; jest on obszarem przeznaczonym do utrzymania brzegu w stanie zgodnym z wymogami bezpieczeństwa i ochrony środowiska; pas ochronny - obejmujący obszar, w którym działalność człowieka wywiera bezpośredni wpływ na stan pasa technicznego.




Co ze sprzedażą alkoholu w nocy?



Czy utrzymać zakaz sprzedaży alkoholu w godz. 2:00-6:00 w Sopocie?

Wszystkim kandydatom na prezydenta Sopotu zadaliśmy dokładnie to samo pytanie, jakie znajduje się też w drugiej z dołączonych do tekstu ankiet:

Czy utrzymać zakaz sprzedaży alkoholu w godz. 2:00-6:00 w Sopocie?

Do wyboru były trzy opcje:
a) trzeba wydłużyć te godziny
b) tak, obecne ograniczenie jest właściwe
c) trzeba zlikwidować ten zakaz

Kandydaci mogli też doprecyzować swoją odpowiedź w formie komentarza, ale nie dłuższego niż 2-3 zdania. Odpowiedzi kandydatów prezentujemy w kolejności alfabetycznej. CO ciekawe, to jedyne pytanie, przy którym wszyscy kandydaci zaznaczyli tę samą odpowiedź.

Najem krótkoterminowy: zabronić czy nie?



Magdalena Czarzyńska-Jachim Magdalena Czarzyńska-Jachim
Magdalena Czarzyńska-Jachim reprezentująca komitet Koalicja dla Sopotu zaznaczyła opcję b), dodała też komentarz.

- Poziom bezpieczeństwa, a co z tym idzie poczucie bezpieczeństwa wzrosło. To dobre rozwiązanie - stwierdziła.


Jarosław Kempa Jarosław Kempa
Jarosław Kempa reprezentujący komitet Kocham Sopot zaznaczył opcję b), dodał też komentarz.

- Obecne ograniczenia wydają się być wystarczające - problemem jest ich egzekwowanie - stwierdził.


Maria Lepczak-Wysocka Maria Lepczak-Wysocka
Maria Lepczak-Wysocka reprezentująca komitet W Imieniu Sopocian zaznaczyła opcję b), nie dodawała żadnego komentarza.


Gabriel Oleszek Gabriel Oleszek
Gabriel Oleszek reprezentujący komitet Mieszkańcy dla Sopotu zaznaczył opcję b), nie dodawał żadnego komentarza.


Paweł Petkowski Paweł Petkowski
Paweł Petkowski, kandydat Prawa i Sprawiedliwości, zaznaczył opcję b), nie dodawał żadnego komentarza.


Lechosław Wojtynowski Lechosław Wojtynowski
Lechosław Wojtynowski z komitetu Trzecia Siła zaznaczył opcję b), dodał też komentarz.

- Skuteczność zakazu jest niewielka - stwierdził.


Czy Sopot powinien mieć własną komunikację?



Czy Sopot powinien mieć własną komunikację miejską?

Wszystkim kandydatom na prezydenta Sopotu zadaliśmy dokładnie to samo pytanie, jakie znajduje się też w trzeciej z dołączonych do tekstu ankiet:

Czy Sopot powinien mieć własną komunikację miejską?

Do wyboru były dwie opcje:
a) tak, by uniezależnić się od komunikacji Gdańska i Gdyni
b) nie, taniej jest płacić za obsługę linii sąsiadom

Kandydaci mogli też doprecyzować swoją odpowiedź w formie komentarza, ale nie dłuższego niż 2-3 zdania. Odpowiedzi kandydatów prezentujemy w kolejności alfabetycznej.

Kandydaci o systemie Fala



Magdalena Czarzyńska-Jachim Magdalena Czarzyńska-Jachim
Magdalena Czarzyńska-Jachim reprezentująca komitet Koalicja dla Sopotu nie zaznaczyła żadnej opcji, dodała jednak komentarz.

- Linie międzygminne mogą być obsługiwane przez komunikacje sąsiednich miast. Natomiast będę analizować stworzenie miejskiej komunikacji wewnętrznej, w oparciu o mniejsze pojazdy - stwierdziła.


Jarosław Kempa Jarosław Kempa
Jarosław Kempa reprezentujący komitet Kocham Sopot nie zaznaczył żadnej opcji, ale dodał komentarz.

- Sopot powinien mieć własną i bezpłatną dla mieszkańców komunikację - stwierdził.


Maria Lepczak-Wysocka Maria Lepczak-Wysocka
Maria Lepczak-Wysocka reprezentująca komitet W Imieniu Sopocian zaznaczyła opcję a), dodała też komentarz.

- Docelowo tak, naszym celem jest poprawa komunikacji publicznej i działanie na rzecz mobilności Sopocian - stwierdziła.


Gabriel Oleszek Gabriel Oleszek
Gabriel Oleszek reprezentujący komitet Mieszkańcy dla Sopotu zaznaczył opcję b), dodał jednak komentarz.

- Można uruchomić jednak kilka minibusów na trasach, gdzie nie ma wielu mieszkańców, ale połączenia są konieczne np. dla osób z górnego Sopotu, które chcą pojechać na plażę - stwierdził.


Paweł Petkowski Paweł Petkowski
Paweł Petkowski, kandydat Prawa i Sprawiedliwości, zaznaczył opcję b), dodał jednak komentarz.

Należy koniecznie wymagać pojazdów o najnowszych ekologicznych cechach od naszych partnerów w zakresie komunikacji - stwierdził.


Lechosław Wojtynowski Lechosław Wojtynowski
Lechosław Wojtynowski z komitetu Trzecia Siła zaznaczył opcję b), dodał też komentarz.

- W górnych i dolnych dzielnicach można rozważyć uruchomienie komunikacji lokalnej w oparciu o małe elektryczne autobusy, które będą wspomagały główne zewnętrzne linie komunikacyjne o charakterze tranzytowym - stwierdził.


Rozkłady wszystkich przewoźników

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (29)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane