• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery tygodnie utrudnień na Podwalu Przedmiejskim

Arnold Szymczewski
14 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Zawężenie jezdni do dwóch pasów będzie obowiązywać przez najbliższe cztery tygodnie. Zawężenie jezdni do dwóch pasów będzie obowiązywać przez najbliższe cztery tygodnie.

W poniedziałek, 17.02.2020 r., do dwóch pasów zostanie zawężone Podwale Przedmiejskie w kierunku Stogów, na odcinku od ul. Kamienna Grobla do przystanków tramwajowych "Akademia Muzyczna". Utrudnienia w ruchu potrwają trzy-cztery tygodnie.



Przebudowa Podwala Przedmiejskiego została podzielona na kilka etapów. Jesienią 2018 r. zakończyła się realizacja pierwszego z nich, czyli przebudowy krzyżówki z ul. Chmielną. Teraz drogowcy przystąpili do drugiego etapu, jakim jest przebudowa skrzyżowania z ul. Łąkową.

Cztery tygodnie utrudnień na Podwalu Przedmiejskim



Jak oceniasz stan infrastruktury drogowej na Podwalu Przedmiejskim?

W związku z pracami, które od 10 lutego trwają na Podwalu Przedmiejskim, drogowcy postanowili w poniedziałek, 17 lutego, zwęzić jezdnię do dwóch pasów. Utrudnienia obejmą też pieszych - przez najbliższe cztery tygodnie na odcinku od ul. Angielskiej Grobla do Łąkowej nie będzie można poruszać się chodnikiem. Z kolei zawężenie jezdni do dwóch pasów obowiązywać będzie od ul. Kamienna Grobla do przystanków "Akademia Muzyczna".

Zmiany obowiązywać będą od 17 lutego przez najbliższe cztery tygodnie. Zmiany obowiązywać będą od 17 lutego przez najbliższe cztery tygodnie.

Naziemne przejście przy Akademii Muzycznej



Zgodnie z harmonogramem zakończenie prac ma nastąpić w czerwcu br. Do tego czasu powstanie m.in. naziemne przejście dla pieszych na skrzyżowaniu przy gmachu Akademii Muzycznej. Będzie ono wyglądać podobnie do tego, które przed rokiem zostało utworzone na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego i ul. Chmielnej.

Tak będzie wyglądać plan skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej po zakończeniu remontu. Tak będzie wyglądać plan skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej po zakończeniu remontu.
Przetarg na realizację inwestycji wygrała spółka MTM z Gdyni, a wartość podpisanego z nią kontraktu opiewa na kwotę 10,5 mln zł.

Zawężenie pasa na Podwalu Przedmiejskim w kierunku centrum (8 opinii)

We wtorek, 10 marca, o godz. 10, nastąpi zmiana w organizacji ruchu na Podwalu Przedmiejskim. Jezdnia w kierunku centrum zostanie zawężona na wysokości skrzyżowania z ul. Łąkową i ruch odbywać się będzie jednym pasem (podobnie jak w odwrotnym kierunku). Nie będzie możliwości wjazdu i wyjazdu z ul. Łąkowej.

Taka organizacja ruchu utrzyma się przez co najmniej tydzień. O kolejnych zmianach będziemy informować z wyprzedzeniem. Planowane terminy wprowadzenia zmian mogą ulec przesunięciu z uwagi na proces inwestycyjny. W rejonie prowadzonych robót prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności.

Utrudnienia na ul. Podwale Przedmiejskie związane są z przebudową skrzyżowania z ul. Łąkową. Przetarg na realizację robót wygrała firma MTM S.A. Umowa opiewa na kwotę 10,5 mln złotych, a prace potrwają do końca czerwca 2020 r.
Zobacz więcej
We wtorek, 10 marca, o godz. 10, nastąpi zmiana w organizacji ruchu na Podwalu Przedmiejskim. Jezdnia w kierunku centrum zostanie zawężona na wysokości skrzyżowania z ul. Łąkową i ruch odbywać się będzie jednym pasem (podobnie jak w odwrotnym kierunku). Nie będzie możliwości wjazdu i wyjazdu z ul. Łąkowej.

Taka organizacja ruchu utrzyma się przez co najmniej tydzień. O kolejnych zmianach będziemy informować z wyprzedzeniem. Planowane terminy wprowadzenia zmian mogą ulec przesunięciu z uwagi na proces inwestycyjny. W rejonie prowadzonych robót prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności.

Utrudnienia na ul. Podwale Przedmiejskie związane są z przebudową skrzyżowania z ul. Łąkową. Przetarg na realizację robót wygrała firma MTM S.A. Umowa opiewa na kwotę 10,5 mln złotych, a prace potrwają do końca czerwca 2020 r.
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (272) 7 zablokowanych

  • Dokończyć aleję Żołnierzy Wyklętych (6)

    Pracuję koło rafinerii a mieszkam w górnym Wrzeszczu. Kiedyś w godzinach szczytu wyjeżdżalem z domu o godz 13.30 . Zrobili jedno przejście wyjeżdżam 13.20 jak zrobią kolejne będę musiał wyjeżdżać o 13.00. Połączcie aleję Ż. Wyklętych z tunelem pod Wisłą i to będzie miało sens

    • 21 8

    • (2)

      Połączcie, bo jaśnie pan musi mieć szeroki dojazd do roboty. Jedź sobie autostradami dookoła - Słowaka, obwodnica, południowa obwodnica i trasa sucharskiego albo się wyprowadź, za co wszyscy ci podziękujemy, bo januszy w autach nie potrzebujemy.

      • 5 11

      • (1)

        Zróbcie przejście, bo panu się zachciało przechodzić akurat w tym miejscu, skoro jest tunel. Idź sobie dookoła - Toruńska,Chmielna,Długie Ogrody (proponowana trasa) albo się wyprowadź, za co wszyscy ci podziękujemy, bo januszy blokujących komunikację miejska nie potrzebujemy.

        • 4 0

        • Musisz zrozumiec, ze teraz pieszy w miescie jest centrum zainteresowania, a nie auto

          Czasy sie zmieniaja i miasto mabyc dla mieszkancow, a nie dla szybkiego ruchu aut.
          To troche potrwa, ale uspokojanie ruchu trwa we wszytkich cywilizowanych krajach.
          Ja jestem za.

          • 0 0

    • Przeprowadz sie do Wrzeszcza

      • 2 0

    • masz obwodnice to z niej korzystaj, a nie smrodzisz ludziom

      • 2 8

    • a czemu jezdzsz ta trasa

      w szyscy jezdza tunelem? Jazda po staremu...Wiek i przyzyczajenie robi swoje. rozumiem

      • 0 0

  • Ceny rosną dużo szybciej, niż oczekiwano !!! Jak tu żyć PIS-ie? (3)

    Inflacja już około 5%, rok do roku. Tego nie było od 11 lat. Podziękujmy kulawemu dziadowi.

    • 24 15

    • Podziękujemy władzom Gdańska (2)

      Które marnują naszą kasę na rydwany, ecsy i inne fanaberie

      • 8 13

      • Tzn. miasto ma wypłacać rekompensaty za podwyżki cen żywności?

        Tak jak to robi PiS z cenami prądu.

        • 4 3

      • na ECS ludzie płacili z własnych pieniędzy

        przestań kłamać.
        To nie są fanaberie.

        • 0 0

  • Jak najwiecej swiatel by oczyscic srowisko i POwierze w miescie (1)

    • 26 10

    • srowisko od swira?

      zrozumiałem z tego co napisałes tyle, że starasz się bardzo mimo, że nie umiesz pisać po polsku. Szacun

      • 3 1

  • (4)

    kolejne naziemne przejście dla pieszych,przecież tam są takie utrudnienia w ruchu,że kolejnych sobie nie wyobrażam. Mają podziemne przejścia to po co kolejne,nie rozumiem, a jezdnia jest dla aut czy dla pieszych?Mieszkańcy Gdańska to też Ci co jeżdżą autami,nie tylko piesi

    • 31 14

    • emeryt (1)

      Mądralo, zastanów się jak ma taki tunel pokonać inwalida na wózku?

      • 4 3

      • Najpierw odpowiedz jak niepełnosprawny ma się dostać na pociąg?

        • 2 1

    • Utrudnienia to robhia setki aut, a w kazdym jedna osoba

      • 4 3

    • najbardziej utrudnia ruch w mieście nadmiar samochodów

      warto tworzyć udogodnienia dla pieszych w centrum miasta: poszerzać strefy wolne od jeżdżących (szybko) i parkujących samochodów.

      • 1 0

  • No, to lenie którym nie chce się zejść kilka stopni (5)

    Dla własnego bezpieczeństwa będą mieli lepiej. W Gdańsku zamiast demokracji mamy dyktat mniejszości

    • 34 15

    • Tam

      sa rampy.

      • 5 4

    • (3)

      Odezwał się sportowiec, który do toalety jeździ autem, a przełożenie nogi z gazu na hamulec to wysiłek ponad siłę.

      • 8 5

      • Akurat źle trafiłeś (2)

        Po mieście jeżdżę komunikacją miejską. I wkurza mnie, że autobus do Sobieszewa i tramwaje będą zatrzymywać się na kolejnych światłach i jechać żółwim tempem w korkach.

        • 6 8

        • Autobus ma tam buspas. Nie stoi w korku. Poproszę następną bzdurę.

          • 5 6

        • Korków nie powodują światła, tylko samochody osobowe. Przejedź się w środku nocy i w dzień po mieście. W obydwu przypadkach masz działającą sygnalizację, ale tylko w dzień będziesz jechał dwa razy dłużej. Więc nie wiń pieszych, sygnalizacji i rowerzystów, tylko innych kierowców, którzy "muszą" jechać autem.

          • 6 6

  • Tramwaje (2)

    Wracamy do epoki kamienia łupanego, z przeróbki dojazd do dworca tramwajem kiedyś zajmował 14 minut, dzisiaj 17 min z jednymi światłami na chmielnej. Po pełnej modernizacji 5 skrzyżowań czas wyniesie pewnie coś ok 20 minut tyle co dojście na piechotę. Jak komunikacja miejska ma konkurować z prywatnymi autami skoro jest coraz gorsza i wolniejsza?

    • 49 12

    • To nie wina sygnalizacji, tylko zwiększonej ilości aut. Przejedź się tam w nocy, gdy sygnalizacja działa, ale nie ma innych aut i porównaj czas.

      • 3 8

    • wystarczy wprowadzić priorytet dla komunikacji publicznej. niby takie proste, a takie trudne

      • 3 7

  • Uwstecznianie (6)

    Rozumiem że ulice tj. Łąkowa i okoliczne są trochę odizolowane, no ale tragedią jest ten pomysł, już cała "W-Z" stoi codziennie do godz. 18. Pomysł z tymi przejściami to porażka, czy doświadczeniem nie są co chwilę wypadki gdzie samochody na łuku koło byłego sklepu wędkarskiego, wpadały i wpadają co chwila w przystanek lub torowisko, jest bezpieczne przejście podziemne, teraz powstaną ofiary zamiast iść do przodu, infrastruktura się cofa, odetnijmy od samochodów całe miasto w promieniu 30 km od starówki, i wróćmy do końskich dorożek

    • 41 17

    • Powiedz, jak to możliwe, że na

      drodze, która ma ograniczenie do 50km/h nikt nie przestrzega przepisów? Będzie pas ruchu mniej, będzie skrzyżowanie (czyli plus dla kierowców), będą światła, będzie przejście - a w efekcie będzie bezpieczniej. Samochody nie będą wypadać z łuku i nie będą wpadać na przystanek.

      PS. Jeszcze kilka tygodni temu ten sklep tam był, kiedy go zlikwidowali?

      • 9 4

    • (3)

      Moze sie kiedys ludzie naucza, ze w miescie poruszamy sie komunikacja miejska

      • 5 7

      • (1)

        wobec tego zlikwidujmy drogi skoro auta w mieście są zbędne

        • 5 4

        • wystarczy przeksztacać kolejne ulice na strefy przyjazne dla pieszych i rowerzystów

          czyli po prostu dla mieszkańców. W mieście najważniejszym sposobem poruszania się jest chodzenie pieszo. Warto poprawiać komfort i bezpieczeństwo pieszych na dojściach do przystanków komunikacji miejskiej.

          • 1 0

      • Z miłą checią tylko, że jak ten burdel zwany komunikacją miejską wygląda, to każdy wie. Ale jest spoko,jest spoko więc o co Ci chodzi. Rydwany na drogi!

        • 2 2

    • Proponowałbym do rydwanów. Ktoś kasę zgarnie za ten biznes.

      • 0 1

  • oh, co za emocje

    ale już nie takie, jak 5,5 zł za godzinę parkowania w dzielnicy, do które i tak nie jeździcie "bo nie ma po co"?

    • 13 4

  • Zamkna chodnik i co? Bedzie jak wszedzie ze jak tam dojdziemy to sie o tym dowiemy?

    • 2 2

  • hmm (1)

    dalsza część absurdu drogowego na trasie W-Z by żyło się lepiej developerce, echh.. szkoda słów .. co do ankiety brakuje zapytanie czy nie było lepiej przed tymi zmianami które się dokonują, tyle w temacie pzdr

    • 19 10

    • To zadna trasa tylko ulica. Skonczy sie jazda 100km/h

      • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane