• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Część sądu przeniesie się do ZREMB-u

Michał Brancewicz
19 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Charakterystyczny budynek ZREMB-u przy Trakcie św. Wojciecha i znajdujące się za nim hale produkcyjne zostaną zaadaptowane na potrzeby sądu rejonowego.
  • Na terenie dawnego ZREMB-u znajduje się budynek biurowy i hale produkcyjne. Wszystko zostanie przebudowane na potrzeby sądu rejonowego.

Na teren dawnego ZREMB-u, gdzie znajduje się m.in. biurowiec i hale produkcyjne, przeniesie się kilka wydziałów Sądu Rejonowego Gdańsk-Północ oraz archiwum sądów apelacji gdańskiej. Na razie toczą się prace projektowe, więc trudno jest powiedzieć, kiedy nastąpi przeprowadzka na Trakt św. WojciechaMapka.



Kojarzysz budynek ZREMB-u?

Gdańskie Zakłady Mechanizacji Budownictwa ZREMB powstały przy dzisiejszym Trakcie św. Wojciecha 31/37Mapka w latach 70. XX wieku. Po zmianach ustrojowych przekształciły się w Fabrykę Maszyn Budowlanych ZREMB.

W latach 2013-2018 trwało postępowanie upadłościowe spółki ZREMB.

Od kilku lat charakterystyczny biurowiec rodem z PRL-u stoi pusty. Niewiele dzieje się także na zapleczu, gdzie wciąż istnieją duże hale produkcyjne i mniejsze budynki. Pod tym adresem działalność prowadzi jeszcze kilka firm.

Cały zakład znajduje się na działkach należących do Skarbu Państwa. Wiele wskazuje na to, że w końcu pojawił się pomysł, jak wykorzystać tę nieruchomość.

Wydziały sądu rejonowego i archiwum dla sądów



  • Biurowiec ZREMB-u i hale od lat stoją puste i coraz bardziej niszczeją. Działalność prowadzona jest jeszcze w mniejszych budynkach.
  • W mniejszych obiektach pod tym adresem wciąż działalność prowadzi kilka firm.
Na stronie Urzędu Miejskiego w Gdańsku pojawiło się zawiadomienie, że "zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego polegającej na remoncie i przebudowie budynku biurowego i produkcyjnego ze zmianą sposobu użytkowania na funkcję biurową i magazynową na potrzeby Sądu Rejonowego Gdańsk-Północ".

- Do wskazanej lokalizacji planowane jest przeniesienie III Wydziału Ksiąg Wieczystych, VI i VII Wydziału Gospodarczego KRS oraz IX Wydziału Rejestru Zastawów Sądu Rejonowego Gdańsk-Północ w Gdańsku oraz utworzenie archiwum sądów apelacji gdańskiej - informuje sędzia Łukasz Zioła, rzecznik prasowy ds. cywilnych Sądu Okręgowego w Gdańsku.
Kiedy miałaby się rozpocząć adaptacja istniejących budynków na potrzeby sądu, tego na razie nie wiadomo.

- Obecnie trwają prace projektowe dotyczące planowania i remontu - dodaje Łukasz Zioła

Opinie (196) ponad 10 zablokowanych

  • super, będzie to element rewitalizacji dzielnicy :) (2)

    choć nie zazdroszczę im wyjazdu. ale może będą jeździć autobusem, będzie tam już buspas więc dojazd bez korków

    • 20 4

    • Zrobią sygnalizacje

      Na fajrant będą mieli priorytetowe zielone, jak kiedyś przy Urzędzie Marszałkowskim

      • 4 1

    • tez mi sie podoba ten pomysł :)

      a dojazd komunikacją miejską/skm świetny!

      • 2 0

  • Jedno centralne archiwum sądowe to dobry pomysł z punktu dostępności akt teraz porozsiewanych po różnych budynkach (1)

    Choć, jeśli o tym wspominają, to sąd naprawdę musi mieć problem z miejscem na akta, co nie jest dziwne, bo zwykle potrzeby lokalowe archiwum są w firmach i instytucjach na ostatnim miejscu według góry. Wszędzie gdzie do tej pory pracowałem był ten problem i trzeba było kombinować z upychaniem dokumentacji, której przyrasta więcej i szybciej, niż tego co uda się w danym roku wybrakować, a raz nawet wymusić na dyrekcji działanie przez wstrzymanie przyjmowania akt.

    • 10 0

    • dokładnie - jedno centralne archiwum. Na dokumenty sprawy Amber Gold jedna hala, pozostałe trzy na inne sprawy.

      • 1 0

  • Ale chwasty tam... kolejne 15 owiec za 150 tys powinien tam wypasać

    Syn jakiegoś kolejnego wspólnika urzędnika

    • 19 4

  • Chichot losu (5)

    Skradziono mi z tego terenu samochód , udało mi się dotrzeć do sprawców , nagrań wydarzenia , świadków i uczestników wywiezienia auta ,a jednak udało się prokuraturze sprawę umorzyć , powinni zaorać to miejsce i posiać trawę ,

    • 96 10

    • Ale potrafisz odróżnić (2)

      prokuraturę od sądu, prawda?

      • 13 5

      • Uogólnienie - chodziło o nieskuteczność wymiaru sprawiedliwości pomimo nieustannego rozrostu i specjalizacji w danych dziedzinach skuteczność pozostaje na tym samym niskim poziomie

        • 14 5

      • Prawo

        Sąd zatwierdza umorzenie prokuratury ! Jedni od drugich zależni

        • 9 4

    • Trzeba jeszcze to miejsce kopnąć w kostkę

      • 3 1

    • Nie ty pierwszy i nie ostatni.

      Odzyskałeś auto?

      • 1 0

  • (1)

    A co z terenem przed mostem na siennickiej??Tyle lat i nic się nie dzieje!! Jest tam tylko straż pożarna!!Kiedyś była tam część chyba zremb!!!!

    • 11 1

    • Bedzie centrum przesiadkowe jak zbuduja tunel pod Motlawa

      • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    Zauważyliście, ze wszystkie instytucje interesu publicznego zajmują coraz więcej budynków? (32)

    I przy tej okazji biurokracja nam się rozrasta jak ta ośmiornica! Szkoda, ze w przemyśle coraz mniej pracowników!

    • 337 28

    • bo w całej populacji jest ok. 3% złoczyńców

      którym reszta musi zapewnić godziwe warunki bytowania. Tak jest urządzony demokratyczny świat.

      • 16 8

    • I to wszystko przy cyfryzacji i komputeryzacji urzędów sądów itp (8)

      A budynków, urzędników, sędziów, pracowników administracji itp przybywa

      • 29 4

      • Bo ta cyfryzacja wcale niczego nie ułatwia. Tylko eliminuje papier, ale nadal potrzebny jest człowiek, który sprawdzi wniosek (4)

        • 28 5

        • Nie eliminuje papieru, druków także przybywa

          • 33 0

        • (2)

          W mojej jednostce po wprowadzeniu cyfryzacji zamiast wszystkiego w papierze mamy część rzeczy jednocześnie w papierze i cyfrowo, co powoduje dodatkowe nakłady pracy. Także tego... xD

          • 27 1

          • Dokladnie tak.

            Wyszukiwanie faktur czy sporządzanie preliminarzy wydatkow jest wygodniejsze na papierze. Chyba, ze ktoś lubi codzienne wprowadzanie danych pdf do arkurzy exela.

            • 9 2

          • O to to to... Co z tego, że coś wpływa przez EPUAP i ląduje w EZD, jak trzeba to wydrukować :)

            • 5 0

      • Cyfryzacja żąda coraz więcej danych.

        Tak jak biurokracja w zwykłej formie karmiła się papierem.

        • 19 0

      • Bo (1)

        Bo zwiększanie transparentności, przejrzystości procedur, partycypacji obywateli, których przybywa, wymaga też i papieru. W procedurach są wnioski na papierze, żeby było widać, kto jest interesariuszem. Z czynności pisze się protokoły, które należy podpisać i jeszcze listy obecności. Cyfryzacja tylko ułatwia i przyspiesza dostęp w każdym czasie, dzięki czemu można szybciej napisać papierowe pismo. Proste. To wszystko jest w porządku, tylko skrócić trzeba czas przechowywania oryginalnej dokumentacji i usprawnić przemiał tych pism.

        • 4 1

        • fasada

          A tak naprawdę ludzie gubią się w tym gąszczu i o to chodzi; A jeśli komuś naprawdę zależy na informacji, okazuje się, że tej akurat udostępnić nie można; albo referent mówi, że nie mamy pańskiego płaszcza; I co, Demokrato?

          • 0 0

    • Zauważyłeś, że jest co raz więcej mieszkańców i przedsiębiorców? (5)

      Zauważyłeś, że jest co raz więcej mieszkańców i przedsiębiorców?

      • 11 21

      • (1)

        gdzie to można zauważyć ?

        • 20 2

        • np na ulicach w godzinach szczytu

          • 5 10

      • I bankrutów

        • 11 1

      • Jakoś ilość mieszkańców Gdańska nie wzrosła

        Przedsiębiorstw jest więcej, jeśli doliczysz samozatrudnionych. Dużych przedsiębiorstw jest coraz mniej.

        • 12 2

      • nie zauważyłem

        Liczba mieszkańców Polski spada - zajrzyj do danych GUS; A sztucznie tworzonych indywidualnych działalności owszem przybywa, ale oni nie prowadzą żadnej dokumentacji; raz w miesiącu faktura od firmy matki i szlus!

        • 0 0

    • automatyzacja zastępuje człowieka

      a to jest dobre rozwiązanie dla przemysłu

      • 0 9

    • dokladnie o tym pomyslalem! (4)

      coraz mniej pozytecznych ludzi-produkujacych,naprawiajacych,wymyslajacych rozwiazania techniczne itd.Na ich miejsce wchodzi masa tej urzedniczej mierzwy ludzkiej po dziwnych fakultetach smiesznych uczelni.Wpychaja sie i rozmnazaja na urzedach ,ktore my musimimy finansowac.Nie wiadomo wlasciwie co robia.Gdyby nagle zniknelo kilka tysiecy gdanskich urzednikow ,nikt nie zauwazylby roznicy.

      • 24 5

      • To urzędnicy podlegający Rządowi. (2)

        • 0 1

        • Przy Traugutta zamieniają kolejną szkołę w biura.

          Bez znaczenia jaka banda oni pączkują

          • 2 0

        • nie tylko

          Głównie samorządowi a już szczególnie gdańskiemu

          • 0 0

      • Mógłbyś się zdziwić

        • 1 0

    • Wina Tuska oczywiscie (1)

      • 7 8

      • Sam to wymyśliłeś?,ostojo intelektu popaprańców...

        • 0 1

    • wszystkie pasożyty tak funkcjonują, żyją i rozmnazają się kosztem zywiciela

      dopóki zywiciel daje radę to pasożyt funkcjonuje i anektuje kolejne obszary rozmanażajac się.
      Kres nastapi wtedy gdy żywiciel czyli sfera produkcyjno-usługowa przestanie móc utrzymywać coraz większą ilość tych pasożytów.
      Nie widziałem jeszcze urzędu, który dobowolnie zredukowałby swoje zasoby (ludzkie i materialne). Zawsze będa dążyć do porawienia swojego bytu i rozrostu, kewstia tylko ile ugrają w wyrywaniu kasy publicznej. Jak jest okazja posiaść nowe budynki i stworzyć nowe etaty to nawet sie nie będa zastanawiać czy to potrzebne czy nie.

      • 23 2

    • To już nawet nie ośmiornica a wręcz Hydra

      • 16 2

    • Przemysł się zautomatyzował. Biurokracja nie.

      • 3 6

    • Będą się zrombywać

      • 5 0

    • I tak i nie

      Spójrz na to, że nikt nie pisze, że ile zwalniają, bo sądy mają w pip wynajętej powierzchni, więc wreszcie by się powynosili z innych miejsc.

      • 3 1

    • iii w.k.w.

      Jaki jest sens przenoszenia III Wydziału Ksiąg Wieczystych skoro ten został dopiero co przeniesiony na Żabi Kruk? Jest tam elegancka siedziba, archiwum na parterze oraz na 3 piętrze. Pochłonęło to miliony złotych, było oglądane przez delegacje z wa-wy, ohy i ahy... Może z tego powodu, że projekt, jego realizacja okazały się wielką pomyłką? Archiwum wyliczono na kupę lat, a już po przeprowadzce zostało zapełnione w 90%, nie zapewniono tam warunków pracy itd.
      Przed kamerami ładnie i pięknie ale już o fakcie zalania wodą z glikolem kilkudziesięciu tomów roczników notarialnych nikt w mediach nie mówił, niezależnej, zewnętrznej kontroli nie było, protokołów także. Nie sprawdzono ważności zawartych tam oryginałów aktów notarialnych (czytelność podpisów, pieczęci). Sprawa została zamknięta przez Dyrektor i Prezesa sądu ot tak. "Pani Kasiu, to trzeba wysuszyć i wrzucić znowu na półki"
      Ta instytucja zatrzymała się w latach 90 i nie ma szans na modernizację. Niestety.

      • 11 0

    • Teraz wymień te które mają parking dla interesantów.

      • 3 0

    • sądy

      A już szczególnie to sądy! Najwięcej sędziów i najdłużej trwające procesy w tym niepraworządnym państwie

      • 1 1

  • Jak tam z ewentualnym zalewaniem tego terenu po intensywnych opadach? (1)

    Woda i archiwa raczej się nie lubią...

    • 11 3

    • Archiwum nie musi być na parterze.

      • 2 0

  • No ba (1)

    Prężna firma.produkujaca stosy śmieci które sprzedają słono.za pieniadze rozrasta się w nieskończoność.Oczywiscie za pieniądze podatników.To co dzieje się w sądach to cyrk na kółkach.Wczoraj
    odebrallem płatne oczywiście odpis....po czterech miesiącach i pięciu wizytach więc obywatelu płac i płacz.
    Sąd to firma robiąca bardzo dużą kasę na.tych papierkach sąd to nie jest instytucja to firma!!!

    • 14 4

    • czyli dzięki temu, że zapłaciłeś kilka złotych za odpis/kopie dokumentu

      setki pracowników sądów się z tego utrzymują a jeszcze na tym zarabiają? wy macie mózgi?

      • 4 4

  • Nie wierzę, że to się dzieje naprawdę. (1)

    Przecież sądownictwo idzie w kierunku , która ogranicza kontakt z żywym człowiekiem do minimum. Więc po co nowe budynki. KRS - tam wnioski składa się elektronicznie. Księgi wieczyste - zerowy kontakt z petentem. Zastawy podobnie.
    Do tego rozprawy zdalne i możliwość przesłuchiwania świadków w drodze pisemnej.

    • 16 13

    • szukasz logiki w administracji? szkoda fatygi

      możliwość zajęcia kolejnych budynków i stworzenia "miejsc pracy" będzie w urzędach zawsze gdy tylko pojawia się jakies środki na ten cel. Im większy moloch tym łatwiej o spokojne miejsce do picia kawy bo wszystko się rozmywa. Możliwości zatrudnienia niezaradnych znajomych i pociotków w tzw naborach tez się liczą.

      • 4 2

  • Nie ma to jak archiwum

    W miejscu zalewowym... Jeden przypadkowy wylam w kanale i ciach. Brak dowodów w sprawie z całych dziesięcioleci

    • 16 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane