- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (221 opinii)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (760 opinii)
- 3 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (119 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (116 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (55 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (20 opinii)
Część peronu SKM we Wrzeszczu wyłączona na 4 miesiące
W środę rozpocznie się przebudowa muru oporowego we Wrzeszczu biegnącego wzdłuż torów kolejowych , co spowoduje wyłączenie części peronu SKM. Pociągi będą jeździły przez stację po jednym torze, ale według przewoźnika nie powinno to powodować żadnych utrudnień. Prace potrwają do końca listopada.
W ramach prac przewiduje się m.in. wypełnienie wszystkich ubytków, wykonanie izolacji przeciwwilgociowej i odwodnienia oraz zabezpieczenie przed graffiti. Ozdobna balustrada, która jest w znacznym stopniu skorodowana i nie spełnia obecnych wymogów technicznych, zostanie wykonana na nowo z zachowaniem historycznego kształtu.
Przebudowa rozpocznie się w środę 9 sierpnia i trwać będzie do końca listopada. W związku z tym na wysokości stacji we Wrzeszczu wyłączony z ruchu zostanie tor 501 prowadzący w stronę Gdyni. Wszystkie pociągi SKM w obu kierunkach będą odjeżdżały z krawędzi peronowej przy torze numer 502. W tym czasie wyłączony z użycia będzie peron numer 4 przy Galerii Metropolia.
Szybka Kolej Miejska w swoim komunikacie zapewnia, że to nie spowoduje zmiany rozkładu jazdy pociągów. Gołym okiem widać jednak, że w niektórych przypadkach pojazdy mogą ze sobą kolidować, bowiem odjazdy w obu kierunkach następują po sobie minuta po minucie.
- Mogą pojawić się jakieś niewielkie, minutowe odchylenia, które zostaną wyrównane na trasie, dlatego nie chcieliśmy wprowadzać zmian w całym rozkładzie - mówi Maciej Lignowski, prezes PKP SKM Trójmiasto.
Wcześniej PKP Polskie Linie Kolejowe przeprowadziły remont muru po stronie Górnego Wrzeszcza, który jest nieco dłuższy i sięga do wiaduktu na wysokości ul. Miszewskiego-Wyspiańskiego.
Opinie (84) 5 zablokowanych
-
2017-08-09 13:14
niedopowiedzenie
Z treści artykułu wynika, że inwestycja dotyczy "wypełnienia ubytków" - tak patrząc koszt może szokować. Jest to niedopowiedzenie gdyż inwestycja obejmuje wykonanie ponad 200 kilkunastometrowych kotew w gruncie wraz z całkiem nowym żelbetowym licem muru oporowego.
- 0 0
-
2017-08-09 22:17
Oczywiście, że są utrudnienia. Dzisiaj około 15 jechałem. Pociąg stał na Zaspie kilka minut (miał stać nawet 5), ruszył trochę wcześniej, ale stał jeszcze trochę pomiędzy stacjami. To normalne, jeśli musi przepuszczać pociąg z przeciwnego kierunku.
- 0 0
-
2018-01-15 16:21
Remont trwa a mamy styczen
Jest styczeń a owy remont wciąż trwa.. Czego w sumie nie widać bo nikt tam nie pracuje, natomiast pociągi dalej odjezdzają z jednego toru, co powoduje znacze opóżnkenia.. Jakieś nowe informacje na temat planowanego zakończenia remontu?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.