• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery miesiące remontu wiaduktu na Spacerowej nad Obwodnicą Trójmiasta

Maciej Korolczuk
26 lipca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
  • Wiadukt nad obwodnicą w ciągu ulicy Spacerowej przejdzie remont. Prace mają potrwać maksymalnie cztery miesiące, ale sam obiekt nie zostanie zamknięty i w czasie prac będą mogli z niego korzystać kierowcy.
  • Wiadukt nad obwodnicą w ciągu ulicy Spacerowej przejdzie remont. Prace mają potrwać maksymalnie cztery miesiące, ale sam obiekt nie zostanie zamknięty i w czasie prac będą mogli z niego korzystać kierowcy.
  • Wiadukt nad obwodnicą w ciągu ulicy Spacerowej przejdzie remont. Prace mają potrwać maksymalnie cztery miesiące, ale sam obiekt nie zostanie zamknięty i w czasie prac będą mogli z niego korzystać kierowcy.

Cztery miesiące ma potrwać przebudowa wiaduktu na SpacerowejMapka w Gdańsku. Na przetarg ogłoszony przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad odpowiedziało pięć firm. Najtańsza oferta (1,98 mln zł) nieznacznie przekroczyła zakładany przez drogowców budżet.



Czy remont spowoduje duże utrudnienia w ruchu między Osową a Oliwą?

85-metorwy wiadukt w ciągu ul. Spacerowej to główny ciąg komunikacyjny między Osową a Oliwą. Codziennie przejeżdża nim kilkadziesiąt tysięcy aut, co nie pozostaje bez wpływu na leciwą konstrukcję obiektu.

Wiadukt poddano niedawno inwentaryzacji, podczas której stwierdzono uszkodzenia elementów samego pomostu, jak i wyposażenia technicznego m.in. korozję i uszkodzenia barier i balustrad, nieszczelność dylatacji, nierówności i koleiny w jezdni, a także zarysowania, przecieki łaty i zanieczyszczenie nawierzchni.

Zarządca obiektu, którym są drogowcy z GDDKiA, podjął więc decyzję o remoncie wiaduktu.

- Projektowane prace remontowe mają na celu przywrócenie pierwotnego stanu technicznego pomostu obiektu oraz sprawności wyposażenia technicznego mającego wpływ na trwałość obiektu i komfort użytkowania obiektu. W ramach prac remontowych wprowadza się również korektę szerokości jednego z poboczy technicznych przy zachowaniu pierwotnych parametrów wszystkich pasów ruchu i całkowitej szerokości obiektu - czytamy w dokumentacji przetargowej.
Drogowcy - zdając sobie sprawę ze znaczenia wiaduktu, którego zamknięcie na czas prac spowodowałoby całkowity paraliż komunikacyjny między Osową a Oliwą - zastrzegli, że prace remontowe wykonawca musi przeprowadzić "pod ruchem" pojazdów.

  • Zamknięcie wiaduktu na czas prac spowodowałoby całkowity paraliż komunikacyjny między Osową a Oliwą, dlatego drogowcy zastrzegli, że remont musi odbywać się "pod ruchem" pojazdów.
  • Zamknięcie wiaduktu na czas prac spowodowałoby całkowity paraliż komunikacyjny między Osową a Oliwą, dlatego drogowcy zastrzegli, że remont musi odbywać się "pod ruchem" pojazdów.
  • Zamknięcie wiaduktu na czas prac spowodowałoby całkowity paraliż komunikacyjny między Osową a Oliwą, dlatego drogowcy zastrzegli, że remont musi odbywać się "pod ruchem" pojazdów.

To oznacza, że mieszkańcy w czasie prowadzenia remontu będą mogli przejeżdżać nad obwodnicą i korzystać z łącznic, ale na pewno trzeba liczyć się z utrudnieniami.

- W związku z powyższym zaprojektowano prowadzenie robót w systemie połówkowym w dwóch etapach, wyłączając z użytkowania części przekroju poprzecznego wiaduktu i drogi dojazdowej w każdym z etapów. W pierwszym etapie ruch samochodowy będzie prowadzony prawą stroną drogi przy zawężeniu jezdni do dwóch pasów o szerokości 2,75 m. Analogiczne rozwiązanie proponowane jest dla drugiego etapu robót remontowych z prowadzeniem ruchu samochodowego lewą stroną drogi - informują drogowcy.
Drogowcy podkreślają, że zakres projektowanych robót nie będzie miał negatywnego wpływu na ruch na samej obwodnicy. W celu zabezpieczenia aut jadących pod wiaduktem na czas prowadzonych prac zostanie on wyposażony w system ekranów ochronnych mocowanych do konstrukcji wiaduktu. Tylko na czas ich montażu i demontażu możliwe są czasowe utrudnienia na trasie S6 (ale wyłącznie w nocy).

Do przetargu zgłosiło się pięciu wykonawców. Oferty wszystkich przekroczyły zakładany budżet. Do przetargu zgłosiło się pięciu wykonawców. Oferty wszystkich przekroczyły zakładany budżet.

Pięć ofert w przetargu



GDDKiA na remont mostu zamierza przeznaczyć niecałe 1,9 mln zł. Na ogłoszony przetarg odpowiedziało pięć firm. Najniższą ofertę złożyła spółka Polwar z Gdańska (1,98 mln zł). Pozostałe wahały się od 2 do 3,3 mln zł.

Remont wiaduktu ma potrwać maksymalnie cztery miesiące.

Opinie (138) 3 zablokowane

  • a przejście dla pieszych lub rowerzystów będzie?

    a przejście dla pieszych lub rowerzystów będzie, czy tylko posiadacze aut będą uprawnieni do korzystania z tego wiaaduktu?

    • 12 0

  • Zadamy tramwaju z oliwy na osowe!!!!!!!!!!!!! (4)

    Nie zalosnej pkm-ki tylko tramwaju!!!!!!!! Przez spacerowa

    • 14 9

    • Żądania (2)

      Żądać to sobie możesz... Było się osiedlić w mieście jeśli ci się tramwaj marzy

      • 2 4

      • Piłeś? Nie pisz!

        • 1 2

      • Marzy pisze sie przez ż id...

        • 0 1

    • Na pisemny wniosek o tramwaj - odmowa!

      Ok 10 lat temu napisałam pismo jako mieszkanka dzielnicy o tramwaj . Odpisano, że nie ma takiego taboru który podjedzie pod górę. Teraz już wynaleziono takie cudo, jeździ na Morenę! Więc.. może raz jeszcze rozważyć ten pomysł.
      Wnioskowałam aby wycofać stare ikarusy które na oparach turlały się na górę. Odpisano w miarę wymiany taboru będzie on również kierowany do nas.
      Osowa była mino położenia jedną z ostatnich dzielnic gdzie wymieniono ikarusy. Jeździły do nas i na Orunię ;-). Tylko zdaje się, że od nas więcej środków wpływa do kasy miasta z podatków.

      • 0 0

  • Nadzorować, nadzorować i jeszcze raz nadzorować !

    Najlepiej inspektor niech się zmienia co jakiś czas

    • 0 0

  • akurat rowerem można przejechać, ale faktycznie - pieszo nie da się przejść legalnie

    • 6 0

  • Zwykły remont, który niczego użytkowo nie poprawia

    Czyli można czytać - żadnej przebudowy węzła na horyzoncie. Co nie przeszkadza miastu zrobić dobrze deweloperom i pozwolić w nowym planie na powstanie za obwodnicą zabetonowanego blokowiska na 36 ha. Oficjalny cel - poprawa retencji.

    • 6 0

  • słoiki ... wypad z gdańska (1)

    • 5 0

    • dziady zabuskie wypad ze sloika

      • 1 0

  • Dramat

    Dla calego Gdanska a nie dwoch dzielnic. Tak sie buduje drogi w miescie.

    • 2 1

  • Super, jeszcze Majaland , 10 000 nowych mieszkańców przez rok i będzie cudownie.

    Kiedy kładka z Osowej do Centrum Osowa ?
    Kiedy nowa nitka łącząca Osową z Dolnym miastem ?
    Kiedy bus pas na Spacerowej ?

    • 9 2

  • Wiadukt

    Czy nie mogą robić tego w nocy?

    • 3 0

  • Pamiętam jak bodajze w 1996 roku było tam jescze skrzyżowanie ze światłami

    To najpózniej dokończona inwestycja zaczęta za czasów Gierka...
    jeszcze do 1996 roku jechało się obwodnicą - było ograniczenie do 70 km/h... i skrzyżowanie ze światłami....
    jakoś dało się żyć... :) to i teraz nie może być przez te 4 miesiące zle...

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane