• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery dodatkowe pociągi zmniejszą tłok w PKM?

Szymon Zięba
17 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (164)
Pasażerowie narzekają na zatłoczone pociągi na trasie PKM. Pasażerowie narzekają na zatłoczone pociągi na trasie PKM.

Na trasie PKM między Gdynią a Gdańskiem będą kursowały cztery dodatkowe pociągi. To odpowiedź na prośby pasażerów, którzy skarżą się na tłok w wagonach. Pierwsze składy z peronów odjadą 21 listopada.



Jak oceniasz decyzję urzędników?

Zatłoczone składy, pasażerowie, którzy mają problem, by wsiąść do pociągów i w związku z tym niski komfort podróży - mieszkańcy Trójmiasta skarżą się na organizację kursów składów na trasie PKM.

O problemach z zatłoczonymi wagonami czytelnicy regularnie informują nas w Raporcie z Trójmiasta.

Zdarza się, że pasażerów jest tylu, że część z nich musi zostać na peronie. Zdarza się też, że z tego powodu pociągi są opóźnione.

Urzędnicy szukają rozwiązania tego problemu.



- W odpowiedzi na duże zainteresowanie i prośby pasażerów uruchamiamy cztery dodatkowe pociągi na sieci komunikacyjnej PKM. Pociągi zaczną kursować od 21 listopada tego roku - przekazał Michał Piotrowski, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
Nowe relacje pociągów:

  1. Gdynia Gł. odjazd 6:10 - Gdańsk Osowa przyjazd ok. 6:27
  2. Gdańsk Osowa odjazd 6:33 - Gdynia Główna przyjazd ok. 6:50
  3. Gdynia Gł. odjazd 15:30 - Gdańsk Osowa przyjazd ok. 15:47
  4. Gdańsk Osowa odjazd 16:10 - Gdynia Główna przyjazd ok. 16:27


Rozkłady PKM i SKM


Opinie (164) 5 zablokowanych

  • Kolej metropolitalna na trasie Kraków - Oświęcim kursuje co pół godziny. (1)

    Składy są podwójne, obsługują kupę gmin po drodze. "Pomiędzy" nimi kursują jeszcze inne pociagi na tej trasie. W każdym składzie jest biletomat. Zasłużeni dawcy krwi jadą za złotówkę. Na trasie 17 km (jak z Osowej do Gdyni) bilet normalny jest ponad złotówkę tańszy. Jechalem wiele razy. Czy ktoś spostrzega różnice? To nie jest czas na wojenki polityczne. Trzeba brać się do roboty!!! Tak, tak, panie Marszalku.

    • 23 0

    • Elektryfikacja

      JAK pkp plk sa zelektryfikuje linie koscierzyna -gdynia i do Kartuz to wtedy będą kursować pociagi z naoedem elektrycznym. Pkm zrealuzuje elektryfikacje w połowie 2023r. W takim samym terminie miała to zrobić pkp plk a ma poślizg 4 letni.

      • 5 0

  • To są żarty. (5)

    Jest 13 pociągów. Relacja Gdynia-Gdansk pociąg jedzie 48 min to oznacza że aby częstotliwość była co 30 min potrzeba 4 składy. Relacja Gdańsk -Kartuzy zajmuje ok. 1h. To oznacza aby pociąg jechał co 60 min potrzeba 3 składy (pociągi mają dużo przerwy)
    Relacja Gdańsk- Kościerzyna, skład jedzie 1:15, czyli aby pociąg jechał co 60 min potrzeba 3 składy.
    Łącznie daje to 10 składów. Jest 13. Zakładamy że te trzy jednostki to rezerwa, albo wzmocnienie kursu. Teraz pytanie czemu w ciągu dnia nie ma takiej częstotliwości. Na jakich procedurach występuje wąskie gardło? Czasu maszynisty 12 h, czasu konduktora 8h czy przepustowości linii w czasie remontu. Czy poprostu durny rozkład jest, który zakłada długie postoje taborów.

    Przykładowo skład EIP pokonuje średnio 1300km jednego dnia, a skład PKM sredniodobowo 350 km- czyli średnio 3 rotację do Kartuz. Co robi resztę dnia?

    • 30 0

    • Odpoczywa i oszczędza koszty

      • 5 0

    • Prosta odpowiedz (2)

      Linie pkp llk są są od Kościerzyny do Gdańska osowej jednotorowa, tak samo do Kartuz. No i w gdansku Wrzeszczu brakuje krawędzi peronowych.

      • 2 0

      • Widzę durny komentarz bez wiedz (1)

        Pociąg na stacji końcowej potrzebuje ustawowych 7 min na obrócenie kierunku jazdy. Aktualnie Wrzeszcz ma przeznaczone dwa tory na funkcjonowanie PKM. To oznacza że w ciągu godziny 16 pociągów może kończyć i rozpocząć bieg. Aktualnie jest ok. 5-6 bo następuje wymiana składów ( które mają naprawdę dziwnie rozpisane obiegi)

        • 2 0

        • Nie, bo musisz jeszcze doliczyć czas na wjazd i wyjazd z peronu

          Żeby ruszyć sprzed Strzyży musisz już mieć cała drogę do peronu we Wrzeszczu wolną.
          A więc jest wolna, ruszasz sprzed Strzyży, stajesz na Strzyży, ruszasz i jedziesz do Wrzeszcza i dopiero teraz możesz liczyć te 7 minut, apotem dodać czas wyjazdu do Strzyży. To jest cykl, po którym może wjechać w to miejsce następny.

          Po drugie musisz te pociągi wepchnąć gdzieś po drugiej stronie, czyli Kaszubskiej. Tam jest jednotor do Kartuz/Kościerzyny. Tylko do Gdyni przez Osowę jest lepiej.

          Po trzecie ktoś musi za to zapłacić. Inne miasta w województwie już i tak niechętnie patrza, że marszałek płaci za komunikację w Trójmieście.

          • 0 0

    • Nie licz kilometrów, bo to bez sensu

      porównywać drogę jak jeden pociąg jedzie 160-200km/h z kilkoma postojami, a drugi 60-70 z postojami co kilka kilometrów. Możesz porównać ile czasu dany skład jest w użyciu.

      • 0 0

  • Panie Marszałku, (4)

    Jak to jest, że minuta jazdy z Osowy do Gdyni kosztuje 4 razy droższa niż minuta jazdy z Osowy do Wrzeszcza?

    • 15 1

    • Sprawdź w cennikach koszt dostępu do infrastruktury PKM (1)

      Wielokroć droższy niż dostęp do torów pkp plk. A teraz - umiesz liczyć? To licz na siebie!

      • 1 2

      • Jestes w bledzie.

        • 2 0

    • Od kiedy Marszałek ustanawia taryfy? (1)

      Pytanie słuszne ale skieruj je do odpowiedniej osoby.

      • 1 5

      • A kto jest właścicielem Taryfy Pomorskiej?

        Odpowiadam - marszałek.

        • 2 1

  • Na godzinę? Czy na tydzień...? (6)

    Powtarzam, tu trzeba zmienić podejście do całego PKM.

    Gdańsk-Gdynia powinny kursować co 10-15 minut. Na Kaszuby powinny odjeżdżać z Osowej, bo tak to było pomyślane. Dzięki temu częstotliwość na wszystkich kierunkach cudownie i bezkosztowo się nagle zwiększy. Kiedy do decydentów ta prosta zasada dotrze?

    • 21 2

    • A dlaczego ludziska z Kartuz i Kościerzyny mają się przesiadać? (2)

      Bo jaśnie pan chce wygodniej jeździć na swoim kierunku?

      • 6 7

      • dlatego, żeby nie czekali godzinę na połączenie

        IQ ameby?

        • 7 2

      • bo

        Już odpowiadam: bo dzięki temu i tak beda szybciej i będa mieli więcej połączeń.

        • 5 1

    • Jak Gdańsk i Gdynia dorzucą się do kursów to pojedzie więcej (1)

      Nie oczekuj, że województwo czyli takie Kartuzy, Bytowy, Lipusze będą płacić za komunikację w Trójmieście. Czas aby władze miejskie się dołożyły. Marszałek zajmuje się przewozami wojewódzkimi czyli do Kartuz, Kościerzyny.
      Ale miasta dostały po tyłku finansowo wraz z Polskim Ładem i kryzysem więc z forsą krucho. Są tu głosy, że to dobrze, że więcej pieniędzy zostaje w kieszeniach podatników, bo oni wiedzą na co wydawać. Ok, ale pamiętajmy ze jest też druga strona. Więcej zostaje w twojej kieszeni, to martw się sam o siebie a nie oglądaj się na państwo, województwo, gminę.

      • 0 2

      • Tu nie chodzi o zwiększanie liczby składów, ale o reorganizację rozkładów w sposób sensowny

        W skrócie jeśli masz 3 składy, z czego jeden jedzie Gdynia-Gdańsk, drugi Kartuzy-Gdynia a trzeci Kartuzy-Gdańsk, to bez wchodzenia w prawdziwy czas przejazdu, są one zablokowane na tych liniach, czyli załóżmy ze jeżdżą raz na godzinę

        GDYBY z tych 3 składów DWA jeździły między Gdynią a Gdańskiem, to mamy o kilka połączeń więcej na każdej linii (także dlatego ze są krótsze), z tym ze z Kartuz trzeba się przesiadać w Osowej,

        ALE za to o wiele częściej pasażer może dojechać zarówno do Gdańska jak i do Gdyni.

        Taki układ pozwala także na ustalenie słynnego taktu czy określonej stałej minuty odjazdów w każdej godzinie.

        • 3 0

    • brawo

      w punkt

      • 1 0

  • Przyśpieszyć elektryfikację i następnie częstotliwość.

    Nie ma innego sposobu i tyle.

    • 10 0

  • Podróżny

    Jak będą wybory to szanowny pan Marszałek woj.pomorskiego będzie się lansował ile to on zrobił dobrego dla podróżnych z tych rejonów A odpowiedź pozostaję do podróżnych jak traktuje się ludzi jak niema potrzeby własnej

    • 8 2

  • Niech ruszą tłuste dupska i jeżdżą, w końcu po to zapłaciłem z moich podatków!!!!

    I dalej w podatkach na nich płacę. do roboty, lenie !!!!!!

    • 5 1

  • mysle ze najlepszym prezentem

    bedzie dzien pieszego pasazera. Szczególnie teraz gdy temperatury kolo zera i trochę zaczyna sypać! piekna pogoda na spacery

    • 6 0

  • A co (1)

    Tylko chca dodac tam pociagi zapraszam zeby ktos sie przejechal z Gdyni Do kościerzyny pociagem tutaj ludzie caly czas pisza wysyłaja zdj. Filmy jak pocigi sa napchane ludzmi i co ????
    I nic z tym nie robia tylko podwyszaja ceny biletów !!
    Pozdrawia.

    • 8 0

    • Jak dostaniemy pieniądze z KPO

      to nie będzie problemu z tłokiem do Kościerzyny, bo na czas remontu pociągi przestana tam jeździć ;-)

      • 3 0

  • Tylko pomiędzy Osowa a Gdynia ?

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane