- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (217 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (118 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (759 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (113 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (53 opinie)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (20 opinii)
Co z północną obwodnicą?
Mająca powstać, według "Planu zagospodarowania przestrzennego województwa pomorskiego", jako jedno z najważniejszych zadań na najbliższe lata Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej, przebiegać będzie na terenie pięciu gmin: Gdyni, Rumi, Redy, Kosakowa i Pucka. W ub. roku pod auspicjami marszałka Jana Zarębskiego i z udziałem wejherowskiego starostwa opracowano projekt porozumienia w sprawie realizacji i współfinansowania budowy obwodnicy przez zainteresowane gminy.
Po zmianie władz województwa pomorskiego okazało się, że w przygotowanym przez ustępujący zarząd sejmiku projekcie budżetu "zapomniano" umieścić środki finansowe na realizację projektu. Sprawa tym dziwniejsza, że wicemarszałkiem był wtedy Kazimierz Klawiter, mieszkaniec Rumi, miasta, które z racji swego położenia wydawałoby się, powinno być najbardziej zainteresowane budową obwodnicy.
- Nastąpiły też zmiany we władzach poszczególnych gmin zainteresowanych budową obwodnicy - powiedział "Głosowi" starosta Józef Reszke, organizator spotkania. - Chcieliśmy przypomnieć nowym władzom o wcześniejszych ustaleniach i w nowych układach zastanowić się, co dalej. Sprawa jest poważna, gdyż obecny układ komunikacyjny jest na granicy wydolności, co wynika z przedstawionego dziś "Studium przebiegu Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trojmiejskiej" opracowanego przez zespół specjalistów pod kierunkiem prof. dr. hab. inż. Ryszarda Krystka. Zresztą jak wygląda sytuacja, szczególnie latem, wiedzą i bez studium mieszkańcy tych miast i użytkownicy dróg. Sprawa jest też pilna, gdyż zawalenie terminów może spowodować, że projektowane środki z funduszy pomocowych przepadną.
- W projekcie budżetu województwa pomorskiego przekazany nam przez poprzedni zarząd nie przewidziano żadnych kwot na realizacje planowanych działań związanych z budową obwodnicy - przyznał M. Biernacki - Istnieje jednak szansa, że z posiadanej rezerwy uda się wysupłać na ten cel około 250 tys. zł. Niestety, bez finansowej pomocy poszczególnych samorządów nie ruszymy w tym roku z miejsca.
W ciągu doby granice województwa pomorskiego przekracza 74400 pojazdów. Ruch tranzytowy - wewnątrz aglomeracyjny, regionalny i krajowy - stanowi aż 91 proc. ruchu wjazdowego do Redy, 72 proc. do Rumi, 44 proc. do Wejherowa i 23 proc. do Gdyni. Przebiega on bardzo niekorzystnie, bo przez centralne obszary tych miast, często przez ich zabytkowe części, stanowiąc od 80-95 proc. całego ruchu pojazdów. W 2000 roku na ulicach Aglomeracji Trójmiejskiej doszło do 1274 wypadków, w których rannych zostało 1489, a zabitych 55 osób. Biorąc pod uwagę skutki wypadków w stosunku do liczby mieszkańców, przodują w tej ponurej statystyce Reda, Rumia i Gdynia.
Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej, mająca połączyć wylot obecnej obwodnicy w Gdyni z drogą na Puck i Hel, jest jedyną alternatywą, która może odciążyć zapchane ulice tych miast i tym samym zwiększyć bezpieczeństwo ruchu. Na razie jednak, alternatywą coraz bardziej odległą.
Opinie (13)
-
2003-02-14 09:49
Piekło to jest własnie miejsce dla polaków
Całkowicie się zgadzam z teoria dowcipu o piekle. Lepiej nic nie robic bo inaczej powiedza ze znowu ktos wzial 200000 premii za darmo. Opanujcie sie ludzie!!!!!!!!!!
Drogi to nerwy organizmu.........
Szkoda gadac- 0 0
-
2003-10-31 23:58
m...
Ciekawe skąd nadajesz "m"? Nazywając nas pipidówami obrażasz ponad 100 tys. mieszkańców naszych trzech miast, którzy mają do dyspozycji tylko jedną, jedyną, zapchaną jużnie tylko latem "6"-tkę. Pewnie latem chętnie byś się wybrał np. na Półwysep, co? I może jeszcze chętniej wygodnie, co?..............
- 0 0
-
2006-10-29 17:03
Morska
Morska 3 pasmowa?? to wyburz 20 bloków...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.