• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Traktu Konnego bez naziemnego przejścia przy GUMedzie

Michał Brancewicz
29 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remont Traktu Konnego będzie droższy
Nawierzchnia Traktu Konnego jest w złym stanie, dlatego przejdzie latem remont. Nawierzchnia Traktu Konnego jest w złym stanie, dlatego przejdzie latem remont.

Liczący ok. 1 km odcinek Traktu Konnego od ul. Smoluchowskiego zobacz na mapie Gdańska do Placu Zebrań Ludowych zobacz na mapie Gdańska przejdzie latem remont. W projekcie nie znalazło się przejście naziemne na wysokości GUMedu.



Trakt Konny to dodatkowa dwupasmowa jezdnia w stronę centrum Gdańska, biegnąca wzdłuż al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdańska. Korzystają z niej głównie kierowcy skręcający na jej końcu w ul. 3 Maja, co pozwala ominąć centrum miasta oraz osoby dojeżdżające od strony Wrzeszcza do GUMedu i  mieszkańcy dzielnicy Aniołki.

Jezdnia Traktu Konnego jest mocno sfatygowana, dlatego drogowcy wyznaczyli ją do remontu. Jednak nie zostanie on przeprowadzony na całej długości, a jedynie na liczącym ok. 1 km odcinku od ul. Smoluchowskiego do Placu Zebrań Ludowych (ok. 200 m przed skrzyżowaniem z 3 Maja). Razem z jezdnią wyremontowany zostanie też chodnik.

Zainteresowane firmy mogą składać oferty do 13 czerwca. O wyborze zadecyduje w 60 proc. cena i w 40 proc. przedłużenie okresu gwarancji. Zwycięzca będzie musiał uporać się ze wszystkimi pracami do 28 września.

Czy krótki termin realizacji będzie oznaczał całkowite wyłączenie z ruchu tego odcinka Traktu Konnego?

- Nie przewidujemy takiego rozwiązania - przekonuje Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG. - Jeśli ewentualnie zajdzie taka konieczność, ulica będzie zamykana okresowo w weekendy w późnych godzinach wieczornych i nocnych.
Przy okazji tego remontu pojawił się pomysł stworzenia naziemnego przejścia z przystanku tramwajowego do GUMedu przez al. Zwycięstwa i Trakt Konny zobacz na mapie Gdańska. Pasy jednak nie powstaną.

- Jesteśmy ograniczeni czasowo i finansowo, dlatego przewidziany jest standardowy zakres prac związanych głównie z naprawą nawierzchni - tłumaczy Bartosiewicz.
Radni chcą ograniczenia ruchu na Trakcie Konnym

Grupa radnych z klubu Platformy Obywatelskiej (Mateusz Skarbek, Agnieszka Owczarczak, Beata Jankowiak, Emilia Lodzińska, Magdalena Olek, Piotr Borawski, Przemysław Ryś, Beata Wierzba) zwróciła się we wtorek do prezydenta Gdańska z interpelacją w sprawie ograniczenia ruchu kołowego na Trakcie Konnym.

"Mogłoby to się odbyć na przykład poprzez pozostawienie na jednym pasie uspokojonego ruchu lokalnego i pozostawienie reszty przestrzeni na ciągu pieszego lub pieszo-rowerowego. Umożliwiłoby to zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców, poprawę komfortu ich życia, stworzenie naziemnego przejścia - alternatywy dla tunelu przy GUMedzie, który utrudnia osobom starszym, schorowanymi niepełnosprawnym dostęp do Uniwersytetu Medycznego.

Pragniemy zauważyć, że Aleja Zwycięstwa jest drogą o trzech pasach w każdym z kierunków, o znacznym obciążeniu ruchem. Lokalizacja dodatkowej dwupasmowej drogi, jaką jest Trakt Konny, równolegle do Alei Zwycięstwa sprawia, iż kierowcy traktują Trakt Konny jako przedłużenie Alei Zwycięstwa. Skutkuje to tym, że kierujący samochodami stosują w tym miejscu ograniczenie prędkości obowiązujące na Alei Zwycięstwa, a nie 50km/h przewidziane dla Traktu Konnego. Wyrażamy opinię, że gdyby kondycja asfaltu w tym miejscu była lepsza, to stopień przekroczeń prędkości byłby jeszcze większy.

Podkreślamy również, że sytuacje zagrażające życiu pieszych zdarzają się tutaj każdego dnia, a sytuacji nie ułatwiają chodniki całkowicie zastawione przez parkujące samochody. Spacer z dziećmi czy z wózkiem jest praktycznie niemożliwy. Należy pamiętać, iż w okolicy porusza się pieszo wiele osób zmierzających do Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.

Zaznaczamy ponadto, że do kolizji i wypadków dochodzi tutaj niezwykle często - szczególnie na skrzyżowaniu z ul. Chodowieckiego - co było z resztą przedmiotem naszych wcześniejszych interpelacji".

Opinie (167) 5 zablokowanych

  • (1)

    W pierwszej kolejności należy zawężyć tą ulicę do jednego pasa i zrobić szeroką aleję dla pieszych oraz ścieżkę rowerową. Taki ciąg spacerowy.

    • 1 13

    • Upał???

      Komuś upał zaszkodził? Czy to chroniczny zanik szarych komórek?
      Aaa... poszło w pedały...

      • 4 1

  • Beach please....

    Pokażcie drogę która nie jest w gdańsku do remontu....

    • 4 3

  • Pas dla karetek

    Powinni uwzględnić że często poruszają się Traktem karetki do Ak. Med. Albo dalej do szpitali na karuskiej. Przy lewym pasie zrobić niski krawężnik z pasem o szerokości około metra z polbruku albo asfaltu tak by można było zrobić tunel ratunkowy dla karetki w razie potrzeby. Ale pewnie na to też za mało czasu albo pieniędzy?

    • 2 0

  • ciekawe?

    pytanie jest proste - Czy jest to celowa blokada dzielnicy Aniołki?Po ostatnich decyzjach o zmianach ruchu w tej dzielnicy-przy ustawicznym zamykaniu ul.Orzeszkowej przejazd ul Śniadeckich na ul.Smoluchowskiego odbywa się poprzez Gdańsk,jest to uniemożliwienie osobom starszym i niepełnosprawnym szybkiego dotarcia do ewentualnej pomocy medycznej. Do tego dojdzie remont traktu konnego to wyjazd w będzie niemożliwy.

    • 2 0

  • Szczerze Wam powiem ...

    ... że żaden remont nam nie jest potrzebny.

    Tu niezbędna jest nowa fontanna !!!

    • 1 2

  • Może w końcu ktoś pójdzie po rozum do głowy i zostanie wykonana ścieżka rowerowa po drugiej stronie Al. Zwycięstwa.

    • 2 1

  • zjazd dla wózków

    W tym miejscu przydałyby się zjazdy podjazdy dla wózków. Ciężko znosić i wnosić wózek z dzieckiem po schodach na przystanki tramwajowe.

    • 3 0

  • ???

    Po co te przetargi jak i tak wiadomo że wygra obca firma z gdyni MTM

    • 2 0

  • Ulice Gdańska to tragedia

    Nic od 20 lat nie zrobiono. Na Starówce wizytówce miasta, dziurawe ulice, chodniki krzywe z połamanymi płytami. Obraz okropny. Pompują kasę w developerów a o nas obywatelach tego miasta zapomnieli.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane