• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czas remontów na torach

Michał Jamroż
26 stycznia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 13:02 (26 stycznia 2008)
Pociąg Szybkiej Kolei Miejskiej na stacji Gdynia Orłowo Pociąg Szybkiej Kolei Miejskiej na stacji Gdynia Orłowo

Pasażerowie podróżujący Szybką Koleją Miejską - około 130 tys. osób dziennie - muszą uzbroić się w cierpliwość. Prowadzone przez SKM i Polskie Linie Kolejowe prace modernizacyjne potrwają do końca roku.



Wszyscy korzystający z komunikacji kolejowej w Trójmieście teoretycznie mają powody do radości. Tak wielu remontów na naszych torach jeszcze nie było. Niestety, aby cieszyć się z lepszych warunków podróżowania, musimy znosić pojawiające się utrudnienia.

Utrudnienia w kursowaniu SKM-ek:


Trwające od końca zeszłego roku utrudnienia w kursowaniu pociągów SKM, których powodem był remont torów SKM na odcinku Gdynia Główna - Gdynia Chylonia, zakończyły się 21 stycznia. Od tego dnia nie trzeba już się przesiadać na stacji Gdynia Główna, aby kontynuować podróż w kierunku Wejherowa.

Jednak wraz z zakończeniem prac na tym samym odcinku rozpoczęły się roboty na torach dalekobieżnych (są częścią modernizacji linii Warszawa - Gdynia). Dlatego spółka PKP Przewozy Regionalne skierowała część swoich pociągów wyjeżdżających z Gdyni na tory SKM.

- Mimo że tory należą do nas, w myśl porozumienia wewnątrz Grupy PKP, musimy udostępniać nasze tory innym przewoźnikom z tej grupy - tłumaczy Leopold Nastręt rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.

SKM wprowadziła tymczasowy rozkład jazdy, w którym częstotliwość kursowania kolejek w godzinach szczytu jest ograniczona do 10 min. Do kiedy będzie obowiązywał - tego nie wiadomo. PLK zapowiada, że ten etap prac zakończy się 3 marca.

Kolejne utrudnienia w kursowaniu pociągów będą spowodowane modernizacją peronu 1 (jest to peron SKM) na stacji Gdynia Główna. Remont potrwa 42 dni, w tym czasie ruch pociągów na stacji odbywać się będzie wahadłowo. - Szczegółowy rozkład jazdy na ten okres robót podamy w połowie lutego - zapewnia Leopold Nastręt.

Remont przystanku pochłonie 7 mln zł. Całkowicie wyremontowana zostanie nawierzchnia peronu, powstanie winda dla niepełnosprawnych, nowa dłuższa wiata i cała nowa infrastruktura przystankowa.

To nie koniec. W kwietniu, tuż po zakończeniu remontu prowadzonego przez SKM, ruszy kolejny etap modernizacji linii do Warszawy - tym razem wymieniane będą rozjazdy na południowym wjeździe na stację Gdynia Główna. Dlatego część pociągów dalekobieżnych od stacji Sopot będzie kursować po torach SKM, przez co rozkład jazdy SKM będzie dostosowany do rozkładu PKP PR i PKP Intercity.

- Remont rozjazdów zakończy się do końca 2008 r. - informuje Leszek Lewiński, zastępca dyrektora Zakładu Linii Kolejowych w Gdyni. Na jesieni natomiast SKM rozpocznie remont następnego swojego przystanku. Tym razem nowe oblicze uzyska przystanek Gdańsk Oliwa.

Z przejazdów SKM korzysta około 40 mln pasażerów rocznie.

Wielu pasażerów skarżyło się, że dotychczas brakowało rzetelnej informacji o terminie zakończenia prac.

- Nie chcieliśmy podawać konkretnej daty, aby nie wprowadzać pasażerów w błąd - wyjaśnia Leopold Nastręt, rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej. - Przy tak kompleksowej modernizacji, kiedy remontowane są wiadukty, wymieniana trakcja i tory, co rusz pojawiają się nieoczekiwane komplikacje.

Jak zapewnił nas rzecznik wszelkie zmiany związane z przyszłymi pracami będą pojawiać się na bieżąco na przystankach, a dodatkowo wszystkie komunikaty będą z wyprzedzeniem przesyłane do mediów tak, aby pasażerowie mieli jak najlepszy dostęp do informacji.
Gazeta WyborczaMichał Jamroż

Opinie (56) 2 zablokowane

  • błędy są w rozkładach w strone wejherowa

    • 0 0

  • Gdynia Stocznia

    A kiedy będzie remont peronu w Gdyni Stoczni? Przecieć korzysta z niego bardzo dużo osób! A jest on w masakrycznym stanie: drewniane schody, deski wciąż pękają i nie wiadomo, jak z nich zejść, żeby nie połamać sobie nóg. Poza tym kto wpadł na pomysł, żeby postawić tam metalowy wiadukt, do tego bez żadnego zadaszenia?? Gdy tylko trochę popada deszcz dojście na peron staje się wyprawą przez bagno.

    • 0 0

  • j.w.

    Jak jest źle i paskudnie to stękać każdy potrafi - najgorsze jest to, że gdy SKM stara się poprawić komfort (przed czym rzeczą normalną są utrudnienia w rucuhu pociągów) stękania nie ustają... Nie rozumiem do prawdy co poniektórych...

    • 0 0

  • dlaczego skm nie podpisze umowy by chociaz na czas remontu bilety okresowe skm byly wazne na przejazdach pociagami Przewozow Regionalnych czy PKP Intercity ? Przeciez one zatrzymuja sie na tych samych przystankach co sprintery..

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane