- 1 Ubywa mieszkańców i rozwodów (263 opinie)
- 2 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (17 opinii)
- 3 Niespokojna noc na gdańskich drogach (161 opinii)
- 4 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (324 opinie)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (869 opinii)
- 6 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (71 opinii)
Czy komuś potrzebna jest stara zajezdnia?
Zamknięta od 10 lat zajezdnia tramwajowa przy ul. Łąkowej w Gdańsku nie ma szczęścia do najemców. Miasto od kilku lat nie może znaleźć chętnego na jedną z hal, a ta - choć objęta ochroną konserwatora - powoli niszczeje.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
W jednej z hal działa parking dla samochodów, ale druga ma pecha. Wielokrotnie była wystawiana na przetarg, ostatnio 23 października, ale zabrakło chętnych. Bryła obiektu jest objęta ochroną konserwatorską, ale wnętrze nie. - Obiekt zaczyna niszczeć bez właściciela, przecieka dach. To byłoby doskonałe miejsce np. dla artystów - mówi Tadeusz Piotrowski, rzecznik Gdańskiego Zarządu Nieruchomości Komunalnych w Gdańsku.
Hala ma ponad 1200 m kw. W jej wnętrzu i przed nią znajdują się torowiska, w środku także kanały remontowe. Do hali doprowadzone są wszystkie media.
- Stawka najmu to zaledwie 3 zł za metr kwadratowy. Gdy cała dzielnica, a także budynki zajezdni zostaną zrewitalizowane, dzierżawca na pewno na tym skorzysta. Kolejny przetarg ogłosimy w grudniu - zapowiada rzecznik GZNK.
Dolne Miasto już wkrótce może doczekać się zapowiadanej od lat rewitalizacji. W jej ramach dawny blask, choć na samym końcu prac (w 2013 r.), mają odzyskać także hale zajezdni tramwajowej. Według jednej z wizji zajezdnia i jej otoczenie mają wyglądać, jak w momencie jej powstania, czyli w 1883 roku. Dlatego na placu przed halą ma zostać zachowany układ torów, a urzędnicy miejscy pragną, by jeździł po nich tramwaj konny lub stały stare wagony, w których byłyby np. knajpki.
Gdy w 1896 roku zaczęła się elektryfikacja, na Łąkową przywieziono dziesiątki zdobionych różnymi ornamentami słupów, na których zawieszono przewody elektryczne.
Zajezdnię zamknięto w 1999 roku. Usunięto napowietrzną trakcję z hal oraz terenu zajezdni. Po 2004 roku przystąpiono do demontażu trakcji na całej ulicy Łąkowej.
Opinie (212) 8 zablokowanych
-
2009-10-30 19:21
Podłączyć do sieci ul. Łąkową
Jestem ciekaw jak nasz ZKM oraz miasto poradzą sobie kiedy zajezdnia na Strzyży (Wrzeszcz) bedzie remontowana. Gdzie oni częśc tramwaji schowają, przecież w Nowym Porcie wszystkie się nie zmieszczą. Może bedą stacjonować na torach i pętli przed zajezdnią, a wtedy kto uplinuje te wszystkie wozy, zwłacza, że flota bedzie się już wtedy w większości składać z nowych wozów (mniejszością bedą wozy 105N-a, -Ch, -As). A co do muzeum to powinno być tam utworzone, w Szczecinie podobno ma być takie otwarte od przyszłego roku ( o tym mówili na TVN Turbo). Spójrzmy także na rozwój sieci w Gdańsku wychwala się budowę trasy na Chełm (jestem za nią), ale jakoś nic się nie mówi, że w ostatnich latach (może się to wydać śmieszne o czym teraz piszę) ubyło paręset metrów torów ubyło (oczywiście nie wliczam do tego Łąkowej bo to już wtedy byłyby kilometry). Na Łąkowej powinien istnieć ciąg pieszo-tramwajowy (+ autobus 121 bez zmian w trasie). Pozdrawiam, Radioamator
- 0 0
-
2009-11-14 17:42
Muzeum
Pomysł jest poprostu debilny, taki piekny budynek z tak ciekawą historią szkoda zamieniać na jakie centrum handlowe. To jest dobry materiał na Muzeum techniki i komunikcaji, coś na wzór Krakowa czy Szczecina. Centrum handlowe można zrobić wszędzie.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.