• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Coraz trudniej kupić tradycyjny bilet w Trójmieście

Michał Brancewicz
6 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Na otwartej dwa lata temu nowej trasie tramwajowej w ciągu al. Adamowicza nie ma ani jednego biletomatu i nie ma w planach ich montażu. Na otwartej dwa lata temu nowej trasie tramwajowej w ciągu al. Adamowicza nie ma ani jednego biletomatu i nie ma w planach ich montażu.

Osoby, które nie są za pan brat z technologią, mogą mieć problem z zakupem biletu na komunikację miejską w Trójmieście. Nie można ich dostać w pojazdach, a kiosków jest coraz mniej. Biletomaty co prawda są, ale na otwartej dwa lata temu trasie tramwajowej nie zamontowano ani jednego.



Uważasz się za osobę obeznaną z nowymi technologiami?

Młodsi powiedzą: co to za problem? wystarczy zainstalować sobie aplikację w smartfonie i każdy bilet ma się pod ręką. Można też zeskanować telefonem kod QR w pojeździe i już.

To prawda, ale nie każda osoba i niekoniecznie starsza, jest obeznana z technologią.

Czytaj też: Zamieszanie z taryfami w dniu podwyżki cen biletów

- Rzadko jeżdżę komunikacją miejską, ale ostatnio dwa razy musiałem skorzystać z tramwaju i ze zdziwieniem odkryłem, że na pętli Ujeścisko nie ma ani jednego biletomatu i nie miałem jak kupić biletu - skarży się pan Tomasz, czytelnik Trojmasto.pl. - Oczywiście są różne aplikacje, ale czy naprawdę do wszystkiego muszę dzisiaj mieć program w telefonie?
Od pandemii nie ma możliwości zakupu biletu u prowadzącego pojazd, po wielu kioskach, szczególnie poza centrum, pozostały już tylko charakterystyczne "domki", ale nikt w nich nie pracuje.

  • Kioski, o ile jeszcze gdzieś stoją, są najczęściej nieczynne.
  • Coraz rzadziej można natknąć się na kiosk, a tym bardziej taki, który jest otwarty.
Rozwiązaniem wydają się biletomaty, których w całym Gdańsku jest 85, ale nie sposób, by były na każdym przystanku.

Z drugiej strony, ani ZTM, ani Mennica Polska, która obsługuje te urządzenia, nie kwapią się, by instalować kolejne. Na otwartej dwa lata temu trasie tramwajowej w ciągu al. Adamowicza do tej pory nie ustawiono żadnego.

W Gdańsku jest 85 biletomatów. Niby dużo, a wciąż na wielu przystankach nie ma jak kupić biletu. W Gdańsku jest 85 biletomatów. Niby dużo, a wciąż na wielu przystankach nie ma jak kupić biletu.
- W Gdańsku funkcjonuje system automatów biletowych postawionych i eksploatowanych na własny koszt przez podmiot zewnętrzny - Mennicę Polską - informuje Dagmara Szajda, rzecznik ZTM. - Oznacza to, że o lokalizacji urządzenia w danym miejscu decyduje ten podmiot na podstawie opłacalności inwestycyjnej.
Co na to Mennica?

- Umiejscowienie biletomatów wynika z rekomendacji ze strony Zarządu Transportu Miejskiego miejsc, w których występują duże, stałe potoki pasażerskie, w powiązaniu ze spodziewaną przez właściciela i operatora urządzeń amortyzacją - odpowiada Kamila Bidzińska z Mennicy Polskiej. - Wskazane przez pana lokalizacje [trasa w ciągu al. Adamowicza i pętla Ujeścisko - red.] nie były dotychczas przedmiotem uzgodnień pomiędzy ZTM a Mennicą Polską.
Przy okazji przedstawiciele Mennicy chwalą się wprowadzeniem możliwość płacenia Blikiem w biletomatach. Kolejne rozwiązanie dla "technologicznych".

Opinie (582) 8 zablokowanych

  • Brawo, władze miasta! Jak zwykle brawo!

    Bądź tu człowieku turystą! Władze miasta ustalają absurdalnie wysokie opłaty za parkowanie własnego samochodu, a tym którzy postanawiajà skorzystać z komunikacji miejskiej utrudnia zakup biletów. A potem dziwią się, że turyści wybierają inne kierunki. A restauracje i moteliki upadają...

    • 3 1

  • Ankieta jak zwykle zadaje niewłaściwe pytania

    Znam się dobrze na technologii, ale tak czy inaczej zdarzają się sytuacje w których nie można kupić klasycznego biletu, bo np. ma się tylko gotówkę, albo można mieć po prostu taki kaprys. Posiadanie smartfonu ani internetu na nim nie jest obowiązkowe i ogromnym zaniedbanie ZTMu jest to, że zmusza do takiego kupowania ludzi. Biletomaty u nas to śmiech na sali i żenada, zwykły bezużyteczny złom - kolejne zaniedbanie ZTMu. Kiosków nie ma, w Żabkach rzadko kiedy sprzedają, a co najmniej połowa aplikacji reklamowanych w komunikacji jest warta tyle samo co nasze biletomaty - kolejne zaniedbanie ZTMu. Oczywiście nic z powyższych kanara nie zainteresuje - o to ZTM oczywiście dba. Bardzo ładnie napisany artykuł, żeby nie było że ZTM złe...

    • 3 1

  • Ulatwienie dla klienta.

    Żeby były bilety w kiosku to trzeba dokonać zakupu za tysiące zł. Do tego przy płatności kartą koszty manipulacyjne są większe od groszowej prowizji. Ale to wszystko dla wygody klienta

    • 2 0

  • Ułatwienie dla klienta.

    Żeby były bilety w kiosku to trzeba dokonać zakupu za tysiące złotych. Do tego przy płatności kartą koszty są większe od groszowej prowizji za bilety. Mimo wszystkiego chodzi o zadowolenie i wygodę klienta.

    • 1 0

  • To nie chodzi o technologię tylko większość osób nie trzyma pieniędzy na koncie, głownie przyczyny okradającego go Państwa. Wszystko płacić gotówką i ma się święty spokój

    • 2 1

  • Wygoda dla klienta

    Żeby były bilety w kiosku to trzeba wydać tysiące. Do tego przy płatności kartą koszty są większe od groszowej prowizji i to wszystko dla wygody i zadowolenia klienta.

    • 1 0

  • Uwielbiam tę polską spychologię

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane