• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy Orunia Górna skorzysta na pętli, którą ma pod bokiem?

Maciej Naskręt
19 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Pętla przy ul. Świętokrzyskiej będzie pełnić m.in. rolę węzła przesiadkowego. Pętla przy ul. Świętokrzyskiej będzie pełnić m.in. rolę węzła przesiadkowego.

Mieszkańcy Oruni Górnej obawiają się, że nowy tramwaj i pętla przy ul. Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska wcale nie poprawią komunikacji w ich dzielnicy. Autobusy linii 254 i 162 zanim dowiozą ich do pętli będą - jak do tej pory - stały w korkach. ZTM przekonuje, że mieszkańcy pojadą sprawniej.



Nowa organizacja komunikacji miejskiej na południu Gdańska. Nowa organizacja komunikacji miejskiej na południu Gdańska.
Kilka dni temu opisaliśmy nową organizację komunikacji autobusowej i tramwajowej na południu Gdańska, które ma obowiązywać po otwarciu pętli tramwajowej przy ul. Świętokrzyskiej w Gdańsku. zobacz na mapie Gdańska Jej uruchomienie ma nastąpić w maju.

Część mieszkańców Oruni Górnej nie jest zadowolona z nowej organizacji transportu zbiorowego na południu Gdańska. Dlaczego? - By skorzystać z tramwaju będziemy musieli poczekać, aż przez zatłoczone ulice dojedzie do nas autobus 254. Alternatywą jest jedynie linia 162, która jednak poza godzinami szczytu kursuje tylko co pół godziny - mówi Tomasz Oczkowski, czytelnik.

Tymczasem już półtora roku temu, w naszym artykule dyrektor ZTM zapowiadał, że Orunia Górna zyska nowe, bezpośrednie połączenie z pętlą tramwajową przy skrzyżowaniu al. Havla i ul. Świętokrzyskiej. Autobus jadący z Oruni Górnej miałby wygodnie i planowo dowozić pasażerów do nowej pętli.

Jak oceniasz nową organizację ruchu na południu Gdańska?

Do dziś nie ma nowej linii i już wiadomo, że jej nie będzie. Choć władze ZTM przekonują, że w sumie... będzie.

- Wydłużona linia 254 z Oruni Górnej w kierunku pętli przy Świętokrzyskiej to praktycznie linia łącząca dwie linie, które funkcjonują pod jednym numerem: klasyczne 254, czyli z Dworca Głównego w kierunku Oruni Górnej, a także linia na trasie Orunia Górna - Łostowice Świętokrzyska, którą czytelnik właśnie proponuje - przekonuje Sebastian Zomkowski zastępca dyrektora ZTM.

Jak przekonują organizatorzy komunikacji miejskiej w Gdańsku, rozkład jazdy linii 254 na nowej trasie przewiduje postój wyrównawczy na Oruni Górnej. Jego celem jest wchłonięcie ewentualnych opóźnień powstałych na Trakcie Św. Wojciecha. Dzięki temu, autobusy linii 254 na trasie z Oruni Górnej do pętli przy Świętkrzyskiej odjadą punktualnie.

ZTM podkreśla również, że nowy rozkład jazdy linii 162 przewiduje większe postoje wyrównawcze na Oruni Górnej, dzięki którym autobus w drodze powrotnej odjedzie punktualnie.

- Rozkłady jazdy linii 162 i 254 łączy jedna bardzo ważna zaleta: obie linie funkcjonują z częstotliwością co 15 minut w godzinach szczytu przewozowego. Dla mieszkańców Oruni Górnej oznacza to, że z ich osiedla autobusy linii 162 i 254 w kierunku nowej trasy tramwajowej pojadą łącznie co 7,5 minut - obiecuje Zomkowski.

Opinie (227) 2 zablokowane

  • ... (1)

    Jezu, co za społeczeństwo...coś się buduje, rozwija, a tym jak zwykle coś przeszkadza. Zamiast się cieszyc, że idzie do przodu to wieczne narzekania.

    • 7 2

    • to niech rozklad ukladaja z glowa

      • 0 0

  • nowa pentla

    cała nowa linia tramwajowa nabierze sensu jak ją połączą z nową warszawską i pętlą na jabłoniowej w tym momencie będzie wykorzystana! w obecnym stanie nie sprosta zapotrzebowaniu jasienia i szadółek pozostaną zakorkowane jabłoniowa, kartuska, havla i ak! czy coś zmieni na havla raczej wątpię ! przy tak planowanym rozwiązaniu komunikacji autobusów lipa na wrotkach. zazwyczaj jestem optymistą ale przy tak kosmetycznych zmianach autobusów nie wieże w zadowolenie pasażerów i mieszkańców myślę że po 3 miesiącach ztm wprowadzi zmiany! tylko pytam kto tam siedzi co za bez ludzie ?

    • 1 3

  • Czemu na tych osiedlach sie sadzi się drzew? (1)

    Tak trochę off topic - smutnie wygladają te domki lego bez śladu drzew w ich pobliżu i z wiecznym widokiem na elewację bloku naprzeciwko. Sąsiedztwo ruchliwej ulicy aż się prosi o drzewa, które wyłapywały by kurz i tłumiły hałas. Czy deweloperzy w ogóle zatrudniają architektów zieleni czy też uwazają, że szkoda cennej przestrzeni na zieleń?

    • 8 0

    • sam sobie odpowiedziales..niestety..deweloper sprzedaje mieszkania, troche zieleni jest ale marna, lepiej ona wyglada na bilbordach reklamujacych osiedle... a potem juz wspolnota musi zadzialac zeby cos posadzic, czytaj kupic za swoje

      • 6 0

  • przydała by się pętla na jabłoniowej przez nową warszawską miało by to większy sens , na pętle wybudowaną obecnie powinna iść linia z traktu świętego wojciecha to by miało sens ale w takiej formie na koło do centrum 30 minut jak autobusem jestem 20 minut całkowity bezsens a i tak wszystko będzie stało w korkach.

    • 2 3

  • 275 i 213 (3)

    no nie kumam tego non stop o tej lini 254 a co zliniami 275 i 213 ? przecież tak nie mozna co mi z tego ze ja sobie zjade z mojego marzenia na petle tramwajawa a jak dalej sie dostane na orunie dolna i jeszcze przesiatka ?

    • 7 1

    • (1)

      prosze pisac do ZTM< do Prezydetna, pisanie tutaj nic nie zmieni

      • 2 0

      • napisałam i mam nadzieję, że to coś da i pozostawią 213 do ul. Jana z Kolna a nie tylko do nowej pętli, nie mam zamiaru jeździć z przesiadką na tramwaj do Gdańska Głównego

        • 0 1

    • 113 dojedziesz na Orunię jak teraz

      W czym problem?

      • 3 1

  • 156

    ja i tak wolę jeżdzić na chełm , poco bujać się z nowej pętli 15 minut , nowa pętla to nieporozumienie bo nic tam i tak nie zmieni

    • 1 4

  • Moje Marzenie to chyba jakaś pomyłka (6)

    osiedle moje marzenie nawet nie ma zrobionej drogi do petli tramwajowej !!!!

    • 7 0

    • to osiedle to taka porażka jak (5)

      4 pory roku i Nowy Horyzont - to koniec świata

      • 1 5

      • ludzie! (3)

        przeciez nikt nie kaze wam tam mieszkac...

        • 1 0

        • (2)

          To gdzie mam mieszkać, w centrum nie budują

          • 0 0

          • jak to nie budują???

            budują, tylko drożej jest. no ale coś za coś :)

            • 0 0

          • ja sama mieszkam w tych okolicach

            i jestem z tego zadowolona. przez stwierdzenie ze nikt nie kaze wam tam mieszkac, mowie o ludziach, którzy sie ciagle wypowiadaja jak tam jest strasznie, ze to koniec swiata itp. dla jednych jest, dla innych nie..

            • 1 0

      • I właśnie to jest ich zaleta.

        Koniec świata, a dobrze skomunikowane. Czego chcieć więcej?

        • 2 0

  • 156

    156 powinno jeżdzić co 15 minut jasień jabłoniowa czermińskiego jabłoniowa warszawska chełm witosa ak jasień brak takiego połączenia pętla autobusowa na jasieniu jest nie wykorzystana a brak takiego połączenia a szkoda panowie planiści ztm!!!!!!!!!!

    • 3 0

  • A nie lepiej by było przedłużyć na Orunię Górną jakieś linie jadące od strony Kowal? Wydaje się to naturalnym rozwiązaniem...

    • 5 0

  • To dopiero początek (3)

    Z utęsknieniem czekamy na obwodnicę Zakoniczyna i Łostowic w kierunku Kowal na przedłużeniu tej nowej alei :))) Oby jak najszybciej i oby przed nikomu nie potrzebnym obecnie poszerzaniem Małomiejskiej (które będzie mieć sens, gdy już powstanie Nowa Chmielna i Czerwony Most)

    • 2 1

    • (2)

      sam nie masz sensu! Nowa Małomiejska powinna powstać przed Nową Bulońską i Nową Jabłoniową!

      • 0 1

      • A po co Tobie Nowa Małomiejska teraz? (1)

        Na Małomiejskiej nie ma już większych korków, a tych, które są (w górę do pętli na Świętokrzyskiej i w dół do świateł na Punkcie) nie zlikwiduje poszerzenie drogi - zlikwidować pierwszy może właśnie obwodnica Łostowic (w zakresie możliwości) która zapewni wygodny dojazd z Oruni do Obwodnicy, a drugi - dopiero przebudowa węzła Podmiejska-Trakt oraz budowa alternatywnej trasy do centrum po drugiej stronie torów przez Nową Chmielną i Czerwony Most (a to jest pieśń przyszłości, za 30 lat może...) Dopiero wtedy ma sens poszerzanie Małomiejskiej, tym bardziej, że plan przedłużenia trasy P-P z Chełmu już dawno upadł.

        • 3 0

        • Jak najbardziej się zgadzam

          Nowa Małomiejska miała by sens gdyby przebudowano tą część traktu razem z 3 Maja. Obecnie to nie ma żadnego sensu, bo będzie to droga donikąd. A Nowa Świętokrzyska zmniejszyła by korki na wszystkich ulicach, bo wreszcie w czasie powrotów nie korkowało by się nowe rondo. A jak dojdzie Nowa Słowackiego to będzie to ładny objazd połowy Gdańska.

          • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane